Kiterjesztett és virtuális valóság a digitális marketing jelenében és jövőjében

Előveszünk most az elmúlt évek digitális marketing fiókjaiból két olyan eszközt, amik már kezdetektől fogva érdekesek, színesek, formabontóak voltak, csakhogy sokkal kevesebb reflektorfény irányult rájuk, mint amennyi mostantól fog. Az AR és a VR, vagyis a kiterjesztett és a virtuális valóság robbanásszerűen megnövekedett felhasználásáról, és az ennek köszönhető technológiai fejlesztésekről is szót ejtünk. Sokszor észre … Read more

Így hiteti el veled az agyad, hogy jó döntést hoztál

Az alábbi cikkben az egyik legerősebb pszichológiai torzítást mutatjuk be, amely sorra azt eredményezi, hogy az emberek biztosabbak saját tudásukban és hamisan támasztják alá saját meggyőződéseiket és hitrendszerüket. A hatást saját magunknál és másoknál is felfedezhetjük – megismerve pedig nemcsak kiküszöbölni leszünk képesek, de akár saját javunkra is fordíthatjuk. A hatás, amiről beszélünk: a megerősítési … Read more

Másolhatatlan content: ezért a marketing jövője a felhasználói tartalom

Mondják, hogy akinek kalapácsa van, az mindent szögnek néz. Látom elharapózni azt a hozzáállást, hogy egy részterületi szakértő minden üzleti és marketingproblémát az adott részterülettel próbál megoldani. Ha az illető Instagram-szaki, akkor szinte mindenre Instagram a válasza, ha a brandépítésben járatos, akkor mindent márkával oldana meg. Ezzel soha nem fogok egyetérteni. Egyetlen marketing van, az … Read more

[Eseménykommunikációs kisokos] Hogyan hozhatod felszínre a rendezvényedben rejlő kommunikációs kincseket?

A rendezvénymarketing a szakmánk egyik legnehezebb része. Egy in-person-marketingeseménynek a költségei és kockázatai sokkal magasabbak bármely fizikai termék vagy szolgáltatás eladását célzó kampánynál, hiszen a hibákért üres széksorokkal, rossz sajtóval, bizalomvesztéssel és márkasérüléssel is fizetsz. Korábbi cikkeinkben azokat a technikákat mutattuk be, amelyekkel telt házas rendezvényeket csinálhatsz okos stratégiai tervezéssel és eladásösztönző hírlevélkampányokkal. Ma abban segítünk, hogyan maxold ki az eseményed kommunikációs potenciálját a szervezési folyamattól az utánkövetésig.

Az eseménykommunikáció három szakasza

Read More

Így generálhatsz ötleteket bármiből (+13 ötlet a marketingedhez)

Ebben a cikkben 13 kreatív ötletet kapsz a marketingedhez, de nem ez az igazán fontos. Megmutatom, hogy mit tegyél, hogy neked is ilyen és még jobb ötleteid legyenek. Bármikor, amikor éppen kampányod van, amikor le kell nyűgöznöd egy partnered vagy új leadszerző folyamatot kell kitalálnod. Vagyis: mindig. Kádár Tímea többszörös vendégszerzőnk, direct response copywriter. A … Read more

Így gyűjts hatékonyan visszajelzéseket a rendezvényed után (töltsd le a „tökéletes értékelőlapot”)

Nézzünk egy tipikus marketingteendőt: van egy rendezvényed és szeretnél visszajelzéseket kapni a résztvevőktől. Hogyan tudod a legnagyobb visszajelzési arányt elérni úgy, hogy minél kevesebb időd menjen el a válaszok feldolgozására? Szerveztünk már néhány tucat rendezvényt, a visszajelzésgyűjtési tapasztalatainkat részletesen megnézheted e cikkben – látni fogod azokat a módszereket is, amelyek nem váltak be.

E-mail-marketing-tréning ? #emailmarketing #marketing ##kreativkontroll

Marketingszöveg.com (@marketingszovegcom) által megosztott bejegyzés,

Miért van szükséged visszajelzésekre?

Egy csapással 3 marketinglegyet ütsz:
  • Termékfejlesztéshez értékes visszajelzéseket kapsz
  • Testimonialokat szerezhetsz (a legjobb ajánlólevél)
  • Elégedettebbé teszed a résztvevőket (mindenki szereti, ha odafigyelnek az igényeire, kikérik a véleményét és úgy általában azt látja, hogy a szervezőknek tényleg fontos, hogy hogyan érezte magát)
Mielőtt elkészíted a véleménygyűjtő lapodat, előtte tisztázd le, hogy mi a legfontosabb célod. Ha például a termékfejlesztés (mert tesztelsz egy rendezvényt), akkor a testimonialgyűjtést akár kihagyhatod. Ezzel szemben ha visszajelzéseket gyűjtenél, akkor hangsúlyosabb helyre tedd a szöveges értékelést (mindjárt mutatok hozzá pár trükköt).

A visszajelzések növelik az árbevételed

Szeretném, ha megértenéd, hogy miért optimalizáljuk ennyire az értékelőlapot – és miért fontos, hogy te már a kitapasztalt legjobb verziót használd. Minden rendezvény után egyetlen lehetőséged van az értékelések begyűjtésére. Ez nem egy Facebook-kampány, ahol a nem sikerült kreatívról leveszed a költést: irgalmatlanul nehéz a rendezvény után 2 héttel visszajelzéseket szerezni, mert épp akkor jutott eszedbe, hogy ez elmaradt. Ha viszont nincs visszajelzésed, akkor nem derülnek ki a hibák, sem az, hogy a közönségedet valami még jobban értékelheti. Nem kapsz testimonialokat sem. Ezáltal nem tudod fejleszteni a terméked (ergo kevésbé lesz piacképes), ami miatt a következő rendezvényed nehezebben telik. Ha a következő rendezvényeden is rossz a catering (de nem gyűjtesz értékelést, így neked nem derül ki), akkor idővel a rendezvényekre fogékony közönséged inkább otthon marad. Végeredményben még többet kell hirdetned, ami dobja a költségeid, a branded erodálódik, a kampányaidban pedig nehezebben bizonyítod a rendezvényeid értékét testimonialok híján. Tehát ha nem gyűjtesz visszajelzéseket, akkor pénzt veszítesz.

A tökéletes visszajelzésgyűjtő rendszer

Read More

Marketingleckék gyermekkorodból: 3 befolyásolási lecke mesékből, amiket eddig észre sem vettél

Biztosan megmosolyogtat, hogy ismert meséket marketingnyelvre fordítottunk. Ennél azonban többről van szó. A jó mesék és a jó marketingszövegek azért hatnak célcsoportjukra, mert valós emberi érzésekről, a döntések mozgatórugóiról, titkos vágyakról szólnak. A marketingmesék tanulsága éppen az, hogy a meggyőzés módszereivel milyen körültekintően kell bánni. Nézzünk hát meg ismert meséket úgy, ahogy eddig még nem … Read more

Élő közvetítés a 28. Országos Marketing Konferenciáról

Ülj fel velünk a marketing-hullámvasútra: ezt ígéri ugyanis a 28. Országos Marketing Konferencia. Az előadásokról percről percre közvetítünk, mert ebben a szakmában naprakésznek kell lenned. A Digitális Marketing (a konferencia egyik másik terme) előadásait itt olvashatod. Jelen cikkben a plenáris terem előadásanyagait vesszük át. Read More

Őszinte marketing a hülyeség határán: hiba vagy alapkövetelmény?

Az őszinteség vádja rendszerint elkerüli a marketingest. Ez ugyanúgy levezethető a reklámszemétre, mint az, hogy sokak szerint az e-mail-marketing nem működne egyszerűen azért, mert ők sok spamet kapnak. Pedig az őszinteség a jó marketing alapvető jellemzője. Balázs már 3 éve nekiállt, hogy fogalmilag egyáltalán tisztázza, hazudik-e a marketing, és kitért arra is, hogy miért éri … Read more

Hogyan töltsd meg a rendezvényeidet: hírlevelezés (2. rész)

Az előző cikkben olvashattad a rendezvénymarketing általunk kitapasztalt stratégiai felépítését. Következzék most az, hogy hogyan építsd fel a hírlevélkampányod... és milyen hírleveleket küldj, hogy a rendezvényed megteljen. A hírlevelek részletes felépítését nem vesszük át (ahhoz javaslom például ezt a cikket), a salesoldal megírását pedig itt találod.

A rendezvény értékajánlata

„Mije?” Az értékajánlat válaszolja meg azt a kérdést, hogy miért vásároljam meg a terméked. (Erről bővebben itt olvashatsz.) Az 1. és 2. befolyásolási tréningnél elkövettük azt a hibát, hogy azt gondoltuk, hogy az előnye egyértelmű. Imádjuk a témát, ezen „nőttünk föl” (már ami a karrierünket illeti), és úgy gondoltam, hogy mindenki megteszi a mentális ugrást, hogy ez az értékesítésében (tárgyalások, telefonálás) és a marketingszövegeiben lesz hasznára. Látod már a hibát, ugye? Nem delegáljuk az ügyfélnek, hogy eladja magának a terméket – és főleg nem magunkból indulunk ki, amikor egy termék észlelt értékességét fölmérjük. Tanulság: mindig világos értékajánlatot fogalmazunk meg, amely szerepel a salesoldalon, a facebookos eseményoldalon, a hírlevelekben, a Facebook-hirdetésekben – és mindenhol máshol, ahol az eseményt hirdeted. A rendezvényed meghirdetése előtt erre a 3 kérdésre meg kell fogalmaznod az egyértelmű és konkrét választ:
  • Mit ad a rendezvény? (Az érték)
  • Kinek adja? (Célcsoport)
  • Mit visz haza a látogató, mit tud a rendezvény anyagából, a kapcsolatokból (stb.) fölhasználni?
Példa rossz értékajánlatra: ez a konferencia vállalkozóknak segít abban, hogy jobb üzleti döntéseket hozzanak. Ettől lázba jöttél? Nem, én sem. Milyen vállalkozóknak? Milyen üzleti döntésekről van szó? Miért ér ez 14 990 Ft-ot? (A rossz értékajánlatot így gyógyíthatod meg: minden elemére kérdezgess rá addig, amíg elég konkrétra szűkíted.) Példa jó értékajánlatokra:
  • Ez a tréning segít a marketingkivitelezéssel foglalkozó szakembereknek és kkv-cégvezetőknek abban, hogy feleannyi idő alatt írjanak kétszer hatékonyabb hírleveleket. (Ezt tovább cizellálhatjuk, hogy mit értünk kétszeres hatékonyság alatt – jobb megnyitásokat-e vagy több eladást. A bizonyítást pedig megejthetjük több korábbi résztvevő visszajelzésével, illetve a tematika megszellőztetésével.)
  • Ez a találkozó 3 előadásban megmutatja a kutyagazdiknak, hogy hogyan töltsenek föl olyan fotókat Instagramra, amelyekre dőlnek a lájkok. (Ez hitelesíthető egy népszerű Instagram-fiókkal, pár esettanulmánnyal, illetve az előadók személyével.)
  • Ez az előadásnap segít a pályakezdő marketingeseknek, hogy a marketingautomatizációt mélységében és gyakorlatában megértsék (és így a választott szoftver logikáját megértve bevezethessék a cégükben). (Ezt a tematikával, esettanulmányokkal és az előadókkal hitelesíteném – no meg azzal, hogy a napnál is világosabbá teszem a tematika prezentálásakor, hogy nem egy cég salesnapját kapod.)
Ha nem tudod 1 mondatban megfogalmazni, hogy mit változtat meg a látogató életében a rendezvény (milyen tudást ad, milyen problémát old meg, hány üzleti kapcsolathoz segítheti hozzá), akkor még nincs rendezvényed – hanem csupán egy vágyálmod. Használd ezt a formulát (máshogy is felépítheted természetesen):
Ez a rendezvény [célcsoportnak] segít abban, hogy [a fontos problémájukat] [ezzel a módszerrel] [ennyi idő alatt] megoldják.
Fontos: ne ígérd túl a rendezvényed. A marketingszöveg nem arról szól, hogy minél nagyobbat mondjunk, hanem arról, hogy világosan kommunikáljuk egy termék értékét. (Ezért tettem oda minden értékajánlat mögé, hogy mivel hitelesítenénk. Még több hitelességelemet találsz itt.)  

Hírlevélstratégia a kampányod elejére

Read More