Az
előző cikkben olvashattad a rendezvénymarketing általunk kitapasztalt stratégiai felépítését. Következzék most az, hogy hogyan építsd fel a hírlevélkampányod... és milyen hírleveleket küldj, hogy a rendezvényed megteljen. A hírlevelek részletes felépítését nem vesszük át (ahhoz javaslom például
ezt a cikket), a salesoldal megírását pedig
itt találod.
A rendezvény értékajánlata
„Mije?” Az értékajánlat válaszolja meg azt a kérdést, hogy miért vásároljam meg a terméked. (Erről bővebben
itt olvashatsz.) Az 1. és 2. befolyásolási tréningnél elkövettük azt a hibát, hogy azt gondoltuk, hogy az előnye egyértelmű. Imádjuk a témát, ezen „nőttünk föl” (már ami a karrierünket illeti), és úgy gondoltam, hogy mindenki megteszi a mentális ugrást, hogy ez az értékesítésében (tárgyalások, telefonálás) és a marketingszövegeiben lesz hasznára. Látod már a hibát, ugye? Nem delegáljuk az ügyfélnek, hogy eladja magának a terméket – és főleg nem magunkból indulunk ki, amikor egy termék észlelt értékességét fölmérjük.
Tanulság: mindig világos értékajánlatot fogalmazunk meg, amely szerepel a salesoldalon, a facebookos eseményoldalon, a hírlevelekben, a Facebook-hirdetésekben – és mindenhol máshol, ahol az eseményt hirdeted. A rendezvényed meghirdetése előtt erre a 3 kérdésre meg kell fogalmaznod az
egyértelmű és
konkrét választ:
- Mit ad a rendezvény? (Az érték)
- Kinek adja? (Célcsoport)
- Mit visz haza a látogató, mit tud a rendezvény anyagából, a kapcsolatokból (stb.) fölhasználni?
Példa rossz értékajánlatra: ez a konferencia vállalkozóknak segít abban, hogy jobb üzleti döntéseket hozzanak. Ettől lázba jöttél? Nem, én sem. Milyen vállalkozóknak? Milyen üzleti döntésekről van szó? Miért ér ez 14 990 Ft-ot? (A rossz értékajánlatot így gyógyíthatod meg: minden elemére kérdezgess rá addig, amíg elég konkrétra szűkíted.) Példa jó értékajánlatokra:
- Ez a tréning segít a marketingkivitelezéssel foglalkozó szakembereknek és kkv-cégvezetőknek abban, hogy feleannyi idő alatt írjanak kétszer hatékonyabb hírleveleket. (Ezt tovább cizellálhatjuk, hogy mit értünk kétszeres hatékonyság alatt – jobb megnyitásokat-e vagy több eladást. A bizonyítást pedig megejthetjük több korábbi résztvevő visszajelzésével, illetve a tematika megszellőztetésével.)
- Ez a találkozó 3 előadásban megmutatja a kutyagazdiknak, hogy hogyan töltsenek föl olyan fotókat Instagramra, amelyekre dőlnek a lájkok. (Ez hitelesíthető egy népszerű Instagram-fiókkal, pár esettanulmánnyal, illetve az előadók személyével.)
- Ez az előadásnap segít a pályakezdő marketingeseknek, hogy a marketingautomatizációt mélységében és gyakorlatában megértsék (és így a választott szoftver logikáját megértve bevezethessék a cégükben). (Ezt a tematikával, esettanulmányokkal és az előadókkal hitelesíteném – no meg azzal, hogy a napnál is világosabbá teszem a tematika prezentálásakor, hogy nem egy cég salesnapját kapod.)
Ha nem tudod 1 mondatban megfogalmazni, hogy mit változtat meg a látogató életében a rendezvény (milyen tudást ad, milyen problémát old meg, hány üzleti kapcsolathoz segítheti hozzá), akkor még nincs rendezvényed – hanem csupán egy vágyálmod. Használd ezt a formulát (máshogy is felépítheted természetesen):
Ez a rendezvény [célcsoportnak] segít abban, hogy [a fontos problémájukat] [ezzel a módszerrel] [ennyi idő alatt] megoldják.
Fontos: ne ígérd túl a rendezvényed. A marketingszöveg nem arról szól, hogy minél nagyobbat mondjunk, hanem arról, hogy világosan kommunikáljuk egy termék értékét. (Ezért tettem oda minden értékajánlat mögé, hogy mivel hitelesítenénk.
Még több hitelességelemet találsz itt.)
Hírlevélstratégia a kampányod elejére
Read More