Őszinte marketing a hülyeség határán: hiba vagy alapkövetelmény?

Az őszinteség vádja rendszerint elkerüli a marketingest. Ez ugyanúgy levezethető a reklámszemétre, mint az, hogy sokak szerint az e-mail-marketing nem működne egyszerűen azért, mert ők sok spamet kapnak. Pedig az őszinteség a jó marketing alapvető jellemzője. Balázs már 3 éve nekiállt, hogy fogalmilag egyáltalán tisztázza, hazudik-e a marketing, és kitért arra is, hogy miért éri … Read more

Make marketing great again! – Beszámoló a T&C Summit első napjáról, 2. felvonás

A T&C soha nem érhet véget – legalábbis így érezzük most, hogy a második nap végén még mindig az első nap tudásanyagát dolgozzuk fel, és még ezt is tömörítve. Íme, ez történt még tegnap, mialatt ti aludtatok, mi pedig lóhalálában jegyzeteltünk: a tökéletes weboldal-szövegezésről és egy kis modern marketinges világszemléletről volt még szó. Vágjunk bele.

A jól brandelt weboldal 5 kötelező eleme

Donald Miller lendületes előadást tartott – hallottam olyan véleményt, hogy tavaly szinte ugyanezt mondta el, amit viszont most hallottam tőle, abban sokat beszélt az elnöki kampányokról (az egyikben részt is vállalt marketingesként), így legalábbis részben biztosan újat hallhattunk. Az ő előadása arról szólt, milyen elemeket kell tartalmazzon egy jól brandelt weboldal.

Az egyszerű üzenet

A weboldakkal a következő a probléma: a cég kitalálja, hogy milyen oldalt szeretne, elmegy egy grafikushoz, dizájnerhez, programozóhoz és elkészítteti azt. Minden működik, minden nett. Elindítják a weboldalt – és nem jönnek a leadek. Nincs konverzió. Ennek az oka az, hogy a fent említett emberek mindent tudnak a weboldalkészítésről, de nem értenek a szövegíráshoz. Ahhoz, hogy lekösd a látogatódat, jó szöveg kell – ahhoz pedig, hogy jó szöveget írj, ismerned kell az emberi agy működését. Az emberi agyat mindennapi működése során két alapvető cél vezérli:
  1. Túlélés és gyarapodás, fejlődés
  2. Kalóriamegtakarítás
Ha túl sok kalóriát kell egy folyamathoz elégetnie az agynak és az nem segíti a túlélését ésvagy fejlődését, „lekapcsol” – más szóval a látogatód nem figyel majd az unalmas szövegedre, amiben azt meséled, mennyire innovatív a céged és hogy az ügyfeleid igényeit teljes mértékben kielégíted sok éves tapasztalatoddal. A szükségtelen vagy zavaros információk lepattintják az érdeklődőket. Amivel megfoghatod őket: egy rövid, egyszerű üzenet, aminek a központjában a túlélésük áll. Ez a túlélés lehet átvitt értelmű persze, szólhat akár a jólétükről, még egy békésen eltöltött délutánról is: a lényeg, hogy a problématudatra hasson túlzott komplexitás nélkül. Jó példa erre az elnökválasztás: mindenkit meglepett, hogy Trump nyert, talán csak a marketingeseket nem, mivel az ő üzenete volt a legtisztább, a legegyértelműbb: tegyük naggyá Amerikát. Faék. Donald szerint úgy kell minden üzenetet elképzelni, mint egy bowlinggolyót. Ezeket adogatod a látogatód kezébe – és minél bonyolultabb az üzenet, annál nagyobb, nehezebb a golyó. Két-három kisebbet még elbír, de ennél többet már elejt. Hogyan egyszerűsítheted le úgy az üzeneted, hogy mégis hatásos legyen?

Legyen a történeted főhőse a vásárlód!

Minden sztoriba kell egy főhős, egy karakter - neki pedig akarnia kell valamit. Valamit, ami segít neki túlélni és gyarapodni. A főhős persze magától nem tudja megoldani a problémáját, segítségre van szüksége: egy vezetőre, guide-ra. Kell neki az Obi-Wanja, a Gandalfja, aki megmutatja neki az utat. Mi történik akkor, ha nem a célközönséged a főhős? Képzeld el, hogy egy partin megkérdezik tőled, mivel foglalkozol. Te elkezded mesélni, hogy a céget 80 évvel ezelőtt a nagyapád alapította – és fél perc után észreveszed, hogy a beszélgetőpartnered a vállad felett a baconös tekercset nézi. mert az segít neki túlélni. Te nem. Érdemes itt megint egy pillantást vetni az elnöki kampány üzeneteire.
  • Jeb Bush szlogenje az volt, „Jeb can fix it!” Ez róla szól, nem a választókról, hogy ő mire képes, mit akar.
  • Hillary Clintonnál az „I’m with Her”, középpontjában szintén maga Hillary van.
  • Trump szlogenje: „Make America great again.” Nem ő fogja naggyá tenni újra Amerikát, az üzenet az, hogy ezt közösen, a választóknak kell megtenniük. Személyesen neked, kedves Joe Minnesotából: tedd újra naggyá Amerikát!
A StoryBrand messaging filter, vagyis üzenetszűrő szerint a következő elemeknek kell meglennie egy jól összerakott üzenetben: Read More

5+1 epic tartalomötlet, ha helyi vállalkozásod van

Ha online akarsz eladni, a tartalommarketinggel szinte már könnyű dolgod van. A célközönséget megtalálnod, kommunikációját felmérned a közösségi platformoknak és analitikai eszközöknek hála relatíve egyszerű. Ha viszont helyi vállalkozást üzemeltetsz, más helyzetben vagy. A célközönséged jóval szűkebb és adott: kisebb a mozgástered, hogy megtaláld azt a hangot, amely éppen hozzájuk szól. Ebben a cikkben tehát … Read more