Te is láttál már olyan salesoldalt, amely nem akar véget érni, ugye?
Ez a hosszú formátumú sales page, az egyik legklasszikusabb direct response szövegtípus: a többoldalas DM-leveleket adaptálták a netre. (Más terminológia szerint infomercial landing page.)
És a mai napig működik.
A hátránya, hogy hosszú – így komoly szövegírói feladat, hogy az egészet (vagy a nagyját) elolvassák.
Nézzük meg azt a vázlatot, ami dollármilliós kampányokat ért.
Az alábbi vázlatot Clayton Makepeace (élő szövegírólegenda) is javasolja egy anyagában „Pretty Darned Good Outline” címmel. Emellett több szövegíróról tudunk, aki egy az egyben ezt a felépítést követve dollármilliós profitot hozó kampányokat készített – illetve mi is használtuk már.
Nemcsak a vázlatot kapod meg, hanem a magyarázatokat is – hogy minél könnyebben írhasd meg a következő salesoldaladat.
1. Szerezd meg a figyelmüket (headline)
Az anyagod sikere túlnyomórészt a headline-odon áll vagy bukik (utána pedig az ajánlatodon).
Az internet zajos hely – zajosabb, mint egy magazin, egy újság vagy egy találati oldal. Neked is tucatjával vannak nyitva a tabok és te pár másodperc alatt döntöd el, hogy az adott anyag érdekel-e téged vagy sem.
Ezekkel szerezhetsz figyelmet.
Emellett a legjobb módszer az, ha a legnagyobb előnyödet belerakod a címbe úgy, hogy a poént nem lövöd le – tehát az előny teljes megértéséhez el kelljen olvasnom az első… második… harmadik mondatot, végül az egész anyagot.
2. Támogasd a headline-odat
Ez lesz az első pár mondat, ami majdnem olyan fontos, mint maga a headline. A headline ragadja meg a figyelmet, és az olvasó az első néhány mondat alatt dönti el, hogy ez neki szól-e, tovább olvassa-e.
A legjobb módszer az, ha a főcímben szereplő előnyt kezded kibontani: miért fontos, mit old meg és kinek oldja meg, esetleg miért oldhatja meg a terméked jobban, mint eddig bármi (természetesen a poént itt sem lövöd még le).
3. Alapozd meg a hitelességed
Nagyot mondani nem nehéz, hitelesen ígérni viszont nagyon.
Az olvasód vett már olyan terméket, ami nem teljesítette azt, amit a hirdetés ígért. Találkozott már hazug reklámokkal és gazemberekkel.
A célunk az, hogy bizalmat szavazzon neked és az állításaid elhiggye. Tedd ki a fotód, mutass egy testimonialt, rakj egy videót a termékedről, mutasd a médiamegjelenéseidet, hivatkozz egy szakértőre.
4. Érd el, hogy végigolvassa
Még mindig az oldal elején vagyunk (kb. az első 200 szónál). Miért olvassa végig bárki az anyagod?
Nem azért, mert eladsz neki valamit.
Hanem azért, mert már az elolvasással értéket kap: megtud valamit magáról, értékes infókat kap egy piacról, válaszokat kap a kérdéseire stb.
Ígérj neki valamit, amit megkap, ha végigolvassa.
5. Adj értéket
A legsikeresebb hirdetések tanítanak. (Edukációs marketing.)
Ez a rész azért nehéz, mert könnyen túl sokat taníthatsz. Ez alatt azt értem, hogy mindent elmondasz például a problémájáról és a termékedről – így a vevőd nem érzi azt, hogy a termékedet meg kell vásárolnia.
Inkább segíts neki megérteni azt a problémát, amit a terméked megold – majd mondd el, hogy hogyan kell kinéznie a megoldásnak. Ha belefér, akkor a helyettesítő termékeket zárd ki – cégnevet és személyt ne említs, egyszerűen a terméktípusra utalj (pl. ételek, edzőtermek, tréningek), majd mondd el, hogy az miért nem ad teljes és maradandó megoldást.
Előfizetői tartalom
Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.