Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 9 perc

AIDA és 12 figyelemfelkeltő elem – kötelező olvasmány, ha figyelemfelkeltő anyagokat szeretnél írni

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Ingyenes, Szövegírás

Szinte biztosan ismered az AIDA formulát, mert ez a marketingkommunikáció alapja.

A betűszót a következőképp oldod fel:

  • Attention – megszerzed az olvasó figyelmét egy jó headline-nal.
  • Interest – fenntartod a figyelmét, érdekességek és előnyök.
  • Desire – termékelőnyök, vágykeltés.
  • Action – call to action.

Ez az egész szövegeden átívelő vázlat, lényegében egy keretrendszer.

Mutatom a feliratkozási oldalunkon, hogyan érdemes elképzelni az AIDA-t a gyakorlatban. (Előtte megnéztem, hogy ne égjünk be: szerencsére 28%-os összkonverziója van, kirakáskor amúgy 40% körül volt.)

squeeze_page_aida

(Kattintásra nagyobb lesz.)

 

A képkészítő app miatt butáskodik a csetablakunk, amit amúgy érdemes felraknod az oldaladra.

Szeretném, ha fejben megkérdeznéd, hogy miért azokat jelöltem be vágykeltő elemnek, amiket a képen látsz. Azért, mert a céges blogodat látogatottá és sikeressé szeretnéd tenni, mindehhez pedig olyan anyagot keresel, amiben azonnal megvalósítható tippeket találsz – ez az alap, a többi előny már az ehhez vezető út. (Avagy ne a repülőutat add el, hanem az egy hét önfeledt és pihentető nyaralást.)

Azzal a szakmai tanáccsal nem mész sokra, hogy keltsd fel a figyelmet. Ebből a cikkből megtudod, hogy pontosan mi kelti fel a figyelmet.

A figyelemfelkeltés eszköztára

Kezdjük a hozott anyagból: az ember mindenre nem tud figyelni, mert minden másodpercben milliónyi inger ér minket, az agy pedig folyamatosan szűr.

Van azonban, ami a szűrődön átjut, „megragadja a figyelmedet”, „felkelti a kíváncsiságodat”, és odafigyelsz. Figyelmet keltenek az alábbiak:

1. Fizikai szükséglet

Ha szomjas vagy, akkor minden erőddel vizet keresel – ilyenkor minden olyasmire felfigyelsz, ami egy kicsit is hasonlít a vízre.

Tudd, hogy milyen húsbavágó problémát old meg a terméked (ha semmilyet, akkor fejlessz egy jobb terméket), majd kürtöld világgá egy landing page-en (amit elkészítünk neked), hogy nálad a megoldás.

2. Újdonság

A marketing leghatásosabb szavainak egyike az, hogy új. Ugyanígy a legelkoptatottabb is.

Az ember alapvetően kíváncsi, mert egy ilyen összetett világban nem tudhatod, hogy később mi jön jól és mi nem (illetve félsz attól, hogy valami jóból kimaradsz), illetve a kíváncsiság segítette a túlélést is.

Ha valami új terméket dobsz a piacra és hirdeted az újdonságát, azzal nagyon erősen ingereled az emberek kíváncsiságát. Direkt használtam ezt a szót: a kíváncsiság ellen hat az egyre emelkedő ingerküszöb. Megtanulod, hogy nem minden újdonságot érdemes megnézni (nincs is rá időd), ezért erősen szűrsz.

3. Ismerősség

Veled is előfordult már, hogy egy fesztiválon a nagy tömegben kiszúrtad egy ismerősödet – és jobban örültél neki, mintha egy átlagos hétköznap futottál volna össze vele. Ennek oka valószínűleg az, hogy a fesztivál ismeretlen terület, az ismeretlentől pedig mindannyian tartunk. Ilyenkor az ismerős biztonságot ad, mert legalább őt ismered.

Hasonlók miatt költenek dollármilliókat szponzorációra – senki nem fog azonnal elrohanni a boltba csak azért, mert megnézett egy Formula–1-es futamot, és egy egész istálló a Red Bull színeiben indul. Viszont amikor a boltban a 10 különböző energiaital előtt izzadsz a túl nagy választék miatt („overchoice”), akkor úgy kapaszkodsz bele az egyetlen ismert logóba (amit azonnal kiszúrsz), mintha az életed múlna rajta.

4. Meglepetés és sokk

Ha egy konferencián beszélgetsz több emberrel, én pedig odaosonok mögéd (nem veszel észre) és hirtelen megragadom a vállad és elordítom magam, hogy LÁJKOLJ MINKET, akkor a figyelmedet azonnal megszereztem.

Sok haszna nem lenne, mert a lábon kihordott szívinfarktusod után többet nem beszélnél velem. Számoljunk le azzal a mítosszal, hogy minden figyelem értékes, illetve a negatív reklám is reklám.

5. Kakifej! (szokatlanság)

Nem hiszem, hogy számítottál arra, hogy egy szakmai cikkben valaki leír egy ilyen szót. Szokatlan, furcsa, nem helyénvaló, ezért azonnal felfigyeltél rá.

A túlélésünket segíti, ha a szokatlan dolgokra azonnal odafigyelünk. Nem ott van egy tárgy, ahova emlékeid szerint raktad – lehet, hogy betörtek hozzád (és még mindig ott van valaki). A szemed sarkából mozogni látsz valamit az addig mozdulatlan erdőben – talán egy medve.

Szokatlan, ha egy szót elírsz. Szokatlan az, ha kontextust sértesz (tabuszót használsz formális stílben). Szokatlan a túl bőkezű garancia.

6. Saját döntés.

Eldöntötted, hogy elolvasod ezt a cikket, ha pedig jól és érdekesen írok, akkor még mindig itt vagy.

7. Érzelem.

Nem magyarázom túl, mert a marketingkommunikáció túlnyomórészt érzelmekre épül, mert ez hatékony.

Leegyszerűsítve az eladás mögötti érzelmi manipuláció: ilyen rossz és problémákkal teli életed van most a termék nélkül, ám ilyen jó és problémamentes életed lesz a termékkel.

A közösségi megosztások mögötti érzelmek: ilyen okosnak, tájékozottnak, empatikusnak (stb., stb.) tűnsz majd, ha megosztod. (Ezt a cikket megosztottad már egyébként? Mutasd már meg az ismerőseidnek, hogy milyen jó szakmai anyagokat olvasol!)

[facebook-page href="marketingszoveg" width="600" height="800" align="center" hide_cover="false" show_facepile="true" show_posts="false"]

Meglepő, de az eladás általában negatív érzelmekkel operál (implicit érzelmi manipulálás: „rossz anya leszel, ha nem ezzel a mosóporral mosol”), míg a megosztás többnyire pozitívakkal. Ez valószínűleg azért van így, mert a vásárlás magányos dolog – megveszed, tud róla esetleg pár ember, de többnyire a te ügyed az egész folyamat és senki nem szól bele. Egy cikket talán épp egy negatív érzelem miatt olvasol el, de a megosztás túlmutat a cikken: a facebookos imázsodról van szó, nem az anyagról.

Lenézed a bulvárt, én speciel utálom is, ám profik, ha figyelemről és érzelmekről van szó. Véletlenszerű címlap:

hot_focimek

Figyeld meg az érzelmileg töltött szavakat: tettes, túlvilág, pokolian fáj, szakítás, titokzatos, betegség, gyötri – szinte csak a névelők semlegesek.

A teljes headline-ok ugyanígy csöpögnek: Szelleme visszajár a túlvilágról (félelem? remény?); „Nem volt beszámítható a tettes (bosszú); Pokolian fáj a szakítás (fájdalom, együttérzés); Ötvenhét évesen is gyönyörű (irigység, remény); Titokzatos betegség gyötri (szánalom, együttérzés) és így tovább.

Más bulvárlapok rendszerint fedetlen keblű hölgyekkel jelennek meg, ez a nyilvánvaló figyelemfelkeltésen túl (erről mindjárt) szintén érzelmileg töltött – férfiaknál vágy, nőknél többnyire irigység.

8. Kontraszt

Az agyad keresi a kontrasztot, mert a kontraszt egyértelműsít és lehetővé teszi a gyors döntéshozást (evolúciós kincs ez is). Gyorsabban látod a nagy ragadozóról azt, hogy nagy, ha ott sétál mellette a kicsinye (méretkülönbség).

Ezért olyan hatékonyak az előtte–utána képek: azonnal felfigyelsz rá és gyorsabban megérted a termék előnyét.

9. Rejtély és kíváncsiság

Tipikus példa ez a főcímsablon: A kiskutya nem tudott járni, énekeltek neki, és nem hiszed el, hogy mi történt... 

Ebben a címben (most rögtönöztem) elkezdünk egy történetet: adott egy kiskutya (főszereplő), tudjuk róla, hogy nem tud járni (megsajnáljuk, amennyiben nem vagyunk szociopaták). Megtudjuk, hogy énekeltek neki. „Nagy ügy”, gondolhatnád, valaki kedves volt vele. Végül kimondjuk, hogy valami váratlan történt.

A nem váratlan az, hogy a kiskutya mosolygott, csóválta a farkát, megszerette azt, aki énekel stb.

Viszont mi lehet a váratlan? Újra megtanult járni? Beleharapott az éneklő ember kezébe?

A felpiszkált kíváncsiság olyan, mint a viszketés: muszáj megvakarnod (itt: megnyitnod a cikket).

Természetesen csak akkor leszel kíváncsi, ha bármilyen relevanciája van (mondjuk érdekel, hogy a kiskutyával mi történik). De ez trivialitás.

10. Sürgősség és szűkösség

Nincs időd nem figyelni. Ha kell neked egy csoki, és bármikor megveheted, akkor ráérsz holnap délután megvenni (vagy akár elfelejtheted: majd megveszed, ha épp eszedbe jut). Ha ugyanez a csoki csak ma este 5-ig kapható, és utána soha többé (és minden vágyad, hogy megvedd), akkor már rohansz is a boltba.

Vagy megnyitod a limitált ajánlatot tartalmazó hírlevelet.

Gyakran küldünk olyan ajánlatot, amit csak hírlevélfeliratkozóként érsz el (pl. 10%-os kedvezmény a szolgáltatásainkra). Megéri feliratkozni, mert jár hozzá egy csekklista is.

[blokk id='2289']

*A lista megrendelésével egyben elfogadod, hogy a továbbiakban e-maileket fogadj a marketingszoveg.com-tól. Bármikor leiratkozhatsz egyetlen kattintással. Adataidat harmadik félnek nem adjuk ki.  Adatkezelőként a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH-61059/2012. számon tart nyilván minket.

11. A vágyaid

Egy fehérneműmárka így reklámozza a 2015-ös fürdőruha-kollekcióját.

Calzedonia

Még több figyelmet kapna a modell, ha egyáltalán nem viselne ruhát, de trivialitásokat ne magyarázzunk.

Azt viszont talán nem tudtad, hogy a vörös rúzs nem csupán egy szívemnek oly kedves cicoma, hanem figyelemfelkeltő is. E kutatás szerint a rúzs önmagában növeli az időt, amit egy férfi a nő ajkain tölt (úgy értem, hogy a szemével), a vörös rúzs további 0,6 másodperc figyelmet kap átlagosan.

12. A neved

Veled is előfordult már, hogy az utcán valaki a nevedet kiáltotta, és odakaptad a fejed – de kiderült, hogy másnak szóltak.

Összefoglalva: amit a fentiekből etikusan és relevánsan fel tudsz használni a főcímeid megírásakor, azt bizony érdemes is.

Ez a cikk ingyenes, de egy megosztással fizethetsz, ha van kedved jutalmazni a mély szakmai anyagokat.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikkA céges blog mégsem hatékony?
Következő cikk11 és fél tartalommarketinges blog, amelyet követned kellKövetkező

Ezeket olvastad már?

Tartalom és employer branding: építs profi csapatot tartalommarketinggel

Képzeld el, hogy soha többé nem kell álláshirdetést feladnod. Nem neked kell kutatni a szakemberek

Elolvasom »

[Esettanulmány] Hogyan vezesd át a cégedet száraz lábbal a tartalommarketing szigetére?

Még mindig meglepően sok cégvezető és szakember mosolyogja meg a tartalommarketinget, bár a többség reakciója

Elolvasom »

Így írj hatékony szöveges Google Ads-hirdetést

Az online marketing diadalmenete elválaszthatatlan a Google felemelkedésétől. A keresőóriás algoritmusai új alapokra helyezték a

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.