Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 4 perc

Miért nem veszed észre a saját elírásaidta?

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Gondolkodj rendszerben, Ingyenes

Veled is előfordult már.

Számtalanszor átolvastad a szöveget, és úgy láttad, hogy tökéletes. Aztán valaki észrevette az elírást, és tényleg szemet szúró elgépelés csúfította a szöveget – és mégsem szúrt szemet.

Velem is előfordult már, pedig profi szövegíró vagyok több ezer óra tapasztalattal és több száz projekttel a hátam mögött.

Az elírás nem azért csúszik be, mert nem figyelsz vagy nemtörődöm vagy. Tudsz gépelni, és amikor írsz, akkor a szövegezésre figyelsz, nem a mechanikus billentyűkopogásra. Maga az írás egy bámulatos és nagyon magasrendű szellemi tevékenység, hiszen írás közben gondolkodsz, megfogalmazod, értelmet adsz a gondolataidnak, strukturálod a szöveget, eljutsz A pontból B pontba – és mellesleg mindezt legépeled.

És 3 oka van annak, hogy átolvasáskor nem veszed észre a hibákat.

Egyik az, hogy nem betűről betűre olvassuk a szöveget, hanem ránézünk egy szóra, és magát a szó képét olvassuk el (tehát a betűk összességét). Biztosan ismered ezt a szöveget:

Egy anlgaii etegyem ktuasátai szenirt nem szimát melyin serenrodbn vnanak a bteűk egy szbóan, az etegyeln ftonos dloog, hogy az eslő és az ultosó bteűk a hölyeükn lneegyek. A tböbi bteű lheet tljees össze-vabisszásagn, mgiés porbléma nlkéül oalvsahtó a szveög. Eennk oka, hogy nem ovalusnk el mniedn bteűt mgaát, hneam a szót eszgébéen.

A másik ok az, hogy azt a szöveget te írtad. Tudod, hogy mi van benne, mit akarsz elmondani, mi mit jelent. Ilyenkor a papíron (képernyőn) levő szöveg és a fejedben lévő szöveg versenyez egymással, és az agyad hajlamos azt látni, amit írni szerettél volna.

És biztosan nem elgépelt szavakat szerettél volna írni, ezért elgépelt szavakat nem is látsz.

A harmadik ok az ismerősség. Ha minden reggel ugyanannál a pékségnél vásárolod meg a kakaós csigát, akkor nem kell gondolkoznod azon, hogy hogyan juss el a pékségig. Több százszor elsétáltál már oda és ilyenkor a részletek kiesnek.

Viszont ha legelőször sétálnál végig ezen az úton (és fogalmad se lenne, hogy mi merre van), akkor mindent észrevennél, mert minden új.

Ugyanígy megszokod a saját szövegeidet. Ha az elírást harmadik átolvasásra sem vetted észre, akkor nagy valószínűséggel negyedszerre sem fogod. Az elírás egy aprócska részlet, és megszoktad, hogy „nincs” benne.

Annyira azért nem kell féltenünk magunkat, mert kiválóan észrevesszük a hibákat. Ha évek óta számítógépet használsz, akkor valószínűleg már vakon gépelsz. Az agyad pontosan tudja, hogy melyik betű hol van, főleg egymáshoz viszonyítva. Lehet, hogy nem tudod fejből elsorolni a billentyűzetkiosztást (én se tudnám), de ha az ujjaid alá rakok egy billentyűzetet, akkor kvázi tudat alatt tudod, hogy hogyan lehet eligazodni rajta.

Nos, amikor le akarod írni a „k” betűt, akkor az agyad ezt értelemszerűen elküldi az ujjadnak. Ez a másodperc törtrésze alatt lezajlik, de az agyadnak még arra is van ideje, hogy „elképzelje”, hogy a „k” betű lenyomása milyen érzés és merre van az a billentyű. Eljut a parancs az ujjaidig, véletlenül lenyomsz egy másik billentyűt (mondjuk az „l”-et), és az agyad észreveszi, hogy nem az a visszajelzés jött, amire számított – és már nyomod is a backspace-t.

Mindeközben rá sem kellett nézned a billentyűzetedre.

Az elírások tényleg őrjítő és alig észrevehető hibák, de a jó hír az, hogy a legtöbb elírás meg sem születik.

A megszületőket pedig javíjta ( :) ) a Kreatív Kontroll.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Share on facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

PrevElőző cikkHogyan töltsd ki jól a kérdőívünket?
Következő cikkTartalommarketing 2015-benKövetkező

Ezeket olvastad már?

Ez a főcím hatékony – de miért?

Képzeld el azt, amint épp a kedvenc online újságodat olvasod. Valószínűleg nem olvasod el az

Elolvasom »

„Hatalmas mázli, hogy ennyire nehéz belevágni a tartalommarketingbe” – Interjú Rand Fishkinnel

Moz, a nagy varázsló személyesen. Rand Fishkin az egyik legismertebb SEO-szakember, a Moz és az

Elolvasom »

Erre a 4 szempontra figyelj, amikor megszólítod hírleveled címzettjét

Minden hírlevelet el kell valahogy kezdeni. A hírlevél eredményessége ugyan nem csak a megszólítástól függ,

Elolvasom »
Védett honlap

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség
Telefon: +36-20/372-6226
E-mail: [email protected]

  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2019 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.