Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 6 perc

Miért nem hiszem, hogy van SEO szövegírás?

  • Szerző: Sipos Zoltán
  • Kategóriák: Gondolkodj rendszerben, Ingyenes
  • Címkék: cikk-seo, seo, seo szövegírás, seo-szvegrs, szovegiras

Lehet, hogy méhkasba nyúlok ezzel, mert a szövegírási bizniszben valamilyen buzzword a SEO szövegírás és a nemzetközi terminológiában is használjuk a SEO copywriting kapcsolatot, azonban úgy érzem, hogy ez inkább kibúvó, hogy ne kelljen a megrendelőknek valóban elmagyarázni, mi is a szövegírók szerepe a tartalommarketingjükben. Úgyhogy most kimondom, ha nem is leszek népszerű: ne a SEO szövegírás bűvkörében éljünk!

Egyszer átjött egy konkurensünktől egy megrendelő. Duguláselhárítással foglalkozó oldalból van neki vagy ötven darab, el lehet képzelni, hogy mennyi tartalomra van szüksége. Ért is a keresőoptimalizáláshoz valamennyit, hiszen minden oldalt más réspiacra építi rá. Van is szakember, aki kezeli neki. Gépelt oldalanként hatezer forintért kapott három weblapjára szöveget, aztán kifújtak, mondták, hogy ezt a témát már nem lehet továbbvinni. Mi oldalanként 1800 forint körüli összeget kértünk el, aztán azóta is hetente több tucat cikket rendel. Nagy a harc, kell a tartalom.

Egyrészt azt hiszem, hogy akinek kenyere az írás, annak nem jelent gondot egy témát többször, többféleképpen körüljárni, de tény az, hogy mikor még kis céget vezettem, nekünk is beletört a bicskánk a targonca kulcsszóba. Tapasztalatlanok voltunk, a megrendelő pedig ötvenesével kérte volna a cikkeket. Csak hárman-négyen dolgoztunk, egyszerűen kiégtünk a témában. Most, hogy már tizenketten vagyunk, természetesen nem fordulhat elő ilyesmi.

Emlékszem, hogy a kérése az volt, hogy SEO célú szövegeket írjunk. Nem is gondoltam, hogy webes szövegíróként máshogy is kellhet írni, mint a keresőoptimalizálási alapelveket figyelembe véve. Természetesen a Google algoritmusa már eléggé intelligens, az olyasféle totemeket lassan ledöntögeti, mint a fix százaléknyi kulcsszósűrűség, de a belső címek, a kulcsszavak kiemelése, a ragozások és persze a cikkek összelinkelése még mindig alapvetően lényeges. Azt hiszem, hogy a webes szövegírásnál természetes a SEO szempontúság, nem plusz szolgáltatás.

Akkor mégis mi a SEO szövegírás?

Hát fából vaskarika. Van ugyanis SEO honlapkészítés? Hát eleve nem az a feladata minden sitebuildernek, hogy a keresőknek is tetsző módon épüljön föl az oldal? Vagy elképzelhető, hogy elkészít egy oldalt, majd kér még ötvenezer forintot, hogy SEO szempontból is jó legyen? Én azt gondolom, hogy mindenkinek, aki a webes bizniszben utazik, természetesen ismernie kell a SEO-s trendeket, és akkor is az átlagnál tájékozottabbnak kell lennie, ha a éppen nem SEO szakember.

Én magam sem vagyok az, de mikor megkérdezik, hogy milyen erős oldalakra kerül ki a PR-cikk vagy csak tanácsot kérnek, hogy milyen témákat és milyen mennyiségben érintsen a céges blog, akkor nyilván tudnom kell a helyes válaszhoz sok dolgot. Igyekszik az ember mindig képezni magát, mert a webes trendek gyorsan változnak és akár néhány kihagyott hónappal is le lehet maradni.

De a változás néha valóban néhány korábbi gondolkodásmód felülírását és paradigmaváltást hoz magával. Mint itt is: ma már minden webes szövegíró kutya kötelessége SEO szempontú szövegeket írni. Ezért amikor kérdezik tőlünk, hogy mi SEO szövegírást csinálunk-e, én mindig mondom, hogy annál többet. Az csupán alap.

A Google nem hülye

A SEO a szövegírás természetes része, de a SEO lényege a felhasználó: először is neki írunk. Természetesen megfelelően fókuszálva a keresőszavakra és a megfelelő tagekben használva, ragozott kulcsszavakat használva. De ez nem plusz szolgáltatás, hanem az alapja: alapvető elvárás a webes szövegírásban. A SEO szövegírás olyan szolgáltatás, mint a kitűnő nyelvhelyességű újságírás: persze, létezhet nélküle, de akkor az igénytelenség. Ha pedig természetes, miért emelnénk ki? Hogy többet kérhessünk el érte?

Nem igaz, hogy egy előadáson majd megtanítanak szöveget írni. Erről írtam már Kosztolányi apukájának példáján: hiába volt poétaoktatás a gimnáziumokban, attól még nem lett több költőnk. Megtanulhatod, hogy mi a szövegírás alapja, hogyan kell fölépülnie a szövegnek, ha pedig van tehetséged és időd, tényleg jobb anyagokat hozhatsz össze. Ha viszont dolgozni akarsz és nem megírni az anyagokat, akkor nyilván már tudod az előadás után, hogy kit válassz: hát persze, hogy az előadót. Ez is tartalommarketing. Az is tartalommarketing, hogy most itt ezt írom.

A duguláselhárító azt mondja, nemhogy ötven cikket, de egyet sem tudna megírni hetente, mert nem verbális alkat, és egyébként is inkább dolgozik és pénzt keres, mint írogat a tucatnyi oldalára. Megadja a kulcsszavakat, megjelöli az adott oldalak célját (például az oldal célközönsége a falbontás nélküli elhárítást kereső XX. kerületiek), mi pedig összeállítjuk az anyagot. Teljesen természetes, hogy a megfelelő kulcsszavak benne lesznek, hiszen csak így érhet célt a szöveg. Teljesen természetes szakmailag az is, hogy a megfelelő módon, mennyiségben, formában és helyeken lesznek. De az is magától értetődő, hogy a szöveg olvasmányos és jó lesz.

Nem a Google-nek írunk, hanem a felhasználóknak. A Google pedig ezt fogja szeretni. Én azt mondom, hogy nem SEO szövegírás van és egyszerű szövegírás, hanem csak szövegírás: mégpedig a webes szövegírás természetszerűleg SEO szövegírás is, de jóval több annál, az új média egy újféle zsurnalizmusa.

Matt Cutts, a Google rossz minőségű (webszpem) oldalak ellen dolgozó csapatának vezető mérnöke nem győzi hangsúlyozni, hogy a Google azt fogja értékelni, ami a látogatóknak is jó. A mi feladatunk persze, hogy a Google megértse, miről írunk, de eközben ne feledkezzünk meg a látogatóról sem, akiért csináljuk mindezt. Nehogy úgy járjunk, mint az együgyű asszony, aki a lavórral kiöntötte a gyermekét is.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkSzállásadók közösségimédia-szereplése a 2013-as nyári szezonban
Következő cikkÖsszeférhetetlenség a szövegírásbanKövetkező

Ezeket olvastad már?

A stratégiától a szövegírásig: interjú Pásztor Krisztinával

Rendhagyó anyag ez, az első interjú a blogon. Pásztor Krisztina másoddiplomájához a szakdolgozatot a tartalommarketingről

Elolvasom »

Ha unod a bullshiteket: 972%-os látogatottságnövelés egy céges bloggal

Undorít, hogy a marketingszakma tele van szubjektív véleményekkel és „szerintem így működik” szakmaiatlan habzásokkal, melyek

Elolvasom »

Így írj szakmai szöveget, hogy a laikusok is megértsék

Tehát el akarsz adni nekem egy duplakarburátoros fúziós szemöldöknyírót. A konkurencia technológiája messze el van

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.