Neil Patel a Crazy Egg, a KISSmetrics, a Hello Bar és a Quicksprout alapítója, olyan világcégek tartalomstratégiáját segíti, mint a Microsoft, a HP és az NBC.
A Wall Street Journal szerint az tíz legbefolyásosabb online marketinges egyike.
Emellett lelkes óragyűjtő, imád zoknit kapni ajándékba és a Taco Bellben ebédelni, kedvenc hobbija a pénzkeresés. Néhány éve még minden reggel negyed-fél órát szánt a haja igazgatására, ma azonban már kopasz – szerencsére, ugyanis online elérhető napirendje szerint pontosan abban az időben interjúztunk vele, amikor egyébként ezzel foglalkozott volna.
Kreatív Kontroll: Tudom, hogy rengeteget blogolsz, minden cégednek van blogja – te hogyan írsz bejegyzéseket, hogy néz ki az alkotói folyamat? Mennyi időt szánsz egy bejegyzés elkészítésére?
Neil Patel: Minden egyes poszttal több órát foglalkozom, ennél kevesebbet soha. Mindenekelőtt a headline-t szülöm meg, címet adok a posztnak, ezután pedig elkészítem a bejegyzés vázát. Felvázolom a bevezetést, a szövegtörzset, a konklúziót, azután pedig kitöltöm a hézagokat.
Mennyi volt a legtöbb idő, amit egyetlen bejegyzés elkészítésére szántál?
Azt hiszem, körülbelül hat óra.
Makacsul tartja magát a mítosz Magyarországon is, hogy az emberek nem olvasnak el hosszú tartalmakat, holott a tapasztalatok azt mutatják, hogy az olvasók és a keresők is szeretik ezeket. Ugyanakkor persze rövid tartalommal is óriási hatást válthatunk ki, ahogyan például a Te egyik landing page-ed, a quicksprout.com is remekül példázza a maga 20 szavával. Mit gondolsz, mi a trükk a hosszabb tartalmak előállításánál? Mitől lesz olyan vonzó a tartalom, hogy az emberek ténylegesen elolvassák?
A hosszú tartalmak esetében az a lényeg, hogy ne csak azért adjunk hozzá lényegtelen információkat, hogy nagyobb legyen a terjedelem. Nagyon jónak kell lennie a tartalomnak, hogy az emberek szeressék, mert ha nem szeretik, akkor nem fog működni.
Gyakori tévhit, hogy az emberek nem olvasnak el hosszabb tartalmakat, pedig igenis elolvassák. Hiszen látjuk, hogy az emberek ma már a világ minden táján könyveket, újságcikkeket olvasnak online. Bizonyos helyeken persze kevesebben, mint másutt, de nem ez a lényeg.
Miért ne olvasnának el egy hosszú blogbejegyzést? Ez egy tévhit, nem más.
Most már 23 szó a főcím és a törzsszöveg. Nézd meg élőben.
Te hogyan határoznád meg a „vonzó tartalmat”, a minőségi tartalmat? Hogyan lehet ilyet létrehozni?
Vonzó tartalmat úgy kell létrehozni, hogy megkérdezed a potenciális olvasóidat, mire van szükségük. Ehhez használhatsz olyan szolgáltatásokat, mint a SurveyMonkey, a Quora vagy akár a közösségi oldalak – aztán egyszerűen megadod nekik azt, amit akarnak. A kiváló tartalom gyártásának ez a legjobb módja.
Mi itt Magyarországon még mindig küzdünk a „tartalomsokk” elméletével – ami a ti piacotokon már régen nem probléma, hiszen megdőlt tézisről van szó. Mégis nem csak a cégek félnek sokszor belevágni a tartalommarketingbe azért, mert a hihetetlen mennyiségű tartalom miatt „úgysem olvassa majd senki” amit ők készítenek, még úgynevezett szakértők is hangoztatják ezt.
Pontosan ezért nem állhatsz elő bármilyen tartalommal. A tartalmaidnak mindenki másénál jobbaknak kell lenniük, különben nem fognak működni.
Ha jó tartalmat hozol létre, az emberek elolvassák majd, ha nem, nem fogják – ilyen egyszerű.
Szerinted mi a legköltséghatékonyabb tartalommarketinges eszköz kkv-k számára?
Ha az eszközt mint szolgáltatást nézzük, akkor azt tanácsolom, mindenki nézzen rá a BuzzSumóra, onnan ugyanis remek headline-ötleteket, témaötleteket szerezhet.
Ha viszont a csatornákat nézzük, akkor egyértelműen a blogolásba éri meg a legjobban befektetnie egy kisebb cégnek – lehetőleg wordpresses alapokon, mivel az ingyenes.
Essen néhány szó az infografikákról is, mivel nagy pártolójuk vagy – darabonként akár 2000 dollárt is költesz egy-egy infografika elkészítésére. Sok cég azonban fél ehhez az eszközhöz, „egyszerű vizuális tartalomhoz” nyúlni, túlságosan drágának tartják. Hogyan lehet egy ilyen vállalkozásnak megmutatni, hogy igenis van értelme befektetni az ilyen típusú tartalmakba?
Meg kell mutatni, hogy remek forgalomgeneráló eszköz. Példákat kell bemutatni, mert rengeteg esettanulmány bizonyítja, rengetegen személyes tapasztalatokból tudják azt, hogy az infografikák rendkívül sikeresek, és hosszú távon is remekül segítik a tartalommarketinges törekvéseket.
Dolgoztál már a Microsofttal, a Gawker Mediával, az eBay-jel és a Viacommal... Ezek nagyon különböző vállalatok. Volt olyan nagy, közös probléma, amellyel mindegyiküknél találkoztál?
Ezek közül minden egyes vállalatnak óriási problémát jelentett az, hogy rengeteg tartalmuk volt, de sehogyan sem voltak képesek ezekkel jól rangsorolni a keresőkben. A gondot nagyrészt a weboldalak szerkezete, belső működése jelentette, nem voltak megfelelően optimalizálva. Nemcsak a keresők, de a látogatók sem voltak képesek megfelelően navigálni az oldalaik között.
Lehet akármennyi tartalmad, ha a felhasználó nem találja azt meg: mivel a Google figyeli látogatóid viselkedését, ha ők visszafordulnak, ha kevés oldalt néznek meg, ha nem olvassák végig az anyagaidat, ez a rangsorolásban is megmutatkozik.
Az idő- és erőforrás-menedzsment sok cégnek okoz problémát, sokan épp ezért nem kezdenek bele a tartalommarketingbe, még többen pedig éppen ezért buknak bele: egyszerűen nem tudnak megfelelő mennyiségű és minőségű tartalmat elállítani. Mit gondolsz, hogyan küzdhet meg egy kisvállalkozás ezzel a problémával?
Neil válaszát (és a maradék 9 kérdést) elolvashatod a Kontent januári számában
A magazin kihagyhatatlan, ha érdekel a hazai tartalommarketing.
Ismét esettanulmányokkal, mély szakmázással, bivalyerős ajánlórovattal készülünk. Olvashatsz egy átfogó cikket arról, hogy a tartalommarketing, inbound marketing, branded content és native advertising között milyen különbségeket húzunk (megkérdeztük Damjanovich Nebojsát és Pécsi Ferit is).
Az éves Kontent-előfizetés szándékosan „nem tétel” árkategória: 4000 Ft (postázással együtt). Elolvasni egy exkluzív Neil Patel-interjút felbecsülhetetlen.
(A korábbi címlapfiúnk sem piskóta: Joe Pulizzi.)
Oszd meg ezt az interjút, mert tényleg exkluzív és epic.
Show More