Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 7 perc

Milyen értékeket ad neked egy blogbejegyzés? (Még 12 szempont)

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Gondolkodj rendszerben, Hogyan írjak ütős blogbejegyzést?, Ingyenes
  • Címkék: leadot-autk-rtekesits

Az előző cikkben több módszerrel is kiszámoltuk, hogy vajon mennyit érhet a blogbejegyzés, és úgy általában mennyit ér a szövegírás.

De abban a cikkben csak konverziókról és eladásokról esett szó. Mi van a pénzben nehezebben mérhető dolgokkal?

Ahogy a tartalommarketing sem a közvetlen eladásról szól, úgy általában a blog célja sem az, hogy azonnal és ott helyben értékesíts.

Természetesen a végső cél az, hogy a céged bevételei nőjenek, és ehhez a blog (meg általában a tartalommarketing) hozzásegít. De nem úgy, hogy ott helyben elad, hanem úgy, hogy először felépíti a szakértői státuszodat, növeli az online láthatóságodat, közönséget épít a céged köré... amely közönségnek aztán könnyebben értékesíthetsz.

(A most olvasott blog is elképesztően sok kvalifikált leadet generál nekünk.)

Nézzük, hogy a különböző célok szerint hogyan mérjük a cikk árát.

Ügyféledukáció

Tegyük fel, hogy egy bejegyzésedet elolvassa 200 ember (mindegyik potenciális ügyfeled).

A blogbejegyzésben egy komplexebb folyamatot érthetően elmagyarázol, így az ügyfeleid látják, hogy valóban komoly hozzáadott értéket adsz a szolgáltatásodhoz.

Mennyibe került volna, ha személyesen (telefonon, Skype-on stb.) kellene 200 embernek elmagyaráznod ugyanezt? Számold ki az órabéreddel. Mennyibe került volna ezt a folyamatot egy brosúrában leírni, a brosúrát megtervezni, kinyomtatni és eljuttatni 200 ügyfeledhez? Legalább annyit megspórolt a blogbejegyzés, és akkor még az eladásokat nem számoltuk hozzá.

Keresőforgalom

Az előző cikkben is említettük, hogy az organikus forgalommal kiválthatod az AdWords-kampányaidat. Ha organikusan szerzed meg azt a forgalmat, amiért amúgy fizetnél, akkor a blogbejegyzés körülbelüli értéke a megspórolt AdWords-költéseidet jelenti.

További hozzáadott érték az, hogy a jó keresőpozíció hitelességet ad a cégednek. Ha te vagy a legelső 3 találat a duguláselhárításra, akkor a találati oldalon te leszel a legkomolyabb szakember – és ez kell ahhoz, hogy a kattintást megszerezd. A további hitelességépítést már az oldalad szövegezése végzi.

Elérés

Tegyük fel, hogy a cikk egy év alatt elér 2000 embert a legkülönbözőbb csatornákon (közösségi média, organikus keresőforgalom stb.). Mennyibe került volna ezt a 2000 embert mondjuk egy fizetett sajtómegjelenéssel elérni? Elárulom: sokkal többe.

A blogbejegyzések cost/reach-e valószínűleg a legalacsonyabb minden marketingkommunikációs eszköz között.

Szakértői státusz

Mennyit ér neked az, hogy a saját piacodon ismert és elismert szakértővé válhatsz?

Közönségépítés

A platform/médium és a közönsége közül egyértelműen a közönség ér többet.

Ha van elég pénzed, akkor könnyedén megvásárolhatsz bármilyen médiumot (már amelyiket eladják), de a közönség felépítése sok idő. A lojális olvasótábornak könnyebb értékesíteni, emiatt a visszatérő látogató többet ér az egyszeri látogatónál, a hírlevélfeliratkozó többet ér a visszatérő látogatónál, az egyszeri vásárló többet ér a hírlevélfeliratkozónál, a visszatérő vásárló többet ér az egyszeri vásárlónál és így tovább. A bloggal pedig közönséget építhetsz a céged köré.

Értéknövelés

A blog a céged tulajdona lesz, és növeli a cég értékét. Egy 1000 cikk feletti céges blog kialakult olvasótáborral és jó keresőpozíciókkal sokkal értékesebb, mint egy céges autó.

És a tartalmakat újra és újra felhasználhatod (például kiadhatod e-bookban), a kialakult olvasótáborodnak pedig könnyebben értékesítheted a szolgáltatásaidat (mert ismernek téged és megbíznak benned).

Ügyfélszolgálat

Adott egy nagyon gyakori ügyfélpanasz vagy egy gyakori kérdés. Ezekről is írhatsz blogbejegyzéseket, és ha jó a terjesztésed is, illetve az oldaladon gyorsan megtalálható a keresett bejegyzés, akkor tehermentesítheted az ügyfélszolgálatodat.

Persze így is érkeznek majd panaszok és kérdések, csak sokkal kevesebb.

Leadgenerálás

John Lennon híres mondása, hogy „leülök és írok magamnak egy medencét”. A blogbejegyzés megfelelően tág műfaj, szinte mindent kibír: ha van egy új akciód, letölthető e-könyved, tréninged vagy bármilyen kampányod, akkor írj róla egy bejegyzést, és lásd, ahogy tucatjával jönnek a leadek.

Piackutatás

A piackutatás nagyon drága dolog. Sokkal gyorsabb és egyszerűbb, ha az üzleti blogodon teszteled, hogy milyen témákra, milyen kampányokra, milyen hangvételre, milyen előnyökre és milyen akciókra fogékony a célközönséged.

Bár ez nem számít „klasszikus” piackutatásnak, mégis első kézből kapod a visszajelzéseket.

Elégedettebb alkalmazottak

A tartalommarketing előnye az is, hogy a kollégáid látják, hogy a cég tényleg tart valahova. Mindannyian pénzért dolgozunk, de mégis jobb egy olyan cégnél dolgozni, ahol van perspektíva és tényleges innováció.

Plusz ha a kollégáid is írnak a blogba, akkor versenyezhetnek (kinek a cikkjei népszerűbbek), illetve azonnali visszajelzéseket kapnak a munkájukról (megosztások, lájkok, leadek stb.).

A piac véleményvezére

A trendek természetéhez tartozik, hogy vannak trenddiktálók és trendkövetők. A trendkövetés passzív: látod, hogy mi zajlik, és alkalmazkodsz (vagy nem, és lemaradsz).

Viszont a trendeket alakíthatod is, mert nem egy világtól elzárt laborokban kotyvasztják az új marketinges trendeket, hanem hozzád hasonló emberek véleményezik a folyamatosan fejlődő szakmát.

Nagyon sok minden nem tetszik a szakmámban, ezeket pedig megírom. Biztosan észrevetted, hogy próbáljuk feljebb tolni a piac minőségi elvárásait: elmondjuk neked, hogy milyen magas minőséget várj el egy szövegírótól (pl. kérj tőle képeket a cikkhez, követeld meg a titoktartást, kérj garanciát, kérj referenciákat, kérj eredményeket, hogyan válassz szövegírót).

A te szakterületed is tele van olyan folyamatokkal, amelyekről megvan a véleményed. Írd is meg! Minden piacnak szüksége van a szakértők véleményére, erre pedig a blog tökéletes felület.

És gondolj bele, hogy mennyit ér neked az, hogy ténylegesen alakíthatod a piacod trendjeit. Ha elég jó blogot írsz (és sokan követik), akkor a hatásod is nagy lesz, és a piacot arra terelheted, amerre szeretnéd.

Hitelességépítés

A mai marketing akkor sikeres, ha hitelesség-központú, mert a legnagyobb állítás sem ér semmit, ha a piac nem hiszi azt el neked.

És a mai hiperkommunikált világunkban bárki állíthat magáról (a cégéről, a szolgáltatásáról) bármit. Bárki marketingesnek mondhatja magát, bárki webdizájner lehet. Ha nem teszel semmit, akkor felhígul a szakmád.

Viszont egy blogban megmutathatod azt, hogy tényleg értesz a szakterületedhez, és hitelt adhatsz a marketingkommunikációd állításainak. Nézd meg ezt a blogot: látod, hogy hogyan írunk és hogyan magyarázunk el komplexebb trendeket. Látod, hogy miket olvasunk a szakmából és naprakészek vagyunk. Tehát építjük a hitelességünket, és könnyebben hiszed el nekünk, hogy jó szövegírók vagyunk.

Ugyanígy írj sok edukatív cikket és publikálj esettanulmányokat. Ne csak mondd, hogy értesz hozzá, hanem mutasd meg.

Még többet olvasnál?

Tudok 10 érvet mondani a céges blog mellett, és a blog felépítéséről is írtam már.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikkMennyit ér ez a blogbejegyzés? (+ajándék!)
Következő cikkAz upsell művészeteKövetkező

Ezeket olvastad már?

A marketing halála: árakció

„Mindenki árérzékeny”, „az embereknek nincs pénzük”, „nem emelhetek árakat, mert akkor drágább leszek a konkurensemnél”.

Elolvasom »

Befolyásold a vásárlód döntéseit „user generated content”-tel

A weboldalad célja az, hogy konvertáljon, ugye? Ha ez a konverzió vásárlás (mert épp az

Elolvasom »

Ezeket a tartalommarketing-eszközöket használják az európai és tengerentúli topmarketingesek

Még szinte meg sem száradt a tinta a CMI legújabb nagy mintás tartalommarketing-kutatásán, máris itt

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.