Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 7 perc

Hogyan építsd szexoldalakkal a szakértői státuszodat?

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Gondolkodj rendszerben, Ingyenes

Állandóan emlegetem, hogy „a szakértő státusz építése”, a szakértő státusz így, úgy, meg amúgy. De mégis micsoda ez, és miért van rá szükséged?

Ezután a cikk után remélhetőleg érthetővé válik, hogy miért lett ez az egyik kedvenc szavunk. A szakértő státusz ugyanis az egyik legfontosabb eleme a marketingnek.

A történet ott kezdődik, hogy a mai piac túlkínálati, és a modern marketingnek ezt figyelembe kell vennie.

Természetesen vannak kivételek (innovatív termékek, réspiacok, extrém pozicionálás), de ha körbenézel a lakásodban, akkor többnyire olyan termékeket látsz, amelyekből óriási túlkínálat van – ha csak magát a termékkategóriát nézed. Százféle bögrét vehetek és egy hétig válogathatnék a különböző hangfalak közül, billentyűzetetből, füzetből, könyvből, irodai székből és ruhákból annyi van, hogy nem győzök választani, hogy melyiket vegyem meg.

Bemész a dohányboltba és ott a túlkínálat. Bemész az élelmiszerboltba és ott a túlkínálat. Bárhova lépsz, a hihetetlenül bő választék minden egyes darabja azt próbálja elérni, hogy őt válaszd (és ne a több tucat másik terméket).

A túlkínálati piacon természetes, hogy kialakulnak a választási szempontok – megtehetem, hogy válogatok, ezért az igényeimnek leginkább megfelelőt veszem meg. Ez szükséges is, mert szempontok nélkül elszáradnék a boltban, mert nem tudnám eldönteni, hogy a 16 különböző joghurt közül melyiket vegyem meg.

Leegyszerűsítve kimondhatjuk, hogy a választási szempontok szerint egy termék célpiaca különböző szegmensekbe sorolja magát.

A célpiacnak egyazon termékkategória kell (mondjuk joghurt), de egyik szegmens ár alapján vásárol, másik a gyümölcsdarabok szerint, harmadik az összetevőket nézi és így tovább. Itt a leggyakoribb kkv-s hiba, hogy feltételezik, hogy minden szegmensnek számít az ár, ezért folyamatosan akcióznak. Ez egyrészt hosszú távon tarthatatlan (mindig lesz valaki, aki alád ajánl), másrészt egy presztízsterméknél kifejezetten visszás (a magasabb ár az egyik ok, hogy megveszem, mert dicsekedni akarok vele).

Egyvalami azonban minden piac minden szegmensében közös

Senki nem akar rossz vásárt csinálni.

Itt még egyszerű is volna a dolgod: ismered az igényeidet (nem kell, hogy megfogalmazd, bőven elég, hogy ha meglátod a terméket, akkor tudod, hogy arra van szükséged), eszerint pedig tudsz választani is, ugye?

A dolgot nehezíti az, hogy a cégek többé-kevésbé ugyanúgy ismerik az igényeidet. Rengeteget költenek piackutatásra, hogy a fejedbe lássanak és ismerjék a vágyaidat. Idővel elérkezünk arra a pontra, amikor minden joghurtos cég (aki téged akar vásárlónak) marketingkommunikációja a te legsajátabb igényeidet és ízléseidet duruzsolja vissza. A reklámok szerint mind a 16 joghurt ugyanolyan jó választás.

A mai reklámzaj szerint minden termék nagyon finom, egészséges, olcsó, óriási gyümölcsdarabokat tartalmaz, ezt eszik a celebek és így tovább.

Szerencsére nem az számít, hogy egy cég mit állít magáról, mert én is mondhatok magamról bármit.

Az számít, hogy melyik cégnek hiszed el.

A modern marketing és a túlkínálati piac legfontosabb erőforrása a hitelesség. Birodalmakat épít fel a megléte, viszont birodalmakat rombolhat le a hiánya.

A hitelesség pedig szép lassan felépíti a szakértő státuszodat

A hitelességnek és a „szakértőségnek” vannak nagyon kézzelfogható szimbólumai, és kicsit kevésbé megfogható, ám ugyanannyira fontos viselkedési mintái. Erről írni fogok egy bejegyzést.

Nézz meg egy orvost: a hitelességéhez tartozik az, hogy fehér ruhát visel, latin szavakkal fűszerezi a diagnózist és olvashatatlan az aláírása. Ilyen elvárásokkal mész oda, tudod, hogy nagyjából így néz ki egy orvos és így viselkedik. Popper Péter írta egyszer, hogy ezek az orvosok mindig a nyakukban hordják a fonendoszkópot, pedig ott sérülékenyebb. Miért nem teszik a zsebükbe? Hát azért nem, mert akkor ugyanolyan fehér köpenyes, klumpás dolgozók lennének, mint az asszisztensek. A nyakban lógó fonendoszkóp a hitelességüket adja.

Nézz meg egy szövegírót és egy marketingest: akkor hiteles, ha olvasmányosan és jól tud írni (és helyesen!), illetve el tudja adni magát (ha egy marketinges nem tudja eladni magát sem, akkor a szolgáltatásodat miért tudná?).

Szakértői státusznak azt hívjuk, amikor folyamatosan és hitelesen kommunikálod a szakértelmed és a pozicionálásod, ezzel pedig tartósan elfoglalsz egy helyet a piacon. Ez két okból is fontos: a szakértelmet nem elég birtokolni, hanem kommunikálni is kell. Másik, hogy ez is a pozicionálásod része, és ideális esetben te leszel a célpiacodon a legelső cég, amelyhez érdemes fordulni.

Ügyfelünk a pornóhoz is ért

A napokban derült ki, hogy egy politikus honlapja egy szexoldalra irányít át. A szerencsétlen esetnek legfőbb tanulsága az, hogy időnként ellenőrizd, hogy feltörték-e az oldaladat.

Bártfai Balázs, a domainflotta.hu ügyvezetője régi és kedves partnerünk. Ő igénybe veszi a mi szolgáltatásunkat, mi pedig elvi okokból is a partnereinknél vásárolunk, ezért például ez az oldal is az ő tárhelyszolgáltatásuk alatt fut (akadozásmentesen!). A hír kirobbanása után azonnal keresték a Blikktől, hogy nyilatkozzék az eset kapcsán. Telefonon egyeztettünk, hogy mit érdemes nyilatkozni, hiszen politikai ügy lévén azért érdemes megfontoltnak maradni.

Végül a blikkes megjelenésen túl még egy tucat másik portálon megjelent a neve és a cégneve, többek között az Indexen és az Origón is. Hiszen kézenfekvő volt, hogy egy doménkatasztrófa és átirányítási malőr esetén egy doménekkel foglalkozó céget kérdezzenek meg. Hogyan jutottak volna el hozzá, ha a weboldala nem tükrözi, mivel foglalkozik? Végül még tévészereplése is lett, és ha jól látom, megfogadta a tanácsaimat.

Korábban a Netrisk.hu számára is hasonló tanácsadói szolgáltatást nyújtottunk, mikor Pap Balázs vezérigazgató-helyettessel két kollégánk interjúszituációt játszott el, és igyekezték sarokba szorítani, félreérthető nyilatkozatra rábírni. A tréning után megkapta az interjút, amely vélhetően megjelent volna a vállalkozás újonnan meghirdetett (azóta sikerrel bevezetett) szolgáltatásával kapcsolatban.

Lehet ennél jobban szakértői státuszt építeni? A tévés riportban elhangzik, az újságcikkekben pedig megjelenik, hogy „Bártfai Balázs, a Domainflotta.hu szakértője”. Ez nemcsak most hasznos PR, de a későbbiekben is hivatkozhat a megjelenésekre.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikk6 hiba, amit a rólunk oldaladdal elkövethetsz
Következő cikkHogyan írjuk le az árat? Néhány jól működő trükkKövetkező

Ezeket olvastad már?

Ezt tedd, ha lopják a tartalmaid

A szövegírás kapcsán természetesen érdekes kérdés a szerzői jogoké: képeket a többség könnyedén ellop, de

Elolvasom »

Hogyan adj jó ajánlatot (és hogyan értékesíts úgy, hogy nem tűnsz értékesítőnek)?

Ismerem az egyetlen előnyt, amelyre szükséged van. Oké, ez talán egy kicsit hatásvadász és elcsépelt

Elolvasom »

Javíts az unalmas szövegeiden ezzel a 6 lépéssel

A legtöbb weboldalszöveg unalmas. Ez pedig pontosan azért gond, amiért nem vennél fel egy unalmas

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.