Céges blog… A lehetőség adott, mégis kevesen élnek ezzel. Talán nem hallottak még erről. Talán nem tudják, hol kezdjék el. Talán nem találnak szövegírót.
Vagy ők is beleesnek abba a csapdába, hogy „majd a jövő héten” elintézik ezt is.
Pedig amit a jövő héten intézünk el, az soha nem lesz elintézve. Tapasztalatból mondom, de szerintem te is tudod, hogy milyen veszélyes halogatni. Mindig közbejön valami, az ötlet pedig csúszik.
Ha nincs céges blogod, akkor pénzt veszítesz. Most, ebben a percben is, ahogy ezt olvasod.
Miért jó a céges blog?
1) Mert emberivé teszi a céged
Senki nem szereti az arctalan cégeket. Egy nagy üvegépület… Steril céges kommunikáció… Elidegenítő hivatalosság…
Viszont egy blogban barátságos stílusban kommunikálhatsz az olvasókkal. Rögtön lesz egy kapcsolódási pont. „Ja, az a cég, ahol olyan jó humorú blogot írnak.”
2) Mert elérhető maradsz és megtalálható leszel
A blog folyamatosan frissül, tehát nem ugyanaz a statikus céges honlap fogadja az ügyfeleidet. Így mindig tudhatják, hogy éppen mit csinálsz, mit fejlesztesz, milyen új szolgáltatáscsomagot dobsz piacra, és úgy általában mi van a céggel.
3) Mert növeli a szakmai hitelességedet
Írd le, hogyan kutattok. Írd le, hogyan dolgoztok. Írd le, hogyan változott a piacod. Ha elég érdekesen írsz, akkor a sorok között növeled a hitelességedet, és még el is fogják olvasni.
Miért fontos, hogy a „sorok között”?
Mert bárki mondhatja magáról, hogy ő profi és a szakma csúcsát képviseli. Ehhez csak néhány billentyűt kell lenyomni a klaviatúrán.
De a profit nem arról ismerjük fel, hogy azzal kérkedik, hogy ő profi. Az számít, hogy az ember mit csinál valójában. Az igazi hitelesség és szakmaiság felismerhető akkor is, ha ezt nem mondják ki.
Sőt, az igazi profinak nem is kell kimondania, mert egyértelmű, hogy az.
4) Mert Te leszel a vezető
Mondd ki a nyilvánvalót is. Írd le a gyártástechnológiát, amit szerinted „mindenki ismer”.
Estig tudnám sorolni az olyan kampányokat, amelyek azért értek el kirobbanó sikert, mert először mondtak ki egy közismertnek hitt tényt. (Ha este olvasod ezt, akkor reggelig.)
A Mad Men (Reklámőrültek) című sorozatban van egy rész, amikor a Lucky Strike-nak új kampányra van szüksége, mert felfedezték, hogy a dohányzás tüdőrákot okoz. Mindenki arról beszél, hogy a cigaretta káros, mérgező és rákot okoz. Ráadásul az új szabályozás tiltja, hogy bármelyik gyártó egészségesnek tüntesse fel a cigarettázást.
Don Draper megkérdezi a Lucky Strike vezérigazgatóját, hogy hogyan készítik a cigarettáikat. A vezérigazgató elkezdi sorolni, hogy hol termesztik a dohányt, betakarítják, kiválogatják, vágják, megszárítják és megpirítják.
A Lucky Strike új szlogenje: It’s toasted (Pirított).
Vezérigazgató: „De a többiek dohánya is pirított.”
Draper: „Nem. A többiek dohánya mérgező. A Lucky Strike dohánya pirított.”
Lehet, hogy mindenki ugyanazt csinálja. De legyél te az, aki először kimondja.
Ne maradj le a többi marketingtippről sem! Lájkold Facebook-oldalamat!
5) Mert értékesít
Kétfajta eladási stílust különböztetünk meg. Van a „hard sell” és a „soft sell”.
A hard sell egy „vedd meg most” műfaj. A soft sell ennél lassabb és finomabb, először bizalmat ébreszt és kapcsolatot tart fenn a potenciális ügyféllel. Ezt a manapság különösen népszerű tartalommarketingben használják. Az ügyfél vissza-visszajár a blogra, mert érdekes tartalmat talál. És ha vásárolni akar, akkor attól a cégtől fog, amelyiknek a blogját már fél éve olvassa.
Mindkét eladási technika sikeresen használható – akár egy blogban is.
(Ez a bejegyzés is egy soft sell. A tartalommarketing lényege éppen ez!)
6) Mert PR
Az emberek az alapján tudnak véleményt mondani a cégedről, amit látnak belőle. Ha blogot írsz, akkor azzal is formálhatod a célpiac gondolkodásmódját – természetesen a neked megfelelő irányba.
7) Mert segítheti az ügyfeleidet
Ha hasznos tippeket és történeteket adsz, akkor ügyfeleid azt fogják érezni, hogy törődsz velük. Például írj egy történetet arról, amikor egy ügyfeled igénybe vette a garanciát.
Mi volt benne a különös, a meglepő, az izgalmas? Mi az, amit egy sör fölött elmesélnél a barátaidnak?
Egy érdekes történettel nemcsak szórakoztatod az olvasóit, de azt is bemutatod, hogy a céged milyen jól kezeli a „problémás” ügyfeleket. Legyél barátságos, és bizalmat kapsz.
8) Mert vírusszerűen elterjedhet
Elég egy érdekesen megírt szöveg arról a témáról, ami a célpiacot a legjobban érdekli – de úgy, ahogy még soha nem olvashatták. És mellé egy olyan főcím, amire magad is rákattintanál, mert annyira érdekes.
Könnyűnek hangzik?
Nos, egyáltalán nem az.
De egyszer kell beletalálni, s onnantól a közösségi média teszi a dolgát, és óriási forgalmat szerez neked.
9) Mert ma már nincs keresőmarketing tartalom nélkül
A Google azokat az oldalakat rangsorolja előrébb, amelyeken rendszeresen új tartalmat talál. Olyan tartalmat, amit az emberek is szeretnek, olvasnak és megosztanak.
Egy blog mindkét feltételnek megfelel. A mi SEO-tevékenységünk elhanyagolható, mégis egyre több keresőforgalmat kapunk, mert az embereknek írunk. Sikeres lehetsz SEO nélkül, ha blogolsz, de nem lehetsz blog nélkül sikeres a keresőoptimalizálásban.
10) Mert Te diktálhatod a piaci trendeket
Ha sokan olvassák a céges blogjod, akkor komoly súlya lesz annak, amit mondasz. Odafigyelnek Rád.
Te mondhatod a híreket.
Te mondhatod, hogy mit tartasz fontosnak a piacon.
Tekintélyt kapsz.
Például Seth Godin blogjára figyel a marketing. Amit ő írt 1999-ben, az ma már tananyag. Amit ő mond a marketingről, az általában úgy van.
Eredmények (frissítés, 2015. ápr.)
A cikk dátumából is látod, hogy ez bizony másfél éves cikk. Ekkor kellett volna elkezdened a céges blogod, és ma a te eredményeiddel büszkélkednék egy esettanulmányban.
Mi 972%-kal növeltük meg ezen blog olvasottságát röpke háromnegyed év alatt. A részletes számokat és a saját stratégiánkat megtalálod ebben a cikkben. Neked már csak meg kell valósítanod.
Másik esettanulmányból az derül ki, hogy már 50 blogbejegyzéssel vastagon megtérül a céges blogod. Kíváncsi vagy? Katt ide!
Megadom neked a bejegyzésvázlatot, amellyel százezer látogatót szerezhetsz. Kipróbáltuk, magyar piacon is működik, a linkelt cikket a vázlat szerint építettük fel és messze a legolvasottabb cikkünk.
40 oldalas ingyenes tanulmányunkból megtudod, hogy milyen hosszú blogbejegyzéseket publikálj, mi az 7 elem, amely a cikkjeidben szerepeljen és mennyit érnek a blogbejegyzéseid (több módszerrel is kiszámoljuk). Itt tudod letölteni.
Az üzleti blogod a tartalomstratégiád része lehet. Hogy mennyire hatékony a tartalommarketing? Ez a 90 adat szerintem elég meggyőző, több tucat kutatásból gereblyéztük neked össze.
Tudom, hogy nincs mindenkinek ideje, ihlete vagy kedve céges blogot írni. Pedig elkezdeni sem könnyű, de hétről hétre frissíteni még nehezebb: az elhagyott, elárvult céges blog viszont lehangoló. Tegyél próbát velünk, mi szívesen elkészítjük céges blogod bejegyzéseit: akár csak heti egyet, de akár több tucatot is. Próbálj ki minket!
Kérj ajánlatot a jobb alsó sarokban fölugró ablakban!
Show More