Hezitáltam, hogy ezt a cikket megírjuk-e.
Ennek az az oka, hogy az itt bemutatott technika alapvetően szembemegy azzal, ahogyan te (elvileg) a világról gondolkodsz – és így etikai aggályokat is fölvet a használata.
(Hatékony? Persze, hogy hatékony.)
Aztán úgy döntöttem, hogy bemutatjuk részletesen. Ennek egyik oka az, hogy ez a blog őszinte, a másik pedig az, hogy előfizetőink már vannak olyan szinten, hogy ezt a haladó szövegírói technikát képesek legyenek etikusan használni.
(Mindjárt megmutatom, hogy ez nem ellentmondás.)
A vállalkozói és vezetői gondolkodás alapja
A haladó szövegírói fogásoknál természetes, hogy az elméleti háttér jóval fontosabb, mint maguk a szavak, amiket leírsz – ezért muszáj körbejárnunk azt, hogy egy vállalkozó hogyan gondolkozik.
Vállalkozó, marketinges és vezető csak akkor lehet sikeres hosszú távon, ha képes felelősséget vállalni – mindenért.
- Ha nem tudok angolul, akkor az én hibám, hogy nem tanultam meg. (És nem a tanár volt a hülye még középiskolában.)
- Ha elrontottam egy kampányt, akkor az én hibám, hogy nem teszteltem le előtte. (És nem a piacom a hibás, amiért nem vásárol.)
- Ha veszteséget termel az egyik üzletág, akkor az én hibám, hogy nem szerveztem át. (És nem az államot hibáztatom, hogy milyen sok az elvonás.)
És így tovább az üzleti működésed és az életed minden területén. Ez az alapja ugyanis annak, hogy a kezedbe vedd a kontrollt – veled ugyanis nem megtörténik az élet, hanem te alakítod a saját sorsod.
- Hogy ez könnyű? Dehogy.
- Fájdalmas? Az bizony. (Nem telik el úgy hét, hogy adott eseteknél ne emlékeztessük egymást arra, hogy az a történés bizony kinek a felelőssége – természetes emberi reakció, hogy próbáljunk kibújni alóla, mert bizony nem kellemes.)
- Előrevisz? Kétségtelenül.
Gary Vaynerchuk extrém szintre fejlesztette a felelősségvállalást:
A rossz hír viszont az, hogy a többség nem így gondolkodik
Előfizetői tartalom
Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.