Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 13 perc

Hogyan találhatod meg a célcsoportod fájdalompontjait?

  • Szerző: Csák Viktor
  • Kategóriák: Szövegírás
  • Címkék: tartalommarketing

Ha egyszerű volna, akkor jóval több sikeres kampány születne.

De nem az: legtöbbször nehéz megtalálni a célcsoportod valódi fájdalompontjait, ha viszont megleled, akkor onnantól kezdve játszi könnyedséggel szólíthatod meg a potenciális vásárlókat és elkerülheted a lepattanásokat. Pontosan tudni fogod, hogy milyen problémára kell felhívnod az érintettek figyelmét, és ha a problématudatot felébresztetted, akkor az már fél siker.

Ez a siker receptje?

Nem, ez csak egy része. De nagyon fontos összetevője.

Szeretném ezért, ha most elültetnél magadban egy gondolatot, mert ennek kiemelt szerepet szánunk: az esetek többségében nem a termékeddel vagy a szolgáltatásoddal van baj. Lehet, hogy módosítani kell rajta (például az árán vagy vásárlási feltételeken), de ha az nem teljesen őrültség (mint a házi kosztos Uber, a bebukott magyar startup), akkor nagy valószínűséggel nem kell eltemetned azt.

Mondjunk egy példát: az egyre csak szaporodó (budapesti) fogászatok már-már kivétel nélkül úgy gondolják, hogy a fogfehérítés lesz az ő csodafegyverük. Van, aki ettől várja a bevételnövekedést, más inkább csalinak használja (és le is akciózza), miközben a piac elképesztően telített már.

Nincs olyan nap, hogy ne találkoznánk legalább egy ilyen hirdetéssel, és akkor még a házi szettekről nem is beszélünk. A fogfehérítés nem lett kevésbé kívánatos beavatkozás, inkább ott van a baj, hogy már nem tudják megkülönböztetni ésvagy kiemelni magukat a fogászatok – főleg akkor, ha LED-lámpás kezelést ajánlanak (és nem lézerest), és az értékajánlatok szinte ugyanazok.

„A szép mosoly 1 óra alatt” ma már nem elég, amikor brutális verseny van a piacon és egymást tapossák a szereplők.

Más lenne a helyzet, ha valaki ezzel próbálkozna:

„Megnézzük, betömjük, letisztítjuk, kifehérítjük! Állapotfelmérés, tömés, fogkőeltávolítás és fogfehérítés ___ forintért! Gyere el rendelőnkbe, és nemcsak fehérebb, de egészségesebb fogakkal távozol!”

Már ezzel megkülönböztetsz.

De ez még közel sem jelenti azt, hogy tisztában vagy a fájdalomponttal. Mert mi van akkor, ha a célcsoportod valójában a peroxidos fogfehérítéstől fél? Akkor hiába ajánlasz nekik nagyobb csomagot és átfogóbb gondoskodást, ha ők eközben erre vágynak titokban:

„Peroxidmentes fogfehérítés, hogy egy pillanatig se kelljen aggódnod a mosolyodért!”

Étteremként hiába hangsúlyozod az alapanyagok minőségét, ha hozzád leginkább ebédidőben járnak és az elsődleges szempont a gyors kiszolgálás (hogy mindenki időben visszaérhessen a munkahelyére).

A jól megtalált fájdalompont…

…nemcsak forgalmat, hanem konverziót is generál.

Éppen ezért most végig kell vennünk azt, hogyan lelhetsz rá a megcélzott csoport tagjainak fájdalompontjára.

Szerinted mi az, amit a fogyasztók keresnek? Mi után kutatnak? Maradjunk a fogászati példánál: van egy rossz fogakkal rendelkező páciens, aki évek óta küzd a fogsorával vagy az instabil (kör)hídjával. Vajon ő mit szeretne?

Két dolgot nem keverhetünk össze:

  1. mire vágyik ez a páciens
  2. valójában milyen megoldást keres

A klasszikus dramaturgiában emiatt teszünk különbséget a GOAL (cél) és a NEED (vágy) között: a főhősnek van egy célja („stabil fogpótlással akarom pótolni a hiányt”) és van egy vágya/szüksége („szeretnék főtt kukoricát enni úgy, ahogy gyerekkoromban”). Mindkettő a fogakról szól, mégsem ugyanaz.

A karakter a GOAL felől halad a NEED irányába: a főhős a film végéhez közeledve döbben rá, hogy mi az ő NEED-je, mégpedig gyakran a GOAL kontextusában. Luke Skywalker célja a Tatuin elhagyása és a Birodalom elleni harc volt, a szüksége pedig az, hogy biztonságos világban éljen. Ez utóbbit hogy érhette el? Úgy, hogy elpusztítja a Halálcsillagot.

Először is tedd fel magadnak a kérdést:

Mi a fogyasztói fájdalom?

Előfizetői tartalom

A fájdalompontok mélyére ásunk a csak előfizetőknek olvasható részben. Csatlakozz te is!

Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.
Előfizetek a magazinra
Már előfizetőnk vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez
Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email
ElőzőElőző cikkÉpíts termékoldalt a kérdéseimből (6 legfontosabb válaszod és egy életmentő tipp)
Következő cikk3 ultrakonkrét szerkesztési lépés, amiket én sem merek kihagyni (írói kurzus 3. rész)Következő

Ezeket olvastad már?

A kampányod és marketingstratégiád sikere múlhat rajta: hogyan válaszd ki a szövegíródat?

Gondoltad volna? Már a főcímben bedobtam a csalit, ami láthatóan megragadta a figyelmed. Különben már

Elolvasom »

Kultuszépítés kommunikációval – 24 szövegírási tipp az iPhone 6 termékoldaláról

Az Apple-ről mindent el lehet mondani, és ennek a mindennek az ellenkezőjét is… attól függően,

Elolvasom »

A könyv, amit 7-szer el kell olvasnod, mielőtt reklámszöveget írsz

Szóval eldöntötted, hogy szövegíró leszel. Vagy épp a marketingszakon mindössze 1-2 kurzusban érintik a marketingkommunikációt,

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.