Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 10 perc

Erre a 4 szempontra figyelj, amikor megszólítod hírleveled címzettjét

  • Szerző: Hargittai Eleonóra
  • Kategóriák: Hogyan írjak ütős hírlevelet?, Ingyenes, Szövegírás

Minden hírlevelet el kell valahogy kezdeni.

A hírlevél eredményessége ugyan nem csak a megszólítástól függ, de a sikeres indítás sokat segíthet már abban is, hogy egyáltalán elolvassák a leveledet.

Ebben a cikkben arról lesz szó, hogy mennyi mindent kell figyelembe venned ahhoz, hogy eldöntsd, mi lehet a megfelelő megszólítás.

1. Ne görcsölj a helyesíráson

Talán furcsállod, hogy miért kerül ide rögtön a helyesírás. Nos azért, mert a megszólítás helyes írásmódja fejtörést okozhat és ezzel már az elején elveheti a kedvedet a hírlevél megírásától, ami nagy kár lenne.

Vajon szabad-e, kell-e nagybetűvel kezdeni a megszólítás szavait? Mindenáron felkiáltójelet kell tenni az üdvözlés után vagy lehet ott vessző is? (Hogy érzékeltessem, mekkora dilemma lehet ez: egy helyesírási tanácsadással foglalkozó weboldalon 200-nál is több kérdés szerepel csak ebben az egy témában.)

Mit mond a magyar helyesírás a megszólításról?

Kifejezetten hírlevél-megszólításra vonatkozó előírások nincsenek.

De a jelenleg érvényben lévő szabályzatból azért kikövetkeztethető a helyes írásmód.

  • Bár a nagybetűs kezdés általában csak mondatok élén ajánlott, a „hivatalos iratokban és levelekben” akár presztízsnagybetűvel is kezdhetjük a megszólításban szereplő közneveket. Például: Tisztelt Nagy Úr! De figyelem, a mellékneveket, kötőszavakat már nem: Mélyen tisztelt Asszonyom! (A magyar helyesírás szabályai, 12. kiadás, 147.).
  • Ha nem sejtenénk, hogy a nagybetűs kezdés inkább hivatalos stílus sajátja, a szabályzat 148. pontja ki is mondja: „a köznevek nagybetűs kezdése nem szokásos a magyar írásgyakorlatban, kivéve a hivatalos iratokban, például: Alperes, Felperes, Eladó, Vevő” (ez egyébként új szabálypont a 2015-ös bevezetés óta, igazodik a jogi nyelvezet eddigi szokásaihoz).
  • Úgynevezett „egyéb esetekben” (a hírlevelet bátran felfoghatjuk annak) az első szó és a tulajdonnévi tag kivételével bármit kezdhetünk kisbetűvel. (Például: Kedves Ilonka néni! vagy Kedves barátom!) (147.)
  • Hasznos tudnivaló az is, hogy „önálló, mondatértékű” megszólítások után, melyek „hosszabb szöveget vezetnek be” (mint mondjuk Kedves Péter!), tehetsz vesszőt is. (254.)

Összefoglalva: a hírlevél nem hivatalos irat, a nagybetűs megszólítással óvatosan kell bánni. A felkiáltójel és a vessző dilemmáját is feloldhatjuk, a hírlevél elején a „Szia!” nyugodtan tekinthető önálló, mondatértékű megszólításnak, így vesszőt is tehetsz utána.

2. Ügyelj, hogy a megszólítás összhangban legyen a tartalommal

Szia, szervusz, helló, kedves vagy tisztelt? Kommunikációd és tartalmaid stílusa segíthet eldönteni.

A szia népszerűsége közvetlenségének, lazaságának köszönhető. Ebben hasonló az angol nyelvű hírlevelekben gyakran előforduló hi-hoz, bár eredetét tekintve nincs sok köze az angol nyelvhez. (Ezt azért érdemes megjegyezni, mert van, hogy a see you-ból eredeztetik). A szia a szervuszból jön, annak fiatalosabb verziója. Maga a szervusz pedig a latin servus humillimus, az „alázatos szolgája” köszöntésből alakult ki több nyelvben is.

A szervusz sem feltétlenül idejétmúlt, sőt. Remek példával szolgál erre az egyik női magazin hírlevele, melyben a megszólítás:

„Szervusz, kedves [a magazin neve] -hírlevélolvasó!”.

Bár azon lehetne vitatkozni, hogy érdemes-e megismételni ebben a formában is a magazin nevét, de ez a túlfűtött köszönés mégis eléri a maga módján, hogy felfigyeljek és tovább olvassak. Részben azért, mert a hasonló levelekhez képest szokatlanul szenvedélyes. És főleg azért, mert összhangban van az ugyancsak érzelemgazdag, az olvasót megszólító tartalom stílusával. (Arról, hogy mit jelent egy hírlevélben a szenvedély és hogyan tarthatod meg végig a figyelmet, itt olvashatsz.)

Egy könyvkiadótól Kedves Barátunk! kezdetű hírleveleket szoktam kapni. Bár a nevem nincs benne és éppenséggel a Barátunk nagybetűjébe is bele lehet kötni, de hűséges vásárlóként bennem mégsem kelt ellenérzést. A magyarázat egyértelműen a barát szó erejében rejlik: további magyarázat nélkül is tűpontosan leírja a közted és fogyasztód közti szoros kapcsolatot.

Mindez nem mai találmány. Már akkor is sokszor oldották meg így a DM-levelek indítását, amikor nem volt lehetőség a név beszúrására. Klasszikussá vált angol nyelvű saleslevelek sokszor kezdődnek így: Dear Friend. Láthatsz erre példát Gary Halbertnél épp úgy, mint John Carltonnál – természetesen nem csak a megszólítás miatt érdemes e leveleket alaposan tanulmányozni.

A saját hírleveleinkben mi többnyire a szia megszólítást használjuk, mely után vesszőt rakunk.

Ha kíváncsi vagy egy olyanra közülük, amely 43% saleskonverziót hozott, itt találod részletes elemzését. Látni fogod, hogy egy ilyen kiváló eredményhez a megszólításon kívül még legalább két tucatnyi szempontra kell figyelni. És hogy ezek fényében a megszólítást akár le is felejtheted a levélről.

3. Vizsgáld meg, kell-e egyáltalán megszólítás

Nem kötelez arra semmi, hogy köszöntsd a címzettet. Sem arra, hogy mindenáron beleerőltesd a levélbe a nevét. Lehet, hogy technikailag megoldható, de a perszonalizáció nem ezen múlik, hanem kizárólag azon, hogy maga a tartalom releváns-e.

Azokat az e-maileket, amelyeknek már a tárgya is tartalmazza a címzett nevét, többen megnyitják, mondja a statisztika. A perszonalizált levelek 14%-kal növelik az átkattintási arányt, 10%-kal a konverziót – és még hosszan lehetne folytatni a sort a hasonló adatokkal.

Azt azonban, hogy a perszonalizált levelek eredményesebbek, ne mosd össze azzal, hogy elég a címzett neve a levélbe. Megteheted, de önmagában kevés lesz. Arra kell törekedned, hogy maga a tartalom legyen személyre szóló. (Ebben a cikkben 7 módszert is felsoroltunk a sikeres perszonalizációra.)

Mit írhatsz a megszólítás helyett?

Ezt a Marketingszöveg.com hírleveleiből vett példák segítségével világítjuk meg.

Beválhat kezdésként egy figyelemfelkeltő, már-már felkavaró kérdés:

  • Szeretsz az elsők között lenni a marketingben, igaz?
  • Bánod már, hogy kihagytad a chatbotos meetupunkat?

De akár egy meghökkentő állítást is tehetsz, ami szinte kényszerít arra, hogy tovább olvass:

  • Észrevettem egy gátló hiedelmet a piacon.
  • „A francba elmennek a marketingesek az ijesztgetős dumáikkal.”

Vannak hírlevelek, ahol eleve nem szokás a megszólítás. Az új terméket, kollekciókat, napi, heti ajánlatokat hirdető képes hírlevelek ilyenek.

Épp ezért olyan meglepő, ha valahogy mégis belecsempészik.

 

Ennek a cipőgyártónak a képes hírlevelében például a megszólítás helyett egy felszólítás hangzik el. Trükkös, hiszen a terméket nevezik meg, mégis téged szólítanak meg. A törzsvevőknek szóló kollekcióbemutató levélből egyébként sorozatot készítettek.

Ezzel máris a következő fontos ponthoz érkeztünk: a címzettel való kapcsolat minőségéhez.

4. A megszólítás (is) tükrözze, milyen kapcsolatban vagy a címzettel

Olykor az is előfordul, hogy egy botrányosan rossz megszólítás ellenére sem érzel késztetést arra, hogy leiratkozz – épp a jó tartalom és a baráti viszony miatt.

Egy játékokat forgalmazó cég például rendszeresen így szólít meg engem hírlevelében:

 „Kedves [a cégük neve] Vásárló!”

Újból felmerül, hogy a cégnevet felesleges itt újra elsütni, hiszen ha máshonnan nem, a feladó e-mail-címéből máris látszik, kitől kaptam. Ami azonban a legzavaróbb, az a vásárló szó. Ráadásul nagybetűvel, külön. Eleve: már rég nem csupán egyszerű vásárló vagyok, hanem annál sokkal több. Valaki, aki kifejezetten érdeklődik a játékaik iránt, akinek fontosak a játékaik, aki vásárolt már tőlük, sőt, aki kedveli őket. A nagybetűs Vásárló szónak pedig akkor lenne létjogosultsága, ha a játékokkal kapcsolatos levél mondjuk a fogyasztóvédelemtől érkezett volna. Igen, a Vásárló jelen esetben legalább olyannyira személyes, mint az Alperes. Vagyis semennyire.

Amiért mégsem iratkozom le, sőt, még el is olvasom a leveleket, az a szezonális játékötletek formájában kapott releváns tartalom és a menthetetlenül kialakult kötődés.

Bár a közvetlen stílus akár még a bakikat is felülírja (egy hírlevelünk elírt tárgymezővel is kiemelkedően eredményes lett), te ne kockáztasd ezt meg.

Már akkor is legyél közvetlen, amikor még nem ismeritek jól egymást. Ha közös történetetek éppen csak elkezdődött, például a feliratkozás után. (Az első levelekről itt olvashatsz bővebben.)

 

A HubSpot.com sem bízza a véletlenre a baráti üdvözlést: a welcome levél a fejlécével, a megszólításával és az első mondatával is meggyőz arról, hogy itt szívesen látnak.  

Mire kell tehát figyelned a megszólításnál?

  • Ne aggódj a helyesírás miatt, vedd könnyedén a hírlevélkezdést, a csupa nagybetűs megszólításokat azért kerüld.
  • Válaszd azt a megszólítást, ami a legjobban illik a stílusodhoz, legyen az szia, szervusz, helló vagy kedves (név).
  • Ha van más, kellően figyelemfelkeltő szöveged a megszólítás helyett, kezdd azzal a hírlevelet.
  • A perszonalizálás ne merüljön ki abban, hogy név szerint megszólítod a címzettet.

Letöltötted már 59 lépéses, ingyenes csekklistánkat a tökéletes és hatékony hírlevelekhez? Érdemes ránézned, hiszen a megszólítással még csak elkezdted a hírleveled megírását, de sok van még hátra.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkMásolhatatlan content: ezért a marketing jövője a felhasználói tartalom
Következő cikkÍgy zárd le hatásosan a hírleveleidetKövetkező

Ezeket olvastad már?

Így teszi tönkre a rossz helyesírás a cégedet

Ugyan miért számítana a helyesírás a marketingkommunikációban, teszed fel a kérdést. Aztán 10 perc múlva

Elolvasom »

Mikor tukmálok? A csökkenő hozadék elve a szövegírásban

Képzeld el a következő szituációt: odamegyek hozzád, eléd teszek egy dezodort, majd elkezdem sorolni a

Elolvasom »

Innovatív tartalommarketing-megoldás a Tescótól

Amikor tartalommarketingről beszélünk, akkor sokszor csak a szövegírásra gondolunk, ami egy leszűkített kategorizálás. Igaz, hogy

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
A jobb felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Elfogadom Nem fogadom el Adatvédelmi elveink
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.