Nem unod még ezeket a bődületes konverziós számokat, amiket mindig belerakok a címbe?
Én sem.
Ez ugyanis egyrészt referencia nekünk (ha szeretnél hírlevelet íratni velünk, esetleg a céges blogod felnevelését bíznád ránk).
Neked meg érdekes és tanulságos.
Apropó: határozatlan ideig most még fogadunk megrendeléseket Miniblogra és Optiblogra. Írj itt.
Mutatom magát a hírlevelet (és azt is, hogy hogyan jöttek ki ezek a számok).
2016. április 27-én kiment egy hírlevél, amely a Kontent magazint reklámozta (ha még nem vagy előfizető, akkor az tarthatatlan állapot, és itt kérd az előfizetésed, mely elhanyagolható évi 4000 Ft-ba kerül, ebben a postázás is benne van, ráadásul bruttó).
A tárgymező asztali Gmailen így jelent meg:
(Kattints rá és olvasható lesz.)
A teljes tárgymező: Így néz ki „meztelenül” egy 45 millió forintot hozó online magazin (ULTRARÉSZLETES tartalomjegyzék a Kontentről)
Igen, a Gmail levágta a végét, mert nem követtük a saját tanácsainkat.
A hírlevél a kontentmagazin.hu oldalra linkelt, és a hírlevélben erősen értékesítettük az előfizetést (mindjárt belecsapunk a saleslecsóba). Mikrokonverziónak az átkattintást, célkonverziónak az előfizetést tekintettem.
Kétszer is kiküldtük a levelet – először a teljes listára, utána másnap azoknak, akik az első levelet nem nyitották meg. A második e-mail tárgymezője: Ez a levél 37%-os konverziót hozott.
A 2 kiküldés statisztikái a MailMaster szerint (kattintható a kép):
A 35%-os megnyitási arány izmos (eleve mi számít jó megnyitásnak?), a 4%-os CTR sem lebecsülendő – főleg akkor, ha csak a levelet megnyitókat számítod bele a CTR-ba (126/1231), mert akkor 10,2%-os átkattintással büszkélkedhet a levél.
Ami viszont érdekesebb: a 2 levél hatására 68 új előfizetőnk lett. Ha ezt az összesen 158 átkattintóból számolom, akkor 43%-os konverziót tudunk a kampányon kimutatni.
(Ha a teljes listát nézem, akkor 1,9% – de ennek a számnak kevesebb haszna van, mert nem mutatja azt, hogy maga a hírlevél és az oldal együtt hogyan konvertál: értelemszerűen csak akkor konvertálhat az oldal, ha valaki átkattintott és látta).
A hírlevél részletes elemzését itt tudod letölteni:
Előfizetői tartalom
Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.