A blogbejegyzésed csak akkor értékes, ha elolvassák.
Tudom, hogy ez triviális, mégis sokan kispórolják a tartalomterjesztést a tartalommarketinges mixből.
Ez sok pénzbe kerülő hiba, amit most kijavíthatsz.
Szóval terjesszünk. Feltételezem, hogy a blogposztot kiraktad Facebookra, esetleg LinkedInre, talán Twitterre, egy Google+-csoportba. Ez dicséretes, de nem elég.
Ezután jöhet az e-mail, és adok neked 3 template-et, amit még ma felhasználhatsz. (És egy Analytics-screenshoton megnézheted, hogy milyen forgalomnövekedést hoz egy-egy hírlevél. Spoiler: négyszereset.)
Ha feliratkozóm vagy (megéri, mert fantasztikus hírleveleket olvashatsz, és még egy e-könyvet is letölthetsz), akkor talán ismerős lesz az első példa.
Egy marketingszoveg.com hírlevél
tárgy: Ezekről a cikkekről lemaradtál!
Szia!
A tréningjeink miatt szeptemberben nem küldtünk összefoglalót a legfontosabb cikkeinkről. Szerintem nem éri meg lemaradni róluk, ezért hétvégén fusd át, kérlek, ezt a listát, nézd meg, mindent elolvastál-e. Ne feledd: a marketingszoveg.com oldalon még teljesen ingyenesen olvashatod ezeket a szakmai anyagokat!
„60 mph/h-nál e cikk leghangosabb része a feltörő ámulatod” – David Ogilvy legendás Rolls-Royce hirdetése [részletes elemzés]
Ez a cikk önmagában felér egy tréninggel! Ha valamit, ezt mindenképpen olvasd el!CTA-szövegek: változtass meg 1-2 szót és akár duplázd meg a konverziód
Csupán néhány szó megváltoztatása százalékpontokban mérhető eredményváltozást hozhat. Mutatjuk, hogyan!9 lépés, hogy elkezdhesd a tartalommarketing
Avagy a legalapvetőbb to-do list a Kreatív Kontroll szerint.Rangsorolási faktorok 2015-ben – a Searchmetrics SEO-felmérése (és 6 tipp)
Ritkán dolgozzuk föl mások kutatásait, de ezt nem hagyhattuk ki: a keresőoptimalizálás legfrissebb eredményei.„Mennyibe kerül a tartalommarketing?” – 4 tartalommarketinges eszköz konkrét hazai árakkal
Itt pontosan leírom, nekünk az egyes content marketing eszközök mennyibe kerülnek. Átláthatóság mindenek felett :)A leghatékonyabb tartalmat nem te írod: a „user generated content” hatékonyságáról
Amikor megkérdezik tőlem, hogy mi jön a tartalommarketing után, akkor azt szoktam mondani, hogy semmi, ez egy szemlélet, mely velünk marad, ha nem is lesz mindig a fókuszban. De a következő nagy dobás a contenten belül az ugc lesz. Erről ebben a cikkben írtunk.16 tipp, hogy jobb marketingszövegeket írj
Az edukáció a lételemünk: ebből a cikkből sok dolgot elleshetsz a munkákból. Örülnénk, ha megosztanád!Bízom benne, hogy a hétvégére egy kis munícióval el tudtalak látni. Egy ügyfelünk jelezte, hogy amikor rátalált a blogra, 3 órán át olvasta este. A felesége már megkérdezte, mégis mit tud ennyi ideig nézni, csak nem pornót? Mekkora dolog, hogy a marketingszoveg.com blogja még akár a PornHub érdekességével is vetekedni tud. De csak azoknál, akik marketingtudatosak, és szeretnek tanulni. Apropó, PornHub: tudtad, hogy nekik is bajnok a tartalommarketingjük?
Barátsággal;
Sipos Zoltán
marketingszöveg-író
Az e-mail igazán nem bonyolult, az alábbi felépítést követem:
- Indoklás, hogy miért írok és miért kell elolvasnod a hírlevelet. Emlékezz: mindig csak a következő lépést adod el. Itt az indok az, hogy még ingyenes és kihagyhatatlan szakmai cikkeket tartalmaz a levél. Ebből 2-3 bekezdés több mint elég.
- Cikk headline-ja szöveglinkként. Látod, ezért (is) kell kiváló headline-okat írnod.
- 1-2 mondatos lead. Itt kíváncsiságot keltesz vagy értéket növelsz, mert célkonverziód a kattintás. Ezt a cím–lead blokkot ismétled, amíg vannak anyagaid.
- Sztori vagy hír, könnyed zárás. Itt vagy a kapcsolatot építed, vagy a későbbi kattintásokat, feliratkozásokat, vásárlásokat készíted elő azzal, hogy szólsz nekik, hogy kb. mire számítsanak. Vagy épp beharangozod a következő hírleveledet.
Neil Patel egyesével csinálja
Én várok egy hónapot, amíg összegyűlik egy csokornyi cikk – Neil viszont minden blogbejegyzését elküldi e-mailben. Külön-külön. Amint megjelenik.
És tekintve, hogy pillanatok alatt összeránt több százezres olvasótábort (és blogjai a legolvasottabb marketinges blogok közé tartoznak), én a helyedben inkább Neilt módszerét követném, és nem az enyémet. (Sokan félnek a gyakori levelektől: a múlt héten nekem is írt valaki, hogy nagyon szereti a blogot és a hírlevelet, de leiratkozik, mert túl sokszor írunk neki, már heti egy levelet kap. Ezzel ne törődj. Nem kell mindenkinek megfelelned, a fizető többség a célközönséged!)
A tárgymező a blogposzt címe. Utána így néz ki az e-mail.
Az e-mail 5 linket tartalmaz, ebből a legelső UX-link, legutolsó pedig promó. A törzsszövegben mindhárom link ugyanarra a blogbejegyzésre mutat.
A legelső mondatban megindokolja, hogy miért írja az e-mailt. Mindig indokold meg, hogy miért olvassák el az anyagod. Figyeld meg, hogy az e-mail tényleg csak az átkattintást „adja el”: „I just wanted to share…” – nincs promó, nem kell vásárolnod semmit, ez itt csak egy blogposzt, olvasd el.
A „Let me know what yo think” 2 okból is kiváló. Egyrészt feltételezi, hogy el fogod olvasni és akár kommentelsz is, másrészt bizalmat épít, hogy érdekli őt a véleményed.
A cikk első 2-3 bekezdését is látod már az e-mailben. Neil nagyon sok időt tölt a címmel és az első pár bekezdéssel, mert ez a szövegrész húzza be az olvasókat a cikkbe. Átkattintást növel.
Itt a template, játssz el vele, írd át, szabd személyre, de a legfontosabb – használd:
Szia,
Csak meg akartam osztani veled a legújabb [blogod neve, link] blogbejegyzést. Olvasás után írd meg, hogy mit gondolsz.
[Bejegyzés címe, link]
[Első bekezdés]
[Második bekezdés] Tovább olvasom [„tovább olvasom” link]
Köszönöm,
AláírodUi: [bármi promó: következő hírlevél vagy egy-egy landing page-edre link]
A Boostblogtraffic.com ismeri a problémáidat
A blogbejegyzéseiddel megoldasz egy problémát, ugye?
Nézd meg ezt az e-mailt:
(Kattints ide és olvasd el nagyban.)
Az e-mail felépítése:
- Probléma
- Link (headline, ami megoldást ígér)
- Megoldás előnyei.
- Minden más (promó, másodlagos cta stb.)
Ez itt marketingszöveg 101. Először vesd fel a problémát, amellyel a célcsoportod szembesül és megoldást keresnek rá. Utána mutasd be a megoldásodat, ami egy termék, egy szolgáltatás vagy a tartalommarketing esetén akár egy blogbejegyzés. Végül magyarázd el ennek az előnyeit – és itt ez a kulcs, mert ez választja el a „jó” posztot a „zseniálisan és überhasznos” poszttól.
A Facebook-csoportok használata (és forgalomnövelés) jó poszt.
De a „megmutatja, hogy hogyan garantáld a közönséget minden egyes bejegyzésedhez” már zseniális. Főleg azért, mert nemcsak elmondja, de megmutatja.
(Ilyesmire gondolok, amikor azt mondom, hogy készíts értékes tartalmakat.)
Egy másik, kissé eltérő, de ugyanúgy a problémára fókuszáló felépítés:
I'm guessing you'd like a few more people to notice you and your blog?
Thought so. :-)
If you're tired of being ignored, try one of these:
~400%-os direct forgalomnövekedés
Nyíllal jelöltem a direct trafficban a kis csúcsokat, amiket a hírlevelek kiküldése után kaptunk. Kb. megnégyszereződik a direct traffic, ha egy-egy hírlevelet kiküldök.
Az első hírlevél tárgymezője: 6 cikk, amelyről nem maradhatsz le. 32,3%-os open rate.
Második: Ezekről a cikkekről lemaradtál! 30,8%-os megnyitási arány.
Kíváncsi vagy egy 36,7%-os opent hozó tárgymezőre? Tessék: e levél elolvasása után blogolni fogsz (komolyan)
(Igen, ezek jó számok. A Mailchimp 22%-os benchmarkot hoz a megnyitási arányra, az Epsilon 27,4%-ot, a Silverpop 19,9%-ot.)
Lényeg a lényeg, a publikált blogbejegyzéseidet küldd ki e-mailben a követőidnek, és nézd, ahogyan a látogatottsági adataid megugranak.
Lájkold ezt a bejegyzést, ha hasznosnak találtad.
Show More