Hirtelen felindulásból írom ezt az útmutatót, amit annak köszönhettek, hogy az elmúlt időszakban volt szerencsém egy szűkebb iparág több mint 100 szereplőjével dolgozni.
Ezek a kkv-k egytől egyig azt szeretnék, ha minél többen megismernék őket, illetve minél több potenciális vásárló elmenne hozzájuk.
Sajnos a több mint 100 cég 20-30 százaléka nem tartotta fontosnak, hogy én egyből megtaláljam őket a világhálón: nem találtam rájuk egyik közösségi csatornán sem. Többször hosszú percekig bűvöltem a keresőt, mire végre találtam egy-egy céges oldalt.
Tényleg türelmes ember vagyok, de remélhetőleg neked már nem kell magyaráznom, hogy milyen jövőkép vár arra a vállalkozásra, amelyre nem találnak rá (szinte) azonnal a felhasználók.
Az okokat sajnos nem volt alkalmam behatóan tanulmányozni, de ami elsőre lejött, már az is épp elég volt.
A csapnivaló weboldalakat és a csak muszájból fenntartott közösségi profilokat még el is tudnám fogadni (valójában nem, de az elsőnél pénzszűkére, a másodiknál pedig időhiányra szoktak panaszkodni a vállalkozók).
Arra viszont végképp nem tud nekem senki épkézláb magyarázatot adni, hogy az egyik legerősebb és ennek ellenére teljesen ingyenes marketingeszközt miért nem használja ez a bizonyos 20-30 százalék.
Miért nem talállak meg a Google Térképen?
Érthetetlen, de sokan még ma sem használják ki a Google előnyeit, ami annak tudatában különösen nagy baklövés, hogy nemcsak a legnépszerűbb keresőről van szó, de egyben a világ leglátogatottabb site-járól is.
A Google már régóta több egy keresőnél.
2016 áprilisában már írtunk arról, hogy a Google egyik fejlesztése, a Knowledge Graph hogyan alakítja át a keresést magát. Nyilván ez egyetlen (nagy) fejlesztés a több száz közül.
Ha offline boltod, bemutatótermed vagy bármilyen üzlethelyiséged van, akkor kötelező fent lenned a Google Térképen. Előbb-utóbb senki nem fog rád találni, ha nem segítesz a Google-nek és nem regisztrálod magad.
Nézzünk egy példát, hogy hogyan segíti a céged a Térkép
Emlékszel még a mikromomentumokra?
Tegyük fel, hogy sürgősen nyomtatnod kell, de épp kifogyott a festék a készülékből.
Mi történik ilyenkor?
- Nyomdafestéket nem tűrő módon káromkodsz.
- Bepötyögöd a keresőbe a megfelelő kulcsszavakat.
- Megkeresed a hozzád legközelebbi boltot, ahol a leggyorsabban tudják orvosolni a problémát.
A hirdetések után rögtön jönnek a térképen megjelenített boltok, amelyek remélhetőleg a nyitva tartási idejüket és egyéb hasznos infókat is feltüntették a céges oldalukon.
Mit gondolsz, ha a felhasználó beleakad 2-3 olyan boltba, amely hozzá közel van, ráadásul minden számára releváns infót megtalál rögtön a Google felületén, akkor vajon lejjebb teker... vagy elindul abba a boltba, amit már megtalált magának a Google Térképen?
Szerintem egyértelmű a válasz.
Nosza, pattintsd fel magad a világtérképre!
4 lépésben meg is mutatom, hogy kell ezt csinálni. Dacára annak, hogy szerintem pofonegyszerű, tudom, hogy sokaknak elmegy tőle a kedvük, ha nem kapnak pontos útmutatást.
A szolgáltatás, applikáció, marketingeszköz, ingyenes segítség vagy nevezzük bárhogy: ez a Google Business, ékes magyarsággal Google Cégem. Ahogy elkezded használni, jó eséllyel a kedvenced lesz, ezért vágjunk is bele.
1. Irány a hu/business!
2. Ha van Google-fiókod, akkor jelentkezz be. Ha nincs (vagy nem akarod a magánfiókodat használni), akkor hozz létre egyet – én is ezt tettem, mindössze 2 percembe került.
3. Miután bejelentkeztél a fiókodba, felugrik Magyarország térképe (vagy ha máshol vésed fel magad az internetre, akkor értelemszerűen az adott ország jön fel, ahol épp tartózkodsz).
Add meg a céged adatait a bal felső sarokban. Az alapadatokon kívül megadhatsz egyéb kiegészítő adatokat, azt javaslom, hogy egyik rubrikát se hagyd üresen! (Tevékenységi kör, telefonszám, hova szállítasz stb. Tényleg mindent adj meg, nem fogod megbánni.)
4. A Folytatás gomb szorgalmas nyomogatása (és minden adat megadása) után jöhet az ellenőrzési folyamat. Ha bizonytalan vagy, akkor kövesd a képeken látható folyamatokat vagy kérdezz bátran hozzászólásban).
A Konverziótornádó Kft.-t érthető okokból meg sem próbáltam ellenőriztetni, hiszen viszonylag hamar megbukna a revizorok előtt. A létező cégednél nem lesz gond.
Az ellenőrzést átugorva is meg tudom mutatni, hogy milyen precíz, könnyen kezelhető és minden egyéb Google alkalmazásra kiterjedő adminfelületet kapsz a Google Business regisztráció végén.
Sokkal több egy szimpla térképalkalmazásnál
A Google Térkép sokkal több egy térképnél, ami megmutatja, hova kell menned állásinterjúra, és még oda is navigál, ha bizonytalan vagy.
Egyáltalán nem túlzás azt állítani, hogy a Google Térkép nemcsak egy hasznos alkalmazás, hanem egy kiemelkedően jól használható marketingeszköz is.
Egyértelmű, hogy ha fent vagy a Térképen, akkor könnyebben találják meg a boltodat – ez multiknak és a kis pékségeknek egyaránt jó. Sőt a kicsiknek talán még jobb is, hiszen egy szerencsés keresési folyamat vagy egy közelben keresést indító éhes felhasználó könnyebben akadhat rá a kis pékségre.
A nagyok öntik a pénzt a PPC-hirdetésekbe, amivel ha nem is lehetetlen, de nagyon nehéz versenyezni. A felhasználói szokásokra mindig nagyon érzékeny Google viszont adott egy kiskaput az offline is megtalálható cégeknek.
A Google Térkép ráadásul még ingyenes is, ezért igazi marketingbűn lenne a cégeddel szemben, ha nem adnál legföljebb 20 percet a regisztrációnak és a beállításoknak, emiatt pedig lecsúsznál a Google Térképről. Mi is fönt vagyunk, pedig nem vagyunk offline cég (keress rá a Kreatív Kontroll kulcsszóra!).
Show More