Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 8 perc

Majdnem minden, amit a hatékony subject line-ról tudnod kell

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Hogyan írjak ütős hírlevelet?, Ingyenes, Szövegírás
  • Címkék: hírlevél

A vonzó e-mail-tárgymező olyan, mint egy csinos nő.

A csinos nő után az összes férfi megfordul. Számolatlanul gyűjti az elismerő pillantásokat, mindenki megőrül érte. És meg akarják nyitni... a szívét.

Hírleveleknél ilyen a jó tárgymező: felfigyelnek rá és megnyitják. És ez a cél, mert a vásárlóid pénztárcája csak akkor nyílik, ha egyáltalán eljut hozzájuk az ajánlatod a hírlevélben – amit először meg kell nyitniuk.

Az inbox hálátlan hely

Balázs kollégám inboxa például így néz ki:

inbox

Kíváncsi vagy, hogy azt a 2 hírlevelet miért nyitotta meg? Azért, mert ő írta őket. (Kattintásra nagyobb lesz a kép.)

A tárgymező az első és egyetlen esélyed arra, hogy felkeltsd és villámgyorsan megragadd az emberek érdeklődését.

Kisebb valószínűséggel nyitják meg az e-mailed, ha a subject line átlagos, unalmas vagy semmitmondó. Ez ugye trivialitás, de valószínűleg a sikertelen kampányaid a tárgymezőn véreztek el.

Gondolj bele: mit csinálsz, mikor megnézed a bejövő e-maileket? Elolvasod a tárgymezőket, és ami nem érdekel, azt nyomban kukázod, vagy figyelmen kívül hagyod, aztán a levél eltűnik az adatok tengerében (bár az ignorált információ nem is minősül adatnak, az inkább csak „zaj”).

Félreértés ne essék, a subject célja nem az, hogy az átkattintást vagy az eladást megszerezd – egyedül a megnyitást kell „eladnod”.

Subject line vagy headline?

Az e-mail subject line hasonlóan működik, mint a hatékony headline egy jól megírt online content elején. A cím adja el a blogcikked, a tárgymező pedig az e-mailed.

És David Ogilvy szerint a headline megírásakor a büdzséd 80%-át már el is költötted. Az e-mail marketinged költségének javarészét szintén elverted az ütős vagy épp töketlen subject line megírásával.

Milyen legyen az e-mail-tárgymeződ?

Adjon rövid összefoglalást. Kínáljon lényegi bepillantást az e-mailbe, de ezt 5-10 szóban tegye, max. 40 karakter a limited. Rossz gyakorlatnak tartjuk a „sejtelmes” tárgymezőt (amiből nem derül ki semmi), és meglepően jól teljesít az, ami elárulja, hogy milyen értékes és releváns tartalmak lapulnak az e-mailben.

Legyen benne sürgető elem. Utalj az idő- vagy mennyiségi limitre: írd egyértelműen, hogy miért kell az olvasódnak azonnal megnyitnia ezt az e-mailt (érezze azt, hogy ha nem nyitja meg, akkor egy nagy lehetőséget, akciót vagy fontos információkat szalaszt el).

Hass érzelmekre. Érezz rá a szükségleteikre, a félelmeikre, a vágyaikra és az álmaikra. Találd ki, mi fáj a legjobban az adott célcsoportnak, nyomogasd a fájdalompontjaikat, és máris nyert ügyed van. Ne termékeket akarj eladni, hanem problémákat megszüntető megoldásokat. Ez a szemlélet az e-mail subject line-jából könnyen kattintásmágnest faraghat, még akkor is, ha ezt a szót utálom.

Keltsd fel a figyelmet. Ki kell tűnnöd az inboxból. A figyelemfelkeltés eszköztárát itt mutattuk be.

Mutasd be a legnagyobb előnyöket. Makepeace esküszik az előnyalapú címekre, és jó okkal teszi: mindenki megoldásokat szeretne, illetve az igényeit kielégíteni. Ha fáj a fejed, és azt mondom, hogy el tudom mulasztani, akkor azonnal felfigyelsz rám. Rakd a legnagyobb előnyödet a tárgymezőbe: mit kapnak az e-mailtől? Az 50%-os akció részleteit ismerhetik meg? Egy edukatív tartalommal lehetnek bölcsebbek vagy fortélyos tanácsokkal gazdagodhatnak, amitől az életük értékesebb lesz? A lényeg, hogy mindig egyértelműen és őszintén körvonalazd a benefiteket.

Hangold össze a subject line-t az e-mail szövegével. Ne kerüljön ellentmondásba a későbbi szövegezéssel, mert átverésnél az olvasottság zuhan (ígértél neki A dolgot, majd B dolgot adtál), és a hitelességedet is csorbítottad.

Mennyire működnek a személyre szabott e-mail-tárgyszövegek?

Erről megoszlanak a vélemények, neked kell A/B tesztelned. Dinamikus tagek beillesztésével lehet megcsinálni, a legtöbb e-mail-küldő rendszernél könnyen találsz erre megoldást.

Csak akkor tudsz személyre szabott e-mail-tárgymezőt küldeni, ha van saját listád (készíts feliratkozási oldalakat) és tudsz róluk pár adatot (a szegmentálásról itt olvashatsz bővebben).

Kiküldés előtt nézd át alaposan a listád, és derítsd ki, hogy illenek-e egymáshoz a nevek és az e-mail-címek, mert a félresiklott személyre szabás több ezer e-mail esetén több ezer rossz látogatói élményt ad (te sem örülnél Gézaként egy e-mailnek, amiben Bélának neveznek). Tartsd tisztán a listád és ne félj a leiratkozástól.

Ha a technikai feltételek adottak, máris belevághatsz az A/B tesztbe. Küldj ki a címlistád egy részének személyre szabott subject line-t, a másiknak pedig hagyományosat, később pedig azt használd, ami jobb eredményeket hozott.

Megbízható eredményhez ezres nagyságrendű minta kell.

Ha a perszonalizációt túlzásba viszed, Andris, akkor a szöveged, Andris, mesterkélt lesz, és csökkenti a megnyitási arányodat. Andris.

A brainstorming a legjobb befektetés

Szánj 10 percet arra, hogy minél több tárgymezőt írj.

Nyiss egy új dokumentumot (vagy ragadj papírt) és írd össze a legütősebb subject line ötleteidet. Segít, ha template-ek alapján dolgozol, vagy ránézel a korábbi e-mailjeid eredményeire (és a legjobban teljesítő tárgymezők mintájára írsz újakat).

Itt a célod nem a tökéletesség, hanem a mennyiség. Sok szövegíró 50-100 címet ír egy-egy anyagához.

Milyen mérési mutatókkal érdemes A/B tesztelned az e-maileket?

Látnod kell az e-mailek megnyitási arányát, a linkekre kattintások számát, és a generált leadek számát is.

Mérj a bevételek alapján: ha egyik tárgymeződet csak 15% nyitotta meg, de az átkattintások vagy vásárlások miatt több leadet generált, mint a 40%-os megnyitású, ám vásárlásban szerényebb, akkor a 15%-os nyert.

Sok kkv elköveti azt a hibát, hogy nem értékesítési tölcsérben gondolkoznak, hanem 2 azonos számban. Te ne tartozz közéjük: a legfontosabb mérőszámod a profit (és még csak nem is a bevétel!).

Mit érdemes még átgondolni a tárgymező A/B tesztelésekor?

Próbáld ki az alábbiakat:

  • Hagyományos vagy személyre szabott e-mailt küldjünk? (Az utóbbi a címzett nevét is megjeleníti).
  • Rövid vagy hosszú subject line-t írjunk?
  • Specifikus, csak rájuk jellemző nyelvhasználattal szólítsuk meg a feliratkozókat (vagy maradjunk a korábban használt általános stílusnál)?
  • Ugyanazt az üzenetet kommunikáljuk különböző módon? Pl. „Elég nagyot álmodtál?” és „Miért nem álmodsz nagyobbat?”
  • Írjuk nagybetűvel a tárgymező valamennyi szavát, vagy csak az első szót?

Tárgymezők, amik már bizonyítottak

Az alábbi tárgymezőket saját listánkra küldtük, és 30–40%-os megnyitási arányt értek el – de ami ennél fontosabb: webinárra sok feliratkozót hoztak vagy épp több százezer forint értékű hirdetéshelyet adtak el.

végre egy jó webinárium a szövegírásról (ráadásul ingyen) (július 30)

Imádkozz, hogy a konkurensed NE olvassa ezt az emailt

várlak a belső csoportunkban (+álláshirdetés)

Elég jó vagy ahhoz, hogy a magazinunkban szerepelj?

Így kerüld ki az áremelésünket (a „trükk” mától 1 hétig él)

valószínűleg több szakértő is haragszik rám – listázom, hogy miért

Ingyen infotermék: most készült el

„1000 szavas cikket senki nem olvas el. Vagy mégis?”

440 ezres marketingképzés a levélben

10%-os kedvezmény a céges blogodhoz – még van 54 hely

Karácsonyi üdvözlés helyett szakmázás

Ezek mintájára írd meg a következő hírleveled tárgymezőit, és az eredményekről számolj be.

(Idegesített, hogy az e-mail-címet és ennek analógiájára e-mail-tárgymezőt mindig két kötőjellel írtam? Nyisd ki az idén szeptemberben megjelent 12. kiadását a helyesírási szabályzatnak, és szörnyülködj.)

Emlékszel még, mit mondtunk a cikk elején a vonzó nőről, aki után mindenki megfordul az utcán?

Legyen mától a Te tárgymeződ az a csinos lány, és mindenki rá lesz kattanva!

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkHogyan készíts minőségi tartalmat? Cikk a Marketingkonferencia mélyéről
Következő cikk8 terület, ahol a 2016-os tartalomstratégiád nyerő lehetKövetkező

Ezeket olvastad már?

Posztolási segédlet a sikeres Facebook-jelenléthez – közösségi marketing 3. rész

A sikeres és hasznos facebookozás alapvető feltétele, hogy változatos és hasznos tartalommal szolgáld ki a

Elolvasom »

Pinterest-tartalommarketing: a kezdőtől a haladó szintig (tippekkel, példákkal)

A Pinterest hatalmas közösségi média, amelyet valószínűleg még nem használsz te sem. Nyugaton óriásnak számít,

Elolvasom »

Szó szerint üdítő példák: A PepsiCo és a Red Bull tartalomgyárai

Amikor tavaly áprilisban a Red Bull Media House az anyacégen kívül más ügyfeleknek is megnyitotta

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek

© 2021 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.