A 2016-os tartalomstratégiádat most kell elkészítened.
A best practice-ek eszelős iramban váltják egymást a tartalommarketingben (is). Ember legyen a talpán, aki naprakészen követni tudja a legjobban működő technikákat, az új és új csatornákat, újabbnál újabb marketingszoftvereket, módszereket, tartalomtípusokat – de saját és mások tapasztalatait összegyűjtve segítünk neked.
Van már content stratégiád 2016-ra? Nézzük, hogy miket érdemes használnod.
Az alábbi 8 pontból 5 pontot az Agorapulse.com cikkében olvastuk.
1. Vizuális content mindenek felett
Mindenki vizuális típus (ki jobban, ki kevésbé), szeretjük képként kapni az információkat, az agyunk is könnyebben dolgozza fel az ilyen adatokat. Gondolkodj bonyolult összefüggéseket érthető képekben bemutató infografikákban, figyelemfelkeltő mémekben, izgalmas videókban és megosztásra ösztönző képekben.
A vizuális ábrázolás a blogírásban, az e-mail marketingben és a közösségi médiában egyaránt lenyűgöző, alapvetően a képi információé és a videós tartalomé a jövő.
Kipróbálhatod például az ingyenesen használható Slideshare-t, amit jelenleg 60 millióan használnak és havi 159 millió oldallátogatót hoz (ennyi légy ritkán téved). A prezentációidnak helye van itt, utána pedig beillesztheted a blogbejegyzéseidbe (nézd meg, hogy mi hogyan tartalommutáltuk 5 korábbi előadásunkat).
A vizuális contentstratégák a Canvát is ajánlják, mert egy gyönyörű dizájnnál kevés dolog ragadja meg jobban az emberek figyelmét. Keress még több vizuális content varázslóeszközt, A/B tesztelj szorgalmasan, és a legjobbat építsd be a 2016-os content stratégiádba.
Mi például novembertől tesztelgetjük a videós tartalmakat.
2. A történetmesélés az új eladásösztönzés
Ki akar unalmas termékleírásokat olvasni? 2016-ban már senki.
Ám egy jó sztori magával ragadja az embereket – ez trivialitás, ezért sem értem, hogy eddig miért nem próbáltad ki. Például a háztartási eszközökre fókuszáló Charmin Facebook-tábora a storytelling kampányba építése után 585%-kal növekedett. (Esettanulmány itt.)
Mutasd be a terméked/szolgáltatásod egy új, érdekesebb nézőpontból: hard sell helyett mesélj kihívást jelentő ügyfélesetekről, készíts interjút a termék tervezőivel, mutasd be a vezetőség életét.
Egy ütős sztori a hétköznapi termékek (egy hűtő, mosógép vagy vasaló) leírásakor is nagyobb figyelmet kelt. A potenciális vásárlók életszerű, szórakoztató és értékes információkra várnak, a történet pedig kiválóan bemutatja, hogy az adott terméket hogyan használhatja az ideális vevőd.
Hangsúly: bemutatja. Leírhatod, hogy céged mikor alakult és minőségi szolgáltatást adsz és így tovább... vagy bemutathatod a minőséget egy sztorival.
Mellesleg a világ egyik legsikeresebb sales letterjét is sztorira építik.
Egy átlagos napon körülbelül 5000 marketingüzenettel találkozik a vevőd. Adj neki egy megjegyezhető és érzelemdús sztorit, hogy emlékezhessen rád.
3. A megfelelő terjesztés minden gondod megoldja?
A hazai tartalommarketing gyerekcipőben jár. Már készítgetnek tartalmat ugyan a cégek, de a terjesztésre nem figyelnek, és ritka, hogy stratégiát valósítanak meg.
Pedig a keresőoptimalizálásodat is segíti (több potenciális link), illetve a megtérüléseden is javíthat (eljutsz a vevőidhez).
Fontos, hogy folyamatosan (hetente legalább kétszer-háromszor) frissítsd a blogod, de elég kiszolgáltatott helyzetbe hoz, ha a posztjaidat nem terjeszted legalább Facebookon vagy LinkedInen (itt megnézheted a legnépszerűbb csatornákat), és nem linkel rád senki, nem olvas senki.
A legjobb blogbejegyzés sem ér semmit, ha csak te olvasod.
A megoldás?
- Keress hasonló témájú blogokat és weboldalakat, ahol publikálhatják az írásaidat (a többség örül a vendégcikknek, mert nekik is gond, hogy elég tartalmat készítsenek) – ez egyrészt backlink, másrészt új közönséghez jutsz el.
- Találd meg az iparágad véleményvezéreit és építs velük kapcsolatot – a legjobb „menlevél”, ha az elismert szakértők lájkolják (vagy osztják meg) az anyagaidat.
4. Nem kell minden közösségi médiumon ott lenned
Posztoljunk cicás képeket a Facebookon, instázzunk brand fotókat vagy írjunk mikroblogot a Twitteren, esetleg a szakmai kapcsolatépítésre fókuszáljunk a LinkedInen?
Attól függ, hogy ki a célcsoportod (ők hol vannak fent és milyen tartalmakat szeretnek) és melyik csatornád milyen eredményeket hoz. Képtelen vagy mindenhol jelen lenni, ezért muszáj a célközönséged és a hatékonyság szerint választani.
Ha a Facebook-oldalad heti 50 friss látogatót hoz, de a Pinterested néptelen, akkor egyértelmű, hogy hová csoportosítsd a figyelmed, az erőforrásaid és az új tartalmaid. 2016-ban azok a cégek szereznek versenyelőnyt, akik követik az új közösségi felületeket és ki is próbálgatják azokat.
Ne várd meg, amíg a marketingkonferencián elmondják, hogy létezik az Instagram – mert akkor már nem lehetsz első.
5. Mobilosítsd az e-mail marketinged
Én az e-mailjeim többségét okostelefonról olvasom – ha az e-mailed dizájnja nem reszponzív, akkor engem például nem érsz el a hírleveleddel (egyébként az e-mail évek óta a legmegtérülőbb csatorna).
Ez persze az alap, a Dell ennél tovább ment: kipróbálták az e-mailben küldött animált gifeket. Az előző kampányhoz képest
- 6%-ot nőtt a megnyitási arányuk
- 42%-kal több átkattintást (CTR) szereztek
- 103%-kal emelkedett a konverzió
- és 109%-kal nőtt a bevételük.
Ezek elég beszédes adatok: csak néhány technikai apróságot kell megismerned, és hihetetlenül hatékony e-maileket készíthetsz, amivel már 2016-ban sikerre futtathatod a céget!
Nyilván az e-mail marketingben sem spórolhatsz a részletes A/B teszttel. Derítsd ki, hogy melyik e-mail-változat teljesít a legjobban, mi tetszik az ügyfeleidnek. Fókuszálj a legnagyobb megnyitási arányt produkáló tárgymezőre, a legütősebb átkattintási arányt hozó változatra, a killer konverziót generáló formulára.
6. A kvíz a közösségi oldalak varázsszava
A content sokk világát éljük, percenként több tíz- és százezer anyag lát napvilágot a neten.
Ebben a tartalmi konkurenciában a középszer gyorsabban eltűnik, mint eddig bármikor – zseniális tartalmat létrehozni viszont irdatlanul nehéz.
A gordiuszi csomót megoldhatja az engagement és az interaktív tartalom, például egy kvíz.
„Készíts olyan kvízjátékot, amely azonnal felébreszti a kíváncsiságot és bevonzza a közönséged” – javasolja Brianne Carlton Rush, a Business2Community szerzője. A kvíz a Facebookon legjobban futó tartalomtípusok egyike, ezért gondold végig, hogy milyen témában indíthatnál kvízt (kérdések ételekről, hírességekről, a macskádról, a domainekről stb.).
Eleve a Facebook alapötlete is az, hogy megosszunk dolgokat.
A interaktív kvízek mestere a Buzzfeed: „Kivel kellene összeházasodnod a kedvenc kajáid alapján?” vagy „Milyen fajta pulóver vagy?” Az igazán interaktív content sokszor popkult, pl: „Ki illik hozzád a Star Wars: Ébredő erő szereplői közül?” vagy „Melyik Trónok harca-macsó vagy?” kvízzel, esetleg egy „Mennyire vagy Hannibal?” típusú játékkal.
7. Optimalizáld a mobiltartalmakat
2016 a mobilon megjelenő content éve lesz – ahogyan 2015, 2014, 2013 és talán már 2012 is az volt.
A mobil keresések volumene ma már felülmúlja az asztali számítógépek keresési mennyiségét. Az okostelefonos tartalom nagy kihívás a mobil marketingeseknek, mert csak akkor működik, ha nemcsak a tartalmat, de a kontextust is mobilra optimalizálod.
Jeff Bullas szerint a cél az, hogy a mobil felhasználók az asztali számítógépen böngészőkhöz hasonló optimális élményt kapjanak.
Ha még nincs mobilstratégiád, akkor 3 éves lemaradásban vagy, ezért legyen prior, hogy mobilra optimalizálsz. To-do lista:
- Készíts reszponzív dizájnt
- Építsd ki a mobil marketing keresőoptimalizálást és a hirdetési rendszeredet
- Használj mobilfizetést
- Készíts mobilkuponokat
- Integráld a mobile-only tartalmakat a stratégiádba
- A CRM-rendszeredben szegmentáld a mobilról érkező látogatókat
- Elemezd, hogy a mobilos látogatók miben térnek el a pc-sektől (majd az insightok alapján finomítsd a stratégiád).
8. A vásárlói viselkedés elemzése, a „személyre szabás” is a tartalommarketing része
A remarketing és a perszonalizáció kiváló eszköz arra, hogy minél több látogatót csábíts vásárlásra – te is örülsz, ha személyre szabott ajánlatokat kapsz.
A Google és a Facebook is ad lehetőséget a remarketingre, megismerheted a vásárlóid böngészési szokásait, és ez alapján finomíthatod az ajánlatod (pl. kosárelhagyókat hirdetéssel „üldözheted”).
Ha az érdeklődő engedélyezi a cookie-k használatát (meg fogja tenni), máris követheted az online böngészéseit, ezáltal személyre szabottabb ajánlattal kínálhatod meg, ami ugrásszerűen növeli az eladási esélyeidet.
Az e-mail marketingben is egyre fontosabb az okos perszonalizáció – nem a személyes megszólításra gondolok, hanem a viselkedésalapú szegmentálásra. Akár 152%-kal nagyobb megnyitási arányt érhetsz el (a hagyományos emailekhez képest).
A személyre szabás alapja a tartalomtervezésben a buyer persona megalkotása.
Készülsz már 2016-ra?
Show More