Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 5 perc

Minden, amit a buyer personákról tudni akartál

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Ingyenes, Tartalommarketing
  • Címkék: buyer persona

Sok előadásban és cikkben hallhatod és olvashatod, hogy készíts buyer personákat. Én viszont azt is elmondom neked, hogy hogyan.

A buyer persona egy olyan fiktív személy, mely valós adatokra épül és a célcsoportodat (vagy azon belül egy-egy szegmenst) képviseli. Maga a buyer persona nem létezik, de ha alapos piackutatással, pontos (és bőséges) információhalmazból építed fel „őt”, akkor a persona valós embereket képvisel és tudsz vele dolgozni.

Jól érzed, hogy ez általánosítás, de erre szükség van.

Adott egy 100 fős szegmensed – ez a 100 fő jó néhány dologban hasonlít egymásra, de mégis 100 különböző emberről beszélünk. A célcsoportválasztásnál és szegmentálásnál az első szabály az, hogy profitábilis legyen: 100 emberre 100 külön kampányt futtatni lehetetlenség, de 100 embernek 1 kampányt már érdemes lehet. A célod, hogy minimalizáld a holtszórást és maximalizáld a relevanciát.

Fontos, hogy a buyer personád dinamikus, mert a szegmenseid is változnak – a profilozást nem tudod „letudni”, mert folyamatosan ki kell egészítened az egyes personákat (ahogy a szegmens változik és ahogy egyre többet tudsz meg a piacodról).

(A cikkben célcsoportokról és szegmensekről beszélünk. Ha azt gondolod, hogy a te célcsoportod „mindenki” vagy „mindenki, akinek a termékem kell”, akkor a cikk neked nem biztos, hogy értékes lesz, mivel feltételezzük, hogy a piacodról alapvető dolgokat már tudsz.)

Anyád hogy van?

Kívánok neki jó egészséget, a kérdés nem kíván sértő lenni.

Édesanyád egy valós személy. Ismered az életkorát, a történetét, az iskolázottságát és egy sor más demográfiai és pszichográfiai adatot. Ismered továbbá azt, hogy miket olvas (és miket nem), milyen oldalakat lájkol (és miket nem), valószínűleg merre szavaz (és merre nem), milyen mindennapi problémái vannak vagy voltak és így tovább.

Tegyük fel, hogy édesanyád egy buyer persona és egy igencsak profitábilis szegmenst képvisel. Mennyire lenne könnyű marketingkampányt készíteni ennek a szegmensnek?

Nagyon.

Egyszerűen készítesz egy olyan kampányt, amely anyunak tetszik – és jó eséllyel az egész szegmens harapni fog rá.

Azért készítünk personákat, mert...

1) Könnyebb a célzás.

A 34–50 év közötti fővárosi egyedülálló értelmiségi (stb., stb.) szegmensre célozni nehéz. Személytelen és bonyolult, az üzeneted pedig nem lesz olyan kiforrott, mintha egyetlen personának készítenéd.

2) Megkönnyíti és felgyorsítja a cégen belüli munkát.

A szegmenseket még egy brainstorming-ülésen is bonyolult kezelni, ha pedig egyik osztály (PPC a SEO-nak) egy adott szegmenssel kapcsolatos teendőket átad, akkor könnyebb Társkereső Titanillaként hivatkozni „rá”, mint „4. szegmens”-ként.

3) Segíti a megértést.

Az 1)-es pontban igencsak vázlatosan leírt szegmensből nehéz insightokat kibogozni, és még nehezebb az ő nyelvükön az ő problémáikról beszélni az általuk követett csatornákon. Emberekkel kommunikálsz, nem adathalmokkal. Továbbmegyek: ha egy adatot nem tudsz értelmezni vagy felhasználni, akkor az az adat zajnak számít.

4) Körvonalazza a tartalom típusait és a csatornákat.

Ha egy personád nem használ Facebookot, de LinkedInt igen, nem olvas hosszú cikkeket, de 5 percig megnéz egy videót, akkor egyértelmű, hogy hol terjeszted a milyen tartalmadat.

Valószínűleg meggyőztelek arról, hogy a buyer persona hasznos dolog. Ha mégsem, akkor lapozz párat.

Információk ügyfélprofilozáshoz

Nézzük, hogy mit érdemes megtudnod az egyes szegmensekről. Vedd figyelembe, hogy egyes információk fontossága attól is függ, hogy a céged mit csinál – ha szoláriumod van, akkor a lakhely kiemelt fontosságú, míg ha felhőalapú szolgáltatásokat kínálsz, akkor alig érdekes.

A cikk a Kontent magazin legfrissebb számában folytatódik!

Méghozzá számtalan információtípussal, melyekből az ügyfélkarakter felépítheted (demográfiai, pszichográfiai és tranzakcionális adatok, kommunikációs stílus, pain ponts stb.). A cikkben kitérek a negatív personákra és arra is, hogy hol és hogyan gyűjts elégséges adatot a vásárlóidról.

A teljes cikk 1681 szavas, tehát ismét hosszú és mély szakmai ínyencség vár csak arra, hogy elolvasd.

pulizzi_kontent

A II. évfolyam 4. száma Internet Hungary-s különkiadás, címlapon pedig a content marketing keresztatyja, maga Joe Pulizzi!

Joe Pulizzitől egy 4 oldalas exkluzív interjút olvashatsz. Joe eddig még soha nem adott interjút magyar sajtóterméknek, de megkockáztatom, hogy kelet-európainak sem.

Az egyetlen hazai nyomtatott tartalommarketing-magazinnak ott a helye minden kreatív ügynökség és marketingtudatos cégvezető asztalán. Első kézből kapod az iparági híreket, ráadásul az olvasást a finom nyomdaillat és a csillogó, minőségi papír teszi élménytelivé.

Az előfizetés egy évre mindössze 3000 Ft (bruttó), ezért az árért nem 1, hanem 4 lapszámot kapsz! Előfizetni a kontentmagazin.hu oldalon tudsz. Töltsd ki az űrlapot még ma, és akkor a fenti lapszámot is megkapod!

Tartalomjegyzék (a tartalmak már nem változnak, de ez korrektúra előtti, nem végleges változat, így az oldalszámok igen):kontent magazin tartalomjegyzék

I've heard you like content so I've put some content in Kontent to keep you content.

Oszd meg ezt a cikket, hogy lássák mások is, milyen minőségi szakmai kiadványokat olvasol.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikk„Mennyibe kerül a tartalommarketing?” – 4 tartalommarketinges eszköz konkrét hazai árakkal
Következő cikkA leghatékonyabb tartalmat nem te írod: a „user-generated content” hatékonyságárólKövetkező

Ezeket olvastad már?

Employee advocacy: a közösséged, melyet elfelejtesz a marketingedben használni

Attól még, hogy bizonyítani tudod: jól végzed a dolgod, nem leszel teljesen hiteles. Ugyanis saját

Elolvasom »

Ismerkedj meg a Steemittel, ahol kriptopénzt kereshetsz a blogolással (10+1 tipp)

„Are there any Hungarians on Steemit?” – hangzik el a kérdés, és a kérdés bizony

Elolvasom »

A 3. e-mail marketing konferencián jártunk (1. rész)

„Haladó e-mail marketing” alcímű szakmai konferencia fogadott minket a Hotel Gellértben, és úgy gondoltuk, hogy

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.