Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 6 perc

Tartalommarketing-stratégia – a tartalommarketinged legfontosabb eleme

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Gondolkodj rendszerben, Hogyan készítsek ütős tartalommarketing-stratégiát?, Ingyenes, Tartalommarketing
  • Címkék: tartalommarketing, tartalomstratégia

Tegyük fel, hogy házat építenél.

Talán már a gondolata is boldoggá tesz. Kiválasztod a telket, ahová felépül majd az otthon, elképzeled, hogy hány szoba lesz, hol lesz a terasz és a kert. Megálmodod.

Majd keresel egy építészt, aki elkészíti az alaprajzot.

Teljesen természetes, hogy nem állsz neki úgy az építkezésnek, hogy „majd menet közben kitalálod”, mert annak a végeredménye egy lakhatatlan káosz lesz, semmint ház. (Más kérdés, hogy alaprajz és engedélyek nélkül nem kezdhetsz legálisan építkezésbe.)

Mit gondolnál arról az emberről, aki alaprajz nélkül kezd építkezni? Valószínűleg őrültnek tartanád.

Most nézd meg a tartalommarketingszerű folyamataidat. Van stratégiád? Leírtad?

Ha nem, akkor te is az alaprajz nélküli házépítők közé tartozol.

Mi szerepel a tartalommarketing-stratégiában?

Ezt több külön cikkben átveszem majd, most csak vázlatosan nézzük át.

A stratégiaalkotást a célcsoportod meghatározásával kezded:

  • egyáltalán ki a célcsoportod (azon belül milyen szegmenseid vannak)
  • őket milyen csatornákon éred el (Facebookon? LinkedInen?)
  • milyen tartalomfogyasztási szokásaik vannak (magyarul videókat adj nekik, white-papert, blogbejegyzéseket vagy mit?)
  • mi a problématudatuk (és hogyan tudsz a termékeiddel ezen segíteni)

Majd nézd meg a saját cégedet.

  • hogyan tudsz segíteni? (milyen információkat és értékeket tudsz adni a célpiacodnak?)
  • mire van kapacitásod? (tudsz folyamatosan tartalmakat publikálni? Ha nem, akkor felveszel új embereket sok pénzért vagy kiszervezed hozzánk?)
  • milyen gyakran publikálnál? Hol és mit?
  • mennyi pénzed van a tartalommarketingre?
  • mennyi időt szánnál a tartalommarketingre? (ha itt 6 hónapnál rövidebb időtávot adsz meg, akkor ne írj nekünk, ezt az oldalt pedig zárd be)
  • milyen felületeid vannak jelenleg és hova fogsz még regisztrálni?

Mindezek után összeállíthatod...

  • a buyer personákat (figyelj a többes számra: egy nagy cég adott esetben gyakran 8–12 különböző buyer personával dolgozik)
  • az értékesítési ciklusaidat (tudod: érdeklődő, lead, egyszeri vásárló, evangelista)
  • az erre épülő publikációs naptáradat (mikor milyen tartalmat hova teszel ki és az a ciklusban épp hol tartó buyer personának szól, a tartalommal pedig milyen célt szeretnél elérni)

Az ideális tartalommarketing-stratégiában mindenki épp azt a tartalmat kapja, amelyre kíváncsi. Akkor kapja, amikor kíváncsi rá. Ott kapja, ahol keresi. Olyan formában kapja, ahogyan szereti.

Mindez azt jelenti, hogy nem adhatod ugyanazt a tartalmat különböző ügyfélkaraktereknek, illetve a ciklus szerint is különböző tartalmakra van szükséged (az érdeklődőt más érdekli, mint azt, aki 3 éve hűséges vásárlód). Ezzel semmi meglepőt nem mondtam: a marketingkommunikációd is a vásárló-élettartam szerint változik (ugye?).

Az üzleti céljaidat úgy éred el, hogy a célcsoportodba tartozó embert tudatosan az értékesítési ciklus következő állomására emeled a megfelelő tartalommal.

Bonyolult?

Pedig még csak vázlatot írtam.

Mindezt tehát nem tudod fejben tartani, ha pedig nem készítesz tartalomstratégiát, akkor a tartalommarketinged nem lesz sikeres.

A CMI 2015-ös kutatása szerint tartalomstratégia nélkül nem leszel hatékony

A Content Marketing Institute minden évben készít több átfogó felmérést. B2B, B2C és nonprofit cégek tartalommarketingjére kíváncsiak, és a teljes angolszász digitális világra kiterjed a kíváncsiságuk (természetesen a különböző felméréseket különböző kiadványokban publikálják). A tartalommarketinges világban ezek a felmérések mértékadónak és alapvetőnek számítanak.

Mondhatod, hogy „de ezek külföldi adatok”, csak teljesen értelmetlen lenne ezt mondanod.

Hazánkban a tartalommarketing épp csak bontogatja szárnyait, Nyugaton már egy évtizede pörög ez a szemlélet – tehát azért érdemes odafigyelned, mert így láthatod azokat a hibákat, amelyeket nálad nagyobb büdzsével rendelkező és tartalommarketingben jártasabb cégek is elkövetnek. De felőlem hagyd figyelmen kívül a felmérést és kövesd el nyugodtan ugyanazokat a hibákat, hát nem muszáj sikeresnek lenni.

Lényeg a lényeg, a B2B cégek 35%-a rendelkezik írott tartalomstratégiával, 48%-uk íratlan stratégiával bír, 14%-uknak nincs tartalomstratégiája, 3% pedig nem tudja.

(A felmérést korábban már kiveséztük ebben a cikkben.)

A legfontosabb adatok most jönnek. Az írott tartalomstratégiával rendelkező cégek...

  • 60%-a sikeres tartalommarketinget folytat (míg az íratlan stratégiával bíró cégek 32%-a mondhatja el ugyanezt, a stratégia nélküli cégeknek pedig mindössze 7%-a)
  • Sikeresebben mérik a tartalommarketing megtérülését (ROI).
  • Több eszközt használnak.
  • Több platformon vannak jelen.
  • Több anyagot publikálnak.
  • Könnyebben hangolják össze a tartalommarketinget az üzleti céljaikkal (és a célokat sikeresebben érik el).
  • Többet költenek tartalommarketingre (átlagosan a marketingbüdzsé 36%-át).

A tanulság tehát világos: készíts tartalommarketing-stratégiát, mert megkönnyíti a tartalommarketinges tevékenységeidet és sikeresebb leszel.

Hamarosan felvesszük szolgáltatáspalettánkra a tartalomstratégia-készítést. Ez prémium termék, személyes kapcsolattartás szükséges hozzá, és több hónapos együttműködés. Nem mindenkinek adjuk, mert ez partneri viszony, nem egyszerű ügyfél–kiszolgáló kapcsolat.

Pár szó arról, hogy nincs ingyen ebéd

Biztosan észrevetted már, hogy milyen kiváló minőségű, érdekes, szakmai és olvasmányos cikkeket publikálunk.

A recept nem bonyolult (ültesd át a saját céges blogodra):

  1. Kiváló szövegíróink vannak. (A szövegírást kiszervezheted hozzánk, a többi lépést megcsinálhatod te is.)
  2. Megnéztük, hogy a hazai piacon milyen hosszúságú és milyen szakmai mélységű anyagokat publikálnak.
  3. Ezeknél hosszabb anyagokat készítünk...
  4. Melyekbe több kutatási anyagot...
  5. És több eredeti gondolatot...
  6. És több grafikont, screenshotot, számot, tippet, érdekességet rakunk.

Minden cikkben több óra munka van, de ez szerintem látszik. És ezekkel az anyagokkal mindenki jól jár.

Jól jár a szakma, mert kiváló anyagokat olvashatnak.

Jól jársz te, mert élvezetes cikkekből tudhatod meg, hogy a tartalommarketing és a szövegírás épp merre tart.

Jól jár a piac, mert ahogy egyre népszerűbb lesz ez a blog, úgy kerül egyre feljebb a minőségi minimum (értsd: egyre cikibb és átlátszóbb lesz silány cikkekkel előadni a nagy szakértőt)

És jól járunk mi is, mert a cikkek rengeteg forgalmat hoznak és sok leadet generálnak.

Ezeket a cikkeket teljesen ingyenesen elolvashatod, az átadott tudásanyag pedig több tucat szakmai konferenciát megtöltene. Csak annyit várok cserébe, hogy ha tetszik egy cikk, akkor oszd meg.

 

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikkHa unod a bullshiteket: 972%-os látogatottságnövelés egy céges bloggal
Következő cikkCTA-tól a leadig, avagy a jól működő gombok titkaiKövetkező

Ezeket olvastad már?

5+1 epic tartalomötlet, ha helyi vállalkozásod van

Ha online akarsz eladni, a tartalommarketinggel szinte már könnyű dolgod van. A célközönséget megtalálnod, kommunikációját

Elolvasom »

Hogyan használhatod fel az e-learninget csalitermékként?

Százával találunk cikkeket arról, hogyan reklámozhatsz egy e-learning típusú kurzust, de arról szinte sehol nem

Elolvasom »

A nagy szövegíróhatározó – milyen szövegírók léteznek?

Ki az a szövegíró? A hivatásos szövegírók bámulatosan sokfélék lehetnek – épp azért készült ez

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.