Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 6 perc

A márkaépítés téveszméje

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Gondolkodj rendszerben, Ingyenes

A marketing szokott ám hazudni, csak nem feltétlenül a cég az ügyfélnek, hanem a marketingszakember a cégnek.

Ha 5 percnél többet eltöltöttél marketingesek társaságában (esetleg voltál olyan egyetemen, ahol marketinget oktatnak), akkor bizonyára hallottad az alábbi mondatot valamilyen formában:

„A marketingkommunikáció célja az, hogy felépítsen egy márkát.”

Ez teljes tévedés. Az a PR-kommunikáció, és nagyon nem való mindenkinek.

A marketingkommunikációd elsődleges célja az, hogy eladja a termékedet. Ennyi.

Minden más (márka- és imázsépítés, kapcsolatápolás, visszajelzések szerzése, ügyféledukáció) csupán járulékos előny és másodlagos cél. De nem azért használunk marketingkommunikációt, hogy ügyféledukációt végezzünk... hanem azért, hogy eladjuk a termékeinket és ügyféledukációt végezzünk.

Megdöbbenéssel vegyes felháborodással nézzük, amikor a márkaépítés fanatikusai rezzenéstelen arccal elmondják a fenti mondatot. Utána megmondják, hogy mely csatornákon ajánlott az imázskampányokat lefolytatni (többnyire méregdrága ATL-csatornákon), illetve milyen reklámformákkal jelenjen meg a cég (méregdrága gyártási költségű eszközökkel).

Mindezt azért, hogy az ügyfél agyába beleégessenek egy színt, egy logót, vagy valami szlogent. Hiszen ha leegyszerűsítjük, akkor erről van szó.

Felelős cégvezetőként tedd fel magadnak a kérdést: tényleg el akarsz költeni súlyos (tíz)milliókat azért, hogy pártízezer ember emlékezzen a 3 szavas szlogenedre?

Mert mi történik akkor, ha emlékeznek rá? Ha megtörténik a bevésődés? Ebből máris vásárlás lenne?

(Ez is egy terminus a marketing undorító terminológiájából: mérjük, hogy a fogyasztók körében mekkora a reklámüzenetünk bevésődése. Szerintem inkább azt nézzük, hogy az ügyfelek ismerik-e a termékeink előnyeit, és ha még nem, akkor kommunikáljunk velük még egy kicsit.)

Szerintem sokkal inkább olyan marketingkommunikációt szeretnél, ami elad... nem pedig valami misztikus fogalmat (márkát) felépít, amiből valahogyan vásárlás lesz (vagy nem). (Az értetlenkedésem nem akar gúnyos lenni: évek óta a marketing területein dolgozom, és azóta próbálom megfejteni, hogy a márkaismertség hogyan kapcsolódik a tényleges vásárláshoz.)

Eleve a márkaépítés drága és hosszadalmas folyamat (kell hozzá alsó hangon is pár év), ezért csak azok a cégek építenek márkát, amelyeknek az éves marketingbüdzséjük egy 100 méterről is szabad szemmel látható összeg. A márkázás jellemzően nagyvállalati stratégia.

Az egészben az a hazugság, hogy szerintük a márkát külön építeni kell, ezért (a marketinges sajnálkozva széttárja a kezét) kellenek az imázskampányok. Pedig a márka felépül akkor is, ha tartósan jelen vagy egy piacon, folyamatosan nő az ügyfélköröd, nő a bevételed, idővel pedig a piacon egyre szélesebb körben felismerhető vagy.

Csak mondjuk közben az eladásnövelésre fókuszáltál, nem a szlogenzsonglőrködésre.

Egy pillanatra felejtsük el a márkaépítést, és nézzük, hogy mit akarunk a marketingkommunikációnkkal elérni, illetve hogyan.

1. A hirdetés termeljen pénzt és legyen megtérülő

Biztosan fel tudsz idézni „vicces”, „jópofa” és „látványos” hirdetéseket. Ezek arra jók, hogy a reklámszakma díjakat dobáljon önmagához, illetve „márkafelismerést” és hasonlókat építsenek az úgynevezett imázskampányokkal.

A hatékony hirdetés viszont tesz neked egy ajánlatot. Letölthetsz valami anyagot egy weboldalról, megnézhetsz egy további videót, a kuponnal kedvezményesen vásárolhatsz. Tehát elsődleges célja az, hogy valamelyik céges felületedre forgalmat szerezz, érdeklődőket gyűjts vagy épp közvetlenül eladj.

Így máris nem megfoghatatlan imázsépülésről beszélünk, hanem mérhető (és lényegesen hasznosabb) tevékenységekről.

2. Csak a célpiacodhoz beszélj

A tömegkommunikáció sajátja, hogy megpróbál minél szélesebb nézőközönségnek megfelelni. Persze vannak különböző típusú műsorok különböző célcsoportoknak, de azért a legforróbb műsorsávokba igyekeznek olyan anyagokat összerakni, amit a nagymama és a hatodikos unokája ugyanúgy megnéz.

A reklámok ehhez igazodtak: kommunikáljunk mindenkihez, mert „nagyjából mindenki a célpiacunk”.

Szerencsére a tömegkommunikáció kora véget ért, és átléptünk az internetkorszakba. A jelen és a jövő az ultratargetált hirdetéseké.

A hirdetéseidben ne kommunikálj azoknak, akik nem lesznek a vevőid. Felesleges is. Gondolj bele, hogy micsoda nonszensz lenne, ha ezen a blogon nemcsak a szövegírás iránt érdeklődőknek próbálnék megfelelni (mind tartalomban, mind stílusban), hanem a nagymamának és a hatodikos unokának is.

3. Használj salesközpontú szövegeket

A direct response copywriting és a salestevékenység kéz a kézben jár, nagyon hasonló eszköztárral dolgoznak és ugyanazokat a meggyőzési folyamatokat használják. Hitelességet építenek, kifogásokat kezelnek, ajánlatot tesznek. A direct response copywriting tulajdonképpen értékesítés – csak írásban.

A salesszövegnek két előnye is van. Egyrészt könnyebb sokszorosítani, mint az értékesítőt. Másrészt könnyebb a hatékonyságát is mérni (nemcsak a konkrét eladásokat figyelheted, hanem interneten ott van a teljes Google Analytics).

A legfontosabb pedig az, hogy a direct response copy nem „vicces” és „kreatív”, hanem olyan anyag, ami ügyeleket és eladásokat szerez.

4. Építs márkát elégedett ügyfelekkel

Kényelmesebb és mindenképp költséghatékonyabb módja a márkaépítésnek, ha közben ügyfeleket is szerzel.

Emellett óriási potenciál van például az ajánlásmarketingben, amelynek eszköztára itthon szinte kihasználatlanul hever. Pedig az óriási reklámzajban még logikus is, hogy az ügyfelek nem az újabb marketingüzeneteket keresik, hanem az ismerőseik véleményére adnak.

És a közösségi média korában „ismerős” lehet az a véleményvezér, aki egy blogon bemutatja az új telefonokat. „Ismerős” lehet egy fórum közösségéből valaki, aki találkozott a termékeddel és leírja a tapasztalatait. „Ismerős” lehet egy értékelés, amit az elégedett (vagy elégedetlen) ügyfeled a weboldaladra ír.

Ezeknek már jóval nagyobb súlyuk van, mint egy imázskampány mégoly vicces reklámfilmecskéjének, amit a YouTube-videód megnézése előtt amúgy is átugrasz.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Februárban jön az első Kontent Évkönyv.

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkForgalomnövelés natív videohirdetéssel
Következő cikk14 tipp a Content Marketing Institute 2015-ös kutatásábólKövetkező

Ezeket olvastad már?

Hogyan írjuk le az árat? Néhány jól működő trükk

Némiképp megütközve és meglehetősen leegyszerűsítve szoktam mondani, hogy Magyarországon sokan azt hiszik a marketingről, hogy

Elolvasom »

Így teszi tönkre a rossz helyesírás a cégedet

Ugyan miért számítana a helyesírás a marketingkommunikációban, teszed fel a kérdést. Aztán 10 perc múlva

Elolvasom »

2018 marketingtrendjei (beszámoló a 28. Országos Marketing Konferenciáról)

Mint minden évben, a Kreatív Kontroll csapata ismét részt vett az Országos Marketing Konferencián, amely

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség
Telefon: +36-20/372-6226
E-mail: [email protected]

  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2020 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Kreatív Kontroll szakkönyveket a karácsonyfa alá!

A mi ajándékunk neked:

a teljes Befolyásolási tréning videócsomagunk ingyen.

Részletekért kattints

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.