Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 8 perc

A jó tartalomstratégia 124%-kal növeli az eladásaidat

  • Szerző: Sipos Zoltán
  • Kategóriák: Ingyenes, Tartalommarketing
  • Címkék: tartalommarketing, tartalomstratégia

Már nemcsak a minőségi tartalom fontosságáról szólnak a marketingelőadások, néha megemlítik a buyer personát és a szegmentálást is. Általában addig jutunk, hogy „készíts buyer personát”, „szegmentálj sokat” és „legyen tartalomstratégiád”.

De ha régóta olvasod ezt a blogot, akkor tudod már, hogy mi következik: a téma mélységeibe megyünk, és nemcsak azt tudod meg, hogy mit csinálj, hanem azt is, hogy hogyan.

Egy esettanulmányt hozok: a Skytap példáján keresztül felvázolom, hogy hogyan készítünk tartalomstratégiát.

Tartalomstratégia a gyakorlatban

A Skytap 2012-ben tartalommarketing-stratégiát készített azzal a céllal, hogy több leadet generáljanak, akiket aztán vásárlóvá konvertálnak.

A cég felhőautomatizálási szolgáltatásokkal hódít az IT-piacon, és sajnos ez nekem már túl IT ahhoz, hogy megértsem. De a céljuk az volt, hogy megértsék a különböző szegmenseiket, belőlük buyer personákat készítsenek és mindegyik szegmensnek külön-külön optimalizált anyagokat adjanak.

Az eredmények: az oldal látogatottságát megduplázták (210%-os növekedés), 55%-kal megnőtt az organikus keresőforgalom, 97%-kal több leadet generált az online marketingjük (az összes csatornára vetítve 124%-kal több megkeresést kaptak).

Erre talán azt fogod mondani, hogy „de az én cégem más”, „ezek tengerentúli eredmények”. Ha nem érted, hogy a szemlélet és az eszközpark adaptálható, illetve a tartalomstratégia mindig cégre szabott és egyedi, akkor nem te vagy az ideális ügyfelem, hanem például a konkurensed.

  1. Határozd meg a szegmenseket

A célcsoportodba beletartozik mindenki, akinek a terméked kell (ez legkisebb közös többszörös), de a célcsoportod nem homogén, hanem szegmensekre bontható.

Például a mi szolgáltatásainknál külön-külön szegmens:

  • a nagyvállalat
  • a tartalmainkat továbbértékesítő reklámügynökség
  • az egyszeri megrendelő
  • a kkv

És ezen belül is szegmentálhatunk tovább, pl. egy régi kkv-s ügyféllel máshogy kommunikálunk, mint a marketingrendszerünkbe épp most bekerülő leaddel (előbbi a nagyobb ajánlatokra is vevő, utóbbi a belépőtermékeket látja).

Bár a szolgáltatáspaletta ugyanaz, a fenti szegmensek más előnyökre kíváncsiak és más tartalomtípusokat fogyasztanak.

  1. Gyűjts róluk információt

Valószínűleg te is feleslegesen bonyolítod az életedet komplex piackutatásokkal, mikor csak szét kéne nézni a cégedben. Az információ tonnaszám hever mindenhol.

A Skytap is főleg azokat az információkat gyűjtötte össze, amelyek a cégben a mindennapi munka során „termelődnek”. Ezekre tehát nem kell külön költeni.

Például:

  • CRM-rendszer, számlázás (megállapíthatod, hogy kik a nagy rendelők, kik rendelnek sokat, és mi a közös bennük)
  • Ügyfélszolgálat (folyamatosan látod, hogy mik a gyakori panaszok, általában mit nem értenek az ügyfelek és vajon lehet-e csoportokba szedni a panaszokat – általában lehet)
  • Salesesek, értékesítők (frontvonalon vannak, azonnal kapják a kifogásokat és kérdéseket, és a megbeszélés után kiértékelhetitek, hogy milyen szegmensbe tartozik a lead és mit tudtál meg róla: ha ügyfélszolgálatod van, beszélgess az ügyfélszolgálatosaiddal, ők naponta kerülne kapcsolatba a vevőiddel!)
  • Analitika
  1. Készíts buyer personát

A tartalom minőségét nem csak az határozza meg, hogy jól írtad-e meg a csalidat – fontosabb, hogy azt a témát dolgoztad-e fel, ami a célpiacodat érdekli. A problématudatuk közepébe talál? Olyan csatornán terjeszted, hogy eljusson hozzá?

Minderre egyébként a piackutatások, piac- és konkurenciaelemzések és a cégedben felhasználatlanul heverő adathalmazok megadják a választ. A piackutatásokkal viszont az a gond, hogy azt a dokumentumot elolvasása után betolod a fiók mélyére – ehhez viszont méregdrága volt.

A piackutatás nem gyakorlati eszköz. Ezért minden piacismereted felhasználásával fel kell építened egy buyer personát.

A buyer persona a megszemélyesített szegmens. Értelemszerűen nem valós személy, hanem egy valós adatokra alapozott vásárlói profil, amelyet a piackutatásokból és a meglévő vásárlóidról szerzett ismereteidből építesz fel azért, hogy az adott szegmenst jobban megértsd.

Minél részletesebb a buyer persona, annál jobb. A kötelező adatok mellett (demográfiai és pszichográfiai adatok, lakhely, életstílus stb.) vedd bele a tartalomfogyasztási szokásait és motivációit, viselkedésmintáit és céljait.

Ha felépítetted a buyer personád, akkor már tudsz olyan tartalomstratégiát készíteni, ami neki és hozzá szól, eléri őt és kiérdemli a figyelmét. Mert a tartalommarketing-stratégia vagy épp a céges weboldal nem az ügyvezető szórakoztatására van, hanem azért, hogy elérd a célpiacodat.

  1. Célozd a tartalmaidat

A B2B piacon jellemző, hogy nem egy ember intézi a beszerzést, hanem több, és sok a kontroll, sok a meeting, hosszú a salesciklus.

A Syktapnél fontos volt, hogy az egyes szegmenseknél kik a tipikus döntéshozók. Ki ismeri fel a problémát, ki keres rá megoldást, ki hagyja jóvá, ki fogja használni a terméket?

Ha ismered, hogy a folyamatban ki mikor, hogyan és miért vesz részt, akkor olyan tartalmat készíthetsz nekik, amely a munkájukat megkönnyíti. Pl. a beszerzést elindító embernek egy rövid videót mutatsz, letöltetsz vele egy csalit. A döntéselőkészítők keze alá dolgozhatsz (informatív leírásokat készítesz, tulajdonságokra alapozott előnyöket és grafikonokat mutatsz, tehát segítesz nekik a terméked mellett érvelni), a jóváhagyó személynek összefoglaló anyagot, a felhasználónak pedig útmutatókat készítesz.

Ugyanarról a termékről beszélünk, de látod, hogy hány különböző tartalmat készítettél a legkülönbözőbb buyer personáknak. Mindezt tartalomstratégia nélkül nem fogod átlátni.

A Skytap marketingigazgatója kiemeli, hogy nagyon könnyű lett volna egy általános hírlevélben leírni a folyamatokat, általános szoftverdemókat készíteni és célzatlan tartalmakkal azt hinni, hogy bármi hasznosat is csináltak. De így rengeteg érdeklődőt veszítettek volna.

Ehelyett esettanulmányokat publikáltak a weboldalukra.

A blogjuk kategóriáit a szoftverek és szolgáltatások szerint építették fel, hogy mindenki megtalálja épp azt, amit keres (pl. „fejlesztés”, „virtuális tréning”).

A blogbejegyzések címében vagy épp a marketingszövegezésben megemlítették az ideális olvasó pozícióját, majd a szövegezésben olyan előnyöket és funkciókat emeltek ki, amik az adott pozícióban dolgozó embereket érdeklik.

  1. Építsd folyamatba a tartalomkészítést

És talán ez a legfontosabb, mert mit ér a jól felépített buyer persona és a célzásod, ha végül nem tudod elkészíteni a tartalmaidat olyan mennyiségben és olyan minőségben, ahogy szeretnéd.

Nyugaton már belső szerkesztőségek dolgoznak, itthon még magyarázni kell, hogy egy céges blog miért jó (apropó: rendeltél már?). A Skytapnél házon belül megoldották a tartalomkészítést – de náluk sem egyetlen túlterhelt marketinges dolgozott, hanem egy egész marketingosztály szerkesztőkkel, írókkal és projektmenedzserekkel.

De hiába tolod ki tartalomból a volument, ha csapnivaló a minőséged és a rossz tartalmaidat megöli a content shock.

A Skytap marketingigazgatója szavait érdemes minden cégvezetőnek naponta elismételnie: „nem az a dolgunk, hogy értelmetlen tartalomszemetet gyártsunk”.

Az ellenőrzési folyamatuk röviden így néz ki:

  • Elkészül egy tartalom
  • Ezt egy belső szakértő (aki az adott szakterületen jártas) átnézi
  • Átolvassa a vezetőség
  • Átolvassa egy projektmenedzser
  • Átolvassa a felelős szerkesztő
  • És csak ezután publikálják.

Minden lépésnél szerkesztik, módosítják, kommentelik és javítgatják a tartalmat. De a minőségi tartalomban ennyi munka van.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkSzakdolgozati interjú velem: mi a tartalommarketing? (hanganyag)
Következő cikkHogyan írj jó álláshirdetést?Következő

Ezeket olvastad már?

3 dolog, amit a konverzióoptimalizálásról tudnod kell

A forgalom drága dolog, és a jó forgalom még drágább. De amikor a látogatók az

Elolvasom »

Landing page készítés nulláról (Az összes elem, amit legutóbb elfelejtettél)

Ez itt nem egy teljes szövegírási segédlet. Ez egy leltár. A landing page készítés alapjai

Elolvasom »

Adaptív tartalom – tartalommarketinges forradalom, amely még nem jött el

Ennek a cikknek az a célja, hogy alapjaiban újragondolj mindent, amit eddig a tartalomról tudtál.

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: info@kreativkontroll.hu
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
A jobb felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Elfogadom Nem fogadom el Adatvédelmi elveink
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.