Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 8 perc

A jó tartalomstratégia 124%-kal növeli az eladásaidat

  • Szerző: Sipos Zoltán
  • Kategóriák: Ingyenes, Tartalommarketing
  • Címkék: tartalommarketing, tartalomstratégia

Már nemcsak a minőségi tartalom fontosságáról szólnak a marketingelőadások, néha megemlítik a buyer personát és a szegmentálást is. Általában addig jutunk, hogy „készíts buyer personát”, „szegmentálj sokat” és „legyen tartalomstratégiád”.

De ha régóta olvasod ezt a blogot, akkor tudod már, hogy mi következik: a téma mélységeibe megyünk, és nemcsak azt tudod meg, hogy mit csinálj, hanem azt is, hogy hogyan.

Egy esettanulmányt hozok: a Skytap példáján keresztül felvázolom, hogy hogyan készítünk tartalomstratégiát.

Tartalomstratégia a gyakorlatban

A Skytap 2012-ben tartalommarketing-stratégiát készített azzal a céllal, hogy több leadet generáljanak, akiket aztán vásárlóvá konvertálnak.

A cég felhőautomatizálási szolgáltatásokkal hódít az IT-piacon, és sajnos ez nekem már túl IT ahhoz, hogy megértsem. De a céljuk az volt, hogy megértsék a különböző szegmenseiket, belőlük buyer personákat készítsenek és mindegyik szegmensnek külön-külön optimalizált anyagokat adjanak.

Az eredmények: az oldal látogatottságát megduplázták (210%-os növekedés), 55%-kal megnőtt az organikus keresőforgalom, 97%-kal több leadet generált az online marketingjük (az összes csatornára vetítve 124%-kal több megkeresést kaptak).

Erre talán azt fogod mondani, hogy „de az én cégem más”, „ezek tengerentúli eredmények”. Ha nem érted, hogy a szemlélet és az eszközpark adaptálható, illetve a tartalomstratégia mindig cégre szabott és egyedi, akkor nem te vagy az ideális ügyfelem, hanem például a konkurensed.

  1. Határozd meg a szegmenseket

A célcsoportodba beletartozik mindenki, akinek a terméked kell (ez legkisebb közös többszörös), de a célcsoportod nem homogén, hanem szegmensekre bontható.

Például a mi szolgáltatásainknál külön-külön szegmens:

  • a nagyvállalat
  • a tartalmainkat továbbértékesítő reklámügynökség
  • az egyszeri megrendelő
  • a kkv

És ezen belül is szegmentálhatunk tovább, pl. egy régi kkv-s ügyféllel máshogy kommunikálunk, mint a marketingrendszerünkbe épp most bekerülő leaddel (előbbi a nagyobb ajánlatokra is vevő, utóbbi a belépőtermékeket látja).

Bár a szolgáltatáspaletta ugyanaz, a fenti szegmensek más előnyökre kíváncsiak és más tartalomtípusokat fogyasztanak.

  1. Gyűjts róluk információt

Valószínűleg te is feleslegesen bonyolítod az életedet komplex piackutatásokkal, mikor csak szét kéne nézni a cégedben. Az információ tonnaszám hever mindenhol.

A Skytap is főleg azokat az információkat gyűjtötte össze, amelyek a cégben a mindennapi munka során „termelődnek”. Ezekre tehát nem kell külön költeni.

Például:

  • CRM-rendszer, számlázás (megállapíthatod, hogy kik a nagy rendelők, kik rendelnek sokat, és mi a közös bennük)
  • Ügyfélszolgálat (folyamatosan látod, hogy mik a gyakori panaszok, általában mit nem értenek az ügyfelek és vajon lehet-e csoportokba szedni a panaszokat – általában lehet)
  • Salesesek, értékesítők (frontvonalon vannak, azonnal kapják a kifogásokat és kérdéseket, és a megbeszélés után kiértékelhetitek, hogy milyen szegmensbe tartozik a lead és mit tudtál meg róla: ha ügyfélszolgálatod van, beszélgess az ügyfélszolgálatosaiddal, ők naponta kerülne kapcsolatba a vevőiddel!)
  • Analitika
  1. Készíts buyer personát

A tartalom minőségét nem csak az határozza meg, hogy jól írtad-e meg a csalidat – fontosabb, hogy azt a témát dolgoztad-e fel, ami a célpiacodat érdekli. A problématudatuk közepébe talál? Olyan csatornán terjeszted, hogy eljusson hozzá?

Minderre egyébként a piackutatások, piac- és konkurenciaelemzések és a cégedben felhasználatlanul heverő adathalmazok megadják a választ. A piackutatásokkal viszont az a gond, hogy azt a dokumentumot elolvasása után betolod a fiók mélyére – ehhez viszont méregdrága volt.

A piackutatás nem gyakorlati eszköz. Ezért minden piacismereted felhasználásával fel kell építened egy buyer personát.

A buyer persona a megszemélyesített szegmens. Értelemszerűen nem valós személy, hanem egy valós adatokra alapozott vásárlói profil, amelyet a piackutatásokból és a meglévő vásárlóidról szerzett ismereteidből építesz fel azért, hogy az adott szegmenst jobban megértsd.

Minél részletesebb a buyer persona, annál jobb. A kötelező adatok mellett (demográfiai és pszichográfiai adatok, lakhely, életstílus stb.) vedd bele a tartalomfogyasztási szokásait és motivációit, viselkedésmintáit és céljait.

Ha felépítetted a buyer personád, akkor már tudsz olyan tartalomstratégiát készíteni, ami neki és hozzá szól, eléri őt és kiérdemli a figyelmét. Mert a tartalommarketing-stratégia vagy épp a céges weboldal nem az ügyvezető szórakoztatására van, hanem azért, hogy elérd a célpiacodat.

  1. Célozd a tartalmaidat

A B2B piacon jellemző, hogy nem egy ember intézi a beszerzést, hanem több, és sok a kontroll, sok a meeting, hosszú a salesciklus.

A Syktapnél fontos volt, hogy az egyes szegmenseknél kik a tipikus döntéshozók. Ki ismeri fel a problémát, ki keres rá megoldást, ki hagyja jóvá, ki fogja használni a terméket?

Ha ismered, hogy a folyamatban ki mikor, hogyan és miért vesz részt, akkor olyan tartalmat készíthetsz nekik, amely a munkájukat megkönnyíti. Pl. a beszerzést elindító embernek egy rövid videót mutatsz, letöltetsz vele egy csalit. A döntéselőkészítők keze alá dolgozhatsz (informatív leírásokat készítesz, tulajdonságokra alapozott előnyöket és grafikonokat mutatsz, tehát segítesz nekik a terméked mellett érvelni), a jóváhagyó személynek összefoglaló anyagot, a felhasználónak pedig útmutatókat készítesz.

Ugyanarról a termékről beszélünk, de látod, hogy hány különböző tartalmat készítettél a legkülönbözőbb buyer personáknak. Mindezt tartalomstratégia nélkül nem fogod átlátni.

A Skytap marketingigazgatója kiemeli, hogy nagyon könnyű lett volna egy általános hírlevélben leírni a folyamatokat, általános szoftverdemókat készíteni és célzatlan tartalmakkal azt hinni, hogy bármi hasznosat is csináltak. De így rengeteg érdeklődőt veszítettek volna.

Ehelyett esettanulmányokat publikáltak a weboldalukra.

A blogjuk kategóriáit a szoftverek és szolgáltatások szerint építették fel, hogy mindenki megtalálja épp azt, amit keres (pl. „fejlesztés”, „virtuális tréning”).

A blogbejegyzések címében vagy épp a marketingszövegezésben megemlítették az ideális olvasó pozícióját, majd a szövegezésben olyan előnyöket és funkciókat emeltek ki, amik az adott pozícióban dolgozó embereket érdeklik.

  1. Építsd folyamatba a tartalomkészítést

És talán ez a legfontosabb, mert mit ér a jól felépített buyer persona és a célzásod, ha végül nem tudod elkészíteni a tartalmaidat olyan mennyiségben és olyan minőségben, ahogy szeretnéd.

Nyugaton már belső szerkesztőségek dolgoznak, itthon még magyarázni kell, hogy egy céges blog miért jó (apropó: rendeltél már?). A Skytapnél házon belül megoldották a tartalomkészítést – de náluk sem egyetlen túlterhelt marketinges dolgozott, hanem egy egész marketingosztály szerkesztőkkel, írókkal és projektmenedzserekkel.

De hiába tolod ki tartalomból a volument, ha csapnivaló a minőséged és a rossz tartalmaidat megöli a content shock.

A Skytap marketingigazgatója szavait érdemes minden cégvezetőnek naponta elismételnie: „nem az a dolgunk, hogy értelmetlen tartalomszemetet gyártsunk”.

Az ellenőrzési folyamatuk röviden így néz ki:

  • Elkészül egy tartalom
  • Ezt egy belső szakértő (aki az adott szakterületen jártas) átnézi
  • Átolvassa a vezetőség
  • Átolvassa egy projektmenedzser
  • Átolvassa a felelős szerkesztő
  • És csak ezután publikálják.

Minden lépésnél szerkesztik, módosítják, kommentelik és javítgatják a tartalmat. De a minőségi tartalomban ennyi munka van.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikkSzakdolgozati interjú velem: mi a tartalommarketing? (hanganyag)
Következő cikkHogyan írj jó álláshirdetést?Következő

Ezeket olvastad már?

A márkaismertséged építése a weben – 4 szempont, amire figyelj

A márkaismertségedet ma már tucatnyi csatornán és módszerrel építheted. És amennyire jó dolog ez, ugyanakkora

Elolvasom »

Kultuszépítés kommunikációval – 24 szövegírási tipp az iPhone 6 termékoldaláról

Az Apple-ről mindent el lehet mondani, és ennek a mindennek az ellenkezőjét is… attól függően,

Elolvasom »

A Hook-modell: eszközöd egy saját közösség felépítésére (és fenntartására)

A közösségépítés az újkori marketinged legerősebb fegyvere. Szóltunk már róla, mennyire jelentős tényező ez: az

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek

© 2021 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.