Így rúgd be a funneled, és száguldozz a leadgyűjtés és a retargeting sztrádáján (Funnel Hacking Live 2019)

A sikeres ember ismérve, hogy nem rest tanulni másoktól.Ezért hát a Funnel Hacking Live 2019 (a ClickFunnels éves eseménye) előadásaiból szemezgetve átadunk neked néhány értékes fogást. Az online marketingmagazin (amit épp olvasol) mindig a legfrissebb marketingtudásról szólt: csatold be az öveket, mert kövér gázzal száguldunk a még frissebb és még értékesebb tudásanyagok felé.Az információanyagot átszűrtük a magyar kulturálközeg rostáján, így itthon is használható, valódi tippeket kapsz. Felkészültél?

A kudarcra ítélt marketinges kifogásokat keres, te forgalmat – és pénzt

Ismersz olyan vállalkozókat, akik mindig valami felsőbb hatalomra, valami külső tényezőre fogják a pillanatnyi sikertelenségeiket? Néhányuknak talán van is igazsága abban, amit mond, de ez még így sem fontos. Mert ami számít, az végső soron mindig az elért eredmény – hangozzon is ez bármilyen kegyetlenül.Talán már magad is megfigyelted a jelenséget: eleinte a legtöbb platform kánaánnak, aranybányának tűnik, majd egy ponton bezár a bazár.Ez történt a tévéreklámokkal, a Facebookkal vagy épp a Google-hirdetésekkel. Eleinte mindegyiken óriási pénzeket lehetett nyerni, manapság inkább csak kötelező elem, amivel bár keresel ugyan, ha ügyesen csinálod, de közel sem olyan könnyen, mint korábban. Ez történik, ha egy platform telítődik: és ezért fontos az elsők között lenni.Van azonban mód arra, hogy az ilyen változásokat különösebb probléma nélkül átvészeld: gondolkodj stratégiában. Ha ugyanis megérted a stratégiát, nem okoz majd problémát platformról platformra vándorolni.Afelől ugyanis ne legyenek kétségeid, hogy a felhasználók időnként vándorolnak a platformok között. Bár a Facebookot még kár temetni, árulkodó adat, hogy 2018-hoz képest egyedül az Instagram volt képes növekedni – a megkérdezettek 39 százaléka használja a képmegosztó alkalmazást, ez a szám egy évvel korábban csak 36 százalék volt.A Facebook eközben 2017 óta 15 millió felhasználót veszített, ráadásul kialakulni látszik egy olyan tendencia, amely szerint a közösségi oldalak regnáló királya már inkább az 55 évnél idősebb korosztály számára vonzó igazán.

Ismerkedj meg a forgalmad három típusával

Az első típus az olyan forgalom, amelyet ellenőrizni, irányítani tudsz, de nem te birtoklod. Tökéletes példa erre a Facebookról érkező forgalmad: a platform birtokolja, némi ellenszolgáltatás (pénz) fejében pedig a te tartalmaidra, szolgáltatásodra vagy termékedre irányítja a figyelmüket.A második típus az általad megszerzett forgalom – bár talán kifejezőbb szó a „kiérdemelt”. Ha valaki például a podcastünket, a Kontent Pubot hallgatva dönt úgy, hogy előfizetőnk lesz, ezt nevezhetjük kiérdemelt forgalomnak.A harmadik típus pedig a célod: az, amit nemcsak időnként tudsz irányítani, hanem végig te tartod a gyeplőt. Bizony, az általad épített listáról van szó.A tanulság tehát: építs listát!Persze gondolkodhatsz úgy is, hogy továbbra is fizetsz a Facebooknak és a Google-nek, ők pedig cserébe feléd irányítják az emberek figyelmét. De mit teszel, ha valamelyik platform (vagy mindkettő) bedől?Nem, eszem ágában sincs azt mondani, hogy ne hirdess ezeken a platformokon. Érdemes viszont átgondolnod, hogy az így megszerzett leadekből (is) listát építs. Mert két dolog van, amit nem vehetnek el tőled az életben: a tudás és az e-mail-listád.

Nem fogyasztóknak gyártasz tartalmat

Read More

A 2019-es tartalommarketing 3 legizgalmasabb kérdése

Mi várható idén a tartalmak terén, mire figyelj, mit tegyél? Cikkünket már csak azért sem hagyhatod ki, mert a marketingszoveg.com több szerzője is kifejti, milyen változásokra számít. 1. Ez a tartalommarketing-tervezés éve lesz A Content Marketing Institute 85 szakértő véleményét gyűjtötte össze arról, mi jósolnak 2019-re, köztük olyanokét, mint Joe Pulizzi, Robert Rose vagy Ann … Read more

Így értünk el 2,5 millió embert a legkomplexebb magyar tartalommarketing-kampánnyal

Zolival októberben ültem be a tárgyalóba, itt hallottam először a projektről, ami a következő fél évem túlzás nélkül minden ébren töltött óráját meghatározta. Már az első változatnál úgy éreztem, ennél komolyabbat még sohasem csináltunk. A legelső koncepció nagyjából úgy viszonyul a később ténylegesen megvalósult projekthez, mint tűzijáték-rakéta az űrsiklóhoz. A következő cikkben az első tárgyalásoktól … Read more

„Az algoritmusok háborújának kellős közepén vagyunk” – Interjú Jeff Bullasszal

2009-ben Jeff munkanélküliként elhatározta, hogy hajnaltól reggelig minden nap tartalmat készít majd, hogy elmondja véleményét a közösségi média akkori forradalmáról. Blogját 10 dolláros befektetéssel indította. Ma 600 ezernél is többen követik a közösségi médiában, oldalát milliók olvassák évente, vagy ahogy ő mondja: „a kitartó tartalomkészítésnek, -publikálásnak és -terjesztésnek lett egy erőteljes eredménye: egyszer csak megérkezett … Read more

Így használd a humort a szövegeidben (haladó szövegírási technika)

A humor az egyik legősibb és leghatékonyabb kommunikációs fegyver.Egy jó poén figyelmet vonz, emlékezetessé tesz, kiemeli az anyagaidat a tucatcégek sablonszövegtengeréből és virálissá válhat.Ahhoz, hogy jól süljön el, alaposan ismerned kell a célközönségedet (ne sértsd meg őket) és önazonosnak kell lennie (passzoljon a márkakommunikációdhoz).Humoros kontent készítéséhez nincs szükséged veleszületett humorérzékre, viszont tisztában kell lenned a hatékony vicc felépítésével és a humor hatásmechanizmusával.Ebben a cikkben megmutatom, hogyan lehetsz vicces (igen, a humor tanulható) és mikor ne akarj az lenni.

Halálosan komoly humor: elméleti háttér dióhéjban

A görög klasszika két nagy koponyája, Arisztotelész és Platón még elítélendőnek tartották a humort mint olyan kommunikációs eszközt, amely egy másik ember lenézéséből ered és képzelt felsőbbrendűséget tükröz.Descartes humorelmélete óta a vicc viszont már nem a gonoszság megnyilvánulása, hanem egymáshoz nem illő ingerek és mentális minták összekapcsolásának inkongruenciát okozó formája, amely egyszerre (feszültséglevezető) szelep és a túlélés eszköze.Rod A. Martin és kutatócsapata 2003-ban dolgozták ki a humor modern, kétdimenziós modelljét, amelyben a vicc megítélésének egyik tengelyén az „én” és a „környezet” jelenti a két végpontot, másik tengelyének szélein a „pozitív” és „negatív” pólus foglalnak helyet.E mátrix alapján különböztethetünk meg négyféle humortípust.
  • Az első az énvédő humor, amellyel az ember képes önmagán és a mindennapi élethelyzetek groteszkségén, abszurditásán nevetni, vagyis egyfajta adaptív megküzdési mechanizmus a stressz ellen. Ez a humor oldja a szorongást, csökkenti a depressziót és ellenállóbbá tesz minket a negatív környezeti hatásokkal szemben. Boldogság, Balaton, sunshine.
  • A kapcsolatépítő humor az énvédő humor társas verziója és olyan emberek sajátja, akik baráti összejöveteleken, a „kör közepén állva” sztoriznak és csípőből tüzelve gyártják a szituációs poénokat. Ezek a viccek többnyire nem offenzívek, bár néha belefér a finom csipkelődés vagy az önirónia is. A humor funkciója itt a csoporton belüli potenciális feszültségek oldása és a csoportkohézió erősítése.
  • Az énnegatív negyedben foglalnak helyet az önostorozó humorú emberek, akik vicceiket saját rovásukra mondják és együtt nevetnek a többiekkel önmaguk kikarikírozásán vagy megaláztatásán. Ez a humortípus általában alacsony szintű önbecsüléssel és lelki jóléttel, valamint szeretetéhséggel párosul. (Ezt jegyezd meg, mert később még fontos lesz.)
  • Végül a környezet felé irányuló negatív humortípus az agresszív humor, amelynek a célpontja a közösség, stílusa a kíméletlenség, eszköze a metsző szarkazmus, amelybe nem ritkán szexista vagy rasszista elemek vegyülnek. Szélsőséges esetben a neurózis egyik formája és általában erős manipulációs szándék vezérli. (A manipulációt itt kivételesen pejoratív értelemben használom, mert az agresszív gondolatátvitel a „sötét oldal” sajátja.)
Jogosan felmerülhet benned a kérdés, hogy marketingesként ésvagy cégvezetőként miért van szükséged alapvető ismeretekre a humor pszichológiai hátteréről és hatásmechanizmusáról. (A témáról egyébként ide kattintva olvashatsz még többet.)A válasz az, hogy a reklámszövegeidben és a céges kommunikációd más formáiban (ügyfélchaten zajló párbeszéd, hírlevél, Facebook-komment stb.) nagyon nem mindegy, hogyan és milyen típusú humort használsz és ezáltal milyen üzenetet közvetítesz a követőid, ügyfeleid felé.

Ne viccelj a humorral, mert visszaüt

Read More

Ezeket a tartalommarketing-eszközöket használják az európai és tengerentúli topmarketingesek

Még szinte meg sem száradt a tinta a CMI legújabb nagy mintás tartalommarketing-kutatásán, máris itt a Databox friss felmérése, amelyben a cég 27 elismert marketingszakembert kérdezett arról, milyen „tartalomfejlesztési beruházásokat” terveznek az évre (és miért). A marketingcélú kutatásokról írt korábbi cikkünkben bemutatott metodikai szempontok alapján nehéz lenne egyértelműen besorolni e felmérést, hiszen egyszerre épül kérdőívre … Read more

Hogyan hozd ki a legtöbb értéket a céges blogodból? (1. rész)

Tegyük fel, hogy három éve rendszeresen blogolsz.Tegyük fel, hogy az első évben hetente egy, a második évtől már heti két bejegyzéssel frissült az oldalad.(Ez a nehezen megváltoztatható marketing-közhiedelemmel ellentétben egyáltalán nem számít feszített publikációs menetrendnek. A marketingszöveg.com blogjára hetente átlagosan 3-4 új anyag kerül fel, az első bejegyzést pedig 2010-ben [!] publikáltuk.)Ez azt jelenti, hogy jelenleg egy 208 cikket tartalmazó tartalomkincstár kulcsait tartod a kezedben, ami megsüvegelendő teljesítmény.De vajon a legtöbb értéket hozod ki belőle?Vagy te is belesétálsz abba a csapdába, amelybe a legtöbb kkv-marketinges és -cégvezető, akik a cikkírásra és a terjesztésre egyszeri alkalomként tekintenek?Hogyan nemesítheted örökzöld tartalmakká a régi blogbejegyzéseidet és milyen technikákkal sokszorozhatod meg a tartalomfejlesztésre fordított erőforrásaid bevételtermelő képességét?

A régi tartalom is lehet jó tartalom

A marketingesek többsége dopaminfüggő.Imádjuk az újdonságokat, azonnal rávetjük magukat a legfrissebb trendekre, elsőként vagyunk jelen új social media platformokon (hogy aztán jól elronthassuk őket) és mindig keressük azokat az új eszközöket, amelyekkel még hatékonyabbá, még sikeresebbé tehetjük a bizniszünket vagy az ügyfeleink vállalkozását.Ám az újdonság varázsa iránti olthatatlan vágy miatt a trendérzékenyek többször „halnak szomjan a forrás vize mellett”, mint a tartalomtudatos marketingesek.A profi tartalommarketingesek ugyanis nem csupán legyártják és kitolják Facebookra (a „haladók” évente esetleg változatlan formában újra is osztják) a tartalmaikat, hanem arra is odafigyelnek, hogy karbantartsák az elkészült cikkeket.Mutatom, milyen módszerekkel porolhatod le vagy varázsolhatod újjá régi anyagaidat (és miért éri meg erre időt és energiát szánni).

Read More

Mikor ne blogoljon a céged?

Lehet, hogy neked nem érdemes blogolnod. De figyelmeztetlek: ha ezt a cikket csak a címig olvasod el, hogy magadban nyugtázd azt, hogy miért nem indítottál még céges blogot… akkor nagyon félrenyúlsz. Ebben a cikkben azt fogjuk megvizsgálni, hogy például tanácsadáson vagy stratégiai tervezéskor pontosan milyen kérdéseken megyünk végig, hogy eldöntsük, hogy egy cégnek érdemes-e blogolnia. … Read more

[Kutatási összefoglaló] Ezért teszi gazdaggá cégedet a tartalommarketing

Még meg se száradt a tinta a szokásos évindító marketingtrend-előrejelzéseken, de a Joe Pulizzi (korábbi Kontent-címlapos) nevével fémjelzett Content Marketing Institute (CMI) és a MarketingProfs közös kutatása után lehet, hogy máris újra kell írnod az éves marketingtervedet. Miért izgalmas számodra kkv-marketingesként vagy ügyvezetőként egy B2B content marketing tematikájú kutatás a tengerentúlról? Egyrészt azért, mert Amerika … Read more

Pinterest-marketing: haladó tippek és gyakorlati tanácsok

Kezdjük a lényeggel: a BizRate felmérése szerint a felhasználók 70 százaléka használja a Pinterestet, amikor ötleteket keres a vásárlásához. A Facebook esetében ugyanez az arány csupán 17 százalék. A Pinterest felel az e-kereskedelmi szektor közösségi médiában történő megosztásainak 41 százalékáért; a Facebook 37 százalékot tudhat magáénak.Ennyit arról, hogy ez a cikk miért szól a Pinterestről, és hogy – bár Magyarországon még van hova fejlődnie platformnak –, a majd’ 1 millió hazai felhasználóval bíró felület használata már-már kötelező.Mi is írtunk róla korábban, de az akkori cikk inkább egyfajta bevezető volt. Kedvcsinálónál azért több, hiszen rengeteg hasznos tippet tartalmazott (például segített létrehozni egy üzleti fiókot), de a mostani anyag inkább a gyakorlatiasabb tanácsokra helyezi a hangsúlyt.

Mit tudhatsz eddig a Pinterestről?

  • A Pinterest-felhasználók 81 százaléka nő, de az új feliratkozók 40 százaléka férfi.
  • Az átlagéletkor 40 év, a fiatalok viszont aktívabbak.
  • Magyarországon tipikusan a 15–35 év közötti nők használják általában divat és kiegészítő kategóriában.
  • Népszerűségét leginkább annak köszönheti, hogy felhő- és képalapú, valamint ingyenes, jól rendszerezett és nem bonyolult a használata.
  • A Pinterest felületén a felhasználók általában ötleteket keresnek későbbi vásárlásaikhoz, ide valóban azért megyünk, hogy vásárlási döntést befolyásoló információkat szerezzünk (még a folyamat elején).
  • A pineket (képeket) ugyanúgy lájkolhatják a felhasználók, sőt, még kommentelhetnek a képek alá.
Nézzük, hogy milyen haladó technikákkal teheted cégedet sikeressé a Pinteresten.Read More