„Shit advertising doesn’t work” | #DMWF, 1. nap

Amszterdamba utaztunk, hogy a világ legnagyobb brandjei és marketingesei meséljék el nekünk, hogyan legyünk sikeresek idén. A Digital Marketing World Forum első napján minden a tartalommarketingről és a brandépítésről szólt, íme minden, amit megtudtunk az előadásokból. (A DMWF sajtójegyet adott a Kontent magazin szerkesztőségének, és meghívott minket Amszerdamba, hogy közvetítsünk az eseményről.)

Így találd fel magad újra digitálisként

A legelső előadásban Paul Poels, a Philips digitális analitikáért felelős igazgatója arról beszélt, hogyan alakítottak át egy több mint 125 éves múlttal büszkélkedő céget digitális vállalattá. A következő sorok azoknak válhatnak igazán hasznára, akik korábban nem fektettek nagy hangsúlyt az online marketingre, de szeretnék, ha vállalatuk legalábbis elkezdene felzárkózni a világhoz. Az első lépés az volt, hogy kitalálják, fizikai termékeik mellett milyen digitális ajánlatokat tudnak nyújtani a vásárlóknak. Szerencsére nem kellett sokat gondolkodniuk, mégis csak technológiai vállalatról van szó – miután rájöttek, hogy a kulcs a konnektivitás, már nem volt nehéz dolguk. Így születtek meg olyan új, már az IoT világához húzó termékeik, mint az orvosi készülék, amely folyamatosan képes figyelni a páciensek állapotát, és arról valós időben jelt ad a kezelőorvosoknak. Így akárhol legyenek is, ha az adatok azt mutatják, hogy rosszul lettek, az eszköz jelez az orvosnak, a segítség pedig a lehető legrövidebb időn belül megérkezik. Hasonló eszközt készítettek kisgyerekek számára is: a bébimonitor már a múlté, a legújabb eszközökkel már valós időben követhetik a gyerekük egészségi állapotát a szülők. Mindezzel együtt perszonalizált tartalomszolgáltatás is jár: külön applikációt fejlesztettek ki, amely figyeli a felhasználó tevékenységét és az adatokat, majd ez alapján ajánl különféle tartalmakat a szülőknek. Itt persze nem állt meg a termékfejlesztés – már odáig jutottak, hogy létrehozták az első online borotvát is, amely rögzíti a borotválkozási szokásainkat, és ez alapján személyre szabott borotválkozási tippeket szolgáltat, hogy elkerüljük a bőrirritációt. Nagy hangsúly kerül a tartalomra: nem egyszerűen a termék technikai specifikációi azok, melyek miatt érdemes ezt választani. Azért érdemes Philips terméket venni, mert személyre szabott segítséget és tartalmakat kapunk tőlük a mindennapi tevékenységeink hatékonyabbá tételéhez. Paul így foglalta össze az új üzletpolitikát:
„Connection to the customer will be the key to monetization.”
És hogy milyen tartalmakkal teremthető meg a kapcsolat? Paul szerint csak úgy érhetik el bárhol, bármikor a vásárlóikat, ha aktuális, releváns és személyre szabott élményt nyújtanak nekik. Beszélt arról is, hogyan mérik a sikert. A tartalomfejlesztőknél azt figyelik, hogy a tartalom időben elkészül-e, illetve mennyi forgalmat hoz organikusan (SEO) és hirdetésekből (SEA).

Búcsú a hagyományos kampányoktól

Read More

Hogyan alkalmazhatod a tartalommarketinget közösségi finanszírozáskor?

Van egy dédelgetett projekted és most azon gondolkodsz, hogy közösségi finanszírozással szerzed meg hozzá a szükséged forrásokat? Tökély. Viszont nem árt, ha tisztába kerülsz néhány dologgal, mert a crowdfunding nem ígér garantált sikert minden indulónak. A célösszeget elért (kiemelkedően sikeres) projektekben általában megvan ez a közös pont: létrehozóik tökéletesen át tudták adni, hogy miről szól … Read more

Batman szól az e-kereskedőkhöz – Beszámoló a T&C Summit 2. napjáról

A második nap jóval kaotikusabb volt már, hiszen egy csomó emberrel személyesen is beszélnünk kellett – de szupererőnk, hogy konferencián egyszerre három-négy helyen is tudunk lenni, így természetesen az előadásokról is tovább közvetítünk. Mivel az információ sok, ismét csak a nap első felével indítunk… A sikeres e-kereskedők taktikái Roland Fraiser már az első napon is … Read more

Make marketing great again! – Beszámoló a T&C Summit első napjáról, 2. felvonás

A T&C soha nem érhet véget – legalábbis így érezzük most, hogy a második nap végén még mindig az első nap tudásanyagát dolgozzuk fel, és még ezt is tömörítve. Íme, ez történt még tegnap, mialatt ti aludtatok, mi pedig lóhalálában jegyzeteltünk: a tökéletes weboldal-szövegezésről és egy kis modern marketinges világszemléletről volt még szó. Vágjunk bele.

A jól brandelt weboldal 5 kötelező eleme

Donald Miller lendületes előadást tartott – hallottam olyan véleményt, hogy tavaly szinte ugyanezt mondta el, amit viszont most hallottam tőle, abban sokat beszélt az elnöki kampányokról (az egyikben részt is vállalt marketingesként), így legalábbis részben biztosan újat hallhattunk. Az ő előadása arról szólt, milyen elemeket kell tartalmazzon egy jól brandelt weboldal.

Az egyszerű üzenet

A weboldakkal a következő a probléma: a cég kitalálja, hogy milyen oldalt szeretne, elmegy egy grafikushoz, dizájnerhez, programozóhoz és elkészítteti azt. Minden működik, minden nett. Elindítják a weboldalt – és nem jönnek a leadek. Nincs konverzió. Ennek az oka az, hogy a fent említett emberek mindent tudnak a weboldalkészítésről, de nem értenek a szövegíráshoz. Ahhoz, hogy lekösd a látogatódat, jó szöveg kell – ahhoz pedig, hogy jó szöveget írj, ismerned kell az emberi agy működését. Az emberi agyat mindennapi működése során két alapvető cél vezérli:
  1. Túlélés és gyarapodás, fejlődés
  2. Kalóriamegtakarítás
Ha túl sok kalóriát kell egy folyamathoz elégetnie az agynak és az nem segíti a túlélését ésvagy fejlődését, „lekapcsol” – más szóval a látogatód nem figyel majd az unalmas szövegedre, amiben azt meséled, mennyire innovatív a céged és hogy az ügyfeleid igényeit teljes mértékben kielégíted sok éves tapasztalatoddal. A szükségtelen vagy zavaros információk lepattintják az érdeklődőket. Amivel megfoghatod őket: egy rövid, egyszerű üzenet, aminek a központjában a túlélésük áll. Ez a túlélés lehet átvitt értelmű persze, szólhat akár a jólétükről, még egy békésen eltöltött délutánról is: a lényeg, hogy a problématudatra hasson túlzott komplexitás nélkül. Jó példa erre az elnökválasztás: mindenkit meglepett, hogy Trump nyert, talán csak a marketingeseket nem, mivel az ő üzenete volt a legtisztább, a legegyértelműbb: tegyük naggyá Amerikát. Faék. Donald szerint úgy kell minden üzenetet elképzelni, mint egy bowlinggolyót. Ezeket adogatod a látogatód kezébe – és minél bonyolultabb az üzenet, annál nagyobb, nehezebb a golyó. Két-három kisebbet még elbír, de ennél többet már elejt. Hogyan egyszerűsítheted le úgy az üzeneted, hogy mégis hatásos legyen?

Legyen a történeted főhőse a vásárlód!

Minden sztoriba kell egy főhős, egy karakter - neki pedig akarnia kell valamit. Valamit, ami segít neki túlélni és gyarapodni. A főhős persze magától nem tudja megoldani a problémáját, segítségre van szüksége: egy vezetőre, guide-ra. Kell neki az Obi-Wanja, a Gandalfja, aki megmutatja neki az utat. Mi történik akkor, ha nem a célközönséged a főhős? Képzeld el, hogy egy partin megkérdezik tőled, mivel foglalkozol. Te elkezded mesélni, hogy a céget 80 évvel ezelőtt a nagyapád alapította – és fél perc után észreveszed, hogy a beszélgetőpartnered a vállad felett a baconös tekercset nézi. mert az segít neki túlélni. Te nem. Érdemes itt megint egy pillantást vetni az elnöki kampány üzeneteire.
  • Jeb Bush szlogenje az volt, „Jeb can fix it!” Ez róla szól, nem a választókról, hogy ő mire képes, mit akar.
  • Hillary Clintonnál az „I’m with Her”, középpontjában szintén maga Hillary van.
  • Trump szlogenje: „Make America great again.” Nem ő fogja naggyá tenni újra Amerikát, az üzenet az, hogy ezt közösen, a választóknak kell megtenniük. Személyesen neked, kedves Joe Minnesotából: tedd újra naggyá Amerikát!
A StoryBrand messaging filter, vagyis üzenetszűrő szerint a következő elemeknek kell meglennie egy jól összerakott üzenetben: Read More

„Nem a füvedet nyírjuk, több szombatot árulunk” – Beszámoló a T&C2017 első napjáról

Két év alatt nem hallottam annyi konkrét példát, számot, esettanulmányt és hajszálpontosan megfogalmazott tippet a hazai konferenciákon, mint a Traffic & Conversion Summit első napján. Pedig az 5 párhuzamos track miatt csak a 20%-át hallottam mindennek, ami miatt fáj is szívem. De most nem engem sajnálunk, amúgy is egy San Diegó-i hotelben írom ezeket a … Read more

Élőben az inOrbit 2017-ről

A jó reggelt már elmúlt, de azért mindenkinek jó napot, a wifi problémáit úgy néz ki, hogy sikerült megoldani, ezért reményeim szerint a nap végéig folyamatos bejelentkezésekkel és persze a legújabb marketingtippekkel jelentkezik a Kreatív Kontroll kétfős csapata, egyenesen a festői környezetbe ágyazott Brdo kastély mellől. Tartsatok velünk! Örök tanulság mindenkinek, aki külföldi konferenciára megy: aludj sokat és soha ne bízz a GPS-ben. Ha kis csúszással is, de sikeresen megérkeztünk a Ljubljanától 30 kilométerre található konferenciaközpontba. 9:10 Judith Lewis erős előadással kezdte a napot, a tavalyi tudósításból amúgy is tudtam, hogy egy rendkívül energikus prezentációra számíthatunk, és nem is kellett csalódnom. Judith nagyrészt arról beszélt, hogy nem elég csupán egy inbound marketing eszközt használni, a valódi sikerhez a különböző stratégiák összehangolt és tudatos használatára van szükség.
  • tartalom
  • SEO
  • SEM
  • mindenre kiterjedő analitika
Sok újdonságot nem mondott, de abból a tekintetből mindenképp kiváló megerősítés volt, hogy már egészen kezdő szinten sem szabad senkinek megelégednie a minimummal. Folyamatosan fejlődni kell, újabb és újabb technikákat és eszközöket alkalmazva. 10:05 Subir Majumdar lép a színpadra, aki a netes mobilozás jövőjéről fog beszélni nekünk. A Google dublini szakembere az elképesztő mobilnetezés robbanásáról, az információ villámgyors terjedéséről beszél, mi más lenne az eszmefuttatás tanulsága, mint hogy a mobilbarát weboldal nem lehetőség, hanem kötelező. A mobilbarát oldalak növelik:
  • az elköteleződés a márka iránt
  • az eléréseket
  • és a konverziót.
10:16 Subir kitér arra a 25 kötelező elemre, aminek meg kell jelennie egy olyan mobilbarát weboldalon, ami nemcsak létezni, hanem jól konvertálni is szeretne, A látogatók maximális kiszolgálásának a mobil weboldalak esetében is meg kell jelenniük, ha egy mobil weboldal nem elég kényelmes (például nem segíti az e-mail címe begépelésében a látogatót), akkor jelentősen visszaesik a feliratkozások, rendelések száma. Hosszútávú mobilos stratégiára van szüksége annak, aki sikeres kampányokat szeretne folytatni ezen a platformon, és ennek csak az első lépése, hogy mobilbarát weboldalakat építünk. Read More

Hogyan segíti a WordPress a tartalommarketinget?

Amikor a WordPress és a tartalommarketing találkozik. Kis gyorstalpaló: a WordPress a világ legnépszerűbb tartalomkezelője (CMS), amely az évek során kinőtte magát, és ma már az elérhető honlapok körülbelül egyharmada ezt a nyílt forráskódú rendszert használja. Ez több százmillió webszájtot takar. Piaci részesedése közel 60 százalék, és mivel blogrendszerként indult, ezért tökéletes platform azoknak, akik intenzív … Read more

Trump és a tartalommarketing

Miért lett Donald J. Trump az Egyesült Államok 45. elnöke? Olyan kérdés ez, amire valószínűleg sokan és sokáig keresik majd a választ. Miben volt jobb, mint Hillary Clinton? Mit csinált jobban és hatékonyabban? És tanulhatunk-e tőle valamit? Bármit is gondoljunk Trumpról, ne kövessük el azt a hibát, hogy lebecsüljük (úgy, ahogy azt ellenfelei tették). Érdemes … Read more

Obama és a tartalommarketing

2017. január 20-án lezárult egy korszak: Barack Obama, az Egyesült Államok 44. elnöke leköszön, hogy átadja a helyét Donald Trumpnak. A Fehér Házból kiköltöző demokratát egy republikánus prezident váltja. Egy cikk erejéig tegyük most félre az érzéseinket nemcsak Trumppal, de Obamával kapcsolatban is. Ebben a cikkben lényegtelen lesz a politikai beállítottságod, drága olvasó. Minket most csak és … Read more

Mitől lesz sikeres a videomarketinged? (6 fontos szabály)

Balázs már beharangozta, hogy a heti 4 anyagunkból 1 hamarosan videó lesz, és nagyon szeretnénk, ha egyre többen követnék a példánkat. A videó ugyanis az új kedves, a marketing soron következő kiskedvence, amely csillagként emelkedik a magasba, köszönhetően annak, hogy a világháló életét befolyásoló óriások (többek között a Google és a Facebook) is ezt akarja. … Read more