Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 7 perc

3 trend, amely megváltoztatja a tartalomfogyasztási szokásainkat a közeljövőben

  • Szerző: Csák Viktor
  • Kategóriák: Ingyenes, Tartalommarketing
  • Címkék: content marketing, tartalommarketing, trend

A tartalom már most is rulez, de a technológiai vívmányoknak és a folyamatosan jelen lévő innovációnak köszönhetően jelentős változásokra készülhetünk a közeli jövőben.

A rohamléptékű fejlődés miatt az ember izgatottan teszi fel a kérdéseit:

  • Hogy fognak kinézni a jövő tartalmai?
  • Miképp fogjuk azokat fogyasztani?

De legfőképpen: mik azok a trendek, amelyek befolyásolják majd a tartalomfogyasztási szokásainkat?

Virtuálisvalóság-szemüvegen keresztül olvasunk majd mindannyian? A hagyományos médiaszereplőket felváltják a személyre szabott hírcsomagokat kínáló alkalmazások? Vagy megszűnik végre a popup és a többi idegesítő formátum, hogy a helyüket még hatékonyabb, de a személyes szféránkba is jobban belelátó rendszerek vegyék át?

Megannyi kérdés, amelyekre most még nem is lehet tökéletesen válaszolni. De be tudunk mutatni 3 trendet, amelyről azt gondoljuk, hogy jelentősen befolyásolják a tartalomfogyasztási szokásainkat.

1. Interaktivitás

Az interaktivitás alapja a kölcsönös viszony.

A kommunikációnál ez azt jelenti, hogy a befogadónak lehetősége van arra, hogy azonnal reagáljon a küldő üzenetére. A marketingüzenetek és a tartalmak esetében egy ma még igencsak passzív viszony tehető aktívvá, hiszen a résztvevők képesek lesznek valós időben, releváns módon kommunikálni egymással (értékesíteni és vásárolni).

Filmrajongóként én például alig várom, hogy lehetőségem legyen egy bemutatott filmet azonnal (a reklámra kattintva) megnézni a kiválasztott eszközön – hosszadalmas átirányítási procedúra vagy várakozás nélkül.

Vagy akár úgy, ahogy a Netflix teszi: a filmnézési szokásaim alapján ad tippeket, hogy mit érdemes megtekintenem. Előfordult ugyanis, hogy csak a premier után fél évvel jutott eszemben, mennyire érdekelt valamelyik film korábban.

Vagy képzeljük el a következő szituációt: egy utazási iroda kedvcsináló cikkét olvasva azonnal ajánlatot kérhetünk arra az időszakra, amikor a naptárunk szerint épp szabadságon vagyunk. A rendszer érzékeli, hogy tetszik nekünk a horvát tengerpart, és felugrik a lehetőség a foglalásra.

3-trend_1

via www.convinceandconvert.com

Jobb eredményeket érhetünk el vele

Valószínűleg nem kell sokat várni arra, hogy a mostani tartalomtípusokat felváltsák az interaktív tartalmak, hiszen azok:

  • vonzzák a fogyasztókat és nagyobb forgalmat generálnak,
  • növelik az engagementet,
  • és javítják a konverziós rátát.

Az interaktivitás lehet az a trend, amely megmenti a tartalommarketinget, hogy ne történjen vele ugyanaz, mint ami a hagyományos reklámozással történt, nevezetesen, hogy a nagy mennyiség miatt már-már allergiás reakció lép fel a felhasználónál.

A reklámok szőnyegbombázása és a hirdetésvakság miatt ugyanis még egy jól targetált közönséget sem egyszerű elérni, és gyakran azoknak a figyelmét is elmulasztjuk felkelteni, akik amúgy érdeklődnének a termékünk vagy szolgáltatásunk iránt.

Hogy ilyen ne történhessen meg a tartalmak esetében, szükségünk van az interaktív megoldásokra, amelyek újszerűen hatnak ránk, és amelyek a személyre szabottság (lásd második pont) miatt megbízhatónak tűnnek majd.

Az interaktív tartalomhoz viszont megfelelő eszközökre van szükség, és most ne arra gondoljunk, hogy a Samsung vagy Apple megnöveli a kijelző méretét a kényelmesebb tartalomfogyasztás érdekében. Jobb példa ennél az, hogy az MIT-nél már elkezdték az interaktív dinamikus videók (IDV) fejlesztését – melyekkel azonnal megvásárolhatunk bármilyen terméket, amit a reklámokban vagy filmekben látunk.

3trend-2

Egy interaktív videó! (via cloudfront.net)

A tartalom valószínűleg hamar kétirányú utca lesz majd, ahol az értékesítést segítő rendszerek képesek lesznek felismerni a(z emocionális) reakciónkat, hogy a tartalmakat arra adaptálva, valós időben reagálva generáljanak még jobb eredményeket és interaktív élményeket.

2. Ultraperszonalizáció

Amit valahogy úgy írhatunk körbe, hogy minden elképzelhetőnél jobb személyre szabottság.

Ahogy a reklámok is egyre perszonalizáltabbak, úgy a tartalmaknál is számolni kell a változással. A tartalom ugyanis adaptálódni fog, és a rendszerek mindent az az ultraperszonalizált élmények alá fognak majd rendelni, legyen az a személyiségünk vagy épp a fogyasztás helyszíne.

Ott, azt és úgy kapjuk meg, amire nekünk akkor és ahogyan szükségünk van.

Ha előző este rákerestünk az ultrahangos medvecsapdára, és másnap egy olyan bolt közelében sétálunk el, ahol az épp kapható, akkor arról valószínűleg tudni fogunk. Egy fogorvosi rendelőben várakozva értesítést kapunk egy olyan cikkről, amely a fogaink épségét megőrző vitaminkiegészítőket mutatja be.

A rendszerek képesek lesznek arra, hogy tökéletesen kikalkulálják és megfelelően tálalják a tartalmakat nekünk, a fogyasztóknak – ezzel pedig maximálják a content hatékonyságát.

Ehhez természetesen szükség van a big datára, hiszen személyre szabott üzeneteket csak akkor közvetíthetünk, ha tökéletesen ismerjük a célközönség tulajdonságait.

3. (Tartalom)gondozás

Szakértők szerint 2020-ra a felhasználók már szinte az összes eszköz segítségével kapcsolatot teremthetnek majd kedvenc márkájukkal, ezért mind nagyobb és nagyobb hangsúlyt kap a meglévő fogyasztók megtartása.

Sőt, idegesítő és agresszív reklámok helyett a cégek inkább arra törekednek majd, hogy minőségi tartalmakat hozzanak létre. Az interaktivitás és a személyre szabottság mellett ezért a meglévő kapcsolatok ápolása is olyan trend lesz, amivel számolhatunk a jövőben.

Ebben pedig – sok más mellett – a  tartalomgondozás fog segíteni, amelynek lényege az, hogy miképp gyűjtjük be, szűrjük meg, dolgozzuk fel és csoportosítjuk a különböző tartalmakat, hogy mindig a releváns információkat mutassuk.

Éppen ezért a tartalomkurátori munka kiegészíti az új és eredeti tartalmak előállítását, hiszen egyetlen nap alatt több száz millió fotó kerül fel a Facebookra, közel egy millió órányi videót töltenek fel a YouTube-ra, vagy épp majd' félmillió tweet születik.

Olyan tartalommennyiségről beszélünk, amely földolgozhatatlan (sőt, nem ismerhető meg), ezért szükség van a szűrésre és a szűrést végző személyre – akinek hozzáadott értéke nyilván az, hogy előszűr, és így időt spórol. Az ebben részt vállaló tartalomkurátor lehet maga a cég is, hiszen megfelelő tartalomgondozással bizalmat építhet, véleményvezér lehet, valamint vásárlókká alakíthatja az érdeklődőket.

A tartalomgondozás terén ráadásul kiemelt szerepet kap majd a dolgok internete (IoT): az egymással folyamatosan kommunikáló eszközök tengerében az analitikai szoftverek hatalmas mennyiségű adatot gyűjtenek majd össze. Ezeknek a segítségével még jobban megismerhetnek minket (hibák nélkül), hiszen pontosan látható lesz, mikor mit vásárolunk, mikor mire hogyan reagálunk, vagy hogy mit miért teszünk.

Így aztán a tartalmakat is eredményesebben tudjuk targetálni.

3-trend_3

via intca.org

Ijesztőnek hangzik? Tőlünk függ, hogy ezzel a lehetőséggel mit kezdünk.

Ahogy környezetünk mind intelligensebb lesz az általunk használt eszközöknek köszönhetően, úgy már abból is rengeteg információt ki tudnak nyerni a rendszerek, hogy egy séta során mire figyelünk, mit csinálunk.

Biztosan kijelenthetjük, hogy 2020-hoz közelítve egyre fontosabb szerepet kap majd életünkben a tartalom, csupán az a kérdés, hogy a különböző trendeket hogyan tudjuk meglovagolni.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikkA szövegírás jövője
Következő cikkEzért rettenetes a karácsonyi hírleveled (és így javítsd ki)Következő

Ezeket olvastad már?

Tartalommarketing-stratégia – a tartalommarketinged legfontosabb eleme

Tegyük fel, hogy házat építenél. Talán már a gondolata is boldoggá tesz. Kiválasztod a telket,

Elolvasom »

Leadgenerálás és revenue marketing – további előadások az email marketing konferenciáról (2. rész)

Az előző cikkben beszámoltunk, hogy az első 4 előadáson mik hangzottak el. Ebben a cikkben

Elolvasom »

Content curation: érték tartalomkészítés nélkül

Ha ügyes vagy, akkor a tartalommarketing korában (a jelenre gondolok) adhatsz értéket úgy is, hogy

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.