Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 7 perc

Hogyan készíts 96,5%-on konvertáló felugró ablakot? (Esettanulmány)

  • Szerző: Kreatív Kontroll
  • Kategóriák: Esettanulmány, Ingyenes
  • Címkék: esettanulmány, felugró ablak, leadgenerálás, popup

A számot nem írtuk el.

A felugró ablak hatékony. Nagyon hatékony.

A kérdés viszont az, hogy mi a különbség felugró ablak és felugró ablak között? Miért konvertál az egyik 96,5%-on, miért nem hoz érdemi konverziót a másik?

A 96,5%-os csoda-pop-upon részletesen megnézzük, hogy mi a titok – és hogyan készíthetsz ilyet te is.

A kampány célja

 

A kampány az OtthonFáé – egy olyan önismereti közösség, akiket szeretünk, mert jók. (Ez ritka.)

A céljuk az volt, hogy hírlevél-feliratkozókat gyűjtsenek – de nem ám csak úgy szegmentálás és cél nélkül, hanem csalitermékkel és rendesen.

Ennek a blogbejegyzésnek az alján van egy banner (ami ráadásul gif). Ha erre rákattintasz, akkor fölugrik a pop-up, és az e-mail-cím megadásával letölthetsz egy PDF-et. Ez eddig tankönyvi, és így néz ki a folyamat (videó):

https://kreativkontroll.hu/wp-content/uploads/2016/07/9plus1-meger-anyagi-boseg2-mp4.mp4

 

Az eredmények

 

Két verziót A/B teszteltek (erről később), az eredmények pedig az alábbiak:

felugró ablak eredménye

Az eredeti verzió 92%-on konvertál, a friss pop-up pedig 96,5%-on. Mindkettő pazar.

A fenti screenshot készítése óta az írást meghirdették, és a konverziós arány még tovább növekedett 97,6%-ra – a két verzió közötti különbség kezd kiegyenlítődni (ami eleve minimális, mert ugyanaz az a ajánlat, ugyanaz a szöveg, mindössze a gomb tér el).

 

Miért lehetett ez ekkora siker?

 

Ha szeretnél még ennél is részletesebb esettanulmányokat olvasni, akkor fizess elő erre a magazinra.

Ez a feliratkoztatási rendszer abból a szempontból egyedülálló, hogy ez a funnelben egy majdnem 100%-os pont. Tudhatod, hogy aki rákattint a bannerre, az szinte biztosan feliratkozik.

Ez a bizonyosság a marketingben és az értékesítésben döbbenetesen ritka.

A sikernek 4 fő faktora volt:

  • Jó a szöveg (ezt később ebben a cikkben elemezzük)
  • Jó az ajánlat (illeszkedik a cikkhez, ingyenes, a célcsoportnak értékes)
  • Elköteleződést kértek az e-mail előtt (egy kattintást)
  • Állapotsáv

A hagyományos feliratkozási megoldásoknál megkínálod az olvasódat egy pop-uppal, aki ettől megőrül. Ha finomabb vagy, akkor viselkedés alapú exit pop-uppal már célzod ésvagy időzíted a megjelenést. Esetleg van egy feliratkozási oldalad vagy oldaldobozod. Vagy épp Facebookon gyűjtöd a címeket.

Ezekben közös, hogy már azonnal látszik, hogy e-mail-címet kérsz a letöltésért – ez akkor hiba, ha a szöveg nem meggyőző. (De ha így írod meg, akkor nem.)

Minden vételnél először akarnom kell az adott anyagot, hogy megfontolhassam, hogy az árat (itt egy e-mail-címet) kifizessem-e. Következésképp hiba, ha már akkor beárazod a cuccot, amikor még el sem döntöttem, hogy kérem-e.

Ebben a megoldásban az kattint rá a bannerre, aki valóban szeretné ezt az anyagot – és csak utána látja, hogy egy e-mail-címbe kerül.

És itt jön be az állapotsáv, amely jelzi, hogy már a letöltést félig „elvégezted” – ez most már szinte minden felugró ablakon megvan.

Egyébként az oldalra jutó 1894 egyedi látogató 13,78%-a iratkozott fel. Mondhatod, hogy ez nem jó feliratkozási konverzió (bár sok cég ennek a felével szomorkodik), de ez nem opt-in oldal, hanem egy cikk.

Képzeld el, ha minden cikkedhez készítesz egy kis tanulmányt, riportot, csekklistát – és banner mögé teszed, majd a felugró ablakot is hasonlóképp építed fel. Semmi nem ment meg attól, hogy sok feliratkozód legyen.

(Persze ha nem látogatják az oldalad és nem viszel rá forgalmat, akkor az rossz.)

Neil Patel hasonlóképp csinálja.

neilpatel

Neil Patel blogbejegyzéseit letöltheted (például ezt). Ha a linkre kattintasz, akkor...

neil patel felugró ablaka

...megjelenik ez a felugró ablak állapotsávval, viszont hero shot nélkül.

 

A szövegezés

 

OtthonFa popup

A szöveg „50% kész” szöveggel kezdődik rögtön az állapotsáv fölött – majd az állapotsáv jelzi, hogy már félig „letöltötte” az illető a könyvet. Ez azért fontost, mert egyrészt jelzi a hátralévő lépéseket, másrészt az emberek az elkezdett folyamatokat nem szívesen hagyják félbe.

A „Majdnem kész!” erre ráerősít (a fő üzeneted több helyen forduljon elő, hiszen növeli az esélyét annak, hogy észrevegyék).

Ezután rögtön kezdődik a call to action – és egyértelművé teszi, hogy mit kell csinálni: e-mailt megadni, gombot megnyomni. A folyamatodat tedd félreérthetetlenül egyértelművé. A klasszikus DM-anyagoknál is megfigyelheted, hogy a kupon vagy válaszfecni kitöltésében is segít a hirdetés – hiszen ha az olvasód nem érti, akkor konverziót veszítesz.

(És figyeld meg, hogy nem letöltést kínálnak, hanem ingyenes letöltést – értéket növeltek egyetlen szóval.)

A headline (az egész hirdetés legészrevehetőbb része) igazolja azt, hogy miért kell az e-mail-cím: hogy el tudják küldeni az anyagot. Ez jó gyakorlat, mert e-mail-címet boldog-boldogtalan bekér tőled, és sejted, hogy majd reklámozni fognak. Az OtthonFa is, de náluk az e-mail-cím azért is kell, hogy az e-bookot elküldhessék.

(A többi hirdetésnél is ez a helyzet. Ám nem az számít, hogy hogyan néznek ki a folyamataid, hanem az, hogy hogyan kommunikálod őket.)

A mezőbe beírták, hogy oda az e-mail-címet írja a látogató – konverziót emel, hiszen egyértelműbbé teszi.

Végül hatalmas zöld gombbal kérik a letöltést, az egyik szövegezés „letöltöm” (alacsonyabb konverzió), a másik „letöltöm az e-könyvet” – ez a plusz két szó értéket növel, és 4 százalékpontos emelkedést értek el. (Azóta elkezdett kiegyenlítődni a különbség.)

Rögtön a gomb alatt kockázatot csökkentenek, ami feliratkozásnál előírás, másrészt jó gyakorlat – az elköteleződés (itt a gomb) környékén csökkentened kell az elköteleződés kockázatát. (Bár volt olyan eset is, amikor a „Nem küldünk spamet” szövegezés miatt csökkent a konverzió – mert eszébe juttatták a látogatónak, hogy a spam veszélyforrás.)

A hero shotot (a könyv képét) bal oldalra tették, ami szintén best practice.

Ezt a pop-upot így egészében másolhatod (ha Leadpagest használsz, akkor ilyen sablonokkal dolgozhatsz).

Az OtthonFa csapata tréningjeink rendszeres résztvevője, mind a szövegírási, mind a landing page készítési tréningünkön találkoztunk velük. Jó látni, hogy ilyen jól működő oldalt hoztak össze, és ehhez talán kicsit hozzá is járultunk.

 

Vázlat a pop-uphoz

 

Ezt a felugró ablakot így szövegezheted meg:

  • Állapotsáv és vonatkozó szövegek (már majdnem kész)
  • Call to action, ami magyarázza a lépéseket
  • Racionalizálás, hogy miért kell az e-mail-cím (vagy ha mást kérsz, akkor az)
  • „Ide írd az e-mail-címed” mező + „Letöltöm az X-et” gomb (és a gomb legyen hatalmas)
  • Pozitív (!) adatvédelmi („Nem küldünk spamet” helyett „Adataid biztonságban vannak”)
  • Hero shot balra

 

A következő lépés

 

Hogy az így megszerzett feliratkozókat először értékkel magadhoz édesgesd, utána reklámokkal vásárlóvá konvertáld őket.

Neked pedig az, hogy egy ilyen felugró ablakot készíts te is.

Nem minden nap látsz ekkora konverziót, ugye? Oszd meg Facebookon és mondd el másnak is!

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikk„Ha a tartalomterjesztők túl akarnak élni, együtt kell működniük” – interjú Magnus Hultmannal
Következő cikkHogyan használj félelmet a meggyőzésben?Következő

Ezeket olvastad már?

Mit tartogat 2014 a weboldalaknak?

Ha 2013-ra azt mondták az elemzések, hogy a tartalommarketing éve lesz (és ez be is

Elolvasom »

A rövid vagy hosszabb reklámszöveg hatékonyabb?

Copywriter-körökben a short copy vs. long copy hitvita felér egy Fradi–Újpesttel. Vannak, akik szerint az

Elolvasom »

A tartalommarketing csúcsa: a céges magazinokról printen innen, online-on túl

A print meghalt? Kacagnivaló, és nézzük meg egy befektetési példán keresztül. A jó befektető akkor

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.