Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 34 perc

Tartalommarketing- és rebranding-esettanulmány: így lett a Billingo vállalkozásból vállalat

  • Szerző: Kovács Noémi
  • Kategóriák: Esettanulmány, Ingyenes, Tartalomkészítés, Tartalommarketing, Videomarketing

Egységben az erő és a tartalommarketing: ahol jó szakemberek találkoznak és segítik egymás munkáját, ott nívós eredmények születnek. Kitűnő példa erre a Billingo esete is, ahol a Kreatív Kontroll Hub szakemberei a már amúgy is jól működő folyamatokat megtámogatva, ismét bevetették minden fortélyukat. Ennek pedig összesen 11 db Marketing Diamonds díj – köztük a fődíj – lett az eredménye. Ha inspirációt keresel a saját tartalommarketingedhez, olvass tovább. Jövőre talán már veled mérkőzünk meg a marketinggyémántokért.

Történetünk kiindulópontja még 2019 év végére – 2020 elejére tehető. A Billingo előtt online számlázó programként soha vissza nem térő lehetőség állt: 2020. július 1-jétől ugyanis minden vállalkozások felé kiállított számláról adatszolgáltatási kötelezettséget rögzített jogszabályban a NAV.

Mit jelentett a NAV jogszabálymódosítása a gyakorlatban?

Gyakorlatilag kötelezővé tette az online számlázást a kézi számlatömbök használata helyett. Korábban ez úgy működött, hogy csak a 100 000 Ft feletti áfatartalmú számlákat kellett kötelezően továbbítani az adóhivatal felé, így ez még nem jelentett jelentős adminisztrációs többletterhet a kézi számlát kiállítóknak sem.

A 2020 nyarán életbe lépett jogszabálymódosítás azonban már nem volt ilyen megengedő: nem tett különbséget se a számla áfatartalmának mértéke, se aszerint, hogy egy vállalkozásnak, egyéni vállalkozónak vagy adószámos magánszemélynek állítódik ki az adott számla. Illetve 2021. január 1-től már a nem adószámos magánszemélyeknek kiállított számlát is jelentenie kell a számlázó vállalkozásnak/vállalkozónak.

A jelenlegi szabályozás szerint akár online, akár kézi számlázik valaki, ha belföldi adóalany számára állít ki számlát, erről jelentési kötelezettsége keletkezik a NAV felé. A kézi számlatömböt használók számára ez azt jelenti, hogy ha a kiállított számla áfatartalma 500 000 Ft alatt marad, akkor 4 nap áll rendelkezésre lejelenteni az adóhivatal felé, ha 500 000 Ft feletti az áfatartalom, akkor mindössze 1 napja van minderre.

Ez az előírás két módon is többletköltséget róhatott a cégekre

Vagy saját maguknak kell kézi számlázás után újra rögzíteni az adatokat a NAV rendszerében, vagy a könyvelőjére bízza ezt a terhet, ezzel is emelve a könyvelési költségeket. A kézi számlázás tehát nemcsak időrabló, de drága tevékenységgé vált.

A jogszabálymódosítás tehát soha nem látott lehetőséget jelentett 2020-ban minden online számlázással foglalkozó vállalkozásnak, hiszen a korábbi kézi számlát használók tömegét terelte a nemcsak kényelmes, de sokoldalú és időtakarékos digitális megoldás felé. Ritka, hogy ez vállalkozás életében ekkora lehetőség adódjék: törvényi változás miatt egy soha vissza nem térő alkalom nyílt ezen a piacon, a menedzsment pedig mindenképpen a legjobb szakemberekkel és a legjobb kampányt akarta összerakni erre.

Végeredményben a magyarországi kkv-k esetében a digitális, online eszközök és így az online számlázó programok használata az európai átlaghoz képest alacsonynak volt mondható. Senki sem tudta, pontosan hány vállalkozás fog érkezni a határidőig a piacra, de azt tudtuk, hogy sok százezer új felhasználó fog számlázóprogramot keresni ezekben a hetekben.

Kihívások a Billingo számára

Bár a lehetőség adott volt, a Billingo előtt jelentős kihívások álltak. Egyfelől az online számlázás piacán erős konkurensekkel kellett szembenéznie, mint a többéves előnnyel, ezáltal nagyobb ügyfélbázissal rendelkező szamlazz.huval. Számlázót a többség úgy választ, hogy megkérdezi, ismerőse mit használ, így önmagában a felhasználói volumen elég a növekedéshez. Valami egészen újszerű dologra volt szükség!

Ezen felül a potenciális ügyfeleket is meg kellett győzni arról, hogy a számlázás nem kötelezően rossz vagy időrabló tevékenység, hanem olyan egyszerű, gyors és automatizálható folyamat, ami megjelenhet akár a marketingeszköztárban is. Ez a narratíva el is különbözött a piacon megszokottól: míg a legtöbb számlázónál nemszeretem dolog, bürokratikus időtöltés volt a számlázás, addig egy friss kommunikációt igyekeztünk behozni, amely szerint a számlázás igazából jó dolog, hiszen ezáltal kerül pénz a cégbe, amiért végtére is vállalkozunk.

Fontos szempont volt továbbá az is, hogy aki kézzel számláz, rádöbbenjen, hogy sokkal hatékonyabban töltheti az idejét a kézi számlázás helyett például további értékesítéssel. De akár a családjára és barátaira is fordíthatja az így felszabadult időt.

E többes kihívás mellett volt egy ráadás is: ahhoz, hogy a Billingo felvehesse a versenyt a versenytársaival, termék- és szolgáltatásfejlesztésre, valamint a potenciális ügyfelek megszólítására is szükség volt. Többet, jobbat és mást kellett nyújtania ahhoz, hogy sikerrel vegye az akadályokat és számottevően ugorjon az ügyfélbázis. Fel kellett nőnie a feladathoz, ha nemcsak az ügyfélszámot, de a brand értékét és megítélését is növelni akarta.

Itt jött képbe a tartalommarketing és a rebranding

Ahhoz, hogy a leendő közönséget ne csak elérjék, hanem meg is győzzék a Billingóról, átgondolt és tervszerűen végrehajtott tartalommarketing-kampányra volt szükség. Ennek mentén a cél az volt, hogy az újrahangolt sales funnel bármely pontjára húzta is be az adott tartalom az érdeklődőt, rövidebb-hosszabb útvonalat bejárva, de ügyféllé váljon.

Alapvetően akármelyik kiválasztott tartalommarketing kommunikációs csatornát nézzük, a Billingo a 80:20-as szabályt követte: 80%-ban értékes és a célközönsége számára releváns tartalmakat szolgáltat, míg az értékesítést célzó tartalmak arányát 20%-on tartotta.

Emellett fontos volt az is, hogy a Billingo egy friss, fiatalos, menő márkaként jelenjen meg a közönség előtt és a befektetői piacon is. Ehhez szükség volt egy kis vérfrissítésre a design terén, a voice of tone finomhangolására és persze a tartalmak, valamint terjesztésük tudatos megtervezésére, amiket remarketing és retargeting folyamatok támogatottak meg.

A feladat ugyanis az volt, hogy a meglévő ügyfelek és új érdeklődők számára jelezzék, hogy a szoftver alapvető funkciói ugyan változatlanok maradtak, a szoftver mégis megújult, több lett egyszerű számlázófelületnél. Emiatt mind a saját ügyfelek, mind az új érdeklődők számára is a számlázóprogram korábbi arculatára illeszkedő, de attól mégiscsak eltérő márkaélmény kialakítására volt szükség.

Ehhez első körben természetesen fel kellett mérni, hogy hol tart jelenleg a márka, milyen a megítélése a közönség és a versenytársak szemében. Meg kellett határozni, hogy az akkor érvényben lévő márkaüzenet mennyire volt releváns az extrém mértékű változás által előidézett helyzettel és a Billingónál elvárt növekedési ütemmel.

Ennek fényében arra jutottunk, hogy szükség van egy komoly arculati upgrade-re és az üzenetek újrafogalmazására, valamint erős márkaépítésre is. Ennek elemei nemcsak az arculati változásokban, hanem a tartalommarketing-folyamatok átalakításában is tetten érhetők.

A cikkben leírt folyamatok így, utólag olvasva talán egyszerűnek tűnnek. Ha azt vesszük, a marketing nem is olyan bonyolult dolog, van azonban egy nulladik lépés, amit nem lehet tanítani és ami nélkül sikeres együttműködés nem létezik.

Ez pedig nem a marketingszakember, ő ugyanis sosem fog kellő piac- és cégismerettel rendelkezni ahhoz képest, aki a víziót fogalmazza meg. A marketinges beleszólhat a termékfejlesztésbe, de nem szólhat bele a cég vezetésébe: ezért nem csupán rajta múlik a siker.

A Billingo marketingsikerei mögött az együttműködés kezdetén még a kft.-ben ügyvezetőnek, mára a zrt.-ben vezérigazgatónak nevezett sorozatvállalkozó, Sárospataki Albert áll. Ő látta át már évekkel korábban, milyen irányban fejleszthető a szoftver, és már 2019-ben kereste, kikkel együtt, milyen kapacitások bevonásával sikerülhet az átalakulás.

A karmesteri szerep ezért az övé. A Billingo-projekt kitűnő példája annak, hogy nem lehet látványos és nagy változásokat elérni, ha a cég felsővezetése nem hisz a marketingben, de legalább ilyen fontos, hogy érdekelje is. Az ideális cégvezetővel a munka villámgyors, mert keresi a lehetőségeket, hamar szintetizálja az új ismereteket és kellő kockázattűrése van ahhoz, hogy tesztelni, próbálgatni is tudjunk.

– Mindez Albertben megvan, és ebben az időszakban mi többet tanultunk tőle, mint ő tőlünk – emlékezett vissza ügyvezetőnk, Sipos Zoli a közös munka hónapjaira. – Olyan elkötelezett volt, hogy a marketinget érintő döntéseket végig prioritásban kezelte, és ha anyagi áldozatra vagy a cégből többletkapacitásra volt szükségünk, ezeket biztosította a csapatának. Gyakorlatilag tényleg csak a célokra kellett összpontosítani, és mindent a marketingesei alá tett, ami az eredményekhez szükséges.

Újragondolt márkatervezés és finomhangolás

A Billingo célja nem a mindenáron való erőszakos értékesítés volt, hanem a márkaépítő folyamatokba illeszkedő edukálás és értékteremtés. Ennek érdekében 2020 januárjában felmértük a piac tartalomfogyasztási szokásait: olyan releváns célcsoportú – például vállalkozói, katás adózó és könyvelői – Facebook-csoportokból gyűjtöttük ki manuálisan az azt megelőző 12 hónap posztjait és kommentjeit, melyekben a Billingóról szó esett.

A gyűjtést követően pedig szoftveresen és manuális kategorizáltuk a kapott tartalmakat, ami a későbbi témakörök, hívószavak meghatározását tekintve később komoly segítségnek bizonyult. Azonban ebből a gyűjtésből további feltételezéseket is levonhattunk.

Egyrészt azt, hogy a célközönségünket tekintve a digitálisan érettebb felhasználók igazán aktívak ezekben csoportokban. Ezt a feltételezést egyébként az is alátámasztotta, hogy a Billingót a hozzászólók 29,5%-a ajánlotta és használta, míg 37%-uk a Számlázz.hura voksolt. Ezt az arányt három hónapon belül meg kellett fordítanunk.

Végeredményben úgy találtuk, hogy az online számlázás értelemszerűen az ilyen online eszközöket már előszeretettel használó közösségekben elterjedtebb, mint a teljes populációban, így a rebranding során használt kommunikációs elemeket az innovációra, újdonságra, startupos szemléletre építettük fel.

A fiatalos és laza jelző eddig is jellemző volt a márkára, ezt kellett úgy továbbfejleszteni, hogy illeszkedjék egy olyan piacvezető és jelentős befektetői tőkebevonás előtt álló fintech startuphoz, amivé időközben a Billingo válni fog.

A kitűzött célok között szerepelt, hogy megőrizzük a barátságos, laza karaktert, de emellé innovatív és gyorsan fejlődő tulajdonságokat párosítsunk. A közönség tudtára kellett adni, hogy a Billingo többé nem a homokozóban várat építő kiskölyök, hanem egy ifjú, vonzó üzletember. A megújulási folyamathoz ezért megterveztük a belső munkanevén csak „Felnőtt a Billingo” tartalommarketing és rebranding kampányt.

A tartalommarketing első lépése: a célközönség újradefiniálása

A tartalommarketing-stratégia végrehajtása érdekében első lépésként természetesen alapvető fontosságú volt újra átgondolni, hogy kikre is szeretne a Billingo brand fókuszálni. A célközönség tűpontos ismeretének ugyanis a funnel felépítése és a tartalomtípusok, kommunikációs csatornák meghatározása szempontjából égető szükség van.

A vizsgálatókat követően úgy találtuk, hogy jellemzően 24–46 év közötti férfiak és nők alkotják a közönséget, a visszajelzések alapján pedig értékelik a szép és letisztult felületeket. Elmondható, hogy könnyen kezelhető megoldást keresnek és nem szeretnek elmerülni a funkciótengerben. Javarészt egyéni vállalkozók, katások, cégtulajdonosok, webáruház-üzemeltetők, illetve cégvezetők. Nyitottak és keresik az alternatív megoldásokat, fejlesztik magukat, odafigyelnek a környezetükre, fontos számukra az egészségük.

Az alábbi szegmensekkel kalkuláltunk:

  1. Egyéni vállalkozók, katások, cégvezetők, tulajdonosok, akik szeretik az innovatív megoldásokat
  2. Geekek, akiknek számít a minőség, nem számláznának kézzel
  3. Akiknek a céges marketingstratégia része a számla és annak megjelenése
  4. Designerek, grafikusok, tervezők, akik szeretik a „szépet”
  5. Fiatal startupperek, akiknek fontos a lazaság és a lendület
  6. Webáruház-tulajdonosok, akik automatizálni szeretnék a folyamataikat
  7. Zöld vállalkozók, akik papír helyett elektronikusan számláznak, óvják a környezetet

Működő tartalommarketing-folyamatok és -eszközök

Olyan tartalmakra és folyamatokra volt szüksége, amelyek egyfelől bemutatják a program folyamatosan bővülő szolgáltatásainak és eszközeinek használatát. Másfelől viszont releváns információkkal látják el a közönséget a számlázás és a vállalatvezetés világából.

Ehhez a következő tartalommarketing-eszközöket vetettük be:

  • blog
  • közösségimédia-posztok
  • videós tartalmak
  • reklámfilmek
  • hírlevél (rendszeres és automata sorozatok)
  • e-bookok
  • pop-up

A sales funnelbe illeszkedik az új stratégia is. Ha egy blogbejegyzés megjelenik az oldalon, azt pár soros kedvcsinálóval megosztjuk a Facebook-oldalon is. Itt ezután egész héten az adott blogbejegyzés köré kapcsolódva készülnek a social media posztok, de a blogcikk terjesztése itt még nem állt meg, hiszen a hírlevéllistára is kiküldésre kerül. (Ez a lista egyébként ma már az egyik legjelentősebb magyar nyelvű B2B felület: a kampány néhány hónapja alatt gyakorlatilag megdupláztuk a lista méretét, így ma már százezres nagyságrendű vállalkozást tud e-mailben elérni a cég. A megnyitási arányok a iparági átlag duplájánál is jobbak.)

E-mailben leggyakrabban hasznos információkat és érdekes blogajánlókat kapnak a feliratkozók, az egyes kampányokhoz dedikált eDM-ek számát a kampányidőszakon kívül visszafogtuk, így időszakos akciókat, különböző játékokat és promóciókat küldünk az olvasóknak.

Ezzel a tartalomterjesztési folyamattal egyidőben, a Facebookon retargeting kampányt is futtatunk annak érdekében, hogy az adott cikkel ezen a közösségimédia-felületen is találkozzék a látogató. A gyakorlatban ezt úgy valósítottuk meg, hogy a címlistánkat importáljuk a Facebookra és akik adott esetben nem nyitották meg a hírlevelet, így is látni fogják és átkattintanak a cikkre.

Ezután pedig indul a remarketingfolyamat azoknak, akik bár átkattintottak a blogra, de nem regisztráltak. Ezeket a leendő felhasználókat egy facebookos remarketinglistába gyűjtik és finoman elkezdik adagolni a Billingo előnyeit, méghozzá a problématudatára hangolódva. A fő üzenet az, hogy a Billingo esetleg megoldás lehet a problémájára, a válasz a kérdésére. Ezekkel a remarketing-tartalmakkal a Facebook-hírfolyamban jelenünk így meg, Google Adsen pedig a displayhálózaton.

Ami az e-könyveket illeti

Ezeket a tartalommarketing-eszközöket a Billingo Facebookon és Google Adsen targetálva hirdeti meg, természetesen kizárólag a célcsoportjába tartozó szegmenseknek. Ezen felül természetesen az oldalra látogató érdeklődők is találkoznak a letöltési lehetőséggel, de itt sem erőszakos módon.

Ilyen témájú e-bookokat képzelj el:
  1. Legfontosabb tudnivalók az online számlázásról, hogy elkerüld a szigorú NAV-büntetést
  2. 50+1 kérdés és válasz a NAV online adatszolgáltatási kötelezettség kibővítéséről

Hogy ne riasszuk el a látogatót, exit intent pop-upot használunk arra, hogy behúzzuk az értékesítési tölcsérbe. Ez az eszköz úgy van beállítva, hogy kizárólag a látogató számára releváns aloldalakon és a blogban jelenik meg az érdeklődő kilépési szándékát észlelve. Ezt azt jelenti, hogy ha az érdeklődő épp az egyik blogot olvassa, vagy valamelyik aloldalon tartózkodik, de regisztráció nélkül távozna és kihúzza a böngészőből az egeret, felugrik neki a pop-up.

Ezzel az okos soft módszerrel a nem regisztrálók közel 35%-át tudjuk mégiscsak megmenteni és feliratkoztatni. Ennek köszönhetően pedig a szegmentálás is abszolút mértékben megvalósítható, hiszen a folyamatból tudjuk, hogy mi érdekli őket és milyen jellegű témákra haraphatnak. Utána pedig az e-mail-címükkel a zsebünkben célba is vehetjük őket a Facebookon retargeting-hirdetésekkel.

Ha arra lennél kíváncsi, hogy mi történik a regisztrációt követően, azt mondhatjuk, hogy önjáróvá válik a folyamat. Automata hírlevélsorozatok és a regisztrációt követő, 5 részes e-mail-sorozatok is elindulnak.

Például így:

A Legfontosabb tudnivalók az online számlázásról, hogy elkerüld a szigorú NAV büntetést e-könyv letöltése utáni sorozat:
  1. E-book-letöltés
  2. Tedd élvezetessé a legunalmasabb céges feladatokat
  3. 5 trükk, hogy még gyorsabb legyen a számlázás
  4. Igényes vagy? És mit mond a számlád?
  5. Utolsó emlékeztető (Cél, hogy regisztráljon be a Billingo rendszerébe)
Az 50+1 kérdés és válasz a NAV online adatszolgáltatási kötelezettség kibővítéséről e-könyv letöltését követő sorozat:
  1. E-book-letöltés
  2. NAV Online Számla és a Billingo összekötése 5 lépésben
  3. Így lehetsz benne biztos, hogy sikeres volt a NAV adatszolgáltatásod
  4. 5 számlázási feladat, amit a Billingóval automatizálhatsz
  5. Minden könyvelőprogrammal összekötheted a Billingódat
A regisztrációt követő sorozat:
  1. 5+1 Billingo tipp, hogy könnyebben menjen a munka
  2. Így spórolj időt és pénzt a Billingóval...
  3. Ez az igazi szabadság
  4. Mit szólnál egy ajándékhoz?
  5. Már csak pár napod van...

Ahogy láthatod, ezek a sorozatok egymáshoz kapcsolódnak, de követik a felhasználói viselkedést. Például, ha az e-könyvet letöltők közül már a 3. levélből regisztrál az érdeklődő, akkor automatikusan átkerül a másik hírlevél sorozatra. Itt pedig már az lesz a cél, hogy fizessen elő a szolgáltatásra.

Tartalommarketing: ami a blogot illeti

A Billingo blogszekciója nem új találmány, hiszen már 2014-ben publikálták rajta az első bejegyzést. Azonban a 2020-as évben ezen a tartalommarketing területen is felpörögtek az események, ennek egyik legjobb bizonyítéka, hogy már több mint 480 bejegyzés található az oldalon. (És a legolvasottabb hazai vállalkozói felületnek gondoljuk: bár konkrét számokat nem mondhatunk, a Telekom Hello Biznisz – melynél szintén tanácsadói és tartalomfejlesztési feladatot láttunk el – látogatottságának több mint háromszorosát érte el tavaly.)

A témákat illetően azt mondhatjuk, hogy időről időre válogatunk az aktuális, célközönséget érintő eseményekből. Ezen felül azonban minden hónapban van több személyes hangvételű blogposzt, de természetesen egy-egy edukációs és SEO-ra fókuszáló tartalom is megjelenik.

Mindent összevetve elmondhatjuk, hogy 2020 legsikeresebb blogposztja a KATA 2020: fontos változás jön volt, amire a Billingo saját felületén 5 nap alatt 94 000-en kattintottak. Ezt a nem mindennapi olvasottságot pedig olyan egyszerű tartalomterjesztő eszközökkel érték el, mint az blogbejegyzést ajánló organikus Facebook-poszt, valamint a hírlevélben kiküldött cikkajánló. Innentől kezdve a tartalom önálló életre kelt és virálissá vált. 2020-ban a billingós blogposztok több mint 8,2 millió megtekintést produkáltak.

Ha komolyan veszed a tartalommarketinget, nem feledkezhetsz meg a videókról

Most már elmondhatjuk, hogy a Billingo a 2020 eleji kutatómunkában igazi kincsesbányára lelt: az összegyűjtött információkból kiviláglott, hogy a piacukon rendkívül alulreprezentáltak a tartalommarketing jelenlegi unikornisa: a videók. Főként a jó – azaz szpot-minőségű – videók. A versenytársak főként vagy képernyővideókat, vagy stockalapú animációkat használtak, ráadásul azokat is inkább egyszeri kampányelemként, nem pedig folyamatosan. (Ez persze azóta megváltozott, de nagyon jó érzés volt diktálni a piaci trendeket.)

Emiatt a Billingóval külön videómarketing-stratégiát alakítottunk ki. A stratégia első lépéseként meghatároztuk, hogy mely célcsoportjainknak érdemes videós tartalmakat gyártani, majd az ügyfelek várható élettartamértékétől függően osztotta fel az egyes szegmensekhez kapcsolható büdzsét.

A szegmensek kiválasztásakor természetesen azt is figyelembe kellett venni, hogy az egyes felhasználók változatos motivációk és felhasználói szokások alapján használják a Billingót. Végül 5 kategória született:

  • katás vállalkozók,
  • webáruházak,
  • könyvelők,
  • fejlesztők,
  • illetve az általános digitális vállalkozók.

A márkaépítés során újrahangolt üzenetek szerint nem a termékről vagy a cégről szóltak a videók, hanem az ügyfél sikeréről. Azt az attitűdöt igyekeztünk átadni a közönségnek, hogy a számlázás nem nyűg, hanem siker. Siker, hiszen aki számlázik az pénzt keres, ergo sikeres. Bár evidensnek tűnhet, a piacon mégsem volt az, hogy a számlázó nem önmagáról beszél, hanem az ügyfeleiről.

Míg a megszokott kommunikáció az volt, hogy kinek milyen funkciója van – esetleg mit ad ingyen vagy olcsóbban –, addig mi azt akartuk transzparenssé tenni, hogy milyen sokféle vállalkozó választotta a terméket. A márkát igazán az építi, ha látszik, hogy erős közönsége van, ezért a billingós videós tartalmak egyharmada szólt csak magáról a brandről, a többiben az adott ügyfél mutatkozott be.

Ennek mentén 3 lépcsős kampány és a Billingo YouTube-csatornája épült fel:

Ügyfélsiker-kampány

Ennek keretében kb. 90 másodperces spotok készültek az 5 szegmensre szabva. Egyébként a 90 másodperc 60%-a szólt az ügyfélről, majd az utolsó harmadban említette csak meg a Billingóhoz fűződő élményeit és a zárómondat foglalta keretbe a videót, ahol a szereplő ismét azonosította magát a célcsoporttal és hozzátette, hogy billingózik. (Pl.: „Katás vagyok, tehát billingózom.”) Ez a formula arra hivatott, hogy erősen pozicionálja a terméket: aki vállalkozó (vagy itt: katás vállalkozó), az természetszerűleg Billingót használ. Ez már előrevetítette a 2021-es terveket, melyekben a számlázótól eltérő üzleti termékeket is fejleszteni kezdtek a Billingo rendszerébe.

A videók terjesztéséhez az organikus felületeken és lehetőségeken kívül természetesen YouTube és Facebook fizetett hirdetéseit is igénybe vettük és mind a szegmensekhez, mind az életút egyes fázisaihoz kapcsolódóan is céloztunk.

Animációs videók

Ebben a fázisban szintén rövidebb – átlagosan 30-40 másodperces – videók készültek a Billingo meglévő, de kevésbé használt vagy a kommunikációban értékes funkcióinak bemutatására. A sorozat érdekessége, hogy a Billingo rég meglévő kabalája, Billy mutatta be az egyes funkciókat. A dinamikus fejlődést hivatott bemutatni egyébként az is, hogy Billy először mozdult meg története során ezekben a szpotokban.

Az előző lépcsőfokhoz képest változás, hogy ezeket a tartalmakat kizárólag olyan ügyfelekre céloztuk, akik már kapcsolatban vannak/voltak a Billingóval. Különösen a díjmentes csomagban lévő felhasználók körében aratott nagy sikert, akiknek egy részét sikerült fizetős csomagba konvertálni.

Időrabló

Mondhatjuk, hogy ez az Időrabló címet kapó videó volt a Billingo legértékesebb reklámfilmje. Témájában a 2020-as törvényváltozásra reflektált a márka, de itt sem a szájbarágás volt a cél. Inkább a rendelkezésre álló vizuális storytellinggel adtuk a közönség tudtára, hogy a kézi számlatömbök helyett online számlázóval mennyivel könnyebb, minőségibb lesz az élete. A filmet egyébként Spáh Dávid rendezte és Brash Bence játszotta benne a főszerepet. Úgy terveztük, hogy minőségét tekintve akár tv-reklámnak is beillett volna. A videót egyébként mind az 5 célközönségre céloztuk és felajánlottuk a végén a regisztrációt is.

A videomarketing-stratégia keretében végül 2020-ban 27 db Ügyfélsiker-videó, 6 db animációs film és az Időrabló reklámszpot készült el

Hatalmas tempót diktáltunk, hiszen a tartalomgyártásra mindössze 3 hónapot irányoztunk elő maguknak és a fizikai jelenlétet igénylő forgatások esetén átlagosan 7 fős stábbal dolgoztunk. A kreatív koncepció kidolgozása nagy kihívás volt, de az operatív gyártás is extrémnek számított, volt idő, mikor három stábot (külső gyártócéget) kellett párhuzamosan mozgatni. A büdzsé itt az összes anyagra nézve bár meghaladta a tízmillió forintot, de a koronavírus-járványra és a mennyiségre való tekintettel jelentős kedvezményekkel tudtunk gyártó alvállalkozókat szerződtetni.

Erre jött még rá a teljes hirdetési keretből a videók támogatására elkülönített, a gyártási költségek néhány százalékát elérő hirdetési büdzsé. Hogy megért-e a tartalomgyártás? Abszolút. A videós tartalmak ugyanis nagyobb bevonódást értek el, mint az alacsony előállítási költségű blogbejegyzések és fotók, ezért összességében olcsóbban tudtuk őket terjeszteni, gyakorlatilag a leghatékonyabb forgalomterelő tartalmakká váltak.

Emellett addig, amíg a 2020 elején gyártott alacsonyabb minőségű videókkal a CPV átlagosan 7,5 Ft volt, ezekkel a videókkal végül 2 Ft-nál állt meg a számláló. Összességében hárommilliónál is több olyan videós megtekintést hoztak a tartalmak, amit követett valamilyen reakció, elköteleződés.

Ennek ellenére azt fontos kiemelni, hogy a több ezer közvetlenül kimutatható ügyféllé válás mellett a videókkal nem a közvetlen regisztráció ésvagy értékesítés volt a cél, hanem:

  • az erős imázsépítés,
  • az új márkaüzenetek beégetése, célba juttatása,
  • valamint a szakértői státuszépítés,
  • elköteleződésnövelés.

Marketing új szintre emelve: direkt marketing a Billingónál

A Billingo természetesen nemcsak a tartalommarketing adta eszközökkel élt, felhasználta a direkt marketingben rejlő lehetőségeket is. Direktmarketing-tevékenysége során főként az ügyféléletút kialakítására, azon belül is az onboardingfolyamatok – esetükben a regisztráció – lerövidítésére, míg a fizetős ügyféllé válás idejének kitolására koncentrált.

Erre az egymásnak kissé ellentmondó folyamatra azért volt szükség, mert a számlázó szoftverek piaca egyfelől igencsak kompetitív, másfelől rendkívül alacsony kosárértékkel dolgozik. Annak ellenére, hogy erre már a vállalkozás indításának első napján szüksége van az ügyfeleknek, alapvető funkciókat kínál szinte a teljes paletta – méghozzá ingyenesen. Inkább a kiegészítő szolgáltatások azok, amelyek a bevételt és a profitot termelik, de a szoftverpiac többi résztvevőjéhez képest még itt sem lehet túl nagy összegeket elkérni a szolgáltatásért.

Emiatt állítottuk fókuszba a fizetős csomagok ajánlata helyett a regisztrációt

Ezeknél a folyamatoknál szinte már természetes, hogy az ügyfelek részletesen megadják a cégadataikat, így nemcsak az e-mail-címüket, de például a telefonszámukat is a platform rendelkezésére bocsátják.

Ennek a momentumnak egyébként az eseménymarketing terén is nagy szerepe van, hiszen minden egyes megadott adattal, valamint a programot használók által feltöltött információknak köszönhetően igazi adatbánya áll a cég rendelkezésére. Ezen felül a reklámcélú kommunikációba beleegyező ügyfeleket akár telefonon is meg tudtuk szólítani, hiszen ismertük őket: tudtuk, hogy milyen funkciókat használnak és milyen vállalkozásuk van.

Éppen ezért különböző – például telemarketinges vagy épp e-mailes – kampányokban teszteltük, hogy az egyes szegmensekben mikor ér el a regisztrált érdeklődő az ügyféléletút azon pontjára, hogy fizetős ügyféllé konvertáljon. Például egy hétnapos telemarketing-kampány során 1334 regisztrált, de nem fizető ügyfelet kerestünk meg egy call center segítségével.

A beszélgetések átlagosan 10 percesek voltak, és a felhívottak 71%-a jelezte, hogy fizetne a szolgáltatásért. Az utólagos ellenőrzések során a lista 33,2%-a, 443 fő lett végül fizetős előfizető, ami végül több mint 5,3 millió forintos bevételnövekedést hozott a Billingónak. (A kampányra ennek a bevételnek kb. 15%-át költöttük el.) Mégis a kampány legnagyobb tanulsága az volt, hogy a Billingo egy eddig kiaknázatlan értékesítési csatornát talált magának, amire komplett folyamatokat építhet fel.

Márkaépítés utolsó felvonása: az arculat és a design változása

Mit érnek az újragondolt folyamatok és a tartalommarketing, ha a belső változásokat nem tükrözik a külsőségek? Azt kell mondjuk, hogy a Billingo ezen a téren is körültekintő volt. 2020-ban egyértelművé vált, hogy a cég által képviselni kívánt új irányvonalat és üzleti tartalmat friss megjelenéssel lehet hatékonyan képviselni a piacon.

Mindazonáltal a kihívás adott volt: a célokat úgy kellett elérni, hogy a hét év alatt kialakult, sikeres és beégetett arculati elemek se veszítsenek erejükből.

Éppen ezért a márkához társított laza, fiatalos arculatot kellett úgy átalakítani, hogy az jelképezze a komolyabb, pénzügyi vállalkozásnál elvárható megbízhatóságot, de ne nélkülözze a modern digitális cégek könnyedségét sem. Ez első körben mindenképpen a régi, már négy éve érintetlen weboldal komolyabb hangvételűvé alakítását jelentette. Ugyan a szövegezés megmarad a közvetlen tegeződés és informális formulák narratívájában, de az oldal megjelenése kicsit komolyabb külsőt igényelt.

A színpaletta, a formák, a funkciók és további vizuális elemek megjelenítése során ügyelni kellett arra is, hogy a látogatók 56,6%-a nő, akik számára a túlságosan férfiasra szabott arculat riasztó lehet. Hogy ezt a malőrt elkerüljük, a megjelenő illusztrációk nem egy big data alapú startup, hanem egy könnyen kezelhető és szerethető app hangulatát idézik.

Tovább fokozta a grafikus csapat a kötődést azzal, hogy a célközönség korosztályos felosztására gondolva – a felhasználóik 26%-a 25–34, 25%-a 35–44 év közötti – az illusztrációikban több helyen is olyan popkulturális utalásokat helyeztek el, mely ennél a 25–44 éves korcsoportnál hív elő emocionális emlékképeket. A célok között szerepelt, hogy a két korcsoport minden tagja számára filmekre, hősökre, üzenetekre rímelő, az oldalon felfedezhető kis meglepetések, könnyed illusztrációs elemek jelenjenek meg.

Ennek alájátszva a végleges színpaletta 84 színt tartalmaz, ebből 6 főszín,16 másodlagos szín, a többi főleg illusztrációknál vagy speciális esetekben (pl. szolgáltatáscsomagok jelölése) jelenik meg, míg az oldalhoz indulásához 96 illusztráció és fotó készült el. Fontos arculati változás volt továbbá az is, hogy a korábbi, rózsaszínbe hajló logót sötétkékre váltották, míg a rebrandingelt weboldal háttérszíne világoskék lett, így az összhatás továbbra is világos alapszín, de karakteresebb, jobban megkülönböztethető embléma. Összehangolt design és tartalommarketing: ütős kombinácó.

A Billingo márkaépítésének eredménye

A hatalmas változásokat hozó 2020-as esztendőt értékelve azt mondhatjuk, amit a márka is megfogalmazott: felnőtt a Billingo. Az újragondolt arculat, a tartalommarketing a korábbiaktól eltérő megközelítése és a marketingfolyamatok hatékonyabbá tétele kifizetődött. Bár üzleti titok védi a végeredményt, de a Billingo többet nőtt egy év alatt, mint addigi fennállása alatt összesen, és nyilván ez a siker is kellett hozzá, hogy a következő év elején egy 900 milliós tőkebefektetést ért el. Annak ellenére, hogy bőségesen költöttünk a tartalomgyártásra, mégis gyakorlatilag minden téren költséghatékonyabb számokat produkáltunk, mint annak előtte.

Végeredményben a Billingo kkv-ból startuppá, illetve a vállalkozásból vállalattá válás rögös útjára lépett. Ennek egyébként már az ügyfélelégedettségben – például a profi ügyfélszolgálat, vagy a core felhasználók közül kiválasztott bennfentes tesztelők esetében – és a felelős vállalatokra jellemző CSR-programokban – mint amilyen a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása, a magyar vállalkozók digitalizálódásának elősegítése és a beteg gyerekek támogatása 3 alapítvány segítségével – is megmutatkozik.

És persze a Magyar Marketing Szövetség és a Lounge Group által odaítélt díjak számában is. Ezek is azt mutatják, hogy 2020 a Billingo éve volt, a beadott 12 pályázatból 11-ben nyertünk el, valamint ügyféloldali részről az Év Megbízója címet is megkapta a Billingo.

Az Év Megbízója fődíj mellett elhoztunk egy-egy marketinggyémántot:
  • a CSR kampány kategóriában
  • a Design és Kreatív kategóriában
  • a Direkt Marketing kategóriában
  • az Eseményalapú aktivációk kategóriában
  • a Kis költségvetésű integrált kampányok kategóriában
  • a Közösségi média megoldások kategóriában
  • a Márkaépítés kategóriában
  • az Online felületen futó kampányok kategóriában
  • a Produkciós és nyomdai gyártások kategóriában
  • a Tartalommarketing kategóriában,
  • valamint az Ügyfél-elégedettségi kategóriában is.

Nagyon úgy tűnik tehát, hogy a Billingo márkaépítése és arculatváltása sikeres volt, többek között a tudatosan felépített tartalommarketing folyamatoknak köszönhetően. Büszkék vagyunk rá, hogy ehhez lehetőségeikhez és szakértelmükhöz mérten a Kreatív Kontroll Hub szakemberei – részünkről például Sipos Zoltán interim marketingvezetőként – is hozzájárultak.

És hol van még az út vége? A Billingo már most többet tud, mint gondolnánk.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkKerethatás – így hass titokban a vevő érzelmeire, hogy tényleg vásároljon
Következő cikkÉrdemes SEO alapon építeni a tartalommarketinget? Igen, mutatjuk miért!Következő

Ezeket olvastad már?

Hogyan szerezhetsz több hallgatót és feliratkozót a podcastedhez?

Mi már elindítottuk a miénket, szóval itt az ideje, hogy te is megmutasd a tiédet.

Elolvasom »

Hogyan lophatod el a konkuresenseid YouTube-címkéit?

Lopni csúnya dolog, de bevallom őszintén, a cím egy kicsit clickbait volt, hiszen amire most

Elolvasom »

3 dolog, amit a konverzióoptimalizálásról tudnod kell

A forgalom drága dolog, és a jó forgalom még drágább. De amikor a látogatók az

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: info@kreativkontroll.hu
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
A jobb felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Elfogadom Nem fogadom el Adatvédelmi elveink
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.