Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 12 perc

Így használd fel újra a régi tartalmaid (5 gyakorlati tippel)

  • Szerző: Benyó Dániel
  • Kategóriák: Ingyenes, Tartalommarketing
  • Címkék: blog, céges blog, infografika

Nem minden tartalom öregszik szépen.

Mindegy, milyen elhivatottsággal vagy tehetséggel blogolsz, tartalmaid nagy része idővel valószínűleg elavulttá válik. Ez azonban még nem ok arra, hogy leírd őket.

Mindjárt az elején tisztázzuk, hogy miért nem szabad megválnod a régi tartalmaidtól. (Szerencsére nem sokan vannak, akik törlik a bejegyzéseiket, de időnként találkozom olyan oldalakkal, ahol csak a 10 legfrissebb bejegyzés szerepel, vagy ahol az új weboldal létrehozásánál nem migrálják a korábbi tartalmaikat.)

A régi anyagokat azért nem szabad törölnöd, mert erősítenek (duh):

  • organikus keresőforgalmat hoznak
  • a Google látja, hogy régóta és sokat publikálsz
  • van mire hivatkoznod
  • és később is remekül felhasználhatod őket, ahogy azt mindjárt meglátod

Ráadásul a törölgetéssel valószínűleg egy rakás halott hivatkozást is generálsz...

regi_tartalmak_postok

Több tartalom = nagyobb forgalom. (via Hubspot)

Tehát eszedbe ne jusson régi tartalmaidat törölni. Inkább lehelj beléjük új életet az alábbi 5 módszerrel.

1. Mutáld a tartalmat

Adott egy videó vagy egy blogbejegyzés, amely önmagában is tűrhetően teljesít még akár egy év után is. Ebben az esetben tudod, hogy ezzel túl sok mindent nem kell kezdened, ha viszont ennyire jól teljesít a tartalom, érdemes még több hasznot húznod belőle.

Ha a régi tartalmat még mindig szeretik az olvasók, akkor valószínűleg még mindig aktuális információkat tartalmaz (vagyis örökzöld). Ideális alkalom ez tehát arra, hogy egy kicsit felrázd azzal, hogy más formátumban prezentálod.

Ez a cikkünk folyamatosan hozza az organikus keresőforgalmat. Ennek az az oka, hogy egy örökzöld témát dolgoztunk fel. (Az alábbi kép kattintható.)

marketingmix

Ha egy adott témából egyszerre készítesz videót, blogbejegyzést, infografikát és így tovább, az azzal járhat, hogy túltolod: ha ugyanazokat az információkat ismételgeted, azt a közönséged nem fogja díjazni.

Lehetsz persze ügyes, és megteheted, hogy egymást kiegészítő tartalmakat készítesz.

Mi például egy-egy, a Kontentbe készült cikket rendszeresen közzéteszünk itt a blogon, de nem a teljeset (és ez fontos), ezzel pedig felkeltjük az érdeklődést a magazin iránt.

Rendszeresen készítünk saját infografikákat az edukációs témákhoz, amelyeken további statisztikákat, számokat közlünk, vagy éppen úgy prezentáljuk a cikkben szereplőket, hogy könnyebben áttekinthetőek legyenek.

Videókat készítünk, amelyek leiratát is elolvashatod a cikkben, így egyszerre szolgáljuk ki a szöveges és videós tartalmakat szerető embereket is (plusz a szöveges tartalom miatt a videó jobban fog rangsorolni).

Így bár vannak átfedések, mégsem redundáns, hanem egymást erősítő tartalmakat publikálunk.

Ha van például egy több hónapos útmutatód az oldaladon, amely még mindig aktuális, hát készíthetsz belőle videót. Mi az elsők között kezdtünk el a mikromomentumokról beszélni itthon, és miután a Kontentben cikket közöltünk, Zoli pedig előadásban taglalta a témát, a blogra egy videót is készítettünk.

Ha YouTube-on rákeresel a „mikromomentumok” szóra, jelenleg ezt az egyetlen találatot kapod. Minimális erőfeszítéssel így egy érdekes és aktuális témát olyanoknak is be tudtunk mutatni, akik korábban nem találták ezt meg nálunk, vagy éppen jobb szeretnek videót nézni, mint előadást hallgatni vagy magazint olvasni.

Tudod, mit csinálhatnál még? Könyvet.

Hány blogbejegyzést írtál az elmúlt évben? Mondjuk, hogy 50-et. Tegyük fel, hogy ennek a fele aktuális témákkal foglalkozik: newsjacking posztok (erről mindjárt beszélek még), szakmai hírek és így tovább.

Ha hallgattál ránk, akkor átlag 1000 szó alatt nem írtál blogbejegyzést, mert egyértelműen bizonyítják a statisztikák, hogy a legsikeresebb tartalmak legalább ilyen hosszúak. (Nyilván a minőség az elsődleges szempont, nem ok-okozati viszonyról van szó, de ez messzire vinne.)

Tehát van 25 000 szó olyan tartalmad, amely még mindig felhasználható, mert mondjuk esettanulmányok, érdekességek, útmutatók, tippek és trükkök adják ki.

Ez Wordben úgy 60 oldalt adna ki.

regi_tartalmak_book

Így néz ki, ha összefűzzük a Marketingszöveg.com még mindig hasznos és releváns bejegyzéseit, pedig ebben az újabbak már nincsenek benne és a tőlünk megszokott szigorúsággal válogattunk.

Válogasd ki a legjobb bejegyzéseket, írj hozzájuk bevezetést és lezárást, gyomláld ki a CTA-kat és linkeket, és készíts belőle könyvet. Ez lehet e-könyv, amit csalinak használhatsz, vagy mondjuk fizetős termék, amit visszatérő vásárlóid megvehetnek, esetleg upsellként a kosárértékedet növelheted vele. (Egy nyomdakészre tördelt könyv kinyomtatása 500 példánynál kb. 500 forintos darabárra jön ki, 2000-es példányszámnál már 300-400 forintra lemegy a költséged. Nem olyan drága, mint gondolnád.)

Attól még, hogy egyszer írtál le valamit, nem biztos, hogy nem akarják többször elolvasni. Több előfizetőnk például a Marketingszöveg.com bejegyzéseit kinyomtatja, lefűzi és rendszerezve elrakja. Lehet, hogy nekünk is ki kellene adni a bejegyzéseket papír alapon.

2. Optimalizálj long tail keresőkifejezésekkel

Ha azt látod, hogy egy régi blogbejegyzés ugyan nagy forgalmat kap a keresőkből, viszont a látogatók nagy arányban fordulnak vissza, akkor nem jól optimalizáltad a cikket (vagy csak a trendek változtak). Egy adott közönséget megszólítasz, de ők nem azt keresik, amiről a bejegyzés szól.

Kezdésképpen nézd meg, hogy milyen, a bejegyzés témájához releváns kulcsszavakra keresnek. Listázd ki azokat, amelyeket be tudsz illeszteni a bejegyzésbe.

Olvasd el alaposan a régi bejegyzést, és keresd meg azokat a kulcsszavakat, amelyekre forgalom érkezhet ugyan, de nem szorosan kapcsolódnak a témához.

Tegyük fel, hogy lakberendezéssel foglalkozol, és írtál egy cikket arról, hogyan rendezhetünk be egy olyan lakást olcsón, amelyet ki akarunk adni. A leadben leírtad azt a mondatot, hogy „egy olcsó albérlet berendezése egyáltalán nem lehetetlen feladat”. Ez pedig oda vezetett, hogy folyamatosan érkeznek hozzád olyan látogatók, akik az igen népszerű „olcsó albérlet” kifejezésre keresnek, de egy számukra tökéletesen irreleváns témával találják szembe magukat.

Tehát visszafordulnak, a bounce rate a hibás optimalizálás miatt növekszik, a Google pedig arra következtet, hogy a tartalmad nem minőségi. Pedig az, csak nem céloztad tökéletesen.

Az ilyen kifejezéseket igyekezz kigyomlálni, és olyan long tail keresőkifejezésekkel helyettesíteni, amelyekre nagyobb eséllyel érkezik releváns forgalom (mondjuk ez esetben „albérlet berendezése olcsón”).

3. Frissítsd vizuális tartalommal

Meglehet, hogy a bejegyzéseddel semmi gond, csak éppen nem elég érdekes. Népszerűsítheted újra a közösségi médiában, hírlevélben, de nem árt vérfrissíteni egy kicsit.

Ezt megteheted például képekkel és videókkal. Ha találtál új statisztikákat, ha új képeket készítettél a témában vagy éppen videókat forgattál, ezeket ágyazd is be a cikkbe, és oszd meg újra hangsúlyozva, hogy milyen újdonságokkal pakoltad bele.

Nem a levegőbe beszélek: a vizuális tartalmak ereje hatalmas.

Egy képeket is tartalmazó blogposzt a statisztikák szerint 94%-kkal több megtekintést és 35%-kal több megosztást hoz, mint egy képmentes.

A Blog Pros egy tanulmánya szerint minden 350 szóra jutnia kell egy képnek, ha a felhasználó élményt optimalizálni akarod. Ha nincs meg ez az arány a régi cikkeidnél, akkor végezd el a ráncfelvarrást, és oszd újra őket.

regi_tartalmak_vis

A siker számszerűsítve. Nem logarléccel kell bejegyzést szerkesztened, de a bizonyított statisztikákra figyelj oda.

Frissítsd új információkkal, készíts tanulmányt

Írtál egy bejegyzést arról, hogy 2014-ben éppen melyek voltak a legnépszerűbb termékek a szegmensedben? Remek: van egy tökéletesen releváns, csak éppen nem naprakész adathalmazod, amihez egyszer már jó elemzést írtál.

Nincs más dolgod, mint megkeresni, hogy 2015-ben és 2016-ban ugyanezek a számok hogyan alakultak, és a bejegyzést kiegészíteni ezekkel: vond le a megfelelő következtetéseket, írd le, szerinted miért hanyatlottak le egyes brandek és emelkedtek fel mások, akár készíts infografikát a változásokról (lásd 1. pont).

Írj egy új címet, amelyben jelzed, hogy a legfrissebb adatokat találják elemezve a bejegyzésben.

Ezután újra megoszthatod azt, és az a közönség, amely annak idején kedvelte, most is imádni fogja.

4. Használd esettanulmányként!

Lehet, hogy a téma, a számok vagy egyáltalán semmi nem aktuális már a cikkel kapcsolatban – mégis fel tudod használni.

Mi például sokszor írtunk már arról, hogy milyen hatékony eszköz lehet a newsjacking, mivel magunk is többször igen sikeresen használtuk: ilyen volt, amikor a civil szervezetek netes jelenlétét vizsgáltuk, amikor az Éden Hotel-botrányt használtuk ki, vagy éppen legutóbb az, amikor az Ákos–Telekom csörtéről posztoltunk.

Utóbbi cikk miatt tenderfelkérést kaptunk (ezt egyébként meg is nyertük). Megint leírhatnám, hogy a tartalommarketing működik, de lassan már én unom leírni.

Ezek kiemelkedősen sikeres posztok, amelyeknek mára szinte semmi aktualitása, hiszen az akkori érdeklődési hullámot lovagolták meg. Viszont felhasználjuk őket ahhoz, hogy elmondjuk, milyen sikeres lehet a newsjacking.

Mind a három bejegyzést a mai napig olvassák, mert vannak, akik kíváncsiak arra, hogyan lehet egy ilyen bejegyzést jól felépíteni. A posztok relevanciája megváltozott: akkor az adott témáról szóltak, ma már esettanulmányok alanyai. Akkor új látogatókat hoztak nekünk, most pedig a segítségükkel szakmai blogunkon mutatjuk be a technikákat, amelyeket sikeresen alkalmaztunk.

Ha van olyan régi posztod, amelyben látod a potenciált arra, hogy újra felhasználd más szerepben, akkor itt a legjobb alkalom, hogy ezt megtedd.

(Mellesleg ezzel az is együtt jár, hogy az olvasóidat több oldaladra is átirányítod, a több megtekintett oldal és a nálad eltöltött hosszabb idő pedig a Google szemében is pozitív).

5. Végezz egy kis nagytakarítást

A hivatkozásokra is figyelned kell. Nagyon.

Nézd meg alaposan, hogy milyen hivatkozásokat illesztettél be annak idején, ellenőrizd mindet, és amelyek rossz vagy halott oldalakra mutatnak, azokat töröld: helyettük illessz be frissebb, működő hivatkozásokat.

A rossz linkeket a Google sem szereti: ha egy bejegyzésedben minden link 404-es oldalakra vezet (a miénket láttad már?), az nem segíti a jó helyezést a találati oldalon. (A Google azt feltételezi, hogy az oldalnak nincs gazdája.)

A látogatóid sincsenek érte odáig. Ha a tartalom maga jó, de szívesen tovább olvasnának a témában, megnéznék a kutatásokat, de azt látják, hogy minden link a semmibe vezet, az jelentősen rontja a felhasználói élményt.

Ha nem akarod egyesével végigkattintani a linkeket, mert mondjuk nem egy, hanem egyszerre vagy húsz bejegyzést frissítenél fel, akkor se keseredj el: rengeteg ingyenes eszköz van arra, hogy ezt a munkát elvégezze helyetted. Ilyen például a kreatívan megkeresztelt Online Broken Link Checker, amivel gyorsan találtam is pár halott hivatkozást a saját oldalainkon.

regi_tartalmak_blc

Van, amit kicsit elírtunk, van oldal, ami azóta megszűnt, de a lényeg, hogy én ezeket most azonnal kiirtom.

„De nekem erre nincs időm…”

Igen, tudom, küzdesz azzal is, hogy mindig új és érdekes tartalmakat állíts elő. Viszont...

  • nem kell minden tartalmadat revitalizálnod
  • jó eséllyel kevesebb munkád lesz ezzel, mint egy új bejegyzés megírásával

Válaszd ki a legjobban teljesítő tartalmaidat, és próbáld ki azokon a technikákat. Figyelj arra, hogy ha egy régi bejegyzést felújítasz, oszd meg újra friss címmel, leaddel, és hangsúlyozd, hogy miért releváns és érdekes éppen.

Ha ésszel végzed mindezt, akkor időt spóroltam neked és új lehetőségekkel gazdagítottalak, amivel új célközönséget foghatsz meg vagy a jelenlegit kényeztetheted.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkHogyan különböztesd meg magad még akkor is, ha ugyanolyan vagy? (Hirdetéselemzéssel!)
Következő cikk„Te nem vásárolhatsz tőlem” (egy haladó copywriting-technika)Következő

Ezeket olvastad már?

Minden, amit a content marketingről és vadhajtásairól tudni akartál

Definíciókényszerben van a magyar piac: összevissza keverjük a tartalommarketinget a natív hirdetésekkel, belebonyolít az inbound

Elolvasom »

Hogyan használhatod fel a podcastet üzleti céljaidhoz? [10 tipp + példák]

Hogyan lesz a podcastelésből árbevétel? Ez a cikk arról szól, hogy a cégednek hogyan, milyen

Elolvasom »

A Netflix és a tartalommarketing

Obama és a tartalommarketing, valamint Trump és a tartalommarketing után következzék a Netflix és a tartalommarketing

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
A jobb felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Elfogadom Nem fogadom el Adatvédelmi elveink
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.