Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 8 perc

Rangsorolási faktorok 2015-ben – a Searchmetrics SEO-felmérése (és 6 tipp)

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Ingyenes, Trendelemzés
  • Címkék: seo, tartalom
  • Hogyan néz ki ma a hatékony SEO-stratégia?
  • Mi számít és mi nem számít a rangsorolásban? És mi változott tavalyhoz képest?
  • Az első 10 találati oldalon mit csinálnak máshogy (és jobban), mint a többiek?

Ezekre a kérdésekre kereste a választ a Searchmetrics, és meg is találták őket. 10 000 kulcsszóra nézték meg a top 30 találatot, ami 300 000 oldal elemzését jelenti. 78 oldalas white paperben összegezték kutatási eredményeiket (itt töltheted le az anyagot).

A tartalomra vonatkozó tanulságokat olvashatod el ebben a cikkben. 6 olyan keresőoptimalizálási tippet kapsz, amely ma működik.

Ismétlem: ez itt nem ingyombingyom szerintemez szerintemaz üres okoskodás, hanem 300 000 weboldalra épülő kőkemény SEO-valóság.

(A cikk összes képe a fent linkelt white paperből van és a Searchmetrics munkája.)

Egyre hosszabb a tartalom, ami rangsorol

2014-ben a top 30 oldal átlagosan 902 szavas tartalommal kedveskedett neked. Ez az átlag 2015-ben immár 1140-re nőtt. (Az első 10 oldal 1285 szavas anyagokat publikál.)

tartalomhossz

Számít a tartalmad hossza.

Egyre több a tartalom a neten, ami zaj. Ebből a zajból csak úgy emelkedhetsz ki, ha a te anyagod a legrészletesebb és legrelevánsabb a témában. És egy 150 szavas cikkecske nem tud versenyezni egy 1500 szavas részletes, lehivatkozott, képekkel ellátott minőségi anyaggal (feltételezzük, hogy mindkét cikk tömör: a tömörség nem azt jelenti, hogy rövid, hanem azt, hogy nincs benne töltelékszöveg).

Nézd meg, hogy a most olvasott blogon milyen hosszú cikkeket posztolunk. Alig találsz 1000 szó alatti blogbejegyzést – mert minél részletesebb és értékesebb anyagokat szeretnék neked adni.

Bele se kezdj a „de ez Magyarországon úgyse működne”, mert de, itt is működik.

Nem kell kulcsszó a metádba

Minden oldaladon elvileg szerepel ez a metaadat:

<meta name="description" content="Ide írod az oldalad kiváló leírását." />

Ez írja le az oldalad tartalmát, és ha rangsorolsz, akkor ez a leírás jelenik meg a találati oldalon az oldalad leírásaként. 150-160 karakterbe férjen bele (levágja a Google, ha túl hosszú).

kulcsszavak

Közmegegyezés SEO-körökben, hogy ez hirdetésszöveg legyen, ne keresőoptimalizált szöveg. Ez annyit jelent, hogy felejtsd el a kulcsszavakat (a fenti képen is látod, hogy zuhan a hatékonyságuk), és koncentrálj arra, hogy a találati oldalon böngésző embernek „eladd” az oldaladat.

Ne feledd: a találati oldalon ott van még 9 másik oldal, amire rákattinthatnék. Győzz meg itt, hogy a te oldalad a legjobb.

Itt van 12 elem, amelyekkel felkeltheted a figyelmet.

Felejtsd el a kulcsszavakat úgy, ahogy eddig ismerted őket

Az első 5 oldal sokkal kevesebb kulcsszót tartalmaz, mint az utánuk következők. Lásd:

keywords

Ma a keresőalgoritmus okosabb a kulcsszavaidnál, és szemantikusan keres. Ez azt jelenti, hogy a szöveg relevanciája, a szinonimák és kapcsolódó kifejezések számítanak, nem a kulcsszóismételgetés.

Mondok egy példát: ha adott a „marketingszöveg” kulcsszóm, akkor a 10 évvel ezelőtt úgy keresőoptimalizáltam volna, hogy ezt a szót berakom minden mondatba, ahova csak be tudom rakni. Ha ezt ma túlzásba viszed és természetellenesen sokat ismételsz, akkor a Google „keyword stuffing” címszóval megbüntet (büntetés lehet az, hogy hátrébb rangsorolják az oldaladat, súlyosabb esetben pedig deindexelnek).

(Itt jegyezném meg, hogy a Google nem szeretné, hogy keresőoptimalizálj.)

Ma viszont írok egy cikket Ogilvy leghíresebb hirdetéséről (döbbenetesen jó lett), és azért fog előfordulni a marketingszöveg szó, mert a tématartás megköveteli. De ragozni is fogom, illetve kapcsolódó szavakat (reklám, marketingkommunikáció, hirdetések stb.) is használok.

Ahogy a Google fejlődik, úgy kell egyre kevésbé görcsölnöd a kulcsszavakon. Ha egy tanulságot „hazaviszel” a cikkből, akkor az legyen az, hogy embereknek írj, ne a keresőknek.

A belső linkek 56%-a tartalmazzon kulcsszót (tehát ne mindegyik)

Hiszen látod a képen is, hogy a top 10 is így csinálja.

linkszöveg

Belső link az, ami egy másik aloldaladra mutat. Látod, hogy durván a linkszövegeid fele tartalmazza a kulcsszót – figyeld meg ebben a cikkben, hogy úgy linkelek, ahogy az természetesen kijön a szövegben (és nem erőltetem bele a kulcsszavakat, ha hülyén jönne ki a mondat). Ez a jó gyakorlat.

Sőt még az is jó gyakorlat, ha olykor a linkszövegem az, hogy „olvasd el ezt a cikket” – hiszen ez így természetes.

Kétségtelenül számít a linkszöveg – de nem lehet minden linked kulcsszavazott, mert természetellenesnek hat (mert az is).

A külső link egyre kevésbé kulcsszavazott

Az alábbi kép tanulsága egy példán keresztül: ha a „szövegírás” kulcsszóra szeretnék rangsorolni, akkor a cikkemben felhasznált forrásokat nem ezzel a kulcsszóval linkelem (mert akkor a hivatkozott forrást relevánsabbnak tekinti a Google, mint a hivatkozó oldalt).

külső link

 

Írj egyszerű és olvasmányos szöveget

A Searchmetrics a Flesch-skálán nézte meg, hogy a rangsoroló oldalakat milyen könnyű vagy nehéz olvasni. Ez azt mutatja meg, hogy egy adott szöveget milyen könnyű megérteni.

A formula így néz ki:

206,835 – 1,015*(szavak száma / mondatok száma) – 84,6*(szótagok száma / szavak száma)

(A szótagszám a teljes szöveg szótagszámára vonatkozik, ahogy a mondatok száma is a szöveged minden mondatát jelenti.)

Kapsz egy számot 0 és 100 között.

A számok szerint a szöveged nehézsége:

  • 0–29 – brutálisan nehéz
  • 30–49 – nehéz
  • 50–59 – viszonylag nehéz
  • 60–69 – átlagos
  • 70–79 – viszonylag könnyű
  • 80–89 – könnyű
  • 90–100 – nagyon könnyű

Ezt használná a Google? Ezt senki nem tudja, de valamilyen formulával mérik a szövegek nehézségét.

olvashatóság

2014-hez képest a top 30 szövegei picit könnyebben olvashatók, a legolvashatóbb tartalmakat a top 10-ben találod. Számít a szöveged komplexitása.

Értelemszerűen egy egyetemi disszertáció nehezebben olvasható szöveg, mint Hemingway – pedig mindkettő nagyon értékes anyag. A szöveged nehézsége a célcsoportodhoz igazodjék, de a lehetőségeidhez képest törekedj a világos, érthető, tömör fogalmazásra.

Rövid bekezdések, egyszerűbb szavak, sok-sok alcím. Adok még pár tippet, hogy hogyan javítsd a szövegeidet.

Használd a kapcsolódó kifejezéseket és „proof term”-eket

A proof term igazán érdekes dolog: olyan kifejezések, melyekre a Google „számít”, ha egy adott témáról írsz.

Például ha elkezdek írni a féktárcsáról, akkor valószínű, hogy valamikor megemlítem az „autó” szót is. Ha viszont egy cikkemben féktárcsáról írok, de a cikket babatörlőkendőkkel folytatom, hogy aztán női parfümökkel zárjam, akkor a Google nem tudja hova tenni az anyagot, mert káoszt lát, nem proof termeket.

A releváns kifejezés finoman kapcsolódik a proof termekhez, de ezekre a Google nem számít annyira, mindössze a szövegkörnyezetben relevánsak. Ha a SEO-ról írok, akkor kapcsolódik a keresőalgoritmus, a Google, Bing, Yahoo és egyéb keresők, kapcsolódik például a Panda frissítés, de az online marketing is, vagy épp az organikus keresőforgalom.

Magyarul: ne egy kulcsszóban gondolkozz, hanem témában.

releváns kifejezések

A top 30 oldal gazdagon használja a kapcsolódó kifejezéseket (a top 10 meg főleg), hiszen feltételezhető, hogy egy adott témát járnak körül részletesen (mint minden minőségi anyag).

A SEO-szövegírásról kicsit bővebben

15 azonnal elleshető és megvalósítható tippet olvashatsz ebben a cikkünkben.

Hogyan keress kulcsszavakat? Hogyan tagold az anyagod? Milyen releváns kifejezéseket vegyél az anyagodba? Hogyan kezdd el a cikkedet úgy, hogy megragadja az olvasókat? Mindezt egyetlen cikkben megkapod. Screenshotokon mutatjuk be, hogy mit hogyan csinálj, olvasd el!

Konklúzió

Írj hosszabb anyagokat. Olyat nem ismerünk, hogy „túl hosszú”, csak olyat, hogy túl unalmas.

Ne törődj annyit a kulcsszavaiddal. A tématartás miatt úgyis szerepelni fog a szövegben (nem tudok a marketingszövegírásról írni anélkül, hogy a szót említeném), és fontosabb, hogy a kapcsolódó kifejezéseket szerepeltesd (amit szintén organikusan megteszel, ha az anyagod részletgazdag).

Úgy linkelj, ahogy kijön. A természetesség üti az erőltetett kulcsszavazást.

Egy darab kulcsszóval (vagy kulcsszólistával) semmire nem mész. Ma nem 10 db „head” kulcsszóra van szükséged, hanem 10 kiváló témára.

Embereknek írj és a szöveged legyen minél egyszerűbb és barátságosabb. Az olvasmányosság lényegében udvariasság: nem várod el az olvasódtól azt, hogy a barokkos körmondataidból kimazsolázza azt, amit mondani akarsz – hanem elmondod érthetően.

A cikk másnak is hasznos lehet? Oszd meg Facebookon vagy LinkedInen!

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikk5 tartalommarketing-előadás egy cikkben (és az ország legjobb content marketing előadásai)
Következő cikk„Mennyibe kerül a tartalommarketing?” – 4 tartalommarketinges eszköz konkrét hazai árakkalKövetkező

Ezeket olvastad már?

Mi a különbség az írás és az értékesítés között? (És miért van szükséged a szövegíróra?)

Képzeld el, hogy állsz egy márkakereskedés előtt, és az egyik autót vizsgálod már percek óta.

Elolvasom »

A céges blog mégsem hatékony?

„Egy blog nem kerül sokba, de nem hatékony” – legalábbis egy ismert tartalommarketing-szakértő szerint (aki

Elolvasom »

5 tartalommarketing-előadás egy cikkben (és az ország legjobb content marketing előadásai)

Kíváncsi vagy, hogy milyen tartalommarketing-előadásokat (vagy szövegírói webinárt) szoktam tartani? Ha igen, akkor ezt a

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek

© 2021 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.