Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 9 perc

Látogatószerzés 0,54 forintért – 3 és fél esettanulmány a sikerdíjas blogról

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Ingyenes, Tartalommarketing

Van egy nagy bajom a hazai online marketing színtérrel: kevesen mutatnak számokat.

Ez minimum visszás, mert ma gyakorlatilag minden mérhető, tehát számokat mutatni nem volna nehéz. Emellett az alapvető tisztesség is úgy kívánja, hogy a marketinges bullshitjeinket számokkal, esettanulmányokkal és konkrét projektekkel támasszuk alá.

Ne nekem higgy – az a szakmám, hogy meggyőző szövegeket írjak.

Higgy inkább az alábbi projekteknek.

Népszerű csomagunk a sikerdíjas blogcsomag – arról van szó, hogy fillérekből kivisszük a céged az Index címlapjára és bejegyzésenként több (tíz)ezer emberhez eljutsz. Amilyen jól hangzik, olyan jól is működik. (Igen, a nagy mennyiségű látogató egy része irreleváns számodra. Ez azoknak jó, akiknek fontos az imázs és értékes a tömeges látogató.)

lassjol.blog.hu

A Saint James Hospitalnak vezetjük ezt a blogot, heti 4 bejegyzést posztolunk. Eddig 16 bejegyzés került ki, melyből 9 az Index főoldalára került, 2 pedig az Index2-t járta meg.

A legolvasottabb cikk ez.

Talán te is egyike vagy annak a 22 081 egyedi látogatónak, aki a cikket olvasta.

Ez a blog egy nagyobb csomag része, viszont ha a sikerdíjas csomagunkban lenne, akkor a bejegyzést 2000 forint alapdíjért és 10 000 forint sikerdíjért írtuk volna. Így nettó 0,54 forintból értünk el egy látogatót ezzel a cikkel.

Ha a teljes blog elérését számoljuk, akkor a 81 103 egyedi látogatót látogatónként mindössze 0,73 forintért szereztük meg.

Ha tudsz ennél jobb cost/reachről, akkor szólj nekem. Több mint 10 éve foglalkozom online marketinggel, de ilyen olcsó elérést még nemigen láttam.

noivonalak.blog.hu

Az Intersol blogját február negyedikén indítottuk, heti 4 bejegyzést írunk, az eddigi bő egy hét alatt publikált 7 bejegyzésből 2 az Indexen, 1 az Index2-n jelent meg (sikerdíjat az Index2 megjelenésekért nem számítunk fel).

A legolvasottabb címlapos cikk.

Ezt 7884 ember olvasta, a teljes blogra 10 887 ember volt kíváncsi. Hangsúlyozom, hogy ez a blog 8 napja él.

Jelenleg 2,29 forintból érünk el egy látogatót – ez várhatóan csökkenni fog.

Gép új világ

Ma (2015. február 12.) a MikroVPS blogja címlapra került, ráadásul jó pozícióba. Erről a bejegyzésről van szó, és olyan érdekes, hogy a cikkírást is félbehagytam csak azért, hogy elolvassam.

Amikor a szövegírás jól működik

 Nem a kínos szexpillanatokat írtuk mi, ha erre gondolsz. Mert én erre gondolok.

marketingszoveg.blog.hu

Mi sem maradhatunk ki a jóból. Saját blogunkon egyelőre csak 11 bejegyzés van (gyakrabban fogunk posztolni, mert sok jó téma van, ami a jelenleg olvasott és erősen szakmai bloghoz túl könnyed), de ebből is 4 kikerült Index-címlapra.

A leglátogatottabb bejegyzés már nem elérhető (Class FM-botrányról szólt), de 10 262 emberhez eljutott.

Hadd válaszoljam meg a kérdéseidet, mielőtt megrendelnéd ezt a blogcsomagot. Ugyanígy a gyakoribb kifogásokat is kezelem.

„Mi hasznom van nekem ebből?”

1) Minden kikerült bejegyzéssel megspóroltál 1,3 millió forintot. Ennyi ugyanis egy PR-cikk listaára egy napra – de a segítségünkkel 1,3 millió forint helyett 12 000 forintból kijuthatsz az Index-címlapra.

2) A céged és a logód sok tízezer célcsoportbeli (erről mindjárt) ember retinájába ég. Ha elhiszed, hogy a brandépítés mindenható, akkor ennek örülsz. Mi sem hisszük el, úgyhogy a következő pont a lényeg.

3) A forgalom kb 5–20%-a átkattint a céges oldaladra. Természetesen elhelyezünk egy óriási linket, ami az oldaladra mutat, mert azt szeretnénk, hogy elégedett legyél a blogoddal és jó eredményeid legyenek (akkor maradsz velünk hosszú távon, nem?). Ha az oldaladat jól építetted fel, akkor a forgalom egy részét például feliratkoztatod és rögtön leadeket generáltál.

4) Emellett pedig találkozik veled a potenciális vásárlód. Ez azért nagyon fontos, mert átlagosan 7–9 alkalommal kell látni egy céget, hogy valamilyen konverzió történjen (ember- és konverziófüggő). Idő, amíg a bizalom kialakul és amíg legalább hallomásból (itt: látomásból) megismeri valaki a cégedet. Viszont később könnyebb dolgod van ugyanezzel az emberrel, mert már úgy érkezik a céges oldaladra, hogy valami rémlik neki, „mintha egy blogban láttam volna már ezt a logót”.

Mondom, mindezt bejegyzésenként nettó 3500 forintért megkapod (plusz kikerüléskor 10 000 forint sikerdíj).

Ha szerinted ez nem óriási hozzáadott érték, akkor megtiltom, hogy megrendeld. Nincs időm a bizonytalankodó ügyfeleknek 3 órás Skype-beszélgetésben elmagyarázni, hogy az online marketinges színtér egyik legjobb ajánlata miért éri meg.

Olyan ügyfeleket szeretnék, akik értik, hogy egy ilyen blog milyen óriási értéket visz a cégbe. Mi nem ügyfeleknek dolgozunk, hanem partnerekkel létrehozunk olyan csodálatos online élményeket, amelyekre mi is büszkék lehetünk.

De azért néhány gyakoribb kifogást átveszek még.

„De ezek értéktelen látogatók”

Két okból is értékes a forgalom.

1) Senki nem olvas el minden cikket az Indexen.

Te is csak azokat olvasod, amelyek érdekelnek – hírekből épp úgy, mint blogokból.

És hogy hogyan döntöd el, hogy mi érdekel? Elolvasod a címet, esetleg a leadet, és ha a téma érdekel (azaz: te vagy a cikk célcsoportja), akkor rákattintasz.

Én nem fogok bulvárcikkeket olvasni, mert nem érdekel a bulvár. Nem vagyok célcsoport, így nem jut el hozzám. Viszont a marketingszövegekről szóló cikkeket hajnalig tudom olvasni, és ha szembejön velem egy kapcsolódó cikk, akkor rákattintok.

A cím szűr. A potenciális ügyfeleid el tudják dönteni, hogy mi érdekli őket.

2) Az Index olvasótáborában mindenki benne van

Másik gyakori kifogás, hogy az így szerzett forgalom alacsony minőségű, és jön a trollhadsereg, akik szétdúlják a kommentszekciót. Ez utóbbi a cég mindennapi működésével jár – lesznek olyan emberek, akiknek nem tetszik a céged. Vagy az arcod. Vagy az arculatod. Vagy bármid. És ennek hangot adnak.

De a trollhadsereg mindig hangosabb lesz, mint azok, akiknek tetszett a cikk – de mondjuk nem szóltak hozzá.

Egyébként a demográfiai felmérések alapján az Index olvasóközönségébe beletartozik mindenki: te és én, a gyermekeid, a szüleid, a főnököd, a volt tanáraid, a mekis csaj és az öltönyös üzletember.

„De az én cégem unalmas”

Akkor add el. :)

„De úgy értem, hogy olyan területen dolgozom, amely csak nagyon kevés embert érdekel.”

A céged alakulása tényleg nem érdekel senkit, de az sem, hogy 8 éve minőségi szolgáltatással és ügyfélcentrikus hozzáállással dolgoztok a stratégiai partnerekkel együtt.

Viszont a blogra könnyedebb témákat teszünk emészthető formában. Olyanokat, amik a célpiacodat érdeklik.

5. éve dolgozunk, még nem találkoztunk olyan szakterülettel, amelynek ne lenne könnyedebb oldala. Ha a duguláselhárításról tudunk heti 200 cikket írni... ha kötésmintákról szóló cikkekkel meg tudunk tölteni egy blogot... ha a kéménytípusokról tudunk emészthető anyagokat készíteni... akkor valószínűleg a te szakterületed is menni fog.

Ha nem hiszed, akkor ezt a cikket olvasd el arról, hogy hogyan kutatunk a projektek előtt.

„Jó, ezek meggyőző számok a legkülönbözőbb piacokról, de az én cégem más.”

Gyakori kifogás, hogy a te céged más. Miért is működne az a csomag, amit a legapróbb részletekig a te cégedre szabunk... újságírók írják a posztokat... és profi, tapasztalt marketingesek végzik a terjesztést? Konzervatív becsléssel a bejegyzések fele címlapra kerül szinte bármilyen témájú blogban.

Megdöbbentő, de a probléma leginkább az, hogy ezek a blogok túl sikeresek. A cég azt veszi észre, hogy bejegyzésenként elérnek 10 000 embert, viszont van rajta 10 000 forint sikerdíj. És ha egy hónapban van 5 kikerült bejegyzés, akkor az 50 000 forint sikerdíj azért, hogy 50 000 embert elérjenek. Néhányan úgy döntenek, hogy ez nekik túl sok.

Ha tökéletes reklámszöveget írnék, akkor a fenti bekezdést nem írtam volna meg.

Szeretném minél egyszerűbbé tenni a döntést: ha úgy érzed, hogy a te céged más vagy valami okból szerinted nem működne az, ami mindenki másnak működik, akkor egyszerűen ne rendeld meg a sikerdíjas blogolást.

Én nem akarok mindenkit meggyőzni – legfeljebb meggyőzöm a konkurensed.

Túl jó ajánlat ahhoz, hogy örökké igaz legyen

Van pár tucat szabad helyünk ilyen blogokra (amit még kapacitással bírunk – 17 fős csapattal a munkatársak számában is vezető ügynökség vagyunk, de a végtelenségig nem lehet fejlődni).

Úgy számolom, hogy legeslegkésőbb májusban ezt a sikerdíjas csomagot ebben a formában lezárom. Ez azt jelenti, hogy utána vagy drasztikusan árat emelünk, vagy új ügyfeleknek nem értékesítem már.

Ez tényleg kényszerűség – folyamatosan bővülünk, de a megkeresések száma gyorsabban nő, mint ami emberileg és szövegíróilag tartható lenne. Azt viszont nem fogom hagyni, hogy a túl sok munka a minőség rovására menjen, mert minden ügyfél a maximumot érdemli.

Nem te tehetsz arról, hogy sok a munkánk, viszont joggal várod el ugyanazt a magas minőséget.

Ha érdekel a sikerdíjas céges blog, akkor kattints ide és írj egy e-mailt (a tárgymezőt kitöltöttem neked, tudni fogom gyorsan, hogy ezt kéred). Írhatsz a jobb alsó sarokban megbúvó chaten is.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikkTartalomtőke? A tartalom mint digitális vagyontárgy
Következő cikkA leghitelesebb marketingeszköz, amit te is elhanyagolszKövetkező

Ezeket olvastad már?

Két esettanulmány, amelyet még nem láttál

Tavaly a honlap.hu kért tőlem két esettanulmányszerűséget, amellyel az oldalukon saját weblapot indító ügyfeleiket megajándékozhatnák.

Elolvasom »

Kire bízd a szövegírást? (5 kérdés, ami segít eldönteni)

Nagyon olcsó lenne, ha azt mondanám, hogy „természetesen bízd a Kreatív Kontrollra a szövegírási projektjeidet”,

Elolvasom »

10 tévhit a szövegírásról, amiket valószínűleg te is elhittél

Már maga a szakma is misztikusan cseng: „szövegíró”. Néha még ma is meglepődnek cégvezetők azon,

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.