Van egy nagy bajom a hazai online marketing színtérrel: kevesen mutatnak számokat.
Ez minimum visszás, mert ma gyakorlatilag minden mérhető, tehát számokat mutatni nem volna nehéz. Emellett az alapvető tisztesség is úgy kívánja, hogy a marketinges bullshitjeinket számokkal, esettanulmányokkal és konkrét projektekkel támasszuk alá.
Ne nekem higgy – az a szakmám, hogy meggyőző szövegeket írjak.
Higgy inkább az alábbi projekteknek.
Népszerű csomagunk a sikerdíjas blogcsomag – arról van szó, hogy fillérekből kivisszük a céged az Index címlapjára és bejegyzésenként több (tíz)ezer emberhez eljutsz. Amilyen jól hangzik, olyan jól is működik. (Igen, a nagy mennyiségű látogató egy része irreleváns számodra. Ez azoknak jó, akiknek fontos az imázs és értékes a tömeges látogató.)
lassjol.blog.hu
A Saint James Hospitalnak vezetjük ezt a blogot, heti 4 bejegyzést posztolunk. Eddig 16 bejegyzés került ki, melyből 9 az Index főoldalára került, 2 pedig az Index2-t járta meg.
Talán te is egyike vagy annak a 22 081 egyedi látogatónak, aki a cikket olvasta.
Ez a blog egy nagyobb csomag része, viszont ha a sikerdíjas csomagunkban lenne, akkor a bejegyzést 2000 forint alapdíjért és 10 000 forint sikerdíjért írtuk volna. Így nettó 0,54 forintból értünk el egy látogatót ezzel a cikkel.
Ha a teljes blog elérését számoljuk, akkor a 81 103 egyedi látogatót látogatónként mindössze 0,73 forintért szereztük meg.
Ha tudsz ennél jobb cost/reachről, akkor szólj nekem. Több mint 10 éve foglalkozom online marketinggel, de ilyen olcsó elérést még nemigen láttam.
noivonalak.blog.hu
Az Intersol blogját február negyedikén indítottuk, heti 4 bejegyzést írunk, az eddigi bő egy hét alatt publikált 7 bejegyzésből 2 az Indexen, 1 az Index2-n jelent meg (sikerdíjat az Index2 megjelenésekért nem számítunk fel).
A legolvasottabb címlapos cikk.
Ezt 7884 ember olvasta, a teljes blogra 10 887 ember volt kíváncsi. Hangsúlyozom, hogy ez a blog 8 napja él.
Jelenleg 2,29 forintból érünk el egy látogatót – ez várhatóan csökkenni fog.
Gép új világ
Ma (2015. február 12.) a MikroVPS blogja címlapra került, ráadásul jó pozícióba. Erről a bejegyzésről van szó, és olyan érdekes, hogy a cikkírást is félbehagytam csak azért, hogy elolvassam.
Nem a kínos szexpillanatokat írtuk mi, ha erre gondolsz. Mert én erre gondolok.
marketingszoveg.blog.hu
Mi sem maradhatunk ki a jóból. Saját blogunkon egyelőre csak 11 bejegyzés van (gyakrabban fogunk posztolni, mert sok jó téma van, ami a jelenleg olvasott és erősen szakmai bloghoz túl könnyed), de ebből is 4 kikerült Index-címlapra.
A leglátogatottabb bejegyzés már nem elérhető (Class FM-botrányról szólt), de 10 262 emberhez eljutott.
Hadd válaszoljam meg a kérdéseidet, mielőtt megrendelnéd ezt a blogcsomagot. Ugyanígy a gyakoribb kifogásokat is kezelem.
„Mi hasznom van nekem ebből?”
1) Minden kikerült bejegyzéssel megspóroltál 1,3 millió forintot. Ennyi ugyanis egy PR-cikk listaára egy napra – de a segítségünkkel 1,3 millió forint helyett 12 000 forintból kijuthatsz az Index-címlapra.
2) A céged és a logód sok tízezer célcsoportbeli (erről mindjárt) ember retinájába ég. Ha elhiszed, hogy a brandépítés mindenható, akkor ennek örülsz. Mi sem hisszük el, úgyhogy a következő pont a lényeg.
3) A forgalom kb 5–20%-a átkattint a céges oldaladra. Természetesen elhelyezünk egy óriási linket, ami az oldaladra mutat, mert azt szeretnénk, hogy elégedett legyél a blogoddal és jó eredményeid legyenek (akkor maradsz velünk hosszú távon, nem?). Ha az oldaladat jól építetted fel, akkor a forgalom egy részét például feliratkoztatod és rögtön leadeket generáltál.
4) Emellett pedig találkozik veled a potenciális vásárlód. Ez azért nagyon fontos, mert átlagosan 7–9 alkalommal kell látni egy céget, hogy valamilyen konverzió történjen (ember- és konverziófüggő). Idő, amíg a bizalom kialakul és amíg legalább hallomásból (itt: látomásból) megismeri valaki a cégedet. Viszont később könnyebb dolgod van ugyanezzel az emberrel, mert már úgy érkezik a céges oldaladra, hogy valami rémlik neki, „mintha egy blogban láttam volna már ezt a logót”.
Mondom, mindezt bejegyzésenként nettó 3500 forintért megkapod (plusz kikerüléskor 10 000 forint sikerdíj).
Ha szerinted ez nem óriási hozzáadott érték, akkor megtiltom, hogy megrendeld. Nincs időm a bizonytalankodó ügyfeleknek 3 órás Skype-beszélgetésben elmagyarázni, hogy az online marketinges színtér egyik legjobb ajánlata miért éri meg.
Olyan ügyfeleket szeretnék, akik értik, hogy egy ilyen blog milyen óriási értéket visz a cégbe. Mi nem ügyfeleknek dolgozunk, hanem partnerekkel létrehozunk olyan csodálatos online élményeket, amelyekre mi is büszkék lehetünk.
De azért néhány gyakoribb kifogást átveszek még.
„De ezek értéktelen látogatók”
Két okból is értékes a forgalom.
1) Senki nem olvas el minden cikket az Indexen.
Te is csak azokat olvasod, amelyek érdekelnek – hírekből épp úgy, mint blogokból.
És hogy hogyan döntöd el, hogy mi érdekel? Elolvasod a címet, esetleg a leadet, és ha a téma érdekel (azaz: te vagy a cikk célcsoportja), akkor rákattintasz.
Én nem fogok bulvárcikkeket olvasni, mert nem érdekel a bulvár. Nem vagyok célcsoport, így nem jut el hozzám. Viszont a marketingszövegekről szóló cikkeket hajnalig tudom olvasni, és ha szembejön velem egy kapcsolódó cikk, akkor rákattintok.
A cím szűr. A potenciális ügyfeleid el tudják dönteni, hogy mi érdekli őket.
2) Az Index olvasótáborában mindenki benne van
Másik gyakori kifogás, hogy az így szerzett forgalom alacsony minőségű, és jön a trollhadsereg, akik szétdúlják a kommentszekciót. Ez utóbbi a cég mindennapi működésével jár – lesznek olyan emberek, akiknek nem tetszik a céged. Vagy az arcod. Vagy az arculatod. Vagy bármid. És ennek hangot adnak.
De a trollhadsereg mindig hangosabb lesz, mint azok, akiknek tetszett a cikk – de mondjuk nem szóltak hozzá.
Egyébként a demográfiai felmérések alapján az Index olvasóközönségébe beletartozik mindenki: te és én, a gyermekeid, a szüleid, a főnököd, a volt tanáraid, a mekis csaj és az öltönyös üzletember.
„De az én cégem unalmas”
Akkor add el. :)
„De úgy értem, hogy olyan területen dolgozom, amely csak nagyon kevés embert érdekel.”
A céged alakulása tényleg nem érdekel senkit, de az sem, hogy 8 éve minőségi szolgáltatással és ügyfélcentrikus hozzáállással dolgoztok a stratégiai partnerekkel együtt.
Viszont a blogra könnyedebb témákat teszünk emészthető formában. Olyanokat, amik a célpiacodat érdeklik.
5. éve dolgozunk, még nem találkoztunk olyan szakterülettel, amelynek ne lenne könnyedebb oldala. Ha a duguláselhárításról tudunk heti 200 cikket írni... ha kötésmintákról szóló cikkekkel meg tudunk tölteni egy blogot... ha a kéménytípusokról tudunk emészthető anyagokat készíteni... akkor valószínűleg a te szakterületed is menni fog.
Ha nem hiszed, akkor ezt a cikket olvasd el arról, hogy hogyan kutatunk a projektek előtt.
„Jó, ezek meggyőző számok a legkülönbözőbb piacokról, de az én cégem más.”
Gyakori kifogás, hogy a te céged más. Miért is működne az a csomag, amit a legapróbb részletekig a te cégedre szabunk... újságírók írják a posztokat... és profi, tapasztalt marketingesek végzik a terjesztést? Konzervatív becsléssel a bejegyzések fele címlapra kerül szinte bármilyen témájú blogban.
Megdöbbentő, de a probléma leginkább az, hogy ezek a blogok túl sikeresek. A cég azt veszi észre, hogy bejegyzésenként elérnek 10 000 embert, viszont van rajta 10 000 forint sikerdíj. És ha egy hónapban van 5 kikerült bejegyzés, akkor az 50 000 forint sikerdíj azért, hogy 50 000 embert elérjenek. Néhányan úgy döntenek, hogy ez nekik túl sok.
Ha tökéletes reklámszöveget írnék, akkor a fenti bekezdést nem írtam volna meg.
Szeretném minél egyszerűbbé tenni a döntést: ha úgy érzed, hogy a te céged más vagy valami okból szerinted nem működne az, ami mindenki másnak működik, akkor egyszerűen ne rendeld meg a sikerdíjas blogolást.
Én nem akarok mindenkit meggyőzni – legfeljebb meggyőzöm a konkurensed.
Túl jó ajánlat ahhoz, hogy örökké igaz legyen
Van pár tucat szabad helyünk ilyen blogokra (amit még kapacitással bírunk – 17 fős csapattal a munkatársak számában is vezető ügynökség vagyunk, de a végtelenségig nem lehet fejlődni).
Úgy számolom, hogy legeslegkésőbb májusban ezt a sikerdíjas csomagot ebben a formában lezárom. Ez azt jelenti, hogy utána vagy drasztikusan árat emelünk, vagy új ügyfeleknek nem értékesítem már.
Ez tényleg kényszerűség – folyamatosan bővülünk, de a megkeresések száma gyorsabban nő, mint ami emberileg és szövegíróilag tartható lenne. Azt viszont nem fogom hagyni, hogy a túl sok munka a minőség rovására menjen, mert minden ügyfél a maximumot érdemli.
Nem te tehetsz arról, hogy sok a munkánk, viszont joggal várod el ugyanazt a magas minőséget.
Ha érdekel a sikerdíjas céges blog, akkor kattints ide és írj egy e-mailt (a tárgymezőt kitöltöttem neked, tudni fogom gyorsan, hogy ezt kéred). Írhatsz a jobb alsó sarokban megbúvó chaten is.
Show More