Undorít, hogy a marketingszakma tele van szubjektív véleményekkel és „szerintem így működik” szakmaiatlan habzásokkal, melyek mögé nem tesznek se számokat, se esettanulmányt, se semmit.
Így van ez a tartalommarketingnél is: véleményhegyek, terminusviták és üres állítások, hogy „írj minőségi tartalmat”.
Ezeket elolvashatod és meghallgathatod máshol. Én számokat fogok mutatni neked, ahogy azt a hazai legjobb szövegírás- és tartalommarketing-blogtól joggal elvárhatod.
A helyzet az, hogy mi nem definiálgatjuk a tartalommarketinget (mert már összeszedtünk 44 definíciót)... mi nem vélelmezgetjük a hatékonyságát (mert már összeszedtünk 90 adatot és egyik esettanulmányt mutatjuk a másik után)... és ha én azt mondom, hogy ez vagy az az eszköz, taktika vagy tartalomtípus működik, akkor biztos lehetsz benne, hogy már kipróbáltuk többször.
Egyik új jelmondatunk az, hogy „a bullshitekből elég volt”.
Éppen ezért ebben a cikkben a saját példánkon keresztül mutatjuk meg, hogy a jól felépített céges blog milyen hatékony lehet.
Legyen hát teljes a transzparencia: követeld minden szakértőtől, hogy konkrét számokat mutasson neked és minél több esettanulmányban mutassa meg, hogy van alapja az állításainak.
972%-os látogatottságnövelés. Már megint.
Tavaly 676%-os látogatottságnövekedésről számoltunk be. Most a marketingszoveg.com látogatottsági adatai havi bontásban így néznek ki.
(Kattintásra új lapon megnyílik, úgy már olvasható.)
Tavaly egész júniusban 478 látogatót kapott az oldal, idén márciusban (amely még tart!) 4648-at. Ez barátok között is 978%-os növekedés (érthetőbben: majdnem megtízszereztük a látogatottságot). Márciusban mindössze 6,24 dollárt költöttünk a bejegyzések hirdetésére (ez 1700 forint).
Egyre több keresőforgalom SEO nélkül
Én csak annyira értek a SEO-hoz, hogy a nagyobb trendeket ismerem (pl. tudom, hogy április 21-étől a reszponzív oldalakat előrébb rangsorolják a mobilos kereséseknél, míg a mobilra nem optimalizált oldalak hátrányba kerülnek). Nem vagyok SEO-szakember, és nem fogok úgy tenni, mintha az lennék.
A most olvasott blogon minimális on-site keresőoptimalizálást végzünk, és kis előny, hogy a WordPress felépítése nagyjából keresőbarát.
Ennek ellenére az organikus keresőforgalmunk így emelkedik (narancssárga a keresőforgalom, zöld a social).
(Katt a képre.)
Sokszor hallod, hogy „az embereknek írj”, mert a Google ezt várja el tőled. Láthatod, hogy ez a taktika nekünk bevált.
Ma kiváló tartalom nélkül nem tudsz jó keresőpozíciókba rangsorolni.
A cikkeket olvassák
Gyakran hallod, hogy fontos analitikai szempont az engagemenet. Nálunk ez (más adatok mellett) így néz ki:
(Tudod, mit kell tenned. Kattintani.)
Láthatod, hogy a cikkeket legalább 3, de inkább 5-6 percig olvassák.
Láthatod, hogy a szűk egy hónapja megjelent bejegyzésünk ez idő alatt a legnépszerűbb cikkünké emelkedett.
A köszönet oldal akkor töltődik be, ha feliratkozol. Tehát 713-mal több feliratkozónk is lett.
Mindezeket te is elérhetted volna
Ezt a stratégiát másold le egy az egyben, és 1 év alatt hasonló eredményeid lesznek.
(Hangsúlyozom, hogy a tartalommarketing nem sprint, hanem maraton. Ha tartalomkampányban gondolkodsz és 1 hónapos időtávban, akkor most zárd be ezt az oldalt, mert felesleges tovább olvasnod.)
- Felejtsd el a kulcsszavakat. Találj jó témákat.
- Találd ki, hogy milyen buyer personáknak fogsz írni, melyik mit vár, melyiknek milyen hosszú anyag kell, miről szóljon, milyen stílusban stb. Először persze készíts ügyfélkaraktereket. (Hogyan? Írok róla később.)
- Írj kiváló minőségű szakmai anyagokat. Valószínűleg nem tudsz olyan jól írni, mint mi, így nyugodtan szervezd ki hozzánk a tartalomkészítést.
- Publikálj heti 3 cikket.
- Terjeszd az anyagokat – kezdetnek rakd ki minden social felületedre. A buta cég nem terjeszti az anyagait. Ne legyél buta cég, mert nagyon elszomorít az az ügyfél, aki nem terjeszti orrvérzésig a kapott anyagokat. Olyan kényelmetlen megkérdezni, hogy miért nem szeretne több olvasót, több leadet, több bevételt.
- Hirdesd a legjobb cikkeidet. (Facebook kiemeléseivel játszadozz el, sok olvasód lesz.)
Dióhéjban ennyi.
Bonyolíthatnám azzal, hogy készíts egy céges magazint, majd a magazinban helyezd el a saját hirdetéseidet, melyek a blogodra mutatnak.
Megfűszerezhetném azzal, hogy a legjobb cikkeidet hirdesd meg többször (1 hónap múlva küldd ki hírlevélben a linkeket).
Ízesíthetném azzal, hogy készíthetsz tartalommutációkat is (pl. a cikkeidet dolgozd fel csalitermékben, amellyel további feliratkozókat gyűjthetsz).
Amit itt elmondtam, azt egy véletlenszerűen kiválasztott „szakmai” előadásban is meghallgathatod, csak az tizenpárezer forintos konferenciabelépőbe kerül, és ők nem mutatnának neked számokat. Szívesen.
A fő kérdés csupán az: miért nem kezdted el ezt tavaly? Most lenne egy olvasott szakmai blogod, ami annyi leadet generál, hogy kapacitásbővítés nélkül nem bírod mindet kiszolgálni.
Hasonlóan fontos kérdés: miért nem kezded ezt el most azonnal? Írj nekünk és segítünk.
„De most akkor ez tartalommarketingnek számít vagy nem?”
Lelki szemeim előtt már megjelent az a komment, amit egyik-másik szakértő ír majd, hogy ez nem tartalommarketing, hanem csupán egy céges blog, amely a tartalommarketingnek csak a része lehet, meg egyébként is tartalomstratégiáról kéne beszélni.
2 dolgot szögezzünk le.
- Ez a blog a tartalommarketing-stratégiánk része még akkor is, ha valaki szerint nem.
- Mi nem okoskodunk a tartalommarketingről, hanem készítjük.
A tartalommarketing nem egy levédett csodabigyó, amelyhez valamelyik szakértő pecsétjét, áldását és engedélyét meg kell szerezned ahhoz, hogy hiteles legyen. Lépjünk túl azon, hogy az előadásokban az alapokat kell elmondani, az tavaly is unalmas volt, irány néhány konkrét szám és eredmény. Én előléptem a számainkkal, ezt várom mindenki mástól is: az eredményeket.
A tartalommarketing egy szemlélet, amely...
- a marketingkommunikációdat szerethetővé teszi (nem megszakítod a tartalomfogyasztást, hanem kiegészíted)
- költséghatékony (sőt a legolcsóbb online marketing tartalommarketingre épül)
- van jövője (sőt ez maga a jövő)
- jó keresőpozíciókat ad az oldaladnak (tartalom nélkül nincs mit keresőoptimalizálni, plusz a Google is a minőségi anyagokat támogatja)
- értéket ad az ügyfeleidnek
Ebben a blogban teljesen ingyen olvashatod a hazai legjobb cikkeket a tartalommarketingről és szövegírásról. Ez elég komoly érték. Hát így néz ki a 21. században az okos marketingkommunikáció.
Adj egy megosztást ennek a cikknek, ha te is azt szeretnéd, hogy a marketingszakma a fejéhez kapjon egy kicsit. Mindannyiunk érdeke, hogy több szakmai vita legyen (és több esettanulmány).
Show More