Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 8 perc

Így készít csalit egy igazi nagyágyú

  • Szerző: Sipos Zoltán
  • Kategóriák: Ingyenes, Tartalommarketing
  • Címkék: e-book-a-csali, inbound marketing

Nem szeretem a bombasztikus kifejezéseket, de valódi nagyágyú tartott két hete előadást az inbound marketing akadémián. Marosvölgyi Péter, az Aegon online igazgatóságának vezetője, egy leányvállalatának ügyvezetője beszélt a csalikról. Már az elején leszögezte, hogy azért nem jár már konferenciákra, mert nincs mit hazavinnie onnan. Emiatt azonnal nagy elvárásokat támasztott maga elé.

Milyen egy jó marketingcsali, mennyit lehet elérni vele, és hogyan tudjuk még jobbá tenni a csalitermékeinket?

Mi az ösztönző, amely miatt megadják nekünk az adataikat?

Ez nem eladás, hanem az eladás előtt van (presell-anyag). A csali nem igazán jó szó, mert nem becsapásról vagy beetetésről van szó, hiszen valódi értéket adunk a másiknak (a saját csalink példája: 40 oldalas e-könyv a céges blogról, éppen tördelés alatt van, a hírlevelünkre feliratkozottak kapják majd meg először).

A csalival nem eladni, hanem edukálni akarunk: de az edukációt is el kell adni. Akkor töltik le az anyagot, ha megértik, hogy jól járnak a tanulással és a felkínált anyag kiváló. Emellett leadkvalifikálást végzünk, mert aki letöltötte a csalinkat, az egyrészt bekerül a marketingrendszerünkbe, másrészt jobb minőségű leadnek számít, mint pl. egy Facebook-követő.

Az Aegon 2011-ben egy nyereményjátékos adatbázist épített, másfél év alatt 700 ezer felnőtt iratkozott föl. Most már rosszabb adatok jönnek, a nyereményjátékok nem hasítanak annyira, de ez a mélyrepülés sem tart örökké. Kiderült, hogy nem a nyeremény a lényeges: volt, hogy autósorsolásnál kevesebb jelentkezőjük volt, mint mikor telefont adtak.

Mérjük, hogy miért működik, ami működik! A többség csak azt méri, miért nem működik valami, pedig sokkal többet nyerhetünk abból, ha figyeljük, miért működik egy marketingelem (a sikertelen kampányokból max. tanulni lehet, de a sikeres kampányok analógiájára még sikeresebb kampányaid lehetnek).

Miért adjunk csalikat?

Csali az, amit a látogatónak adunk „ingyen” az adataiért cserébe. Figyeld meg, hogy tényleges ingyenesség nincs: ő a figyelmével és az adataival fizet egy (szándékunk szerint) értékes anyagért.

Feliratkoztatásnál rajzolt gombot használjunk, ne egy windowsos alap gomb legyen, hanem grafikus, nagy méretű gomb. Ezt milliárdos cégek képtelenek meglépni, pedig rendkívüli módon megnöveli a konverziót.

Nemcsak új ügyfelek megszerzésére jó, de meglévő ügyfeleidet is ösztönözheted újbóli vásárlásra. Az Aegon bevezette az „utólagos kedvezményt”: aki lakásbiztosítást köt (lement a folyamat, megvásárolta interneten keresztül, bankkártyával fizetett), T+2 nap múlva (ami nem hétvége) kapott még egy levelet, amelyben kedvezménnyel megköszönik neki a vásárlást. A kupon utasbiztosításra használható föl (cserébe épül az adatbázis is: néhány plusz adatot kérnek be). Ezt előre nem kommunikálják, így valódi jutalomérzetet kelt.

Csali bármi lehet, ami letölthető, de igazából egy hírlevél önmagában is lehet csali, ha olyan minőségű anyag. A minőségi anyag az, ami a célprofil, a buyer persona számára érdekes.

Vegyük példának az Aegon kutyabiztosítását: a célközönség vidéki vagy városi kutyatartó, ahol családtag a kutya és a gazdája elviszi kozmetikába is. Nem céloztak minden kutyatartóra (minden harmadik magyarra), hanem azokat keresték, akik költenek az állatra. A célzás olyan jól sikerült, hogy Péter csak a 2. sorszámú kötvényt tudta megvásárolni, mert egy ügyfél megelőzte. A pontos célzás eredménye az, hogy szinte maguktól jönnek az ügyfelek.

Ez a szegmentálás életbe vágó: az Aegon oldalán van napi 3000 látogató, 70%-áról név szerint tudják, kicsoda. Előfordul, hogy egy látogató följön a weblapra, és megcsörren a telefonja. (Ehhez óriási, pontos adatbázis és kitűnő cookie-gondozás szükséges.)

Csali a különböző salesciklusokban

Különböző salesciklusokban különböző leadeket hozhatunk csalival. Sőt érdemes ciklus szerint szegmentálni a csalikat, mert egy új érdeklődő más témával és más tartalomtípussal fogható meg, mint egy lead vagy egy vásárló.

Első szint: white paper, tip-sheet, e-book, checklist, videó.

Második szint: webinar, esettanulmány, ingyenes minta.

Harmadik szint, már sales qualified lead (SQL): trial, demo, kupon.

A 130 oldalas e-könyvük az otthon ingyenes biztonságáról nem volt sikeres, pedig minőségi könyvet készítettek kárrendezők és szakértők bevonásával. Gépjármű felkészítése a télre, csak 9 oldal, az sem működött. Nemcsak a jó tartalmon múlik, ezért próbálgatnod kell, hogy milyen terjesztéssel és milyen szegmensnek és milyen feliratkozási oldallal milyen téma válik be. Nézd meg ezt a blogot: kiválóan írunk, mégsem lesz minden bejegyzés sikeres.

Milyen a sikeres e-book? Marosvölgyi szerint olyan információkat dolgoz fel, amelyeket az ügyfeled máshol nem talál meg (legyen az anyag exkluzív és értékes). Úgy terjeszd, mintha tényleges termék lenne, hiszen a feliratkozás miatt el kell adni: blogposztok (az Aegonnak ezt egyébként mi írjuk), call to actionök, landing page-ek és hirdetések kellenek. Joe Pulizzi borzongva mesél egy soktízezer dolláros white paperről, amit mindössze 2 ember töltött le, mert a terjesztést kispórolták a mixből.

A csalid életciklusa meghosszabbítható: gondozd és használd újra a tartalmat (írd át), készíts mutációkat (cikk, prezentáció, audio stb.). Minden ügyfelünknek elmondjuk, hogy a kapott anyagokból hozzák ki a legtöbb értéket, minden tartalomról húzzák le a legtöbb bőrt.

Az ellenállhatatlan csali valódi marketinganyag: félelemre épít (határidő, limitáció, scarcity stb.), nagy számokat használ hitelességépítésre („már 40 ezer NŐ kitöltötte”, legyen valami konkrét a számon túl, amivel azonosulok) vagy newsjackingre épül (aktuális témára rárepülés).

Hogyan találjak jó témát a csalimhoz?

Nem könnyű jó tartalmat fejleszteni.

Heti 15 cikket kellett írnia az Aegon főállású újságírójának, amit másfél évig bírt, de belecsömörlött, kiégett. Bár in-house oldják meg a tartalomgépezetet és a marketinget, ezért kellett outsourcolni a nem tartalomgepszakmai anyagokat, ezért kértek föl minket. (Nálunk a napi 15 cikk az újságírói elvárás egy senior szövegírónál.) Olcsóbban jöttek ki így, pedig Péter ellenzi az outsourcingot, ami érthető, hiszen húszfős csapattal dolgozik házon belül. A tartalom-előállítás azonban még így is nagy kihívás. Teljes tartalomgépezetre van szükség (mint az ábrán), amihez kellenek a külsős tartalom-előállítók, szövegírók.

Érdemes figyelembe venni a célcsoport infoedukáltsági szintjét: aki aktívan használja a netet, egy GYIK oldalon is megtalálhatja, amit keres, neki nem feltétlenül kell telefonszámot adni, mert ezzel fölöslegesen terhelheti az ügyfélszolgálatot. Más buyer persona viszont igényli a telefonszámot, neki azt kell ajánlani.

Ebből is látszik, hogy a különböző personáknak különböző csalimutációkat kell készíteni, ahogyan az értékesítési tölcsér különböző mélységében lévő leadnek is más-más tartalom szükséges. De még ennyi különféle tartalom esetén is olcsóbb a csalitermék, mint egy hagyományos hirdetés. (Vannak persze extrém példák: az egyik autógyár legjobb csaliterméke, egy tesztvezetés egyetlen ügyfél esetén is 219 ezer forintba kerül a cégnek, jóllehet ők online, AV alapon hirdetnek.)

A csalit megtámogathatjuk valamilyen ajándékkal is. Az Aegon Direkt nyugdíj-biztosítási kampányában ajándék táblagépet kapott, aki szerződést kötött (és az első három hónapot kifizette). 0,4%-ról 3,5%-ra nőtt a konverzió, sőt egy időszakban 8%-os volt.

Elkészült a mi csalink is, és ingyenesen letöltheted. Ez az anyag kötelező olvasmány, ha a tartalommarketing (azon belül a céges blogolás) komolyabban érdekel.

[urlap]

A könyv megrendelésével egyben elfogadod, hogy a továbbiakban e-maileket fogadj tőlem: általában havonta foglalom össze a cikkeimet bennük. A további e-mailekről való leiratkozás bármikor lehetséges. Adataidat harmadik félnek nem adjuk ki. Adatvédelmi számunk: NAIH-61059/2012.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikkHogyan írj jó álláshirdetést?
Következő cikk„A tartalomtól a tartalommarketingig” – workshop-beszámolóKövetkező

Ezeket olvastad már?

Beszéljünk a tartalomstratégiádról úgy, ahogyan eddig még nem

A tartalomstratégia és a tartalommarketing-stratégia közel sem ugyanaz. De mi a különbség a kettő között, és mi köze ennek az üzleti modelledhez? A cikkből kiderül.

Elolvasom »

Így készíts hatékony hírlevelet: 44,5%-os megnyitás, 86,2%-os CTR, 11,7%-os konverzió, félmillió feletti eladás

Az e-mail a leghatékonyabb marketingeszközöd lehet, ha jól csinálod. Az Emailexpert.org infografikája szerint átlagosan minden

Elolvasom »

Ha ez az elem hiányzik a weboldaladról, akkor a weboldalad értéktelen

Képzeld el, hogy a szórakozóhelyen megtetszik neked egy lány (vagy srác), és meg szeretnéd ismerni

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
A jobb felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Elfogadom Nem fogadom el Adatvédelmi elveink
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.