Talán nem is gondolnád, de a reklámadó még a tartalommarketinghez is kapcsolódik. Hogy mégis hogyan?
Küldtünk egy hírlevelet erről. Pontosítunk is.
Kedves Balázs!
A kormány által bevezetett új reklámadó kapcsán nagyon sok hír jelent meg az elmúlt hetekben, sok volt a találgatás, ezért egy rövid összefoglalóval szeretnék segíteni, úgyhogy csak a lényeg:
Nem kell reklámadót fizetned, ha évi 500 millió forintnál kisebb az adóalapod. Ilyenkor 0-s bevallást sem kell beadnod!
Praktikusan ez a könyvelőd dolga, de jó, ha tudsz róla. A NAV tegnap tette közzé az új, 1494 jelű bevallási lapja tervezetét, itt megtekinthető.
A 2014. évi XXII. tv., tehát a reklámtörvény szerint adófizetési nem terheli azokat a vállalkozásokat, melyek adóalapja nem éri meg a törvényben 0%-ot meghaladó adómértékre meghatározott összeget, tehát a félmilliárd forintot.
Ha például jutalékot szoktál számlázni partnereidnek, akkor azt nyilván reklámügynöki tevékenység megjelöléssel teszed. Ilyen esetben is jó, ha van egy nyilatkozatod felé, amelyben jelzed, hogy nem vagy reklámadó-fizetésre jogosult. Az ilyen számlákon érdemes föltüntetni az alábbi szöveget is:
A szállító a 2014. évi XXII. tv. 3. § (3) bekezdésére való hivatkozással kijelenti, hogy a Reklámközzététel vonatozásában reklámadó fizetési kötelezettség nem terheli.
Van tehát némi plusz adminisztráció, de a különadó csak a nagyobb vállalkozásokat érinti. (Amennyiben a Tiéd ilyen, akkor a föntiek nem vonatkoztak Rád, beszélj a könyvelőddel!)
Egyébként tegnap publikáltuk az első hazai, széles körű kkv-s célközönségű tartalommarketing-felmérést, már több szakportál át is vette. Itt található. Eszerint a mi szövegíró cégünk a legismertebb a piacon :) Köszönjük.
Barátsággal;
Sipos Zoltán
marketingszöveg-író
Ahogy az előző hírlevélnél, úgy most is azt tartottam szem előtt, hogy hasznos tartalmat adjak. Ügyfeleink és feliratkozóink tudatos reklámtevékenységet folytatnak (azaz nem házon belül oldják meg, hanem sok marketingszöveget és tartalmat rendelnek, AdWords-ben vagy Facebookon meghirdetik, reklámoznak).
Egy apró hibát azért elkövettem, véletlen az első levelekben az ment ki, hogy 0-s bevallást is be kell adni, mert a sajtóhírek még pár napja is erről szóltak, de a végleges törvényből ezt szerencsére kivették, így nem kötelező, hiszen csak plusz adminisztrációs terhet jelenteni. Hja, csak az nem hibázik, aki nem dolgozik. :)
Egy új adó bevezetésekor minden cégvezető kap egy kisebb gyomorgörcsöt, hogy vajon vonatkozik-e rájuk az adó, és ha igen, akkor mennyire. Ezért a levélben ezt foglaltam össze, illetve előkerestem a szükséges papírt.
Nem akarom túldicsérni a hírlevelet. Egyszerűen olyan hírlevelet írtam, amit én is hasznosnak tartanék, ha a saját feliratkozóm lennék.
Tehát ez az egyik érv arra, hogy iratkozz fel, ha még nem tetted meg (itt az oldalsávban találod az űrlapot).
Másik érv: ritkán küldök hírlevelet, de akkor valódi, tartalmas hírlevelet kapsz, nem pedig reklámot.
A harmadik pedig az, hogy készülőben van egy tartalommarketinges útmutató, amit majd minden feliratkozómnak el fogok küldeni.
Show More