A tartalommarketinget kezdi körüllengeni valami misztikus köd. Minden buzzword sorsa ez: annyit beszélünk róluk, hogy közben elfelejtjük, hogy mennyire egyszerű őket a gyakorlatba ültetni.
(A tartalommarketinget amúgy nem tartom buzzwordnek, sokkal inkább egy szemléletváltásnak.)
Saját példával mutatom be, hogy a tartalommarketing lényege 2 szóban összefoglalható: „legyél hasznos”.
Két dolgot kell tudni, mielőtt a példára rátérünk.
1.) Olvasóink és ügyfeleink között rengeteg webáruház-tulajdonos van. Tudjuk, hogy nagyjából mire lehet kíváncsi egy ilyen ember, hiszen rengeteget dolgoztunk már webáruházakon is, első kézből láttuk a megoldandó problémákat, kihívásokat és nehézségeket.
2.) Megváltozott a webáruházak jogi szabályozása (módosították a kormányrendeletet).
A normális ember nem azzal tölti az idejét, hogy kormányrendeleteket és azok módosításait olvasgatja, hanem normális és értékes dolgokkal tölti az idejét: a családjával, a focivébével, a munkájával, a hobbijával stb.
Engem viszont szakembernek mondanak, és az a dolgom, hogy a szakterületem újdonságaival tisztában legyek. Emellett kötelességemnek éreztem, hogy a vonatkozó új szabályozást emberi nyelvre lefordítsam és eljuttassam azoknak, akiket érint.
Így született az alábbi hírlevél.
Kedves Balázs!
Megváltozott e hónaptól a webáruházakat szabályozó kormányrendelet. Ha csak vásárló vagy, akkor is érint a dolog, mert meghosszabbodott az elállási jogod (amíg visszaküldheted a terméket, és visszakapod az árát). Ügyfeleink jelentős része viszont webshopokat üzemeltet, ezért nekik szeretnénk segíteni, ne kelljen drága ügyvédi óradíjért nyilatkozatmintákat készíttetniük. Ha van webáruházat üzemeltető ismerősöd, küldd tovább neki ezt a levelet, hálás lesz érte!
Az új 45/2014. (II. 26.) Korm. rend. alapján az elállási jog 8 napról 14 napra nőtt, ha pedig a jogáról nem tájékoztatják a vásárlót, akkor ez 12 hónappal meghosszabbodik (tehát akár egy évig visszakérheti a pénzét). A kormányrendelet mellett volt nyilatkozatminta, ezeket célszerű a csomagba tenni (kitöltés után), és akkor nem lehet baj. Itt elérhetitek:
http://szovegiras.kreativkontroll.hu/elallas_tajekoztato.doc
http://szovegiras.kreativkontroll.hu/elallas_nyilatkozat.docFontos még, hogy a rendelet külön kiemeli: a megrendelési leadásnál egyértelműsíteni kell a vásárló számára, hogy a cselekménye fizetési kötelezettséget jelent, tehát a gomb szövege vagy alatt egy felhívás legyen arra hivatkozva, hogy ez szerződéskötés, vásárlás és fizetési kötelezettséget von maga után. Ha nem így tesztek, a szerződés megtámadható lesz.
Mi webáruházakhoz főleg blogbejegyzéseket és termékleírásokat készítünk (300–1500 Ft/db áron), de néha ászf-et is, ezért gondoltam, hogy segítségedre lehet a téma.
A jövő héten megújul a marketingszoveg.com, amelyet egy tízoldalas, a tartalommarketingről szóló cikkel ünneplünk majd meg.
Legyen szép napod;
Sipos Zoltán
marketingszöveg-író
A két dokumentum egyébként a kormányrendelet melléklete volt, ezt tettem könnyen elérhető és kinyomtatható formába.
Milyen értéket kapott az, akinek webáruháza van?
1.) Szóltam nekik egy fontos változásról, így nagyobb az esély, hogy értesülnek róla.
2.) Időt spóroltam azzal, hogy a nyilatkozatokat elérhetővé tettem.
3.) Segítettem az értelmezésben.
4.) Megspóroltam az esetleges ügyvédi költségeket. Az egyik ügyvédi iroda 38 000 forint (+áfa) díjat kérne el azért, hogy egy hasonló nyilatkozatot elkészítsen.
Hogyan lesz a tartalommarketingből üzleti eredmény?
A tartalommarketing a céljaiban azonos a reklámokkal.
De ez a hírlevél hasznosabb, emberibb és tartalmasabb, mint bármilyen reklám.
Minden kommunikációnak megvan a célközönsége. Én azért próbálok értéket adni, mert olyan ügyfeleket szeretnék megszólítani, akik szintén értéket adnak. Tehát minden ilyen megmozdulással az ideális ügyfelemet szólítom meg.
Emellett még szakértői státuszt is szerzek. Látják, hogy ismerem és értem a webshop-üzemeltetés jogi újdonságait. Hitelesebb megmutatni, hogy szakértő vagyok, mint pusztán állítani ugyanezt.
A tartalommarketinghez csak ennyi kell: ismerd a célközönségedet és ingyen add meg nekik azt az információt, amire szükségük van.
Ha szeretnél Te is ilyen hírleveleket kapni, akkor az oldalsávban iratkozz fel. Kb. kéthetente küldök egy ehhez hasonló hírlevelet.
Show More