Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 9 perc

Van-e a magyar kkv-knek tartalommarketing-stratégiájuk? (felmérés)

  • Szerző: Sipos Zoltán
  • Kategóriák: Ingyenes, Trendelemzés
  • Címkék: statisztika, szovegiras, tartalommarketing

Nem volt még értékelhető kutatás a magyar tartalommarketinges helyzetről, ezért egy nem reprezentatív célú kérdőívet készítettünk, melyet fizetett hirdetésekben és szakmai fórumokban osztottunk meg. Megtudtunk arról valamit, hogyan vélekednek a hazai kis- és középvállalkozások a tartalommarketingről és a szövegírásról.

A célunk az volt, hogy 3 perc alatt is könnyen megválaszolható kérdéseket adjunk, mert a célközönség jelentős része a mélyebb vizsgálatnál lepattant volna az oldalról. Nem részletekbe menő szakmai kutatást, hanem olyan, a valóságot megvilágító anyagot szerettünk volna összeállítani, amelyből már levonhatók valós következtetések. Mindazonáltal nem titkolózunk a válaszokkal kapcsolatban, ezen a linken elérhető az összes válasz.

 

Nem jellemző a tudatos tartalommarketing

 

123 válasz érkezett. A kitöltők 48%-a (59 db) rendelkezik az elkövetkező hat hónapra kész tartalommarketing-stratégiával, de szövegírót csak 30%-uk (37 db) használ. Érdekes, hogy bár majdnem minden második válaszadó szerint van marketingstratégia a cégében, csak minden harmadik alkalmaz szövegíró szakembert.

A válaszadók 61,8%-a (76 ember) viszont többet költ webes tartalmakra, mint tavaly.

Magyar kkv-k tartalommarketing-költése

A szövegírás a legelterjedtebb

Nem meglepő módon a tartalommarketing-eszközök között a szövegírást alkalmazzák a legtöbben, méghozzá 86,2% (106 válaszadó). Jelen statisztika szerint kijelenthető, hogy a magyar vállalkozók több mint 86%-a alkalmazza a szövegírást mint marketingtevékenységet.

106 válaszoló a szövegírást megjelölte, de csak 37-en mondták azt, hogy szövegírót is alkalmaznak. Ebből az következik, hogy a cégek több mint 65%-ában a cégvezető vagy a marketinges, esetleg más munkatárs írja a szövegeket, nem pedig egy szakember. Vajon mennyit ér egy cégvezető egyórás munkája? És mennyire fontos a jó szöveg? A vásárlók csak annyit látnak a cégből, ami a szövegekből kiderül: a szöveg ad el, a szövegekkel kommunikál egy cég, a szövegek stílusa megadja a cég stílusát. A céges honlap szövegezéséből azonnal látszik a cég hozzáállása és profizmusa (avagy annak hiánya). A szöveg a legláthatóbb kommunikációs elemek egyike, a magyar cégvezetők mégis ezen próbálnak spórolni.

A hagyományosan legdrágábbnak (költség- és emberigényesnek) tartott audiovizuális tartalmakat (videók, podcastek stb.) 21,1% jelölte meg, tehát minden ötödik cégnél ilyesmikkel is próbálkoznak.

A magyar vállalkozások 86%-a használ szövegírást

 

[facebook-page href="marketingszoveg" width="600" height="800" align="center" hide_cover="false" show_facepile="true" show_posts="false"]

A magyar cég a marketingen spórol

A szakkönyvek szerint a csökkenő bevételekre válaszul a legrosszabb krízismegoldás a marketingköltségek csökkentése, hiszen ez még jobban csökkenő eredményeket hoz, illetve konzerválja a krízishelyzetet. De nem akarunk szigorúak lenni: a felhígult hazai marketingszakma is lehet az oka annak, hogy a cégvezetők különösen bizalmatlanok még az online marketinggel szemben, ami az erre szánt büdzsék méretében is felfedezhető.

A válaszadók 42,3%-a (52 ember) tízezer forint alatti havi reklámköltést jelzett, ami praktikusan nulla forintot vagy ahhoz mérhető összeget jelent. Ezek a cégek igyekeznek házon belül megoldani mindent, de ennek is vannak költségei: minden munkatárs, aki foglalkozik a hagyományosan marketinges feladatokkal, időt veszít, az pedig nincsen ingyen. Ha egy munkatárs rezsiórabére mindössze 2000 forint, és a weboldal karbantartásával, szövegírással csak heti három órát foglalkozik, az is már havi 24 000 forint költséget jelent. Arról nem is beszélve, hogy mivel nem szakember, alkalmasint a munkát nem a szakmailag elvárható legjobb minőségben végzi el, így az eredmények rosszabbak lesznek, mintha a projektet szakember készítette volna. Ha eladásokat, feliratkozókat és bevételt veszítünk a rosszabb szöveg miatt, akkor a házon belüli megoldás nemhogy nincs ingyen, de kimondottan veszteséges.

Szintén érthetővé válik, hogy a marketingügynökségek miért a nagyvállalati ügyfélkörre céloznak: a válaszadók 75,6%-a (93-an) havi ötvenezer forint alatt költenek marketingre. Ez gyakorlatilag egy AdWords-kampánynál sem jelent többet, vélhetően ez az összeg az alapvető, megszokott hirdetési felületekre megy el.

Csupán a válaszadók 14,6%-a (18 cég) költ havi százezer forint fölött. A kérdőív publikálásakor sok kritikát kaptunk a kérdésekre, pedig szándékosan voltak ilyen összeghatárra megállapítva a válaszlehetőségek. A célközönség ismeretében nem voltak meglepők ezek az adatok. Célzottan azokban a facebookos csoportokban és fórumokban hirdettük meg a piackutatást, amelyekben azokhoz a kkv-s cégvezetőkhöz és marketingesekhez juthatunk el, akikre kíváncsiak voltunk.

Magyar kis- és középvállalkozások havi marketingköltése

 

Mennyit ér egy blogbejegyzés?

Kíváncsiak voltunk arra, hogy ez a közönség mennyire értékel egyetlen blogbejegyzést.

Természetesen más értéke van egy életmódblog egyflekkes írásának, és egy ötoldalas szakmai publikációnak, de azt szerettük volna látni, hogy nagyjából milyen összegre saccolnak egy átlagos írást az ügyfelek. Céges blogot ugyanis mindenkinek ajánlunk, 10 okunk is van rá, ezért vélhetően a válaszadók többsége ír vagy szívesen írna ilyesmit. Sőt, egy rendszeresen blogoló cég 67%-kal több megkeresést kap, mint a blogot nem vezető cég.

Jellemzően egyenes választ azok adtak, akik költenek is valamennyit havonta marketingre. 77 értékelhető, számszerű válasz érkezett, melyek alapján az átlagos blogbejegyzés értéke (a célközönség becslése szerint) 6880 forint. Érdekesség, hogy csak azok becslését számolva, akik megjelölték, hogy van saját szövegírójuk, azonos értéket kaptunk. Eszerint nem áll távol azok elképzelése, akik nem alkalmaznak szövegírót azokétól, akik jelenleg is együtt dolgoznak ilyen vállalkozóval.

A szórás azonban nagy volt a becsült értékek között, volt, aki ezer forintra sem taksált egy írást, más ötvenezret is fizetne darabjáért. Természetesen itt más-más gondolat húzódik meg a szám mögött: aki ezer forint alá lőtt, nyilván egy gyakorlatilag csak a Google számára készült kamublogban gondolkodik, aki pedig több tízezret adna egy bejegyzésért, az komoly szakmai publikációt várna, vagy más olyan anyagot, amely széles kört érhet el és potenciálisan komoly vírushatása lehetne.

A havonta 100 000 forintos marketingbüdzsénél többet költők az átlagos bejegyzésértéket 5200 forintban állapították meg.

Mivel a szövegírókkal dolgozók is 6880 forintos darabárat állapítottak meg, beigazolódott, amelyet a konkurenciamonitoring alapján eddig is tudtunk: a Kreatív Kontroll Kft. a piaci ár feléért-harmadáért dolgozik, hiszen nálunk egy blogbejegyzés már 1500 Ft+áfa ártól elérhető. Mi azonban sosem az alacsony árral vagy piacelsőségi  pozícióval, hanem a munka minőségével szeretünk kitűnni. Egy későbbi kutatásban várhatóan sikerül majd ezt is lemérni.

A magyar szövegírók piaci ismertsége

A kitöltők által ismert szövegírók felsorolása néhol meglepő eredményt hozott.

Voltak, akik marketingügynökségeket jelöltek meg, pedig azok nem szövegírók. Természetesen a munkájuk részeként szövegeket is készítenek, de ezeket jellemzően alvállalkozókra bízzák (például ránk: a mi megrendeléseink több mint felét marketinges cégek továbbértékesítik ügyfeleiknek). Volt, aki a Marketing Commandót is mint szövegíró céget jelölte meg, pedig éppen vezetőjük, Wolf Gábor nyilatkozta néhány hete a HVG.hu-nak, hogy a hazai kkv-s marketing legnagyobb hiányossága, hogy nincsenek jó szövegírók (azóta tőlünk kért már referencialistát).

A nevem, a cégnevünket vagy ezt a weboldalt a válaszadók 14,63%-a jelölte meg, Langmár Zsuzsáékat 5,69%, Némethi Erikát és Nagy Tímeát 4,06% (5 személy). Minden egyes említésért nagyon hálásak vagyunk. A többiek gyakorlatilag vagy magukat jelölték meg, vagy elhanyagolható említést (egy-kettőt) kaptak. A kitöltők 62,6%-a nem nevezett meg szövegírót.

Legismertebb hazai szövegírók

Ez a gyors felmérés alátámasztja azt, amit napi munkánk során tapasztalunk, illetve ügyfeleinktől is hallunk: a szövegírási piac fejlődik, a tartalommarketing egyre jobban a marketinges köztudat része lesz.

Hisszük, hogy idővel megkerülhetetlen lesz a profi online kommunikáció és a tervezett tartalommarketing. Minél több cég használ szövegírókat és tartalomkészítőket a kommunikációjához, annál nagyobb szükséged van a szövegírókra, ha lépést akarsz tartani a konkurenseiddel.

Tapasztaljuk, hogy a leggyorsabb alkalmazkodók azonnali versenyelőnyt élvezhetnek, hiszen a piacukon csak az ő szövegeiket készítik profi szövegírók, ezért toronymagasan kiemelkednek a konkurensek közül.

Te mikor szállsz be?

(A jelen felmérés eredménye szabadon felhasználható és terjeszthető a forrás,
tehát a marketingszoveg.com/blog oldal feltüntetésével.)

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikkA szövegírásban nincsenek titkok
Következő cikkA reklámadó a tartalommarketinget sem kíméliKövetkező

Ezeket olvastad már?

A kontinens legjobb inbound marketing konferenciája volt a szomszédban – ilyen volt az 1. nap

Világhódító napokat tartunk a Kreatív Kontrollnál, hiszen miközben a Traffic & Conversion Summiton is jelen

Elolvasom »

Minden, amit a „reklámblokkolási hisztériáról” tudnod kell

Nagy a felfordulás. Kijött idén augusztusban a PageFair és az Adobe közös (és szokásos) felmérése,

Elolvasom »

2018-as videomarketing-trendek: Hogyan használd ki a videók előnyeit?

Régen volt, de én még emlékszem azokra az időkre, amikor a cégek szemében a videó

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.