Csökken az organikus forgalmad, egyre többet fizetsz minden kattintásért és elmaradnak az új ügyfelek? Akkor nem dughatod a homokba a fejed: a probléma mélyére kell ásnod.
Elemi érdeked, hogy ne nullázd le teljesen a bevételeidet. Ebben a küldetésben lesz titkos fegyvered az online marketing audit, melynek során megvizsgáljuk nemcsak a fát, hanem az erdőt is. Szakértő szemmel az online marketinged mélyére ásunk és biztos iránytűvel vezetünk ki a homályból. Rajtad múlik, hogy a létbizonytalanságot vagy a biztos alapokat választod.
Kezdő marketingesként vagy cégvezetőként biztosan nagyon izgatott voltál, amikor megérkeztél a számodra addig ismeretlen terepre. Mert más volt az iskola falai között elméletben elsajátítani azt a tudást, amivel biztos alapokra helyezheted a saját céged vagy a munkahelyed ügyfélszerző és bevételnövelő folyamatait.
A kezdeti bizonytalan lépések után egyre magabiztosabban mentél az úton, mert egyre több tapasztalat lapult a tarsolyodban. Megtanultad, hogyan fektetheted könnyedén félvállra a konkurenciát. Megvívtad a magad harcait cégen belül és kívül is, ráadásul olyan döccenőkkel szemben is sikerrel vetted fel a harcot, mint az egyre terebélyesebbé váló bürokrácia, a sorozatban érkező algoritmusfrissítések és a marketingautomatizmusok kusza hálózata.
Te is tudod, hogy káros dolog a szokások rabjává válni. Még akkor is, ha olyan bevált szokásokról beszélünk, amik egykor bevételt termeltek neked, új ügyfeleket szállítottak és csúcsra járatták az organikus forgalmad.
E sikerek miatt kialakult benned egy kényelmes komfortzóna, ami vakká tesz a szemed előtt zajló változásokra. Nem szándékosan, de bízva a korábban sikeres, ma viszont már idejétmúlt döntéseidben, figyelmen kívül hagyod az ügyféligények megváltozását, a tartalomfogyasztási szokásaik átalakulását, a felhasználóbarát folyamatokat és digitális eszközöket. És hiába látod az aggasztó jeleket, nem lépsz időben.
Ha nem vizsgálod felül a teljesítményt, nem nézel a számok mögé először egyre kisebb lesz a kosárértéked, majd a vásárlások is elmaradnak, miközben egyre szélesebbre kell nyitnod a pénztárcád a dráguló PPC-hirdetések miatt. Bekerültél abba a sötét útvesztőbe, amiből csak nehezen, veszteségek árán találod meg a kiutat.
Esetleg el kell bocsátanod 1-2 kollégát és többet kell dolgoznod, kevesebb bevételért – vagyis a nehezen kivívott vállalkozói szabadságod teszed kockára. Előbb csak a cégedben kell megszorításokkal élned, például egy régóta tervezett eszközpark bővítésre kell nemet mondanod, de a végén már a családi nyaralást is lemondod, mert nem tudod miből finanszírozni a jól megérdemelt kikapcsolódást.
Igazán akkor szembesülsz majd azzal, hogy a kényelmes magabiztosság a vállalkozásod és a magánéleted kontójára megy, amikor a szeretteid és a saját csalódott tekinteted látod.
Az online marketing audit az a titkos fegyver, aminek köszönhetően kikeveredsz a tétlenség és téves magabiztosság fogságából. Olyan eszköz, ami az elfogulatlan külső szakértő segítségével, magabiztosan vezet vissza a kincset érő konverziókhoz vivő ösvényre és közben rámutat arra, hol csúsztak szét az online marketing folyamataid.
Az online marketing audit célja éppen az, hogy egy elfogulatlanul, de szakszerűen feltérképezze, hol sérült meg a marketinged. Abban az esetben van szükséged erre a szolgáltatásra, ha már hetek-hónapok óta toldozod-foltozod a folyamataidat, mégsem jutsz egyről a kettőre. Továbbra sem teljesülnek az előre meghatározott konverziós célok és több kampányod is kudarccal végződik.
Online marketing audit keretében 4 szolgáltatási csomag közül választhatsz, amelyek a torta más-más szeletét vizsgálják.
a közös munka minden esetben egy alapos briefeléssel kezdődik. Ennek során természetesen te is felteheted a kérdéseidet, mi pedig begyűjtjük a munka elvégzéséhez szükséges információkat és tanácsot adunk a csomagválasztást illetően is.
Az egyes csomagok önmagukban is rendelhetők, de természetesen össze is vonhatók. Amennyiben egyszerre több csomagot is rendelnél, egyedi ajánlattal tesszük számodra is kifizetődővé az együttműködésünket.
Most azonban nem csigázzuk tovább az érdeklődésedet, mutatjuk miről is van szó pontosan.
Az audit során az online marketinged 3 főbb területét vizsgáljuk meg:
Hogy ezek mit takarnak? Máris mutatjuk!
A weboldalad a virtuális névjegykártyád, az egyik legalapvetőbb hely, ahol organikus forgalmat és értékesítést generálhatsz. Első lépésként azt ajánljuk, hogy ezt a felületet vonjuk nagyító alá, mert hiába tereled ide a látogatókat más marketingcsatornáidról, ha a weboldaladra érkezve gyorsan lepattannak az érdeklődők.
Ebből a jelentésből értékes információkat és javaslatokat kapsz arról, hol vannak a weboldalad javításra szoruló pontjai, mi az, ami jól működik, kellően mérve vannak-e az eredményeid. A jelentés végén pedig javaslatot teszünk arra, hogy mivel tudnád javítani a weboldalad marketinghatékonyságát.
Az online jelenlét és a márkakommunikáció elemzése során a weboldalad tartalmait állítjuk a figyelem kereszttüzébe. Konkrétan azt vizsgáljuk meg, hogy kap-e értékes tartalmat tőled a látogató és ha igen, akkor rendszeresen és jó minőségben prezentálod-e azt neki.
Gyakorlatilag a weboldaladon megjelenő hozzáadott értékeket nézzük át, amit a rendszeresen frissülő blogbejegyzések, szakmai cikkek, esettanulmányok, iparági bejelentések, értékajánlatok, szolgáltatásismertetők, termék/kategórialeírások, sajtóközlemények, infografikák, skyscraper tartalmak és lead magnetek jelentenek.
A fentiek mellé egy 2 hónapos tartalomnaptárt is kapsz tőlünk ajándékba és a legutóbbi 2 hónap során küldött hírleveleidre is vetünk egy pillantást. Tárgymezőkben, CTA-ban és az értékes tartalomban itt sem ismerünk tréfát – ahogy ezt az elemzésből is láthatod majd.
Marketing- és PR kommunikációd jelentős része zajlik a közösségi média felületeken, ezért nagy bakot lőnénk, ha kihagynánk a vizsgálatból. Ajánlatunk részeként a céges Facebook és Instagram profilt tűzzük pellengérre, de külön kérés, illetve felár ellenében YouTube csatornádat és LinkedIn profilodat, egy-egy podcast adásodat is kielemezzük neked.
A közösségi média jelenlét analízisből azt fogod megtudni, hogy mennyire aknázod ki a profilodban lévő lehetőségeket: használsz-e és ha igen, akkor elég jól használod-e a hashtageket, a Stories funkciókat, a Highlights-ot és az élő bejelentkezéseket. Vetünk egy-egy pillantást arra is, hogy mennyire aknázod ki ezeket a felületeket tartalomterjesztésre, építesz-e közösséget.
Megnézzük, hogy elég információt adsz-e a közönségednek és jó minőségű tartalmak kerülnek-e ki a felületeidre: szöveges posztok, videós tartalmak, élő bejelentkezések. Megvizsgáljuk azt is, hogy mennyire követed a kommentkezelési best practice-t és összhangban van-e a Facebook, Instagram kommunikációd a márkáddal. A végén pedig javaslatot teszünk arra, hogyan növelhetnéd az elérésedet és vonhatsz be új közönséget.
A fentiek mellé pedig még egy ajándékot is kapsz tőlünk: a Marketing 300 Meetup videócsomagját nettó 9 800 Ft értékben. Ebből megtudod hogyan érdemes 300 ezer forintból kampányt indítani. Google Ads, tartalomfejlesztés és weboldalépítés a lehető legköltséghatékonyabban, valamint stratégiai nézőpontváltás egy helyen: hogyan lesz a kommunikációd más és mivel lehet tekintélyt szerezni a céged számára?
A konkurenciaelemzés és versenytársfigyelés ugyan hosszabb folyamat, de időigényessége ellenére nem haszontalan: követendő és elrettentő példákat is találhatunk. Te kiválasztod 2 versenytársadat, mi pedig 6 héten keresztül figyeljük a szabadon hozzáférhető online marketingkommunikációját.
A megfigyelés 6 hetes időtartama után még 2 hetet kérünk tőled arra, hogy összeállítsuk a jelentésedet. Ebben megmutatjuk, hogy mi az, amiben a versenytársaid esetleg jobbak és mi az, amit ők esetleg csinálnak, de neked nem ajánljuk.
Esetükben csak a publikusan rendelkezésre álló információkra hagyatkozhatunk, hiszen őket nem briefeljük le előtte úgy, mint téged. Megnézzük a tartalommarketingjüket: ismerni fogod a publikációik gyakoriságát, a kommunikációjuk irányát és stílusát, a közönségükkel való kapcsolattartás minőségét. Megfigyeljük, hogyan és mire használják az egyes felületeiket, milyen tematikus kampányt futtattak a megfigyelés időtartama alatt, ha sor került ilyenre.
Olyan nyilvánosan elérhető információkat és folyamatokat összegzünk neked a konkurenseidtől, amiből te is tanulhatsz és beépíthetsz a weboldaladba, a tartalommarketingedbe, az automatizációs folyamataidba.
Benne:
Mit kapsz még? Ajándékokat, nettó 45 000 Ft értékben!
Ára: nettó 149 000 Ft
2 versenytársad online marketingkommunikációjának megfigyelése 6 héten át
Benne:
Ára: nettó 99 000 Ft
Mert rámutatunk arra, mi riasztotta el korábban a látogatóidat és tartalomfejlesztési javaslatokat is teszünk.
Amit most fizetős forgalomból szerzel, azt szép lassan behozhatod organikus forgalomból – a már említett tartalomfejlesztésnek köszönhetően.
Azt fogod tapasztalni, hogy az oldalon töltött idő megnő, a lepattanás csökken, az egy látogatásra eső oldalmegtekintések száma egyre nagyobb.
Könnyebb lesz a látogatókat feliratkoztatni, könnyebben éred el az első eladást, személyes vagy telefonos megbeszélésen gyorsabb és egyszerűbb a folyamat. A bizalom is könnyebben épül ki, ami talán a legnagyobb értéked az online piacon.
Ezek természetes linkek lesznek, a Google pedig nemhogy díjazza ezt, hanem egyenesen elvárja. Így a rangsorolásod feljavul, vagyis még nagyobb organikus forgalmad lesz.
Céged minden pórusából árad, hogy aktívak vagytok, imádjátok az ügyfeleket és célközönség specifikus, értékes tartalmakkal kényeztetitek őket.
Ez az a keménymag, akikkel azonnal megtölthetsz egy rendezvényt… akik azonnal megveszik az új termékeid… akik azonnal pozitív értékeléseket adnak. Mondjuk még?
Az oldalt a Kreatív Kontroll Kft. készítette.
1131 Budapest, Szent László út 101–103. [email protected]
Adatvédelmi azonosítószám: NAIH-92417/2015.