Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 7 perc

Kire bízd a szövegírást? (5 kérdés, ami segít eldönteni)

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Gondolkodj rendszerben, Ingyenes

Nagyon olcsó lenne, ha azt mondanám, hogy „természetesen bízd a Kreatív Kontrollra a szövegírási projektjeidet”, de ezt a cikket nem azért írom, hogy a végére ezt – mint valami igazán váratlan konklúziót – kiírhassam.

Ez a cikk abban segít téged, hogy eldönthesd, hogy mikor érdemes neked írnod a szövegeidet, és mikor bízd szakemberekre.

Első kérdés: mennyire értesz a szövegíráshoz?

Ezt a kérdést a legőszintébben válaszold meg. Ha büszkeségből becsapod magadat is, azzal csak a saját üzleti eredményeidet rombolod.

Van több ezer óra szövegírási gyakorlatod? Van több ezer oldalnyi rutinod? Ismered a meggyőző szövegírás alapjait? Meg tudod írni a marketingszövegedet úgy, hogy tényleg konvertáljon? Tudod, hogyan kell a termékélményt felépíteni?

Tudsz kíváncsiságot kelteni a szövegben? Tudod, mi építi fel a bizalmat? Tudsz hitelességet építeni? Tudsz kifogást kezelni? Tudsz olvasmányosan írni? Tudsz történetet mesélni?

Tudsz írásban értékesíteni?

Az anyagokon nemcsak konkrét eladások múlnak, hanem a céges kommunikációd hitele is. Nem érdemes büszkeségből becsapnod magad, mert bevételt és hitelességet veszítesz. Ha komoly egészségügyi problémád van, akkor gondolkozás nélkül elmész az orvoshoz, mert tudod, hogy mennyire fontos a jó diagnózis és a megfelelő kezelés.

Az érdeklődő sokszor csak a megjelenő szöveget látja a cégedből. Nem fogja tudni, hogy hány éve dolgozol, milyen szakértő vagy, mekkora gondosság és szakértelem és munkaóra kell minden termékhez.

Az alapján fogja megítélni a cégedet és a termékedet, amit lát belőle. Ha amatőr szövegeket raksz elé, akkor amatőrnek fog gondolni. Viszont ha a szöveg lebilincselően érdekes, hiteles és tényleg őt szólítja meg, akkor nyertél egy ügyfelet.

Itt nem arról van szó, hogy tudsz-e olyat írni, ami neked tetszik. A marketinganyagok nem neked szólnak, hanem a célpiacodnak.

Ha a fenti kérdésekre a válaszod „nem”, akkor profi szövegíróra van szükséged. Ha „igen”, akkor jöhet a következő kérdés.

Van rá időd?

Ha munkaidőben csinálod, akkor a napi munkától és a cégvezetéstől veszed el az időd, ha szabadidődben, akkor a családodtól és magadtól.

Az idő értékesebb, mint a pénz. Pénzt lehet szerezni és ha elveszik, akkor tudod pótolni, de az időből mindannyiunknak egy kiszabott mennyiség jut, és ez folyamatosan telik. Az eltelt időt nem kaphatod vissza.

Sokan hiszik azt, hogy ingyenes, ha ők írják a cégen belül a szövegeket. Ez tévedés. Eleve az iroda rezsije mínuszossá teszi a folyamatot, de még fontosabb az, hogy közvetetten veszteséget termelhetsz magadnak. Cégvezetőként hosszú távú üzleti döntéseket kell hoznod, stratégiai partnerekkel megegyezned, networkingezned, megújulnod, új piacokat és termékeket kitalálnod... magyarul te tolod a hajót. Ha a „hajótolás” helyett szöveget írsz (ami amúgy egy kiszervezhető feladat), akkor addig is áll a hajó.

Tehát lehet, hogy itt és most tényleg pénzt spóroltál, viszont eközben sokkal kevesebb időd jutott a cég fejlesztésére, ennek hatását pedig hosszú távon érzed meg.

Természetesen nem arról van szó, hogy 1 blogbejegyzés megírása elviszi az egész hónapodat... de pillanatok alatt egy kompetitív piacon találod magad, ahol már havi 10 blogbejegyzés kell... meg egy brosúra... meg pár email... meg egy sales page... meg egy teljes weboldal... meg a webáruházba 1000 termékleírás... és így tovább.

Felvennél valakit?

Ha találsz egy jó szövegírót és kereted is van rá, akkor csak bátorítani tudlak a felvételére. Vissza fogja hozni az árát.

Nekem több száz jelentkező felvételiztetése és megszűrése után állt össze a szövegírói csapatom, ezért az itt leírt tapasztalataimmal segíthetek neked a szövegíród kiválasztásában, illetve abban is, hogy miket tegyél a szerződésbe.

Viszont nagyon kevés jó szövegíró van az országban.

Érted, hogy az adott szöveg hogyan hoz majd bevételt?

A szövegírás önmagában nem marketingstratégia, inkább a hozzávaló üzemanyag, ami hajtja a marketingedet.

A sikeres szövegírási projektekhez ismerned kell, hogy egy adott szöveg hogyan illeszkedik a nagy egészbe, és hogyan segít hozzá az üzleti céljaidhoz. Cél lehet az imázsépítés, informálás és a szakértői státuszod bebetonozása. Lehet célod az érdeklődés felkeltése a feliratkoztatás. És lehet közvetlen eladás.

Mindenesetre a legjobb marketingszöveg sem fog bevételt hozni a cégednek, ha mondjuk nincs rá célpiaci forgalom – amit vagy keresőoptimalizálásból, vagy PPC-vel, vagy Facebookról szerzel (vagy máshonnan).

Mit csinálnak a konkurenseid?

Ideális esetben a cégedet úgy tudod pozicionálni, hogy konkurenciamentes piaci vákuumban szolgáld ki az amúgy meglévő (vagy felépített) keresletet.

Ez a pozicionálás nehéz, illetve nem is minden cégnél megoldható. És ha vannak versenytársaid, akkor figyelned kell rájuk.

Nézd meg, hogy milyen a marketingkommunikációjuk, milyen csatornákat használnak és kiket szólítanak meg. Nézd meg, hogy a blogbejegyzéseik minősége milyen. Milyen csalikat írnak? Milyen a hírlevelük? Milyen a marketingszövegük?

Jobb szövegeket kell írnod náluk. Ha pedig látod, hogy ők profi szövegírókkal dolgoznak, akkor neked is profi szövegírókkal kell dolgoznod (vagy legalábbis olyan anyagokat írni, mint egy profi). Ellenkező esetben a konkurenseid kiszoríthatnak a piacról – mert jobb kommunikációval könnyebben és hatékonyabban érik el a célpiacodat.

Végszó a választásról

Nem győzöm hangsúlyozni, hogy a bejegyzés célja nem az, hogy mindenképp rábeszéljelek a szövegírási szolgáltatásunkra. Nem születhet jó és gyümölcsöző ügyfélkapcsolat a „rátukmálásból”.

A fenti kérdések célja az, hogy magabiztosan végig tudd gondolni, hogy mikor érdemes és mikor nem érdemes szövegírók segítségét kérni. Nagyon boldogok vagyunk, amikor azt látjuk, hogy egy cég házon belül ilyen jól oldja meg a blogolást.

Választási lehetőséged mindig és mindennel van, mégha ez sokszor nem is transzparens. A zöldséget vagy megtermeled te, vagy megveszed a boltban. A könyvelést vagy elvégzed te, vagy rábízod a könyvelődre.

Vagy te írod meg a szövegeidet, vagy rábízod profi szövegírókra.

A kérdést az dönti el, hogy melyik a költséghatékonyabb, melyik szöveg hoz több bevételt, és persze melyiket tartod kényelmesnek.

(A bevételhez: egyik marketingszöveg-íróm hírleveleket ír az ügyfelünknek. A hírlevelek élesítése után ügyfelünk eladásai megduplázódtak.)

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkA világ legjobb szövegírója 2 levelet írt az anyádnak
Következő cikkA szövegírásban nincsenek titkokKövetkező

Ezeket olvastad már?

8 terület, ahol a 2016-os tartalomstratégiád nyerő lehet

A 2016-os tartalomstratégiádat most kell elkészítened. A best practice-ek eszelős iramban váltják egymást a tartalommarketingben

Elolvasom »

2020-ban már kétszer ennyit költ a tartalomra Európa

Egy tartalommarketing-kutatás szerint a szemlélet visszatér szülőföldjére. Amikor Joe Pulizzivel beszélgettem tavaly a content marketingről, akkor

Elolvasom »

A megtérülő tartalommarketing – Így számolj ROI-t

Nem tudom neked megmondani, hogy mi az a „minőségi tartalom”, amiről mindenki beszél. Én kétfajta

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.