Aki az online marketing koronázatlan királyaitól szeretne tanulni, az bizony kimegy jövőre legalább egy konferenciára Amerikába. De mit tehet az, aki ezt nem teheti meg?
Szétnéz az öreg kontinensen.
Európában is van élet, és ehhez sokszor nem is kell messzire mentünk, erre bizonyíték Dani tavalyi beszámolója az inOrbitról.
Amikor pár hónapja szembejött velem a bukaresti Brand Minds 2017 hirdetése, akkor már tudtam, hogy össze kell raknunk egy európai konferencia-körképet, hátha te is kedvet kapsz hozzá, hogy utazás mellett Európa és a világ legjobb online szakembereitől tanulj.
A szempontrendszerem roppant egyszerű volt: azokat a rendezvényeket kerestem, ahol nagy nevek lépnek fel. Emellett minimum kétnapos bulikat néztem ki, mert az egynapos előadás-dömpingért nem biztos, hogy érdemes több 100 vagy akár több 1000 kilométert utazni.
Persze így is került a listába olyan rendezvény, ahol csak egy napig tanulhatsz a legjobbaktól, de majd te is látni fogod, hogy ez nem véletlen.
Bár egyelőre főleg az év első felére vonatkozóan vannak előadókkal lefixált konferenciák, azért így is megdöbbentően jó rendezvények lesznek a kontinensen.
Ahova minden magára valamit is adó magyar marketingesnek el kell(ene) mennie
Mivel szerencsére az európai kínálat is nagyon erős, ezért nem fogom mindegyik konferenciát részletesen méltatni, de egyben biztos lehetsz: bármelyik itt szereplő eseményt választod, biztos, hogy nem lősz mellé, de amelyiket még méltatom is, arra kötelező (lenne) elmenned.
1. Superweek
2017. január 30. – február 3., Galyatető, Magyarország
Előadók:
- Caleb Whitmore
- Tim-Leighton Boyce
- Ivan Bager
- Stéphane Hamel és még sokan mások…
Nemzetközi szinten is kiemelkedő eseménnyel kezdődik a jövő évi konferenciaszezon, külön büszkeség, hogy erre Magyarországon kerül sor.
Igaz, hogy az online marketing berkein belül tevékenykedőknek egy kicsit talán szárazabb a tematika, de az analitikával és mindenféle adattal összefüggő feladatok, praktikák szerelmeseinek igazi csemegével fognak szolgálni az előadók.
A fellépők nemzetközileg is ismert és elismert analitikai szakemberek, akik 5 napon át szórják a tudást a hegy tetején. Este buli és networking, ahogy azt illik, datafüggőknek kötelező program.
Yehoshua Coren, az Analytics Ninja alapítója a 2015-ös Superweeken.
2. Mobile World Congress
2017. február 27. – március 2., Barcelona, Spanyolország
Előadók:
- Vannak bőven, meglehetősen sűrű a program, érdemes böngészni a napi bontást.
A barcelonai Mobile World Congress hagyományosan az egyik legjelentősebb rendezvény a mobiltechnológia világában.
Minden, ami mobilkommunikáció és ezzel kapcsolatos, az szóba kerül itt, és bár főleg a technológiára mennek rá, azért a mobilra optimalizált online marketingnek is bőven jut itt szerep.
Az esemény jelentőségét jól mutatja, hogy a nagy cégek, nagy bejelentéseit szeretik erre a pár napra időzíteni. Tavaly a Deutsche Telekom tudatta itt a nagyvilággal, hogy Magyarországon hoznak létre páneurópai adatközpontot, és a Samsung is itt mutatta be 2016-ban a Galaxy S7-et.
3. Content Marketing Conference & Exposition
2017. március 7–8., München, Németország
Előadók:
- Michael Stenberg
- Philipp Wachholz
- Mario Vigl
- Florian Gmeinwieser
- Dr. Markus Irmscher és a sort még hosszan lehetne folytatni.
A müncheni konferencia a szervezők saját bevallása szerint „Európa legnagyobb tartalommarketing-rendezvénye”, amit én sajnos nem tudok se megerősíteni, se pedig cáfolni. Az előadók névsorára tekintve is leginkább az jön le a szemlélőnek, hogy a német marketingesek krémje fogja a kétnapos rendezvényen elkápráztatni a megjelenteket.
Én azért is válogattam be a bővebb ismertetésre érdemes konferenciák közé, mert meglehetősen nagy cégek vezető online marketingesei fognak beszélni saját tartalommarketingjükről, stratégiáról és minden egyébről, ami egy ilyen tematikus rendezvénytől elvárható.
Siemens, Nestlé, McDonald’s, Allianz, Hilti, Toyota, Beiersdorf – hogy csak a legnagyobb cégek németországi fontos embereit említsük.
Szó lesz storytellingről, tartalomstratégiáról, a jelenlévők megtudhatják, hogy miként is űzik ezt a tartalommarketing nevű iparágat a nagyok. Tanulságos előadásokra számíthat, aki március elején elmegy erre a rendezvényre Münchenbe, itthonról nézve ugyanis még mindig kicsit megdöbbentő, hogy mennyire komolyan veszik ezt ott, ahol az online kultúra előrébb tart az itthoninál.
4. Brand Minds 2017
2017. május 22., Bukarest, Románia
Előadók:
- Lenja Faraguna
- Robert Murray
- Julian Treasure
- Dr. Jonas Ridderstråle és Dr. Kjell A. Nordström
- Gary Vaynerchuk
Na tessék, a kedvenc konferenciámmal fel is rúgom az előzetesen felállított szempontrendszerem, de maga Gary Vaynerchuk látogat a szomszédba, ami azért erős izgalmi állapotba hoz.
A fehérorosz származású online marketing szupersztár a családi borkereskedés felfuttatásával kezdte a karrierjét (évi 3 millió dollárról 5 év alatt évi 60 milliós bevételt ért el), ma már főállásban a VaynerMedia vezetője.
Gary Vee Facebookján rengeteg ehhez hasonló okosság van, a srác gyakorlatilag saját magától idéz és motiválja a követőit. Ez a kép 10 ezer reakciót és 1300 megosztást hozott neki. Egész jó.
Érzése szerint az első borvlog elindítója és szerény véleményem szerint vagy földönkívüli, vagy több van belőle, mert olyan mennyiségű tartalmat gyárt, hogy az valami elképesztő. Blogol, vlogol, Snapchaten, Facebookon, Instagramon pörög, előadásokat tart, könyvet ír, interjút ad és olyan szinten csinálja a self brandinget, hogy ha csak 1 dolgot teszel abból a magadévá, már kokit nyomsz a versenytársak fejére.
Lehetne még ragozni, hogy miért Gary Vee az egyik legnagyobb király manapság, de az felérne egy külön bejegyzéssel. Egyszer megírom azt is.
Nekem már önmagában az is bőven elég lenne, ha látnám pörögni a színpadon Garyt, de ahogy jobban megnéztem a line-upot, két másik régi ismerős is visszaköszönt.
Dr. Jonas Ridderstråle és dr. Kjell A. Nordström a Funky Business című könyvükkel robbantak be a világ üzleti gondolkodóinak és véleményvezéreinek sorába, a kötet magyar fordításban 2001-ben jelent meg.
Pár éve valamiért megakadt rajta a szemem a családi könyvtár egyik polcán, és mivel akkor már tervezgettem, hogy valamit csinálni kéne, ezért rögtön elolvastam.
Alapvetően érdekes gondolatok és irányelvek gyűjteménye, a lényege körülbelül annyi, hogy folyamatosan meg kell újulni, változtatni kell. Tulajdonképpen a kreatív üzletfilozófiát próbálják népszerűsíteni, szerintem a Brand Mindson is hasonlóra számíthatunk tőlük.
A programot nézve az különösen szimpatikus, hogy látszólag nem arra mentek rá a szervezők, hogy minél több nevet, témát, helyszínt és előadást passzoljanak el a napijegyért cserébe. Én sokkal jobban szeretem a 1,5-2 órás fejtágítókat, gondolatébresztőket, mint a 20-30 perces ihletdömpinget.
Minőségi információátadásra, az előadók gondolkodásmódjának, üzlet- és online marketing-filozófiájának a megismerésére kellő mennyiségű időt kell szánni.
Csak röviden, amikre szintén jó lenne, ha eljutnál
5. E-commerce Berlin Expo
2017. február 2., Berlin, Németország
Ez is csupán egy napig tart, de 4 helyszínen osztják a német e-kereskedelem csúcsragadozói a tudást, ráadásul ingyen. Ehhez cserébe csak regisztrálni kell és elviselni azt, hogy kerülgetjük a szegmens cirka 90 kiállítóját, de ez talán még kibírható, pláne, hogy itt is tanulhatunk, networkingelhetünk. Bónusz magyar előadóval, a tavalyi előadások pedig megtekinthetők egy kicsivel lejjebb.
A lejátszási listát az E-commerce Berlin Expo YouTube csatornájáról kölcsönöztük.
6. Digital Media Strategies
2017. február 20–23., London, Egyesült Királyság
Négy nap a brit digitális média nagymenőivel nem lehet rossz. Stratégák beszélnek online marketing stratégiákról. Legyen szó közösségi média kommunikációról, vagy mobilos hirdetésekről, itt gyakorlatilag mindent megtalálsz, amire szükséged lehet az online marketing területén.
7. Online Marketing Rockstars
2017. március 2–3., Hamburg, Németország
Gary Vee itt is tiszteletét teszi, ráadásul egy napon lesz Bruce Dickinsonnal – igen, ez ugyanaz a Bruce Dickinson, aki mellesleg az Iron Maiden énekese –, és Andrew „Boz” Bosworth-szal, aki a Facebook egyik legfőbb hirdetési és business platform felelőseként biztos nem beszél a levegőbe, ha a közösségi hirdetések jövőjéről van szó.
8. Digital Marketing World Forum
2017. április 3–4., Amszterdam, Hollandia
A Digital Marketing World Forum több konferenciával jelentkezik a világ különböző pontjain. Hozzánk talán Amszterdam van a legközelebb, és 2017-ben itt is lesz a DMWF európai állomása is. Stratégia, közösségi média, SEO, tartalommarketing, kis cégektől és a multikat képviselő szakemberektől sokan szerepet kapnak.
9. WEBIT FESTIVAL Europe
2017. április 25–26., Szófia, Bulgária
A WEBIT nem bolgár találmány, de keletről Isztambulon át idáig jutott a konferencia (eddig legalábbis). Marketing, tech, egészségügy a digitális világban, üzleti megoldások, okosvárosok, startupok, IT fejlesztések kerülnek szóba, tehát meglehetősen széles a paletta, ahogy a fellépők száma és minősége is tiszteletet parancsol.
10. Marketing Automatic Congress
2017. április 26., Krakkó, Lengyelország
A szervezők szerint a „világ legrangosabb eseménye”. Ezzel nekem ugyan vannak fenntartásaim, de a fellépők névsorát nézve valóban nem rossz a kínálat. Kicsit mondjuk az az érzésem, hogy a délutáni program terén inkább a mennyiségre mentek rá – már ami az előadók számát illeti –, de 99 euróért azért igazán nem rossz program. Magyarországot Szegedin András képviseli a Magyar Telekomtól, Krakkó pedig önmagában megér 1-2 napot.
Egyik se tetszik, esetleg tudsz jobbat?
Több portálon találunk 2017-es eseménynaptárokat, nekem a legjobban a Fili Wiese SEO szaki oldalán található naptár nyerte el a tetszésemet. Itt listázzák a legtöbb európai konferenciát is, máshol sajnos meddő fölényben vannak az amerikai események.
A lista közel sem teljes és szerencsére az európai színtér sem rossz, ha konferenciákról van szó (főleg, ha Németországra, vagy Londonra gondolunk), ha te még jobbat tudsz, sőt ha már meg is jártad valamelyik nemzetközi rendezvényt az elmúlt években, akkor kérlek, oszd meg velünk is a tapasztalataidat.
Kádár Timi nemrég például a Digital Marketing Innovation Summiton járt Londonban, meg is írta a tapasztalatait nekünk.
Show More