Kétfajta marketinges létezik.
Az egyik tudja, hogy az online marketing (könnyen) mérhető.
A másik mér is.
Szerencsénkre a modern szoftverek sokszor helyetted gondolkoznak (és dolgoznak), így általában néhány kattintás itt, néhány kattintás ott, és máris megtudtál a kampányodról mindent.
Ám mi történik akkor, ha a jó öreg Google Analyticsből kell kibányásznod azt, hogy a kampányodon belül egyik vagy másik hirdetés hogyan teljesített?
Akkor elolvasod ezt a cikket.
Így paraméterezd a hirdetéseid
A most bemutatandók feltételezik, hogy a kampányod során végig paraméterezett URL-eket használsz, tehát ha 10 Facebook-hirdetést futtatsz és 2 hírlevelet küldesz, akkor 12 külön címkézett URL-t használsz.
(Azt is feltételezzük, hogy a kampányoldalad mögött fut Google Analytics.)
A mutatványhoz menj föl a Google URL Builderére. Ha a „Hogyan kerülj a sajtóba ingyenesen” című könyv kampányoldalához szeretnék feladni egy Facebook-hirdetést egy februári kampány során, akkor például így címkézem az URL-t. (Ha megnézed a könyv linkjét pár sorral följebb, az is paraméterezett.)
Nézzük lebontva:
Website URL: ide a kampányoldalad rakod.
Campaign source: a saját jelölésed írod, ez a legkisebb szintű paraméter, tehát a hirdetések vagy adott hírlevelek megkülönböztetésére szolgál (én az ad1, ad2, ad3… rendszert használom, de tényleg bármilyen rendszert követhetsz).
Campaign medium: a csatorna neve, például „facebook”, „email”, „linkedin” vagy bármi más (kisbetűzz és ne használj ékezeteket, mert szebb lesz az URL-ed). Később ezzel tudod majd leszűrni a (például) Facebookról érkező forgalmad. (Egy kampányon belül előfordulhat, hogy Facebook-csoportokat, organikus posztokat, eseményoldali megosztást és hirdetéseket is használsz, ezeknél a medium mind Facebook lesz, majd a source alapján különbözteted meg, hogy melyik melyik.
Campaign name: nevezd el a kampányod. Ez bármi lehet: felőlem írd be, hogy „töltöttkáposzta” – ám egy kampányon belül ezt ne váltogasd, mert így tudsz majd a teljes kampányra szűrni. (És persze emlékezz, hogy adott kampánynevek mikor milyen kampányra vonatkoznak).
A másik kettőt üresen hagyhatod, esetünkben nem kellenek. Ahogy töltögeted ki a mezőket, úgy generálja neked dinamikusan a paraméterezett URL-ed.
Ha ezt az URL-t megnyitod, akkor ugyanúgy a kampányoldalad nyílik meg (tehát semmiben nem tér el a látogatói élmény), a ? mögötti rész a különböző szoftvereknek „szól”.
Könnyíti az életed (és az eligazodásod), ha minden használt URL-t följegyzel. Ez a saját adminisztrációd stílusára van bízva: gyűjtheted Excelben vagy életművészként berakhatod őket egy Word-doksiba, mint én (és sárga háttérszínnel jelzem magamnak, hogy melyik URL-t használtam már és melyiket nem).
A hirdetések követése SalesAutopilotban
Előfizetői tartalom
Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.