Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 10 perc

Ilyen volt a 27. Országos Marketingkonferencia

  • Szerző: Kreatív Kontroll
  • Kategóriák: Ingyenes, Marketing

Bréking: mégis van Magyarországon marketingszakma.

Legalábbis amit a 27. Országos Marketingkonferencián (helytelenül, de hivatalosan: 27. Országos Marketing Konferencián) láttunk, hallottunk és tapasztaltunk, az már alapjaiban kezd hasonlítani egy tényleg szakmai alapon működő szakmára.

A rendezvény most először 2 napos (Marketing Vágta nov. 17-én, Marketing Masters nov. 18-án), kiosztották a Marketing Gyémánt-díjakat, az első nap ebéd után párhuzamosan 5 teremben ment a vidám műsor, a második napon előadott a megbízói oldal (a top 50 hazai marketingvezető jó része).

Mivel részletesen végigközvetítettük mindkét napot (a linkeket megtalálod e cikkben), ezért ez nem egy klasszikus beszámoló lesz: kicsipegetjük a legnagyobb híreket, és eltöprengünk a marketing hazai helyzetén.

 

De milyen volt a konferencia?

 

Röviden: alakul.

Látványra, színre, hangra, érzületre, cateringre, helyszínre és névsorra ez egy kiváló rendezvény. Nemcsak látszik az igyekezet és az a ránk is jellemző lánglelkű-missziós szándék, hanem általában ki is jött.

marketing konferencia gyémánt díj

Zoli és Kata átveszi a Marketing Gyémántot (a Sodexo inbound marketing stratégiájának kivitelezési részéért kaptuk).

A fíling-részlegben igazán csak a wifi kap mínuszt, amely a magyar konferenciákon híresen kiszámíthatatlan: fönt csak a Park Inn vendégwifijét értem el, lent csak a konferencia wifije kötött össze a világhálóval, és mindkettő megszakadt néha.

Nem értem, hogy miért nem használja ki ezt egyik telcocég sem, a Telekom amúgy is a Gyémánt-díj főtámogatója.

Én kihoznám a legerősebb vasat és jelet, amim csak van, majd a rollupjaimra fölírnám hatalmas betűkkel, hogy „Brutálisan erős a wifi, ugye? Jó konferenciát kíván a Telekom.”

Hogy teljes legyen a hatás, a konferencia végeztével push üzenetet küldenék a résztvevők telefonjára: „Jó volt a Marketingkonferencia? A wifin nem múlt. Jó pihenést kíván a Telekom.”

 

Aces full of kings, reraise all-in

 

Mert konferenciákra a szakmázás és a networkölés miatt jössz.

Az előadók névsorát átpörgetve látod a „kötelező neveket” épp úgy, ahogy az új arcokat: szakmai szervezetek vezetői (MRSZ, MPRSZ, MMSZ), egyetemi tanárok, nagy cégek marketingvezetői, ügynökségi emberek és fiatal titánok.

Mindkét napot végigközvetítettük, a helyszíni élő beszámolók összeadva 17 694 szót adnak ki.

Közvetítés az első napról (Viktor)

Közvetítés az első napról (Balázs)

Közvetítés a második napról (Viktor & Balázs)

Hasonló közvetítést készítettünk volna a Kreatív Content+Marketing Konferenciájáról vagy a 2016-os Internet Hungaryről. Egyikre sem kaptunk sem sajtójegyet, sem felkérést a közvetítésre, így a szakma egy kicsit kevesebb lett.

 

Amikor a sales qualified CFO-t a megfelelő kontenttel meglövöm a lead nurturing során

 

A GE-nél sok tartalmat készítenek, de a legnagyobb költség a szövegírás. Érdekesség, hogy egy angol szövegíró könnyedén együtt tud dolgozni a budapesti ügynökséggel (és van olyan angol szövegíró, aki ugyanolyan áron dolgozik, mint magyar kollégája).

A GE egy óriási cég, mégis kkv-barát tippje van: ha számtalan buyer personád van (és higgy a GE-nek: több száz országot céloznak), akkor először csak egy personával kezdj, neki építsd fel a journey-t, hozd ki ezt ROI+-ra, majd csak ezután foglalkozz a következő personáddal.

Bonyhádi kifejezetten híve a blognak, illetve minden olyan autentikus tartalomformának, ahol nem derül ki azonnal, hogy a GE-től jön az információ – ez egyszerű udvariasság: a célcsoport egy része megszeppenne, ha kiderülne, hogy a GE a szerző (hiszen nagy cég bivalyerős márkával).

 

A Snapchat (szinte) mindenkit elér

 

(Már az igencsak fiatal felhasználói körén belül.)

Mekkora az organikus elérésed Facebookon? Azért emlékeztetlek erre, mert a Snapchat elérése jelenleg talán az összes social felület közül a legmagasabb. Az Arena Plaza egy snapjén 75,5%-os elérést kapott, azóta is 40-60% közötti reacheknek örülhetnek.

A likeablelocal is 75%-os reachet tapasztal a saját snapjein, és ha átfogó kutatást nem is találtam, a marketingesek azt tapasztalják, hogy jelenleg a Snapchat az organikus elérés királya.

Ennek több oka is van.

Egyrészt maga a Snapchet hálás környezet már azért is, mert a snapeket egymástól elszeparálva látod. Amikor egy snapet nézel, akkor nem zavar be más üzenet (vö. a Facebook-hírfolyam nyüzsijével, ahol a megjelenésedet minden oldalról körbeveszi más tartalom).

A másik ok, hogy a Snapchat relatíve új (hazánkban főleg), és minden platform magas reach-csel nyit (akár az újdonság varázsa, akár a kevés felhasználó miatt nem visszafojtott organikus elérés, akár mindkét faktor mián).

 

0,4 másodperc

 

Ennyi időd van a Facebook-hírfolyamban, hogy valaki figyelmét megszerezd – tudtuk meg Baráth Péter előadásából. Az előadásból („Marketinggyorsulás”) megtudtuk, hogy a világ fölgyorsult. Nos, valóban.

Grósz Judit (Microsoft) szerint a közösségi média elég olcsó ahhoz, hogy a nagy brandek magabiztosan bénázzanak rajta. Egyébként a Facebookon nem a konkurensed a legnagyobb konkurens, hanem a felhasználó rokonai és baráti köre – ha náluk nem vagy érdekesebb, akkor a posztodnak annyi.

 

A Messenger az új Facebook

 

A (Facebook) Messenger 2016 júliusában belépett az „1 milliárdos klubba”, hiszen havi felhasználói köre átlépte az 1 milliárdot (ezzel csatlakozott a Gmail és a WhatsApp mellé).

Csetalkalmazás, mondanád felhasználóként.

Új csatorna, mondjuk marketingesként – annál is inkább az, mert Facebookon már célozhatsz hirdetéseket a Messengerre. Fogd a jól ismert „Clicks to Website” célt, majd a kreatív oldalán destinationnek nem egy url-t adsz meg, hanem a Messengert. Ha valaki a hirdetésedre kattint, akkor kap egy üzenetet az oldaladtól (amit te írsz be).

Valahogy így:

Facebook hirdetés célzása Messengerre

Mi értelme ennek?

Nos, a hatalmas elérés. Kicsit más területen (de ugyanúgy a Messengerben), egy csetbotokat használó kampány során az RG Stúdió 30-40%-os megnyitást ért el 48 órán belül, és a tapasztalat a Snapchathez hasonló: új csatorna, ahol nem vagyunk reklámüzenetekhez szokva, így mindent megnyitunk, amit ott kapunk. (Perspektíva: az e-mail hazai megnyitási benchmarkja 10-15% körüli.)

Ez azonban a veszélye is: Lévai Ricsi is kiemelte, hogy intim üzenetkörnyezetben tényleg tojásokon lépkedve csinálhatsz bármit is, ellenkező esetben leépíted a bizalmat a Messenger-hirdetések és a céged iránt (előbbi piacrontás, utóbbi marketinges baklövés).

 

A Coca-Cola nyílt titka a tartalom

 

Amíg Magyarországon ki lehet állni szakmai színpadra úgy, hogy a kampányod eredményeit (tehát a lényeget) udvariasan elhallgatod… és amíg pályázatokat lehet beadni (sőt díjakat nyerni) úgy, hogy a büdzsédet vagy a konverziódat nem mondod meg, mert „titok!”… addig a Coca-Cola nyíltan elmondta, hogy mit fognak csinálni 2020-ig.

A Content 2020 videójukra gondolok természetesen.

A videóban nincsenek üzleti titkok és féltendő adatok, viszont határozottan belőtték az irányt a kontent felé – és biztos lehetsz abban, hogy a konkurensek a videó kikerülése utáni fél órában már látták az anyagot.

A Coca-Cola az egyik legnagyobb reklámköltő, a nevük egybeforrt a reklámozással. Minden lépésüket figyeli a reklámszakma, ebben a magazinban is olvashattál már róluk, előadásainkban is hivatkozunk a videóra és a tartalmas átállásukra.

Ültem a plenáris teremben, és Leszkay-Kovács Renáta (a Coca-Cola magyarországi marketingmenedzsere) olyan gyorsan sorolta a főleg tartalomalapú kampányokat, hogy alig bírtam lejegyezni őket.

A Mondd el zenével, Kiss happiness és Taste the feeling c. kampányokról bizton hallottál, a legérdekesebbnek nem ezt tartom – hanem egy hazai influencer-kampányt és a Coke Stream nevű blogjukat.

„Az influencerekkel együtt kell dolgoznod, ez van.”

Ez nem ízlés- vagy kedvkérdés: a Tomoson kutatása szerint az influencerek jelenlegg a leggyorsabban bővülő csatorna.

A Coke felismerte, hogy egy fiatalnak nem a híradós és a valóságshow-k hőse a celeb, hanem olyan vloggerek, bloggerek és instagrammerek, akikről a szüleik sok esetben nem is hallottak (azon szüleik, akik épp marketingkonferenciákon adogatnak elő, érted).

Nem úgy a Coke lengyelországi divíziója, amely 40 YouTube-vloggerrel dolgozott, itthon Palvin Barbit láttad a plakátokon a Taste the feeling új szlogen idején, előtte a Kiss happines kampányban Jakabos Zsuzsannát vagy Fluor Tomit „csókolhattad meg”, ha valamiért szíved vágya ez volna.

Az influencer hitelesíti és közelebb hozza a márkát, plusz további (jó) elérést ad neked – egy megállapodás része szokott lenni az, hogy a social felületeiken posztoljanak márkázott tartalmakat.

palvin-coke

A Coke Stream blog különösen érdekes: ezt kizárólag social mediában hirdették és hirdetik (és ATL-megjelenése egyáltalán nincs).

A Coca-Cola fölismerte, hogy amennyiben az Y és Z generáció nem néz tévét és elutasítja a reklámokat, akkor nem reklámoz nekik, hanem tartalmat ad. A blog ráadásul nem kólafétis, hanem csupa olyan témát dolgoznak fel, ami egy fiatalt érdekelhet:

  • Snapchat vs Instagram
  • Szakítottunk, hogyan tovább?
  • 10 idegőrlő dolog ruhavásárláskor
  • Hogyan lazíts az érettségi évében?
  • Meglepő sztárévfolyamtársak
  • Dolgok, amiket csak a gimis gólyák értenek

Nem a kóla van a középpontban, hanem a fogyasztó vásárló. (Meg most így egymás között: azért 130 év alatt elmondasz mindent, amit egy cukrozott vízről el lehet mondani, valahogy meg kell újulni.)

Az igazán szépséges az, hogy látod, ahogy a Content 2020 megvalósul, és tartalommarketing-történelmet ír az egyik legnagyobb reklámozó – kint van a videó, még konferencián is bemutatják, és valahogy sokan elcsigázva bóklásznak, és mintha nem értenék, hogy 10 év múlva ez egyetemi kurzusok gerincét adja majd, akkora dolog.

Egyről a kettőre, pushról a contentre.

 

A lineáris televízió halott

 

De hogy pontosan miért az, azt a Kontent magazin legfrissebb számából tudod meg. A cikk a Kontent 2016/IV-es számában folytatódik.

Itt tudsz előfizetni, ha még nem lennél előfizető.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikk30 szabály, amit be kell tartanod, ha blogot írsz
Következő cikkAmit a Metallica taníthat neked a termékbevezetésről (kampánytervvel)Következő

Ezeket olvastad már?

Így írj szakmai szöveget, hogy a laikusok is megértsék

Tehát el akarsz adni nekem egy duplakarburátoros fúziós szemöldöknyírót. A konkurencia technológiája messze el van

Elolvasom »

Marketingleckék gyermekkorodból: 3 befolyásolási lecke mesékből, amiket eddig észre sem vettél

Biztosan megmosolyogtat, hogy ismert meséket marketingnyelvre fordítottunk. Ennél azonban többről van szó. A jó mesék

Elolvasom »

Hogyan legyél szövegíró (ultimate guide 17 pontban)

A szövegírás egy külön szakma, és ha profin szeretnéd csinálni, akkor meg kell tanulnod. De

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.