Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 6 perc

„A tartalommarketing mindenkié!” – interjú Damjanovich Nebojsával

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Ingyenes, Tartalommarketing
  • Címkék: inbound marketing

Damjanovich Nebojsa a hazai online marketing megkerülhetetlen szereplője, tanulmányok, könyvek, számtalan előadás fűződik a nevéhez. Ő ma az egyik legtapasztaltabb hazai marketingszakember, és azt vallja, hogy a tartalommarketing a legkisebb cégektől a nagyvállalatokig mindenkinek hasznára válhat, a tartalomgyártás pedig minőségben és ügyfélszámban egyaránt felfelé ívelő szakma.

Interjúnk vele.

nebojsa 

Kreatív Kontroll: A marketingben korábban is fontos szerep jutott a tartalomnak. Mi változott meg, hogy ma már külön tartalommarketingről is beszélünk?

Damjanovich Nebojsa: Korábban az „értékes és a célcsoport számára hasznos tartalom” fogalmakat a marketingesek nem vették elég komolyan. Nagyon nagy erőfeszítésbe és sok pénzbe került a tartalomgenerálás, amit sokan nem engedhették meg maguknak, a legnagyobb cégeket is beleértve. Így külön projektek születtek például arra, hogy egy egyedi közösségi weboldalt vagy egyedi hírportált fejlesszen a cég.

Igen ám, de ezeket a portálokat moderálni kellett ésvagy szerkesztőséget üzemeltetni, amire már nem maradt elegendő pénz. Ha a portált üzemeltették is megfelelően, a marketingre már egyáltalán nem volt sem erő, sem pénz, sem tudás, ugyanis egy ilyen portál nem egy márkaoldal, amit elég párszor meghirdetni évente, ahogyan azt a multik szokták. A korábbi módszer nagyon költséges, bonyolult és hatástalan volt.

Amit viszont az elmúlt néhány évben művelnek a cégek ezen a területen, az merőben más. Itt első sorban inbound marketingről beszélhetünk, aminek egy része a tartalommarketing. A tartalmakat különleges módon és költséghatékonyan készítik, azok megjelennek a keresőkben és a közösségi médiában, a formátumok újrahasznosíthatók és így tovább.

Szerinted ezzel a témával milyen méretű cégeknek kellene foglalkozniuk? Csak a nagyoknak vagy a kkv-knek is megéri?

A tartalommarketing mindenkié! Legyen az startup, mikro- vagy nagy cég, mindenkinek oda kell figyelnie arra, hogy mit és hogyan kommunikál a célcsoportjaival. Ha ez szegmentálva van a célcsoporton belül buyer personák szerint, akkor már profi megközelítésről beszélünk, hisz ma már nem működik a tömegkommunikáció, az „egy üzenet mindenkinek”.

A kis cégek nyilván saját erőből próbálnak olyan tartalomformátumokat választani, melyek nem kerülnek sokba, és amelyeket maguk is kivitelezhetnek. A reklámügynökségeket alkalmazó nagyvállalatok már belemennek komplexebb és drágább tartalomformátum-gyártásba is, hogy a „wow-hatás” meglegyen.

Ha már erről van szó, hogyan kellene csinálnia a tartalommarketinget a nagyvállalatoknak, és hogyan a kis cégeknek?

Szerintem nincs különbség ebben. Drágább formátumot valószínűleg nyilván a nagyobbak fognak választani, de ami a tervezést és kivitelezést illeti, egyenlő a helyzet.

A csapat az első, amivel foglalkoznunk kell. Ha kis cégről van szó, akkor valószínű, hogy a tartalommarketinget házon belül fogja kivitelezni, egészen addig, amíg rá nem jön, hogy olcsóbb és hatékonyabb külső céget megbízni ezzel a feladattal. A nagyvállalatok ezt már tudják, így náluk a marketingesnek „csak” koordinátori szerepe van a projekt megtervezése mellett.

Az eszközök: ez nemcsak a tartalommal kapcsolatos formátumokra vonatkozik, hanem a marketing-automatizálásra is. Hisz a tartalommarketing önmagában kevés. Sok tartalmat tudnunk kell sokféleképpen kezelni, ami manuálisan már lehetetlen – ebben a fázisban kerülnek képbe a marketing-automatizálási szoftverek. Ezek őse a hírlevélküldő, amelynek időzítési, szegmentálási és tesztelési funkciói is vannak.

Persze speciális szoftvereket is találunk a piacon, ilyen például az automizy.com és a salesautopilot.com. Közép- és haladó szinten viszont már csak nemzetközi marketing-automatizálási szoftverek léteznek. Legtöbbször ezeknek a szoftvereknek van közösségi marketing része is – ha nincs, akkor külön is kell foglalkoznunk olyan megoldásokkal, mint például a bufferapp.com.

A content, vagyis a tartalom maga ebben az esetben egy komplex mátrixban található, melynek két dimenziója van. Az elsőt a különböző célcsoportok adják, akikkel kommunikálni szeretnénk. A második dimenzió a különböző értékesítési ciklusok (célcsoport, látogató, lead, ügyfél, visszatérő ügyfél), amelyeken célcsoportjaink átesnek. Nem mindegy, melyik célcsoportnak és melyik értékesítési ciklusban akarunk üzenni, milyen ösztönzővel.

Látogatók nélkül semmit sem ér a marketingünk. Tovább megyek, semmit sem érnek erőfeszítéseink, ha nincs konverzió – ami persze nem kötelezően vásárlást jelent. A tartalomnak tehát eléggé keresőbarátnak kell lennie ahhoz, hogy az oldal látogatott legyen.

Utána megoszthatjuk azt a közösségi médiában, ahonnan szintén csak a célcsoportunk fog érkezni. Beszélhetünk még vendégblogolásról, linképítésről vagy online PR-ról, a lényeg, hogy célcsoportjainkat elérjük és weboldalunkra irányítsuk. Ezt leggyorsabban reklámmal tudjuk elérni, ami pénzbe kerül. A cél ebben az esetben sem az, hogy terméket adjunk el, hanem hogy érdekes és hasznos tartalommal bevonzzuk a látogatókat és leadeket generáljunk belőlük.

A leadek és a vevők: ha egyszer a látogatók az oldalunkon vannak, akkor ott várja őket a hasznos tartalom és érdekes call to actionök, vagyis cselekvésre való felhívások. Ezek egy landing oldalra vezessenek, ahol a látogatók adataiért cserébe további tartalmakat adhatunk. A folyamat elősegíti, hogy a látogatóból lead, belőle ügyfél, azután pedig visszatérő ügyfél váljon.

Elemzés nélkül nem tudjuk, merre tartunk. „Mennyi? 50? Mi 50? Mi mennyi?” Mindig ez a vicc jut az eszembe, amikor erről van szó. Elemzéssel tanulunk, elemzéssel jobbak lesznek a kampányaink, elemzéssel bizonyítjuk a marketing hatékonyságát.

Ilyen struktúrában kellene gondolkodni, amikor tartalommarketingről van szó.

Ezek szerint minden cégnek, legyen bármilyen méretű is, sokat kell foglalkoznia a marketingtartalmakkal. Te hogyan látod a tartalommarketing-szolgáltatói piacot? Elegendő és elég jó minőségű cég van odakint, vagy ezen is van mit javítani?

Nebojsa válaszát és az interjú folytatását a Kontent magazin legfrissebb számában olvashatod. A magazinra itt tudsz előfizetni.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikkMit gondol a Kreatív Kontroll a DIMSZ tartalommarketing-tagozatáról?
Következő cikkInterjú velem: a Privátbankár a tartalommarketingről kérdezettKövetkező

Ezeket olvastad már?

A szövegírás valódi értéke

A szövegírás sokkal többet ér, mint amennyit most fizetsz érte, ha az ügyfelünk vagy. Ennek

Elolvasom »

[Eseménykommunikációs kisokos] Hogyan hozhatod felszínre a rendezvényedben rejlő kommunikációs kincseket?

A rendezvénymarketing a szakmánk egyik legnehezebb része. Egy in-person-marketingeseménynek a költségei és kockázatai sokkal magasabbak

Elolvasom »

3 perc a tartalommarketingről

Ha nem teljesen világos számodra, hogy mi a szövegírás és hol a helye a tartalommarketingben

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
A jobb felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Elfogadom Nem fogadom el Adatvédelmi elveink
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.