Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 6 perc

„A tartalommarketing mindenkié!” – interjú Damjanovich Nebojsával

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Ingyenes, Tartalommarketing
  • Címkék: inbound marketing

Damjanovich Nebojsa a hazai online marketing megkerülhetetlen szereplője, tanulmányok, könyvek, számtalan előadás fűződik a nevéhez. Ő ma az egyik legtapasztaltabb hazai marketingszakember, és azt vallja, hogy a tartalommarketing a legkisebb cégektől a nagyvállalatokig mindenkinek hasznára válhat, a tartalomgyártás pedig minőségben és ügyfélszámban egyaránt felfelé ívelő szakma.

Interjúnk vele.

nebojsa 

Kreatív Kontroll: A marketingben korábban is fontos szerep jutott a tartalomnak. Mi változott meg, hogy ma már külön tartalommarketingről is beszélünk?

Damjanovich Nebojsa: Korábban az „értékes és a célcsoport számára hasznos tartalom” fogalmakat a marketingesek nem vették elég komolyan. Nagyon nagy erőfeszítésbe és sok pénzbe került a tartalomgenerálás, amit sokan nem engedhették meg maguknak, a legnagyobb cégeket is beleértve. Így külön projektek születtek például arra, hogy egy egyedi közösségi weboldalt vagy egyedi hírportált fejlesszen a cég.

Igen ám, de ezeket a portálokat moderálni kellett ésvagy szerkesztőséget üzemeltetni, amire már nem maradt elegendő pénz. Ha a portált üzemeltették is megfelelően, a marketingre már egyáltalán nem volt sem erő, sem pénz, sem tudás, ugyanis egy ilyen portál nem egy márkaoldal, amit elég párszor meghirdetni évente, ahogyan azt a multik szokták. A korábbi módszer nagyon költséges, bonyolult és hatástalan volt.

Amit viszont az elmúlt néhány évben művelnek a cégek ezen a területen, az merőben más. Itt első sorban inbound marketingről beszélhetünk, aminek egy része a tartalommarketing. A tartalmakat különleges módon és költséghatékonyan készítik, azok megjelennek a keresőkben és a közösségi médiában, a formátumok újrahasznosíthatók és így tovább.

Szerinted ezzel a témával milyen méretű cégeknek kellene foglalkozniuk? Csak a nagyoknak vagy a kkv-knek is megéri?

A tartalommarketing mindenkié! Legyen az startup, mikro- vagy nagy cég, mindenkinek oda kell figyelnie arra, hogy mit és hogyan kommunikál a célcsoportjaival. Ha ez szegmentálva van a célcsoporton belül buyer personák szerint, akkor már profi megközelítésről beszélünk, hisz ma már nem működik a tömegkommunikáció, az „egy üzenet mindenkinek”.

A kis cégek nyilván saját erőből próbálnak olyan tartalomformátumokat választani, melyek nem kerülnek sokba, és amelyeket maguk is kivitelezhetnek. A reklámügynökségeket alkalmazó nagyvállalatok már belemennek komplexebb és drágább tartalomformátum-gyártásba is, hogy a „wow-hatás” meglegyen.

Ha már erről van szó, hogyan kellene csinálnia a tartalommarketinget a nagyvállalatoknak, és hogyan a kis cégeknek?

Szerintem nincs különbség ebben. Drágább formátumot valószínűleg nyilván a nagyobbak fognak választani, de ami a tervezést és kivitelezést illeti, egyenlő a helyzet.

A csapat az első, amivel foglalkoznunk kell. Ha kis cégről van szó, akkor valószínű, hogy a tartalommarketinget házon belül fogja kivitelezni, egészen addig, amíg rá nem jön, hogy olcsóbb és hatékonyabb külső céget megbízni ezzel a feladattal. A nagyvállalatok ezt már tudják, így náluk a marketingesnek „csak” koordinátori szerepe van a projekt megtervezése mellett.

Az eszközök: ez nemcsak a tartalommal kapcsolatos formátumokra vonatkozik, hanem a marketing-automatizálásra is. Hisz a tartalommarketing önmagában kevés. Sok tartalmat tudnunk kell sokféleképpen kezelni, ami manuálisan már lehetetlen – ebben a fázisban kerülnek képbe a marketing-automatizálási szoftverek. Ezek őse a hírlevélküldő, amelynek időzítési, szegmentálási és tesztelési funkciói is vannak.

Persze speciális szoftvereket is találunk a piacon, ilyen például az automizy.com és a salesautopilot.com. Közép- és haladó szinten viszont már csak nemzetközi marketing-automatizálási szoftverek léteznek. Legtöbbször ezeknek a szoftvereknek van közösségi marketing része is – ha nincs, akkor külön is kell foglalkoznunk olyan megoldásokkal, mint például a bufferapp.com.

A content, vagyis a tartalom maga ebben az esetben egy komplex mátrixban található, melynek két dimenziója van. Az elsőt a különböző célcsoportok adják, akikkel kommunikálni szeretnénk. A második dimenzió a különböző értékesítési ciklusok (célcsoport, látogató, lead, ügyfél, visszatérő ügyfél), amelyeken célcsoportjaink átesnek. Nem mindegy, melyik célcsoportnak és melyik értékesítési ciklusban akarunk üzenni, milyen ösztönzővel.

Látogatók nélkül semmit sem ér a marketingünk. Tovább megyek, semmit sem érnek erőfeszítéseink, ha nincs konverzió – ami persze nem kötelezően vásárlást jelent. A tartalomnak tehát eléggé keresőbarátnak kell lennie ahhoz, hogy az oldal látogatott legyen.

Utána megoszthatjuk azt a közösségi médiában, ahonnan szintén csak a célcsoportunk fog érkezni. Beszélhetünk még vendégblogolásról, linképítésről vagy online PR-ról, a lényeg, hogy célcsoportjainkat elérjük és weboldalunkra irányítsuk. Ezt leggyorsabban reklámmal tudjuk elérni, ami pénzbe kerül. A cél ebben az esetben sem az, hogy terméket adjunk el, hanem hogy érdekes és hasznos tartalommal bevonzzuk a látogatókat és leadeket generáljunk belőlük.

A leadek és a vevők: ha egyszer a látogatók az oldalunkon vannak, akkor ott várja őket a hasznos tartalom és érdekes call to actionök, vagyis cselekvésre való felhívások. Ezek egy landing oldalra vezessenek, ahol a látogatók adataiért cserébe további tartalmakat adhatunk. A folyamat elősegíti, hogy a látogatóból lead, belőle ügyfél, azután pedig visszatérő ügyfél váljon.

Elemzés nélkül nem tudjuk, merre tartunk. „Mennyi? 50? Mi 50? Mi mennyi?” Mindig ez a vicc jut az eszembe, amikor erről van szó. Elemzéssel tanulunk, elemzéssel jobbak lesznek a kampányaink, elemzéssel bizonyítjuk a marketing hatékonyságát.

Ilyen struktúrában kellene gondolkodni, amikor tartalommarketingről van szó.

Ezek szerint minden cégnek, legyen bármilyen méretű is, sokat kell foglalkoznia a marketingtartalmakkal. Te hogyan látod a tartalommarketing-szolgáltatói piacot? Elegendő és elég jó minőségű cég van odakint, vagy ezen is van mit javítani?

Nebojsa válaszát és az interjú folytatását a Kontent magazin legfrissebb számában olvashatod. A magazinra itt tudsz előfizetni.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkMit gondol a Kreatív Kontroll a DIMSZ tartalommarketing-tagozatáról?
Következő cikkInterjú velem: a Privátbankár a tartalommarketingről kérdezettKövetkező

Ezeket olvastad már?

„60 mph/h-nál e cikk leghangosabb része a feltörő ámulatod” – David Ogilvy legendás Rolls-Royce-hirdetése [részletes elemzés]

Valószínűleg a valaha volt legismertebb autóhirdetés David Ogilvy nevéhez fűződik. Saját bevallása szerint a hirdetés

Elolvasom »

Hogyan alkalmazhatod a tartalommarketinget közösségi finanszírozáskor?

Van egy dédelgetett projekted és most azon gondolkodsz, hogy közösségi finanszírozással szerzed meg hozzá a

Elolvasom »

[Esettanulmány] Hogyan szereztem Instagramon 2593 követőt teljesen ingyen és alig 2,5 hónap alatt?

Még 2016 szeptemberében vettem részt egy online marketing képzésen, ahol arra tanítottak, hogyan építsünk fel

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.