A sikeres ember ismérve, hogy nem rest tanulni másoktól.
Ezért hát a Funnel Hacking Live 2019 (a ClickFunnels éves eseménye) előadásaiból szemezgetve átadunk neked néhány értékes fogást. Az online marketingmagazin (amit épp olvasol) mindig a legfrissebb marketingtudásról szólt: csatold be az öveket, mert kövér gázzal száguldunk a még frissebb és még értékesebb tudásanyagok felé.
Az információanyagot átszűrtük a magyar kulturálközeg rostáján, így itthon is használható, valódi tippeket kapsz. Felkészültél?
A kudarcra ítélt marketinges kifogásokat keres, te forgalmat – és pénzt
Ismersz olyan vállalkozókat, akik mindig valami felsőbb hatalomra, valami külső tényezőre fogják a pillanatnyi sikertelenségeiket? Néhányuknak talán van is igazsága abban, amit mond, de ez még így sem fontos. Mert ami számít, az végső soron mindig az elért eredmény – hangozzon is ez bármilyen kegyetlenül.
Talán már magad is megfigyelted a jelenséget: eleinte a legtöbb platform kánaánnak, aranybányának tűnik, majd egy ponton bezár a bazár.
Ez történt a tévéreklámokkal, a Facebookkal vagy épp a Google-hirdetésekkel. Eleinte mindegyiken óriási pénzeket lehetett nyerni, manapság inkább csak kötelező elem, amivel bár keresel ugyan, ha ügyesen csinálod, de közel sem olyan könnyen, mint korábban. Ez történik, ha egy platform telítődik: és ezért fontos az elsők között lenni.
Van azonban mód arra, hogy az ilyen változásokat különösebb probléma nélkül átvészeld: gondolkodj stratégiában. Ha ugyanis megérted a stratégiát, nem okoz majd problémát platformról platformra vándorolni.
Afelől ugyanis ne legyenek kétségeid, hogy a felhasználók időnként vándorolnak a platformok között. Bár a Facebookot még kár temetni, árulkodó adat, hogy 2018-hoz képest egyedül az Instagram volt képes növekedni – a megkérdezettek 39 százaléka használja a képmegosztó alkalmazást, ez a szám egy évvel korábban csak 36 százalék volt.
A Facebook eközben 2017 óta 15 millió felhasználót veszített, ráadásul kialakulni látszik egy olyan tendencia, amely szerint a közösségi oldalak regnáló királya már inkább az 55 évnél idősebb korosztály számára vonzó igazán.
Ismerkedj meg a forgalmad három típusával
Az első típus az olyan forgalom, amelyet ellenőrizni, irányítani tudsz, de nem te birtoklod. Tökéletes példa erre a Facebookról érkező forgalmad: a platform birtokolja, némi ellenszolgáltatás (pénz) fejében pedig a te tartalmaidra, szolgáltatásodra vagy termékedre irányítja a figyelmüket.
A második típus az általad megszerzett forgalom – bár talán kifejezőbb szó a „kiérdemelt”. Ha valaki például a podcastünket, a Kontent Pubot hallgatva dönt úgy, hogy előfizetőnk lesz, ezt nevezhetjük kiérdemelt forgalomnak.
A harmadik típus pedig a célod: az, amit nemcsak időnként tudsz irányítani, hanem végig te tartod a gyeplőt. Bizony, az általad épített listáról van szó.
A tanulság tehát: építs listát!
Persze gondolkodhatsz úgy is, hogy továbbra is fizetsz a Facebooknak és a Google-nek, ők pedig cserébe feléd irányítják az emberek figyelmét. De mit teszel, ha valamelyik platform (vagy mindkettő) bedől?
Nem, eszem ágában sincs azt mondani, hogy ne hirdess ezeken a platformokon. Érdemes viszont átgondolnod, hogy az így megszerzett leadekből (is) listát építs. Mert két dolog van, amit nem vehetnek el tőled az életben: a tudás és az e-mail-listád.
Nem fogyasztóknak gyártasz tartalmat
Előfizetői tartalom
Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.