Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 11 perc

Algoritmusálló tartalommarketing: avagy így írj örökzöld tartalmakat

  • Szerző: Szesztay Péter
  • Kategóriák: Tartalommarketing

Korábban már írtunk az örökzöld tartalmakról, de mi a helyzet a tartalommarketing keresőoptimalizálás részével? Milyen szempontoknak kell megfelelnie a jó tartalomnak és egyáltalán mi számít annak? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ cikkünkben.

Panda, Pingvin és egyéb állatfajták

Ki ne ismerné a nagyobb Google algoritmusfrissítéseket, amelyek sokszor egész iparágak online jelenlétét változtatták meg, oldalakat emeltek a csúcsra és ezzel másokat taszítottak a mélybe.

Természetesen ahhoz, hogy algoritmusállóvá tegyünk egy cikket, ismernünk kell, pontosan hogyan is működnek a keresőalgoritmusok. Azonban ha csak egy tanácsot fogadsz meg, akkor az a következő legyen: Ne az algoritmusnak írj tartalmat!

A történeti pontosság érdekében nézzük át az algoritmusok rövid történetét. Így könnyebb lesz megérteni, hogyan jutottunk el a mai állapotig.

Ahogy minden program, úgy a keresők is frissülnek. A múlt évezredben a Google ezt havonta és különösebb bejelentés nélkül tette. Az első publikusan bejelentett frissítésre 2002-ben került sor, azt követően pedig már egyre többet lehetett tudni arról, hogy éppen mi került módosításra. Akkoriban még pl. városokról elnevezett (Boston, Florida…) frissítések gyomlálták ki a mára már nevetségessé vált etikátlan (black hat) SEO technikákat, mint pl. a kulcsszavak halmozása (keyword stuffing). Ekkor döbbentek rá sokan, hogy mennyire ki vannak téve a Google döntéseinek, és milyen könnyedén befolyásolhatja ez weboldaluk helyezéseit és ezzel forgalmát.

A 2012 és 2016 között, több verzióban bevezetett Panda és Pingvin frissítések fő célja már kifejezetten a jó tartalom kikényszerítése volt, aminek eléréséhez a büntetések kiszabásától sem rettent vissza a Google. Az alacsony minőségű, irreleváns vagy épp duplikált tartalom bizony nem tudott többé jó pozícióba kerülni és a keresőóriás egyre kifinomultabb, az eddigieknél jóval komplexebb rendszert vezetett be a folyamatos javulásra és a tökéletes találati listák létrehozására.

Senki sem ismeri az algoritmusok pontos működését, így csak tesztek segítségével tudunk következtetni arra vonatkozóan, hogy egyáltalán milyen szempontokat vesznek figyelembe a rangsorolásnál. 

Amit viszont biztosan tudunk, hogy folyamatosan, naponta kb. háromszor is változik az algoritmus. így teljesen felesleges próbálni annak kegyeiben járni, és minden mást figyelmen kívül hagyni. Elég “csak” jó tartalmat előállítanunk.

Mitől lesz jó a tartalom?

A Google már réges rég nem kulcsszavakban gondolkodik: az algoritmus mára meglepően jó összefüggéseket talál az egyes kifejezések közt. Akár már magyar nyelven is.

Egy jó, SEO optimalizált tartalom nem csupán abból áll, hogy az alapvető, leginkább technikai és on-page SEO elemek rendben vannak — bár ezek elengedhetetlenek a jó helyezés eléréséhez. 

Fontos, hogy tisztában legyünk a címsor-hierarchia szerepével és megfelelően használjuk az egyes heading tageket, használjunk tömörített és optimalizált képeket, videót illusztrációként, és az oldalunk kifogástalan legyen technikai SEO szempontból.


A legfontosabb mégis az, hogy a tartalmunkkal kiszolgáljuk a keresési szándékot (search intent), és értéket adjunk az olvasónak. Adjuk meg a keresőnek azt, amit szeretne, válaszoljuk meg a kérdését, vagy oldjuk meg a problémáját. Ehhez viszont elengedhetetlen, hogy kulcsszavakban gondolkodjunk.

Ha a felhasználó a tojás kulcsszóra keres, akkor kissé nehezen tudjuk eldönteni mi a célja. Lehet tojást szeretne vásárolni, esetleg főzni vagy talán csak képet keres egy tojásról.

Azonban ha szűkíti a keresését és úgynevezett long tail (hosszú farok) kulcsszavakat használ, mint pl. a “tojás kalória”, akkor már sokkal könnyebben meg tudjuk neki adni amire valóban vágyik és megválaszolhatjuk neki, hogy kb. 70kcal-t tartalmaz egy normál méretű tojás.

Keresői szándék szerint alapvetően négy nagy csoportba oszthatjuk a kereséseket. 

1. Informálódási szándék

Talán a leggyakrabban informálódási szándékkal keresünk. Tipikusan ilyen eset, amikor valaki azért indít egy keresést, mert egy konkrét információt keres. Gyakran konkrét kérdések arról, hogy kicsoda, micsoda, miért vagy hogyan. Egyszerű, általában egy-két szavas kulcsszavak tartoznak ide. Tökéletes példa rá a “tojás kalória” vagy a “hány kalória van egy tojásban” kifejezések.

2. Navigációs szándék 

Akkor beszélhetünk navigációs szándékról, amikor a kereső egy konkrét helyre szeretne eljutni. Ez lehet márkanév, termékkategória vagy más témakört szűkítő tényező. Sok esetben a felhasználó már pontosan tudja hova fog eljutni, mert már korábban járt ott, csak nem tudja a  pontos URL-t. Példa: “tojás múzeum” vagy “Boribon tojást fest”.

3. Kereskedelmi szándékú kutatás

Azok a felhasználók tartoznak ebbe a csoportba, akik nagy valószínűséggel a vásárlás közelében vannak, azonban ehhez gyűjtenek még információt vagy várnak megerősítést. Ők értékes és jól konvertálható látogatók. Példa: “tanyasi vagy nagyüzemi tojás” vagy “tojás Tesco”

4. Tranzakciós szándék

Az utolsó kategória, melybe azok a lekérdezések tartoznak, amelyekből tisztán kiderül, hogy a felhasználó vásárolni szeretne valamit a találati listáról. Egyértelműen értékes, azonban mindenki által célzott réteget takar. Példa: “tojás ára” vagy “olcsó tojás”.

Vannak könnyebben és nehezebben meghatározható szándékú keresések, azonban ezek ismerete és felismerése kulcsfontosságú ahhoz, hogy megértsük mit is szeretne látni az olvasó, így igazán jó tartalmat biztosíthassunk számára.

Mitől lesz örökzöld a téma?

Az örökzöld növények nem hullatják leveleiket, így az év egészében teljes mivoltukban pompáznak, nem változnak az egyes évszakok során. Fontos, hogy a tartalmainkat is hasonlóan kezeljük. 

Ahhoz, hogy megtaláljuk és validáljuk az örökzöld témákat, az alábbi szempontokat kell figyelembe vegyük:

Havi átlagos keresések száma

Ez a szám mutatja meg, hogy az elmúlt egy év adatai alapján átlagosan hányan kerestek rá erre a kifejezésre a Google-ben. Ennek meghatározására bármelyik kulcsszókutatási eszközt használhatjuk. Mi most a SEMrush adataiból táplálkozunk. 

Fiktív példánkban házi tojást szeretnénk online árusítani, amire évről-évre egyre nagyobb a kereslet. Mire írjunk (először) cikket?

A “húsvéti ételek” kulcsszóra havi átlagos 3600 keresést indítanak, míg a “tojásos ételek” kifejezés alig 1900 havi keresést ér el. Ha csak ezt a metrikát nézzük, akkor kétszer annyira megérné előbbire tartalmat gyártani, azonban más szempontokot is érdemes figyelembe vennünk, ha időtálló tartalmat szeretnénk írni.

Trendszerűség

A fenti példákból kiindulva érdemes megvizsgálnunk a kulcsszavak trendszerűségét, amit könnyedén megtehetünk a Google Trends használatával.

Nem meglepően, a húsvéti ételek keresése 1-2 hétre korlátozódik, míg a tojásos receptekre szinte mindig keresnek az év folyamán. Ahhoz, hogy örökzöld és mindig forgalmat hozó tartalmat gyártsunk, a trendszerűséget legalább annyira figyelembe kell venni, mint a keresések mennyiségét.

Potenciál a témában

Egy témakörben akkor van számunkra potenciál, ha arról érdemben és részletesen tudunk írni. Ha tudunk egyedi tartalmat készíteni, többet nyújtani a versenytársaknál, akkor értéket adunk az olvasónak. Ezek teljesülése nélkül viszont kár belevágni a tartalomgyártásba.

Elengedhetetlen, hogy jobb tartalommal rendelkezzünk a konkurenciánál. Konkurenciának pedig a találati lista top oldalait tekintjük. Ha egy kulcsszóra versenytársunknak minimum 1500 szavas cikk rangsorol, akkor neked szükséged van minimum 1700 szóra ahhoz, hogy új belépőként labdába tudj rúgni. 

Minden lehet örökzöld, ami nem:

  • friss hír
  • divat
  • eseményekhez vagy
  • ünnephez köthető tartalom.

Leggyakrabban az alábbi tartalomtípusokat javasoljuk új tartalmak írása során:

  • bevezetés egy témába
  • lista alapú poszt
  • előnyök és hátrányok
  • how to cikk: részletes leírás
  • tippek és trükkök
  • esettanulmány
  • termékösszehasonlítás
  • storytelling
  • ellenőrzőlista (checklist)
  • könyvajánló
  • régi tartalom optimalizációja
  • definíciók és rövidítések magyarázata
  • sikertörténet
  • kudarcok

…tehát szinte bármilyen formátum, ami a legjobban lefedi a keresési szándékot.

A kevesebb néha több!

A Google algoritmus a minőségi weboldalakat és tartalmat részesíti előnyben, ezért ezt első számú prioritásként kell kezeljük. Ha oldalunkon több gyenge, irreleváns, esetleg elavult tartalom szerepel, az bizony az egész oldalunk hitelességét vissza tudja húzni.

Rendszeresen fel kell mérnünk, hogy melyek azok a cikkek és oldalak, amikre az elmúlt időben nem érkezett kattintás és senki nem olvasta el őket. Legyen bármekkora egy blog, szinte biztosan található rajta legalább egy olyan tartalom, amire nem érkezett mérhető, organikus átkattintás az elmúlt 6 hónapban.

Három dolgot lehet tenni ezekkel a tartalmakkal.

  1. Újraírni őket: meg kell vizsgálni, hogy hogyan lehet jobban kiszolgálni a keresési szándékot és aszerint módosítani, átírni vagy kiegészíteni a cikket.
  2. Felhasználni a tartalmat: beolvasztani egy másik, releváns, de forgalommal rendelkező cikkbe. Ha megfelelően van újrahasználva a tartalom, akkor nem tud ártani a helyezéseknek, azonban nagyban tudja növelni az oldal frissességét és ezzel hitelességét.
  3. Törölni: kegyetlenül hangzik, de van mikor ez vezet csak igazán célra. Helyet adni az újnak, minőségnek és friss tartalomnak. Mindenesetre ne csak szimplán töröljük, hanem megfelelően irányítsuk át a legközelebbi releváns tartalomra.

Ne félj változtatni!

Nagyon nehéz elsőre örökzöld tartalmat írni, azonban nem is kell. Az igazán időtálló tartalomhoz szükséges a rendszeres visszamérés. Ehhez remek szolgálatot tesz a Google Search Console, amiben naprakészen és visszamenőleg láthatjuk, hogy az egyes oldalainkra milyen keresőszavakból érkeztek kattintások vagy épp csak milyen szavakra jelentünk meg a találati listán. Ezeket böngészve könnyedén kirajzolódik számunkra, hogy a (potenciális) látogatóink hogyan keresnek tartalmainkra. 

Ne félj újraírni egy tartalmat! Ezeket a kifejezéseket használd fel arra, hogy kiegészítsd a cikked és frissítsd azt rendszeresen. Bátran teheted ezt, amíg a tartalom minőségi és egyedi marad, ezt a Google is értékeli. Arra figyelj, hogy mindig inkább hozzáadj mintsem változtass és mindig érdemes apró lépésekben módosítani a szövegeden.

Komfortos és mégis kifizetődő

Az örökzöld tartalommarketing egyik legfőbb pozitívuma, hogy nagyon kényelmes. Akár fél vagy egy évre előre is össze tudod állítani, hogy mikor és pontosan milyen tartalmat szeretnél előállítani. Nem kell, hogy foglalkozz az aktuális hírekkel, felülni trendekre vagy úgy egyáltalán sietni vele. Találd meg a hozzád közel álló örökzöld témákat, használj metrikákat, tervezz velük hosszú távra és nyújts értéket. Hidd el, megéri!

A cikket a BP Digital és BP Legal szakértői írták – külön köszönjük Bucher Raymond (szakmai vezető) és Szesztay Péter (ügyvezető) közreműködését.

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email
ElőzőElőző cikkÍgy készíts 0 forintból fenomenális rendezvényélményt (9 technika)
Következő cikkÍgy használd a humort a szövegeidben (haladó szövegírási technika)Következő

Ezeket olvastad már?

Niche tartalommarketing lépésről lépésre: így éred el a legszűkebb réspiacot

Egy tág demográfiai csoportnak akarsz eladni vagy pár száz elkötelezett potenciális vásárlónak? Ha úgy gondolod,

Elolvasom »

4 tipikus hiba sajtóközlemény küldésekor

A PR területét a marketingesek általában csak óvatoskodva érintik, pedig a sajtóközlemény kiváló reklámod lehet. Általános

Elolvasom »

Így segít a Google Analytics a minél jobb tartalom előállításában

Alacsonyan száll a bullshit-vihar, mikor a szakmai előadásban azt találja mondani valaki, hogy „minőségi tartalmat”

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.