Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 11 perc

Így működik a Farmers Insurance tartalommarketingje (elemzés)

  • Szerző: Csák Viktor
  • Kategóriák: Hogyan készítsek ütős tartalommarketing-stratégiát?, Ingyenes, Tartalommarketing
  • Címkék: céges blog, tartalommarketing, videomarketing

Alig 2 hónapja készült egy cikkünk a Whoole Foods tartalommarketingjéről, amely bemutatta, hogy milyen tudást vehetsz át kkv-ként egy folyamatosan bővülő amerikai kiskereskedéstől.

Persze a Whole Foods nem az egyetlen, amelytől elleshetünk néhány kiváló ötletet, hiszen több tengerentúli cégnél felismerték már azt, hogy a tartalom nemcsak számít, de jó is, használható is, és szeretik az emberek.

Elvégre a világ nemcsak arról szól, hogy lenyomják a torkunkon a súrolószerek hatékonyságát vagy a csajmágnes dezodorok csodáját.

Az emberek ma már akkor is szeretnének szórakozni és tanulni, ha reklámokat fogyasztanak. A Farmers Insurance-nél pedig akad példa mindkettőre.

Mit kell tudnod a Farmers Insurance-ről?

Valószínűleg nem lepődsz meg, amikor azt mondom, hogy a Farmers Insurance egy biztosítással foglalkozó cég, amely autókat, otthonokat és kisebb cégeket biztosít, valamint egyéb pénzügyi szolgáltatást is nyújt mintegy mellékesen.

Bár az 1928-ban létrehozott cég alapítói az erős vidéki kötődés miatt kezdetben a farmereknek akartak kedvező árú biztosításokat nyújtani, ma már nem ilyen erős a mezőgazdasági kötődés. Hiába, ügyfelek máshol is vannak, és a FI valahol középen található az amerikai biztosító cégek listájában (nagyság szerint).

Nincsenek benne az összesített top 10-ben, de a vagyon- és balesetbiztosítások (property & casualty) piacán 14,1 milliárd dolláros bevétellel kilencedikek lettek egy 2014-es felmérésen. Az se rossz azért.

A kezdetben a vidéki farmereknek olcsó autósbiztosításokat kínáló cég ma már jóval szélesebb portfólióval működik. A főoldalukon J. K. Simmons színészt látjuk, aki ezzel a szemüveggel és kopaszodó fejével erősen hajaz Grant Wood American Gothic című festményének férfi szereplőjére.

fi_1

Ez azért akkor is erős utalás lenne, ha a jó öreg Simmons nem csinált volna paródiát a festményből a mindenre kapható Amy Schumer komikussal együtt:

fi_2

(via peopledotcom.files.wordpress.com)

Ha beütjük a Google-ba, hogy „farmers insurance", akkor a weboldal mellett egy Facebook-oldalt, a Wikipedia-szócikket, a Twitter-oldalt, a LinkedIn-profilt és egy androidos applikációt látunk.

Mit látunk a weboldalon?

Mr. Simmons azonnal felajánlja nekünk az árajánlatkérés lehetőségét, amennyiben kiválasztjuk, milyen biztosításra van szükségünk, és hogy hol élünk az Egyesült Államokon belül. Az oldal tetején szellős menüpontok, bőven hajtás felett piros CTA a már említett opcióval (sőt, egy korábbi árajánlat visszakeresésének lehetőségével).

A hajtás alatt pedig három fontos dolgot kommunikál az oldal:

  • A szolgáltatás személyre szabott.
  • Van egy Hall of Claims, vagyis a legőrültebb követeléseket összegyűjtő aloldal.
  • Elérhető egy mobilos alkalmazás.

A második helyen tanyázó Hall of Claims valami egészen egyedinek tűnő ötlet, ami viccesebbnél viccesebb, vagy épp sokkolóbbnál sokkolóbb káreseményeket és ügyfélköveteléseket mutat be. A múzeumi tárlathoz hasonló aloldalon Simmons narrálja az extrém esetekhez tartozó információkat (audio tour), sőt, még videón is megnézhetjük az aktuális eseteket.

fi_4

Zseniális az ötlet, már ez az oldalon tartott egy ideig, pedig ritka, hogy ennyire lecövekelnék valahol.

Csak egy kicsivel később veszed észre, hogy a szövegek alján fontos kérdést tesznek fel: „Are you covered for this?". (Vagyis: te bebiztosítottad magad az ilyen problémák ellen?)

A honlapon amúgy első blikkre nem találunk blogoldalt, a footerben viszont rálelünk a Farmers Newsroomra, ahol Mr. Simmons egy rosszul odafotosoppolt mikrofonnal áll a kezében. Tegyük hozzá, hogy ez inkább a sajtónak szól (a sajtóközleményeket gyűjtik össze), de blogszerű cikkeket is találsz rajta:

  • Vakációzol? Mit tegyél, hogy otthonod biztonságban legyen?

A grafika ugyanakkor hiába letisztult, azért adódnak gondok. Tessék csak nézni, a nyílnál kell figyelni a lényeget (stock fotó, majd utólag rárakták a mobilapp képét, de elég sok dolog nem stimmel):

fi_3

Közösségi média

Facebook? 2,17 millió lájk.

Legrosszabb esetben 2-3 naponta frissül, de nem tolják túl, és nem arról van szó, hogy akkor ők most 0–24-es jelenlétet produkálnánk. Csak szépen, lassan, ahogy a csillag megy az égen.

Viszont igazából itt ér az első meglepetés, hiszen bár a honlapon nincs közvetlen elérés (vagy jól eldugták), a Facebookon rendszeresen megosztanak a Medium.com oldalról. Mégpedig a Medium.com oldalon megtalálható saját blogfelületükről.

Bár derengett valami, azért el kellett gondolkodnom arról, hogy miről is van szó.

A Twitter-társalapító Evan Williams által létrehozott Medium blogportálként egyfajta hibrid kollekciója az amatőr íróknak (blogolóknak) és a profi publicistáknak, ahova 140 karakternél azért jóval többet pakolhatunk fel. A 2016. november 21-i helyzet szerint az oldal a 333. helyen áll az Alexa rangsorban.

A honlapról leválasztott Farmers-blogfelületen olyan témákat találunk, mint:

  • Miért rossz utastársak a méhek?
  • Ez a srác az oka, hogy a főbérlőd nem engedi az állatok tartását
  • Az élet néha olyan, mint egy hörcsögökkel teli doboz: sejtésed sincs, mire számíthatsz
  • Hihetetlen, de igaz történet egy disznóról, aki csirkét játszott, és nyert

wat

Mi? (via imgflip.com)

A blog hetente (vagy hetente többször) frissül, és populárisabb, bulvárosabb témákkal van inkább tele, plusz olyan címeket használnak, amiket nagy eséllyel a facebookos közösség igényeire gyúrtak. (Még egy gyöngyszem: „2 giant dogs + 1 squirrel = 1 big mess")

A bejegyzésaktivitás korrekt, a Twitter és a Facebook pedig közvetlenül elérhető. Nem váltják meg a világot, de nincs is okuk a szégyenkezésre.

A Twitteren szűk 40 ezren, az Instagramon pedig mintegy 2,5 ezren követik az biztosítót, és hangsúlyos, rendszeres jelenlét egyik oldalon sincs.  Látjuk, hogy nem ez az ő igazi hadszínterük. Oké, de akkor mi?

Nos, egyrészt a videók.

Kutyamagasugrás vagy micsoda

Persze, ne úgy képzeljük el, mint a NatGeo profilját, itt ugyanis általában 2-3 hetente találkozunk új dolgokkal, és nemcsak a 2016 Farmers Dream Big Challenge döntőseit, hanem a Hall of Claimseket, valamint a Grow your kampány szereplőit is megnézhetjük.

Kezdjük a kevésbé érdekessel:

  • A Dream Big Challenge egy kifejezetten tanárokat segítő program (a társadalmi felelősségvállalás jegyében), amely országszerte keresi a kiváló munkát végző oktatókat. A legjobbakról profi bemutatkozó videót is csináltak.
  • A Grow your kampány a növekedést helyezi előtérbe, és különböző embereket kérdeznek meg arról, hogy miben és miképp segíti (vagy segítette) őket a biztosító.
  • Találsz egyéb reklámanyagokat is (például interjúk a FI által támogatott NASCAR-versenyzővel, vagy a szintén a cég által szponzorált Rickie Fowler profi golfozóval készített kérdezz-felelek).

Az látszik, hogy a terjesztésre kevésbé figyelnek, lévén ezeket a videókat nem nézték meg sokan, de amit itt hagytak elveszni, azt kamatostul bepótolták a legnagyobb sikerüknek számító videósorozatnál.

A Hall of Claims hatalmasat ment. Az alapkoncepció az, hogy vannak vad biztosítási esetek, amelyek annyira abszurdak, hogy még elhinni is nehéz őket.

A Mer-Mutts például egy kutya által elárasztott házról szól, ahol a gazdik elmondása szerint az állatok lubickoltak a rögtönzött ebvidámparkban. A Hall of Claimsből tévészpotok készültek először, Mer-Muttsről például ez:

Majd ha már összerántottak egy szpotot a tévébe Mr. Simmonsszal, akkor csináltak egy vírusvideót a kutyamagasugrás nevű sportról, aminek a végén megnézhetjük a négy darab négylábú szereplőt, ahogyan vízbe vetik magukat.

Melyik a kecsesebb? Melyik mutatja be a legelegánsabb ugrást?

Ha az a kérdésed, hogy vajon egy vízzel elárasztott szobába betenni néhány édes kutyát elég-e, akkor gondolj arra, hogy a videókkal organikusan cirka 1 millió nézőt értek el a neten.

Miért ötletes ez a kampány?

Már maga a Hall of Claims zseniális dolog, hiszen nem azt a címet adták a sorozatnak, hogy a „leghihetetlenebb biztosítási események", hanem:

  • alapul vették az amerikaiaknál szinte minden sportágban alkalmazott Hall of Fame-et (dicsőségcsarnok),
  • és csináltak egy szójátékot (fame helyett claim, ami biztosítási követelést jelent).

Az összes biztosítási káresemény, amely bemutatnak, megfelel a vírusvideók követelményeinek (vicces, szívesen osztom meg), de mivel a tévére készültek, betették J.K. bácsit is, és nem hagyták ki a márkajelenlétet sem.

A kutyás videósorozat viszont azért lett erős, mert az alkotók szabadjára ereszthették a képzeletüket, és elrugaszkodhattak a hagyományos megközelítéstől (tudod, a „ha nem biztosítod magad, akkor bajban leszel" koncepciótól), és mertek viccet csinálni az egészből.

De nem ez az egyetlen, amit tanulhatsz a Farmers Insurance-től. Sőt, nem is ez a legfontosabb dolog, amit tanulhatsz.

Ügyféledukáció (írd le 100-szor)

A Farmers Insurance egyik nagy tartalommarketing-ötlete épp az volt, hogy szakértői tippeket és komoly támogatást kínálnak a biztosított személyeknek, mégpedig az Inner Circle nevű aloldal segítségével.

Az Inner Circle egy rendkívül ügyesen összeszerkesztett, felhasználóbarát eszköz, amit azért alkottak meg, hogy egy kicsit kiokosítsák a témáról az olvasókat, akik így hatékonyabb eszközöket kapnak a kezükbe a döntéshozatal előtt.

A praktikus, jól használható információkat egy raklapnyi cikkből nyerhetjük ki, amelyek például arról beszélnek, hogy miképp viselheted gondját az autódnak vagy a házadnak, és hogy milyen lépésekkel akadályozhatod meg a személyiséglopást. Olyan dolgok ezek, amiket az élet nevű pókerjátszma során leoszthatnak nekünk.

Lássuk csak:

  • A Home Tool Kiten belül ott vannak a villámlással kapcsolatos biztonsági teendők, a hajók téliesítése, a háziállatokra leselkedő otthoni veszélyek (mi az, ami számukra mérgező) vagy az enerigatakarékos megoldások.
  • Az Auto Smartsra kattintva arról olvashatunk, hogy miképp hozhatja ki az ember a legtöbbet az abroncsból, hogy jó-e a wifi az autóban, vagy hogy mikor kell megváltoztatni autónk biztosítását.
  • Life Events? Életbiztosítás, nyári táborok, befektetések, és persze a tinédzserek vezetése (mint biztonsági kockázat).

fi_5

A content hub, vagyis a tudásközpont ebben az esetben is szakmai cikkekből, segédanyagokból és jól feldolgozott esetekből áll, hiszen ezáltal a Farmers Insurance hozzáértőként mutathatja be magát az olvasóknak.

Ha az olvasó nem talál valamit, ami érdekli, akkor könnyedén felveheti a kapcsolatot a szerkesztőkkel, és kérhet információt az érintett témáról.

És hogy mi az, amit te tanulhatsz ebből? Azt, hogy az ügyfeleidet segíteni (edukálni) kifizetődő dolog, ha őszintén, tartósan és alázatosan teszed. Ez egy hosszú távú stratégia, amivel nem lehet úgy kalkulálni, hogy:

  • 2-3 hónap, megnézzük, aztán majd egyeztetünk, megérte-e.

Az ügyféledukáció lassan térül meg, de utána kimagasló eredményeket várhatsz tőle, hiszen a felhasználó egyre több információnak lesz birtokában, így egyre magabiztosabban, egyre kevesebb kérdés feltételéve dönthet a te terméked vagy szolgáltatásod mellett.

A tartalommarketing nem sprint, hanem maraton. Hasonló a cégedhez: azt sem kampányszerűen építed, hanem folyamatosan.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikkHogyan készíts GIF-et a lehető legegyszerűbben?
Következő cikk10 online marketing konferencia Európában, amire érdemes elmenned 2017-benKövetkező

Ezeket olvastad már?

A teljes lead magnet eszköztárad: 33 csalitermék minden kampányodhoz

Kínban vagy, mert küldenél hírlevelet, de nincs listád? Hát most lesz, mert megmutatom, mivel építheted

Elolvasom »

10 „mégsem annyira hazugság”, amit a szövegíró mondhat neked

A Kissmetrics blogján megjelent még 2010-ben egy 10 lies Freelance Copywriters Like to Tell You

Elolvasom »

Ilyen számokat érhetsz el push üzenetekkel

Nehezen hibáztatható a Google azon törekvése, hogy a látogatóknak jobb élményt adó oldalakat helyezze előtérbe.

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.