A márkaismertségedet ma már tucatnyi csatornán és módszerrel építheted. És amennyire jó dolog ez, ugyanakkora probléma is: mégis hol kezdd? Hogyan tedd az interneten ismertté a cégedet?
Ezekre egységes választ nem tudok neked adni, mert a cégedtől függ.
De ez a cikk segíteni fog az elindulásban.
1.) Több közösségi platform van, mint amennyit ismersz
Facebook. Tudtad a Facebookról, hogy havonta 1 milliárdnál is több aktív felhasználójuk van? És a felük naponta megnézi a Facebookját. És van 2%, aki kizárólag üzleti célokra használja az oldalt. Ez azt jelenti, hogy még akkor is fel kell raknod a céged a Facebookra, ha közvetlen értékesítésre (a célcsoportod miatt) nincs lehetőséged.
Pinterest. Minden hatodik internethasználó ismeri és használja a Pinterestet (durván az internetezők 15%-a), tehát ha eddig azt gondoltad, hogy ez nem annyira népszerű közösségi oldal, akkor gondold újra. A felhasználók 18%-a üzleti célokra is használja az oldalt. És te?
Instagram. 200 milliónál is több aktív felhasználó osztogatja meg a fényképeit. Az oldal minden nap 1 milliárdnál is több lájknak ad otthont. A legnépszerűbb korcsoport a 18–29 éveseké (a felhasználók 28%-a ennyi idős). Most már hirdetni is tudsz, és természetesen már nekünk is van.
Twitter. A második legnagyobb közösségi oldalnak mondják, amelyet csak a Facebook előz meg. 645 millió felhasználóból hány lehet potenciális ügyfeled? Tőlünk nyugatabbra már sajtóként funkcionál, itthon van néhány aktív kör, de jellemzően a link miatt használd.
LinkedIn. Alapvető, hogy a cégedet felrakd, az oldal elég jól rangsorol (és a cégedre minél több felülettel szeretnél rangsorolni). A céges LinkedIn-profil régen dofollow-linket adott (ilyen profilra gondolok, itt is a Recent Updates linkjeire), ma már nofollow. Ha szorgalmas vagy, akkor szakemberként is jelölöd az ismerőseidet, a cikkeidet posztolod, illetve a neked releváns csoportokból kiszeded a legjobb cikkeket (sok marketingvezető azért van fent, mert jó szakmai anyagokat talál).
Google+. Én kizárólag a link miatt használom, plusz a céged és oldalaid profilját érdemes karbantartanod, mert nagy becsben tartja a Google (hiszen a saját gyermeke). A meetupunk résztvevői már hallhatták, hogy hogyan tudsz hatni a Knowledge Graph találataira többek közt G+-profillal (nemsokára videóban elérheted az előadást).
A közösségi médiás jelenléted legegyértelműbb előnye az, hogy a márkaismertségedet növelheted, mert több felületen kommunikálhatsz a célcsoportoddal, illetve több oldalad rangsorolhat. Építheted és erősítheted az ügyfélkapcsolataidat (a social sokkal személyesebb felület). Használhatod ügyfélszolgálatnak. Hitelességet adsz a cégednek azzal, hogy jelen vagy, létezel és publikálsz.
A kampányaidat több felületen hirdetheted, így az elérésed (és emiatt az eladásaid) is nőnek. Növeli a keresőmarketinged sikerét (hiszen linkeket kapsz) és az oldaladra érkező forgalmat is.
Szóval regisztráltál már a legnépszerűbb közösségi oldalakra?
Tudom, hogy ezeket papíron tudod. A magyari valóság viszont az, hogy úgy ülünk le tárgyalni sok ügyféllel, hogy még a Facebook-oldalukra sem posztolnak rendszeresen; pedig a mi ügyfeleink az átlag magyar kkv-nál jóval edukáltabbak.
Tehát a cikk elolvasása után minimum regisztráld fel a cégedet mindenhova, majd kezdj el posztolni. Rendszeresen.
2. Tartalommarketing
Ez hosszú távú online jelenlétet ad, és a látványos sikerek is csak fél-egy év múlva jönnek. Siker alatt azt értsd, hogy a legjobb kulcsszavakra rangsorolhatsz és felépítesz egy látogatott blogot vagy magazint.
A tartalommarketing leglényege az, hogy reklám helyett értékes tartalmakat készíts. Így az ügyfeleid nem akarják majd elkapcsolni a céges kommunikációdat, hiszen nem reklámot kapnak, hanem pl. egy jó videót vagy egy érdekes cikket.
Itt egy 14 perc 26 másodperces videó arról, hogy az egészségügyi szektor hogyan adhat több értéket tartalommarketinggel:
A tartalommarketing eszköze lehet egy céges blog. Átlagosan a vásárlók 31,1%-át befolyásolja a vásárlási döntéshozásban az, hogy a cég blogján (vagy más blogokon) mit olvas a cégedről és a termékeidről. Még jobb adat, hogy a cégek 57%-a szerzett már ügyfeleket az üzleti blogjáról. (Még több adatot találsz itt.)
De a tartalommarketing nemcsak szövegírást jelent, mert négyféle tartalmat is készíthetsz.
Szövegeset. Lásd az előbb tárgyalt üzleti blogot, továbbá a hírleveleket, útmutatókat és cikkeket.
Videós tartalmat. Mert a YouTube-csatornádon is szeretnéd a márkád ismertségét növelni, ugye?
Audiót. Ha készítesz egy podcastet, akkor a látogatóid futás közben is tudják hallgatni a céged. Én legalábbis podcastekkel járok futni.
Képeket. Egy jó infografika szinte követeli, hogy osszák meg.
Ha konkrét tartalomtípusokra éhezik a marketinged, akkor ez a cikk jóllakat. De ez is fincsi.
3.) SEO
Ha jó a keresőoptimalizálásod, akkor nem kell AdWordsben vagy Facebookon vásárolnod a forgalmat – mert a jó pozíciód miatt jönnek maguktól.
És milyen jó forgalom jön! Átlagosan a Google-ből érkező forgalmat 14,6%-os arányban zárhatod le ügyféllé (feltéve, hogy minden aloldalad meggyőző és konverzióoptimalizált).
És hogy ez hogyan építi az internetes márkádat? Nos, a legmeggyőzőbb és leghitelesebb cégek azok, amelyek a találati lista első pár helyén vannak.
A SEO-ban ne a szubjektív megérzéseidnek higgy, hanem a több százezres mintákat felölelő tanulmányoknak. Ilyen a Searchmetrics 2015-ös felmérése, a konklúzióit részleteztük itt.
4.) Emelkedj ki, de mindenhol ugyanúgy
Ezt nem magyaráznám túl, hiszen a céged kiváló, értéket ad és jó az arculatod is. Ugye?
A webes márkaismertség-növelésben fontos, hogy következetes legyél: ugyanazt a logódat használd Twitteren és Facebookon, és ugyanazokkal a színekkel dolgozz, mert nem véletlenül készítgetik el több százezerért azokat az arculati kézikönyveket.
És adj értéket és minőséget. Mindenki értéket keres. (Így készíts minőségi tartalmat, ha kíváncsi vagy.)
A márkád és a céged ismertsége nem egyik napról a másikra fog kialakulni. A leggyorsabb út a közösségi média, a legbiztosabb pedig a tartalommarketing.
De a legjobb az, ha mindkettőt elkezded. Most.
Ez egy ingyenes cikkünk, és láthatod, hogy végre marketingtudást adunk a bullshitek nélkül. Az előfizetős anyagaink még ennél is jobbak. Megsúgom, hogy a konkurensed valószínűleg már előfizetett.
Show More