Nem publikálsz elég esettanulmányt, pedig 5 érvem is van rá, hogy kéne.
Ezt onnan tudom, hogy a marketingben iszonyatos az információhiány: égető szükség lenne releváns, értelmes és hasznos projektek feldolgozására, de az esettanulmány ritka, a jó esettanulmány még ritkább.
Így az a szomorú helyzet alakult ki, hogy már egy konferenciára sem jó érzés elmenni. Az előadóknak talán a negyede hoz konkrét projektet, hogy azon bemutassa azt, amiről beszélni fog. A többiek mintha egy tankönyvből olvasnának fel, de szakmai állításaikat nem támasztják alá számokkal.
De te valószínűleg még ennél is kevesebb esettanulmányt készítesz. Gondolj bele, hogy a marketingeseknek mégiscsak az a szakmájuk lényege, hogy eladjanak ötleteket és jól kommunikáljanak – tehát azért csurran-cseppen valami kis prezentációcska, egy-egy kósza tanulmányka.
Neked viszont a céged vezetése a legfontosabb, a tartalomkészítésre pedig vagy jut időd, vagy nem (ügyfeleinknél tapasztaljuk, hogy általában nincs idejük).
Pedig az esettanulmány a legjobb dolog.
1) A tartalom már félig kész
A céged mindennapi működése és a folyamatosan elkészülő projektek jelentik az esettanulmány anyagát, ez pedig akkor is elkészül, ha nem dolgozod fel őket.
Rengeteg cég nincs tisztában azzal, hogy mennyi tartalompotenciál hever kihasználatlanul a cégben.
Ha a céged problémákat old meg, akkor már van miről esettanulmányt írni: megoldott problémákról. Ezzel egyébként megspórolod a nehéz témaválasztást.
2) Ráadásul egyedi
Biztos olvastál már olyan cikkeket, amelyeket mintha már olvastál volna máshol. A buta tartalommarketinges hozzáállás az, hogy tucatszám gyártják ugyanazt, csak másképp megfogalmazva (hogy mégse legyen duplikált tartalom).
Ez a hozzáállás vezet végül ahhoz, hogy tartalomzajt kiált az illető, mert a sablontartalomra tényleg nem kíváncsi senki.
Az esettanulmány talán legnagyobb előnye, hogy egyedi a tartalom, hiszen minden projekt és minden cég egyedi.
3) És a téma érdekli a leadjeidet
Képzeld el az ideális ügyfeledet, és gondolj arra, hogy vajon mit tart meggyőzőbbnek.
Egy rólunk oldalt, ahol sablonokat írsz arról, hogy minőségi szolgáltatással járultok hozzá a tökéletes partneri kapcsolatokhoz...
Vagy egy olyan esettanulmányt, amelyben feketén-fehéren megmutatod a minőségi szolgáltatást (és az elért eredményeket).
Utóbbit, nyilván.
Az esettanulmány ideális presell anyag, mert akinek van hasonló projektje és hasonló cége, az valószínűleg hasonlóan jó eredményeket szeretne elérni. Te pedig megmutattad, hogy képes vagy az eredményekre.
4) Az anyag eladja magát
A cikk elején is olvastad, hogy hiány van a számokból. Ha publikálsz egy esettanulmányt, akkor számtalan oldal lehivatkozza (ezt a keresőoptimalizálásod megköszöni), és egyre több és több organikus forgalmat kapsz rá, a szakmai oldalak pedig átveszik (amennyiben témájukba vág).
Így anyagáron van egy hirdetésed, amely magától terjed. Ráadásul ez a „hirdetés” sokkal hitelesebb, mint egy tradicionálisabb reklámeszköz.
5) Hitelessé tesz
Állítani bárki állíthat bármit, a valódi szakértő eredményeket tud mutatni.
Szóval van pár elfekvő projekted, amelyet nem dolgoztál fel? Írj nekünk, megírjuk belőle az esettanulmányt, grafikusunk gyönyörűvé teszi, és végül kapsz egy könnyen hirdethető tartalmat, amely leadeket generál neked.
Show More