Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 4 perc

A neuromarketing szerint így írj headline-t

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Gondolkodj rendszerben, Hogyan írjak ütős headline-t?, Ingyenes, Szövegírás
  • Címkék: headline, neuromarketing

Roger Dooley, a népszerű neuromarketing-szerző (Az agyukra megyünk!) kiderítette, hogyan írj olyan címet, amivel az összes olvasó agyát megleped.

A legtöbb headline (és általában marketingszöveg) ott vérzik el, hogy túl kiszámítható. Híresen ellenzem a sablonokat (cégünk ekkor és ekkor alakult), mert egyrészt az olvasónak irreleváns (ő először megoldást keres a problémáira, nem hitelességelemeket), másrészt kiszámítható.

És ha kiszámítható, akkor nem olvasom el.

Ezért valami váratlant kell húznod, amit még az agy hippocampusa sem tud előrejelezni. Headline-nál a figyelem már a siker fele.

A meglepetés a hippocampus kedvence

Nézzünk egy szólást: „gyakorlat teszi a mestert”. Ez bár igaz, de címnek nem jó, mert ismered.

Változtassunk meg egy szót: gyakorlat teszi az Esztert. Ez tökéletes headline (ha a márkanevedhez, termékvonaladhoz stb. valahogyan kapcsolódik), mert meglepő.

Hasonlóan csavart egy szóláson a Patrón Tequila: practice makes Patrón (practice makes perfect helyett).

Mi történik ilyenkor az agyadban?

Az összehasonlítást és előrejelzést a hippocampusod végzi: a gyakori mintákat felismered és képes vagy megjósolni, hogy hogyan fejeződik be a mondat vagy várhatóan hogyan folytatódik egy dallam (nem emlékezésről van szó, hanem mintafelismerésről). Ha a mintát megtöröd, akkor a hippocampus érzékeli az ellentmondást a két verzió (a jósolt és a valódi) között, és felfigyelsz rá.

A University College London idegi képfeldolgozással foglalkozó kutatói kiderítették, hogy agyunk hippocampusa egy előrejelzéseket és összehasonlításokat végző gépre hasonlít. A hippocampus folyamatosan a múlt és a jelen tapasztalatainak kapcsolódási pontjait keresi, hogy előrejelzéseket készítsen a várható jövőről.

Dr. Kumaran és dr. Maguire kísérlete során képeket vetítettek meghatározott sorrendben, majd később ezt a sorrendet megtörték – és vetítés közben vizsgálták a kísérletben résztvevők agyának aktivitását.

Megfigyelték, hogy a hippocampus aktívabb lett, amikor a jósolt kép helyett váratlan kép érkezett (értsd: az alany a kiskacsás képre számított az előző vetítés sorrendje miatt, de most a vaddisznós kép következett).

Írj lila tehenet!

Ha elég váratlan és megdöbbentő szavakat találunk, lila teheneket terelünk a barna bocikkal teli marketingmezőre.

A „lila tehén” Seth Godin hasonlata, és leírja, hogy a mai piacon hogyan kell működnöd (már ha eredményes szeretnél lenni).

A hasonlat lényege az, hogy a barna teheneket már megszoktad, ezért ha elhajtasz egy rét mellett, nem fogsz felkiáltani, hogy nézd csak, az ott egy tehén. Semmi különös nincs benne.

Viszont ha ugyanaz a tehén lila lenne, akkor felkapnád a fejed.

A teljes TED-talkot megnézheted itt (zseniális előadás):

Minden jó humor ezt a mintát követi: a vicc felvázol egy szituációt, benned kialakul egy elvárás, végül a csattanó erre rácáfol. A poénok többsége azért működik, mert brutálisan meglep minket.

Hangold a headline-t a hippocampusra

Az agyunk folyamatosan összehasonlítja a tapasztalatokat és előrejelzéseket gyárt. Az események egymásra következését elemzi, a meglepetés pedig kizökkenti, új impulzusokkal szembesíti.

Az aranyszabály: csempéssz a headline-ba egy váratlan elemet a jól ismert szófordulatok végére! Ezt a stratégiát bátran használhatod a szövegedben ott, ahol figyelmet kell szerezned (videó eleje, tárgymező, headline, alcím stb.).

A figyelemfelkeltés további eszközeit olvasd el itt.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikk8 terület, ahol a 2016-os tartalomstratégiád nyerő lehet
Következő cikkMinden, amit a content marketingről és vadhajtásairól tudni akartálKövetkező

Ezeket olvastad már?

Így írj hatásos köszönőlevelet, amelytől megdobban a vevőd szíve

Az e-mail-marketing kapcsán sokat beszélünk autoresponderekről, saleslevelekről, változatos formátumtípusokról és best practice-ekről, viszont fájóan keveset

Elolvasom »

3 ultrakonkrét szerkesztési lépés, amiket én sem merek kihagyni (írói kurzus 3. rész)

A jó író és a rossz író között egyetlen különbség van: előbbi tudja, hogyan kell

Elolvasom »

Vendégblogolás helyett „inverz vendégblogolás”

Mit csinálj, ha nem tudsz (vagy akarsz) vendégblogolni? Fordítsd meg a folyamatot, és használj „inverz

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.