Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 7 perc

A céges blog mégsem hatékony?

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Ingyenes, Tartalommarketing
  • Címkék: blog

„Egy blog nem kerül sokba, de nem hatékony” – legalábbis egy ismert tartalommarketing-szakértő szerint (aki itt most nem én vagyok).

Az állítás szakmai tévedés, mert a céges blog hatékony. Ez nem a véleményem, hanem egy több ezer esettanulmányon és felmérésen nyugvó tényszerűség. (És ezzel egyetértettünk a DIMSZ tartalommarketing-tagozatában is.) De nézzük meg, hogy miért az, mert én a számoknak hiszek.

Egy blogból 160 000 ügyfelet kiszolgáló cég

A Copybloggert Brian Clark 2006 januárjában indította – hasznos, érdekes és informatív cikkeket publikált a szövegírásról, később a tartalommarketingről.

A „forradalmi ötlet” az volt, hogy a weboldalt nem dögunalmas töltelékszöveggel tölti meg („cégünk ekkor és ekkor alakult”), hanem értéket ad. Egy külön cikkben fogom átvenni, hogy mitől lesz minőségi a tartalom (mert mindenki erről beszél), de a Copyblogger vitathatatlanul annyira hasznos, hogy folyamatosan olvassuk mi is. Egyébként a VentureBeat ezt a blogot a „tartalommarketing bibliájának” dicsérte fel.

Clark nem használt hirdetéseket, nem vont be kockázati tőkést, nem volt sales.

Ma a Copyblogger Media egy 160 000+ vásárlót kiszolgáló szoftver- és tréningcég, évente millió dolláros az árbevételük, 2014-ben 35%-os növekedésnek örülhettek.

A digitális marketing egyik legnagyobb neve szerint

Neil Patel a KISSmetrics és a Crazy Egg társalapítója, nevéhez fűződik az elképesztően hasznos Quick Sprout blog. Nemcsak a cégnevei viccesek, de a neilpatel.com Facebook-oldalának elnevezésén is sikongatva röhögtem: „I’m kind of a big deal” (az alapja amúgy egy mém).

A csávó zseniális, a legnagyobb cégekkel dolgozott (Microsoft, eBay, Amazon, HP).

Marketingstratégiáiban rendszeresen szerepel egy-egy blog, minden cége aktívan blogol és értékes cikkeket publikál, melyeket kiválóan terjeszt. Egy cikkében olvashattad: „I’ve yet to see any inbound marketing strategy that generates more leads than blogging." („Még nem láttam olyan inbound marketing stratégiát, amely több leadet generál, mint a blog.”)

A HubSpot szerint blogolnod kéne

Az inboundmarketingszoftver-óriás (csodálatos szószörny) 7000-nél is több cég eredményeit gyúrta össze egy gyakran hivatkozott jelentéssé (olvasd el itt). Ebből egy tanulság: ha egy cég havi 15 blogbejegyzést (vagy többet) publikál, akkor átlagosan 5-ször több forgalom jő az oldalára, mintha nem publikálnának egy cikket sem.

A HubSpot State of Inbound (2014) jelentéséből tudjuk, hogy a blogot prioritizáló marketinges (és cége) 13-szor nagyobb eséllyel ér el pozitív ROI-t a cég marketingtevékenységén.

A 2013-as State of Inboundból derül ki, hogy a blogoló cégek 79%-a pozitív ROI-t ért el az inbound marketinggel. (Van összefüggés: a blog általában TOFU-tartalmakat ad, ez hozza a látogatókat, ez tölti meg leadekkel az értékesítési tölcséredet. Ha nincsenek leadek, nincs kit átadni értékesítésre.

Szerintem is blogolnod kéne

A most olvasott blognak köszönhetjük, hogy a Kreatív Kontroll ma piacvezető és megkerülhetetlen. Ez a blog annyi forgalmat (és konverziót) hoz, hogy a Kontent magazinnal sem tudunk több leadet generálni (pedig a magazin igényes és tartalmában erős és potenciális ügyfeleink is megkapják).

E blog eredményeit itt találod. Semmi titok nincs, vázlatosan megnézheted a stratégiánkat is, sőt alkalmazhatnád is.

Van egy másodlagos blogunk is, a marketingszoveg.blog.hu – itt pihengetnek (vagy aktívkodnak) a könnyedebb anyagok, időnként kijut Index-címlapra (és hoz 10 000+ olvasót).

A kérdés már rég nem az, hogy hol indíts blogot vagy indíts-e blogot egyáltalán. A kérdés az: hány blogot indítsunk neked.

A Fortune 500 31%-a blogol

Az adat 2014-es és a University of Massachusetts Dartmouth Center for Marketing Researchnek köszönhetjük. A 2013-as adatok szerint a vállalatóriásiok 34%-a rendelkezett publikus bloggal (a 2014-es 7 év óta az első olyan év, hogy a szám csökkent).

E számot a B2C cégek értelemszerűen felhúzzák (pl. kiskerereskedelmi szektor 44%-a blogol), míg a nyersolajfeldolgozó cégeknél kevéssé népszerű egy blog (10%-nál kevesebb cég használ ilyen csatornát).

Egyébként az amerikai cégek közel 40%-a üzleti céllal blogot vezet – ez még egy 2010 augusztusi eMarketer-adat, azóta valószínűleg nőtt az arány, mert a tartalommarketing sem hagyott alább.

„De ez majdnem mind külföldi eredmény, itthon ez nem működik!”

Panaszolni szokták, hogy szinte minden területen több éves csúszással érnek el Magyarországra a trendek. Van előnye is: ha nem mi vagyunk az úttörők, akkor tisztábban látjuk, hogy máshol mi működött és mi nem (mit érdemes átvenni és mit nem).

Neked sokkal könnyebb dolgod van, mert már több tíz- és százezer cég kipróbálta a tartalommarketinget – azon belül pedig a céges blogot. Igazán nehéz dolga például Brian Clarknak volt 2006-ban, amikor tradicionális reklámok nélkül elindította a Copybloggert, melyből kinőtt egy virágzó cég. Jóval előtte Seth Godin is megelőzte a korát, amikor 1999-ben új fogalmat hozott a marketingbe: a permission marketinget.

Egyébként csak tegnapelőtt 5 Index-címlapos blogbejegyzésünk volt. 3 esettanulmányt olvashatsz itt. Igen, ezek magyarországi esettanulmányok.

Továbbá 50 blogbejegyzéssel már megtérülhet a céges blogod, amennyiben jól csinálod. De azért vagyunk mi, hogy jól csináld.

Ez a rész ijesztő lesz

De a te érdekedben teszem. Ha homokba akarod dugni a fejed, akkor ezt a szekciót ne olvasd el.

A piacon nem lehet mindenki sikeres. Vannak, akik meghallják az idők szavát... és vannak, akik nem.

Vannak olyan cégek, amelyek ma már blogolnak (nohát, most is egy céges blogot olvasol), építik a közönségüket és megszerzik a találati oldal legropogósabb pozícióit.

És vannak olyan cégek, amelyek mindebből kimaradnak.

Sajnos-nemsajnos a tartalommarketing megállíthatatlanul jön. Utóbbi cégek 1, 2, 4 vagy akárhány év múlva indítanak blogot – amikor már tényleg minden egyes konferencián azt hallják, hogy a céges blog alapvető.

De aki 2 év múlva indít blogot, az szomorúan fogja tapasztalni, hogy a konkurensei már réges-régóta jobbnál jobb cikkeket publikálnak. Ő akkor indul, amikor mások már kiépültek. Ez azt jelenti, hogy a dolga sokkal nehezebb lesz: több a tartalom a piacán, nagyobb a verseny a kulcsszavakra, még jobb minőségű tartalmakat kell fejlesztenie.

A blog önmagában még nem tartalommarketing, hanem egy kis része (egy autó kereke sem egyenlő magával az autóval). Ma a céges blog nem a kommunikációd csúcsa, hanem a belépőszint.

A blogot már 2 éve el kellett volna kezdened. A második legjobb időpont ma van. Ezt vagy elhiszed nekem most (és indítasz céges blogot), vagy majd pár év múlva a saját bőrödön tapasztalod.

Egyébként a konkurensed blogját már valószínűleg mi írjuk.

Írhatnánk a tiédet is. Ehhez az kell, hogy szólj nekünk: írj a csetablakon (itt jobb alul) vagy írj egy e-mailt (szerintem megtalálod a kapcsolat aloldalt linkelés nélkül is).

Ezt a kiadványt letöltötted már? Érdemes. És ingyenes.

 

[urlap]

* A könyv megrendelésével egyben elfogadod, hogy a továbbiakban e-maileket fogadj a marketingszoveg.com-tól. A további e-mailekről való leiratkozás bármikor lehetséges. Adataidat harmadik félnek nem adjuk ki. Annyira utálom a spameket, hogy még aktivistaként is küzdöttem ellenük, tőlem tehát soha sem fogsz kapni!
Adatkezelőként a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH-61059/2012. számon tart nyilván minket.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkÍgy gondozd a leadedet – a lead nurturing alapjai
Következő cikkAIDA és 12 figyelemfelkeltő elem – kötelező olvasmány, ha figyelemfelkeltő anyagokat szeretnél írniKövetkező

Ezeket olvastad már?

Miért használj onsite bankkártyás fizetést (és milyen a Braintree belülről)

Mivel készíts előfizetői rendszert? Hogyan fogadj el bankkártyaadatokat a saját oldaladon? Bemutatjuk biztonsági szempontból a

Elolvasom »

2018 marketingtrendjei (beszámoló a 28. Országos Marketing Konferenciáról)

Mint minden évben, a Kreatív Kontroll csapata ismét részt vett az Országos Marketing Konferencián, amely

Elolvasom »

Ezt tedd, ha lopják a tartalmaid

A szövegírás kapcsán természetesen érdekes kérdés a szerzői jogoké: képeket a többség könnyedén ellop, de

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: info@kreativkontroll.hu
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
A jobb felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Elfogadom Nem fogadom el Adatvédelmi elveink
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.