Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 7 perc

A céges blog mégsem hatékony?

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Ingyenes, Tartalommarketing
  • Címkék: blog

„Egy blog nem kerül sokba, de nem hatékony” – legalábbis egy ismert tartalommarketing-szakértő szerint (aki itt most nem én vagyok).

Az állítás szakmai tévedés, mert a céges blog hatékony. Ez nem a véleményem, hanem egy több ezer esettanulmányon és felmérésen nyugvó tényszerűség. (És ezzel egyetértettünk a DIMSZ tartalommarketing-tagozatában is.) De nézzük meg, hogy miért az, mert én a számoknak hiszek.

Egy blogból 160 000 ügyfelet kiszolgáló cég

A Copybloggert Brian Clark 2006 januárjában indította – hasznos, érdekes és informatív cikkeket publikált a szövegírásról, később a tartalommarketingről.

A „forradalmi ötlet” az volt, hogy a weboldalt nem dögunalmas töltelékszöveggel tölti meg („cégünk ekkor és ekkor alakult”), hanem értéket ad. Egy külön cikkben fogom átvenni, hogy mitől lesz minőségi a tartalom (mert mindenki erről beszél), de a Copyblogger vitathatatlanul annyira hasznos, hogy folyamatosan olvassuk mi is. Egyébként a VentureBeat ezt a blogot a „tartalommarketing bibliájának” dicsérte fel.

Clark nem használt hirdetéseket, nem vont be kockázati tőkést, nem volt sales.

Ma a Copyblogger Media egy 160 000+ vásárlót kiszolgáló szoftver- és tréningcég, évente millió dolláros az árbevételük, 2014-ben 35%-os növekedésnek örülhettek.

A digitális marketing egyik legnagyobb neve szerint

Neil Patel a KISSmetrics és a Crazy Egg társalapítója, nevéhez fűződik az elképesztően hasznos Quick Sprout blog. Nemcsak a cégnevei viccesek, de a neilpatel.com Facebook-oldalának elnevezésén is sikongatva röhögtem: „I’m kind of a big deal” (az alapja amúgy egy mém).

A csávó zseniális, a legnagyobb cégekkel dolgozott (Microsoft, eBay, Amazon, HP).

Marketingstratégiáiban rendszeresen szerepel egy-egy blog, minden cége aktívan blogol és értékes cikkeket publikál, melyeket kiválóan terjeszt. Egy cikkében olvashattad: „I’ve yet to see any inbound marketing strategy that generates more leads than blogging." („Még nem láttam olyan inbound marketing stratégiát, amely több leadet generál, mint a blog.”)

A HubSpot szerint blogolnod kéne

Az inboundmarketingszoftver-óriás (csodálatos szószörny) 7000-nél is több cég eredményeit gyúrta össze egy gyakran hivatkozott jelentéssé (olvasd el itt). Ebből egy tanulság: ha egy cég havi 15 blogbejegyzést (vagy többet) publikál, akkor átlagosan 5-ször több forgalom jő az oldalára, mintha nem publikálnának egy cikket sem.

A HubSpot State of Inbound (2014) jelentéséből tudjuk, hogy a blogot prioritizáló marketinges (és cége) 13-szor nagyobb eséllyel ér el pozitív ROI-t a cég marketingtevékenységén.

A 2013-as State of Inboundból derül ki, hogy a blogoló cégek 79%-a pozitív ROI-t ért el az inbound marketinggel. (Van összefüggés: a blog általában TOFU-tartalmakat ad, ez hozza a látogatókat, ez tölti meg leadekkel az értékesítési tölcséredet. Ha nincsenek leadek, nincs kit átadni értékesítésre.

Szerintem is blogolnod kéne

A most olvasott blognak köszönhetjük, hogy a Kreatív Kontroll ma piacvezető és megkerülhetetlen. Ez a blog annyi forgalmat (és konverziót) hoz, hogy a Kontent magazinnal sem tudunk több leadet generálni (pedig a magazin igényes és tartalmában erős és potenciális ügyfeleink is megkapják).

E blog eredményeit itt találod. Semmi titok nincs, vázlatosan megnézheted a stratégiánkat is, sőt alkalmazhatnád is.

Van egy másodlagos blogunk is, a marketingszoveg.blog.hu – itt pihengetnek (vagy aktívkodnak) a könnyedebb anyagok, időnként kijut Index-címlapra (és hoz 10 000+ olvasót).

A kérdés már rég nem az, hogy hol indíts blogot vagy indíts-e blogot egyáltalán. A kérdés az: hány blogot indítsunk neked.

A Fortune 500 31%-a blogol

Az adat 2014-es és a University of Massachusetts Dartmouth Center for Marketing Researchnek köszönhetjük. A 2013-as adatok szerint a vállalatóriásiok 34%-a rendelkezett publikus bloggal (a 2014-es 7 év óta az első olyan év, hogy a szám csökkent).

E számot a B2C cégek értelemszerűen felhúzzák (pl. kiskerereskedelmi szektor 44%-a blogol), míg a nyersolajfeldolgozó cégeknél kevéssé népszerű egy blog (10%-nál kevesebb cég használ ilyen csatornát).

Egyébként az amerikai cégek közel 40%-a üzleti céllal blogot vezet – ez még egy 2010 augusztusi eMarketer-adat, azóta valószínűleg nőtt az arány, mert a tartalommarketing sem hagyott alább.

„De ez majdnem mind külföldi eredmény, itthon ez nem működik!”

Panaszolni szokták, hogy szinte minden területen több éves csúszással érnek el Magyarországra a trendek. Van előnye is: ha nem mi vagyunk az úttörők, akkor tisztábban látjuk, hogy máshol mi működött és mi nem (mit érdemes átvenni és mit nem).

Neked sokkal könnyebb dolgod van, mert már több tíz- és százezer cég kipróbálta a tartalommarketinget – azon belül pedig a céges blogot. Igazán nehéz dolga például Brian Clarknak volt 2006-ban, amikor tradicionális reklámok nélkül elindította a Copybloggert, melyből kinőtt egy virágzó cég. Jóval előtte Seth Godin is megelőzte a korát, amikor 1999-ben új fogalmat hozott a marketingbe: a permission marketinget.

Egyébként csak tegnapelőtt 5 Index-címlapos blogbejegyzésünk volt. 3 esettanulmányt olvashatsz itt. Igen, ezek magyarországi esettanulmányok.

Továbbá 50 blogbejegyzéssel már megtérülhet a céges blogod, amennyiben jól csinálod. De azért vagyunk mi, hogy jól csináld.

Ez a rész ijesztő lesz

De a te érdekedben teszem. Ha homokba akarod dugni a fejed, akkor ezt a szekciót ne olvasd el.

A piacon nem lehet mindenki sikeres. Vannak, akik meghallják az idők szavát... és vannak, akik nem.

Vannak olyan cégek, amelyek ma már blogolnak (nohát, most is egy céges blogot olvasol), építik a közönségüket és megszerzik a találati oldal legropogósabb pozícióit.

És vannak olyan cégek, amelyek mindebből kimaradnak.

Sajnos-nemsajnos a tartalommarketing megállíthatatlanul jön. Utóbbi cégek 1, 2, 4 vagy akárhány év múlva indítanak blogot – amikor már tényleg minden egyes konferencián azt hallják, hogy a céges blog alapvető.

De aki 2 év múlva indít blogot, az szomorúan fogja tapasztalni, hogy a konkurensei már réges-régóta jobbnál jobb cikkeket publikálnak. Ő akkor indul, amikor mások már kiépültek. Ez azt jelenti, hogy a dolga sokkal nehezebb lesz: több a tartalom a piacán, nagyobb a verseny a kulcsszavakra, még jobb minőségű tartalmakat kell fejlesztenie.

A blog önmagában még nem tartalommarketing, hanem egy kis része (egy autó kereke sem egyenlő magával az autóval). Ma a céges blog nem a kommunikációd csúcsa, hanem a belépőszint.

A blogot már 2 éve el kellett volna kezdened. A második legjobb időpont ma van. Ezt vagy elhiszed nekem most (és indítasz céges blogot), vagy majd pár év múlva a saját bőrödön tapasztalod.

Egyébként a konkurensed blogját már valószínűleg mi írjuk.

Írhatnánk a tiédet is. Ehhez az kell, hogy szólj nekünk: írj a csetablakon (itt jobb alul) vagy írj egy e-mailt (szerintem megtalálod a kapcsolat aloldalt linkelés nélkül is).

Ezt a kiadványt letöltötted már? Érdemes. És ingyenes.

 

[urlap]

* A könyv megrendelésével egyben elfogadod, hogy a továbbiakban e-maileket fogadj a marketingszoveg.com-tól. A további e-mailekről való leiratkozás bármikor lehetséges. Adataidat harmadik félnek nem adjuk ki. Annyira utálom a spameket, hogy még aktivistaként is küzdöttem ellenük, tőlem tehát soha sem fogsz kapni!
Adatkezelőként a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH-61059/2012. számon tart nyilván minket.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkÍgy gondozd a leadedet – a lead nurturing alapjai
Következő cikkAIDA és 12 figyelemfelkeltő elem – kötelező olvasmány, ha figyelemfelkeltő anyagokat szeretnél írniKövetkező

Ezeket olvastad már?

Így mutatkozz be hatékonyan 3 másodpercben

Mutasd be nekem a céged, mire hármat számolok. Meg tudod csinálni? Tegnap egy kapcsolatépítő rendezvényen

Elolvasom »

Így ellenőrizd, hogy van-e másolmány az oldaladon

A trivialitásokat most hagyjuk: tudjuk, hogy a másolt tartalom a weben nemcsak szerzői jogi pereskedést

Elolvasom »

A filmelőzetesek pszichológiája

Komolyan vesszük az előfizetői Facebook-csoport tagjainak kéréseit. Én meg pláne, ha azok a filmekkel vagy

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek

© 2021 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.