Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 12 perc

Hogyan készíts hirdetést 1 óra alatt? (Lépésről lépésre)

  • Szerző: Kreatív Kontroll
  • Kategóriák: Szövegírás
  • Címkék: reklámszöveg

Gyorsan kell egy jó hirdetés, de már nem tudod kiszervezni.

  • Hogyan írd meg?
  • Hogyan szerkeszd át úgy, hogy jó is legyen?
  • Hogyan adj neki jó megjelenést a Photoshop megnyitása nélkül?

Megmutatom, hogyan tudsz a „kellene egy hirdetés” helyzetből könnyen és gyorsan egy szép hirdetésig eljutni. Nemcsak a lépéseket olvashatod, hanem végigvezetünk a használandó eszközök listáján is.

1. Nézd meg a kommunikációs környezetet

Amire kíváncsi vagy:

  • a kommunikációs csatorna sajátosságai
  • a többi tartalom

Tehát ha Facebookra készítesz hirdetést, akkor tudnod kell a használható képméreteket, a szövegezést (pl. mekkora headline fér ki), a célzási lehetőségeid, az általános best practice-t (mi működik, mi nem). Ez alapvető.

Ami viszont ugyanilyen alapvető (de jóval kevesebben használják): nézd meg a többiek hirdetéseit. A hirdetésed nem légüres térben jelenik meg, hanem a többi hirdetés kontextusában. A befogadó fél valószínűleg emlékszik a te cégedhez hasonló cégek hirdetéseire – na nem a tartalmukra, hanem pl. arra, hogy általában egy autómárka hogyan kommunikál. (Az autómárka értelemszerűen egy példa, ahova a saját iparágad behelyettesíted.)

Mindez még fontosabb, ha a hirdetések egyszerre jelennek meg – mert a csatorna egy magazin vagy egy kiállítás.

Fontos: ha egyszerre jelennek meg a hirdetések, akkor nem a piaci konkurenseid hirdetéseivel versenyzel, hanem az összes hirdetéssel. Ennek az az oka, hogy a hirdetésed legelső feladata nem az eladás lesz, hanem a figyelem megszerzése – és ugyanúgy az ügyfél figyelmét próbálja megszerezni a te cégeddel nem konkuráló hirdetés is, ergo konkurensnek kell tekintened.

2. Listázd ki a hirdetések közös jellemzőit

Talán a világon a legtöbb pénzt és sikert ez az egyetlen marketingaxióma hozta: „nézd meg, hogy mit csinálnak a piacodon, majd csinálj valami egészen mást”.

Ebből az axiómából kiindulva választásokat nyernek meg, teljesen átírnak már telítettnek gondolt piacokat és birodalmakat építenek fel a puszta kommunikációval.

Figyeld meg tehát a hirdetések:

  • grafikai megjelenését
  • általános felépítését
  • szövegezését
  • ajánlatok jellegét
  • hosszát

Tegyük fel, hogy a kinézett magazinban a hirdetések így néznek ki:

  • grafikai megjelenés: élénk színvilág, szép stock vagy saját fotó
  • általános felépítés: nagy képen kevés szöveg
  • szövegezés: távolságtartó technokrata nyelvezet
  • ajánlat jellege: brand- és imázsépítés (nincs CTA)
  • hossz: néhány rövid mondat

A hirdetésednek akkor adod a legnagyobb esélyt, ha például így építed fel:

  • grafikai megjelenés: kevés szín, rajzolt képek (esetleg csak szöveg)
  • általános felépítés: több hasábos szöveg, esetleg több kis kép
  • szövegezés: közvetlen nyelvezet, amely megszólít („Te, aki ezt a hirdetést nézed”) vagy a célcsoportra utal
  • ajánlat jellege: konkrét ajánlat
  • hossz: több bekezdésnyi szöveg

Ezen a ponton nem kell végleges szövegeket tervezned a hirdetésre, hiszen csak a koncepciót rakod össze. Lendülj túl azon, hogy a példaszövegünk milyen esetlen („Te, aki ezt a hirdetést nézed”), mert majd javítjuk.

Esetünkben egy fesztivál többi kiállítója és hirdetője között fogunk megjelenni, tapasztalatokból (és az előttem levő korábbi év konferenciafüzetéből) tudjuk, hogy a hirdetések többsége így néz ki:

  • grafikai megjelenés: itt nincs általános trend, nagy a szórás profizmusban
  • általános felépítés: zsúfolt (több kép, viszonylag sok szöveg, „minden helyet használjunk ki”)
  • szövegezés: cégbemutatás, az ügyfelet általában kihagyják (vagy ha nem, akkor „Tisztelt Partnerünk” és hasonló távolságtartó formulákat használnak)
  • ajánlat jellege: brandépítés, „ismerd meg a cégem” vagy már konkrét termékajánlat
  • hossz: nincs általános trend

Ezért megpróbálunk egy olyan koncepciót összerakni, ami minél több ponton elüt a többi hirdetéstől:

  • grafikai megjelenés: arculati szín
  • általános felépítés: letisztult és egyszerű (ellensúlyozandó a zsúfolt hirdetéseket)
  • szövegezés: (szinte) minden az ügyfélről szól
  • ajánlat jellege: semmi termékértékesítés, nagyon apró, elköteleződéssel nem járó lépést kérünk + a csalianyagunk ajándékjellegét kiemeljük
  • hossz: rövid (amit kényelmesen átfuthat a konferencia forgatagában)

Fontos: csak a formabontás miatt ne bonts formát, mert nem meg nem értett művész vagy, hanem marketingszakember. Itt mindennek célja van. Ha van egy biztos pont, amit számtalan teszt során kitapasztaltál már (és azt is tudod, hogy anélkül nem lenne olyan hatékony a kreatív), akkor ne dobd el csak azért, mert mindenki más használja. Arany középutat keresünk.

Tudom, hogy ezt fölös szöszölésnek érzed és arra gondolsz munka közben, hogy ezt a lépést átugrod. Ezt onnan tudom, hogy anno többször elkövettem ugyanezt a hibát: a piackutatást és koncepcióösszerakást megspóroltam azért, hogy a „lényegi” dolgokkal foglalkozzak, azaz magával a kreatív elkészítésével.

Aztán a hirdetés pofára esett.

Tanulj az én hibámból, hogy ne a sajátodból kelljen: a hirdetés erejét a koncepció adja – a megjelenés és a szövegezés már csak ennek a kivetülése, amolyan ujjgyakorlat. Ezzel szemben egy elhibázott koncepciót talán a világ legjobb szövegírója a világ legjobb szövegével sem tud megmenteni.

3. Határozd meg a hirdetésed célját

Előfizetői tartalom

Még 11 lépés van, melyeket bejelentkezés után olvashatsz, ha előfizető vagy.

Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.
Előfizetek a magazinra
Már előfizetőnk vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez
Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email
ElőzőElőző cikk2018-as videomarketing-trendek: Hogyan használd ki a videók előnyeit?
Következő cikkHogyan harcolhatsz az információbőség ellen? [Így csinálják a forgatókönyvírók]Következő

Ezeket olvastad már?

9 érv a többnyelvű honlap mellett

A mai kiélezett piaci helyzetben szinte minden lehetőségre ugrani kell, amely piaci előnyt ad. A

Elolvasom »

Így írj igazán jó szöveget (akkor is, ha nem vagy szövegíró)

Milyen az igazán jó szöveg? Száraz és szakmai vagy szórakoztató és olvasmányos?  Szigorúan szabálykövető vagy

Elolvasom »

Egy thanosi csettintéssel megfelezem a szövegírás által lefoglalt idődet (A 7 kedvenc időtakarékossági technikám)

Írni szükséges, de fáradságos munka. Az alkotás élménye olykor képes elég erőt adni, de a

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek

© 2021 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.