Az előző részben elolvashattad, hogy hogyan számoltuk ki, hogy egyáltalán megérné-e ez a kampány.
A marketinges válasszal („ki kell próbálni”) nem érjük be – indítás előtt érdemes a korábbi tapasztalataid alapján belőni a várható számokat.
Most fölépítjük a célcsoportot Facebookon.
Buyer persona felépítése a hirdetéskezelőben
Nehézkesnek találom az Audiences alól megcsinálni a közönséget (kivéve akkor, ha pl. ügyféllistát töltesz föl), ezért indítunk egy új kampányt, ott összerakjuk a célzást és elmentjük a közönséget.
De mielőtt megnyitjuk a hirdetéskezelőt, előbb gondoljuk végig a legnagyobb termékelőnyöket (Marketingszoveg.com-előfizetés):
- Segít abban, hogy az online marketingeddel minél több pénzt keress, a kampányaid minél sikersebbek legyenek (400+ anyag, részletes szövegírási segédletek).
- Naprakésszé tesz a Magyarországon aktuálisan működő reklámszövegek terén.
- Lemodellezheted a sikeres hírleveleket, landing page-eket, salesoldalakat, videószkripteket (stb.), így olcsóbban érsz el jobb eredményeket (nem neked kell kikísérletezned mindent, illetve gyorsabb a megvalósítás, ha ott van készen a vázlat)
És így tovább. Itt elvágjuk a felsorolást, mert ez nem promó, hanem szakmai cikk.
Azt tehát látjuk, hogy olyan embereknek lesz hasznos a termék, akik minden nap a marketing megvalósítási oldalán harcolnak (ésvagy szöveget írnak), és olyan anyagokat keresnek, amelyekkel a kampányaik jobbá, szebbé, nagyobbá (stb.) tehetők, illetve a munkájuk gyorsabb, kényelmesebb és fejvakarásmentesebb lesz.
Az alábbi buyer personákat fogjuk felállítani:
- egyéni vállalkozók és szabadúszók, aki maguk csinálják a teljes marketingjüket
- szövegírók
- szabadúszó marketingesek (tanácsadók, stratégák, AdWords-szakik, Facebook-hirdetők, SEO-szakemberek stb.)
- mikrocégek ügyvezetői (ahol nincs marketinges)
- kis- és középvállalatok marketingesei (marketingvezetők, marketingmenedzserek stb.)
- nagyvállalatok marketingkommunikációs osztálya
- tanulók
Kisvállalati szinttől a marketingvezetőket máshogy célozzuk: nekik elsősorban azt a gondolatot próbáljuk eladni, hogy „ez nagyon hasznos lesz a csapatomnak”. A csapat kivitelezőinél megpróbáljuk elérni, hogy hasonló kötelező „szaklapként” gondoljanak az előfizetésre, mint mondjuk a Kreatívra – és a céggel vetessék meg.
Tudjuk még az ideális ügyfélről, hogy olvassa a Kreatívot és évi legalább 1 marketingkonferenciára kimegy, viszont (a mostani kampányban) nem lájkolja az oldalunkat és nem olvassa a Kontent magazint – hiszen új emberek elérése a cél.
Nem mindegyik célcsoportra fogunk lőni.
Előfizetői tartalom
Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.